-
Stres w pracy ważny dla managerów w Europie
... prewencyjnych. W kontekście wspólnotowej strategii na rzecz bezpieczeństwa i higieny pracy na lata 2007-2012, przedsiębiorstwa powinny poświęcić więcej uwagi skutecznemu zarządzaniu ryzykiem w miejscu pracy, efektywnie planować strategie w zakresie BHP i dostosowywać środki wsparcia do potrzeb poszczególnych przedsiębiorstw. Badanie ESENER jest ...
-
Ocena stanu BHP w 2007
... pracy (spadek o 2,8 proc.). Na taką sytuację istotnie wpłynęła m.in. nie najlepsza kondycja ekonomiczna przedsiębiorstw, które przeznaczały niewielkie środki na poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy. Z kolei pracodawcy, zwłaszcza prowadzący małe przedsiębiorstwa i mikroprzedsiębiorstwa, nie byli w pełni świadomi ciążących na nich obowiązków ...
-
Polski przemysł inwestuje w roboty
... mld zł przeznaczono na środki trwałe, m.in. maszyny, narzędzia i urządzenia techniczne. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się środki automatyzacji produkcji, jak ... rosnącą presją konkurencyjną, a z drugiej strony zaostrzonymi wymogami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także norm zdrowotnych i środowiskowych. W produkcji odzieży ...
-
Areszty i więzienia potencjalnymi epicentrami koronawirusa
... będzie podejmować trudne decyzje dotyczące ratowania życia. Jakie podejmować środki zaradcze? Według ekspertów, więzienia i areszty wkrótce staną się ... organizowanie widzeń bez kontaktu lub za pomocą połączenia wideo-telefonicznego, wzmożenie codziennej higieny. Postuluje się także badania przesiewowe więźniów, a następnie izolowanie ich, jeśli ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... początkowo wydawały się na pandemię wyjątkowo odporne (np. farmacja). Jakie środki zaradcze warto podjąć? DNB Bank Polska wskazuje na konieczność monitorowania zachowań ... konsumentów do stanu ich zdrowia, odporności oraz podniósł standardy zachowania higieny. W kolejnych miesiącach, apteki mogą zyskać na sprzedaży suplementów, witamin i probiotyków. ...
-
Najpopularniejsze sklepy online 2010
... : cztery perfumerie, 3 apteki oraz dwa sklepy z odżywkami i suplementami diety dla sportowców. Na siódme miejsce zestawienia trafił też Superkoszyk.pl, sprzedający środki higieny oraz kosmetyki, który miejsce w rankingu zawdzięcza głównie atrakcyjnym cenom i dobrym opiniom. Jak wynika z zestawienia, zdecydowanym liderem popularności jest apteka ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... 15% - telefony lub akcesoria, a 13% - zabawki. Osoby te kupowały też często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny. Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety. Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia ...
-
Internet a polska gospodarka
... (woda, światło gaz itp.) realizują w ten sposób ponad 70 proc. transakcji. Najmniej intensywnie (około 30 proc. wydatków) kupujemy w sieci kosmetyki i środki higieny osobistej, meble oraz produkty farmaceutyczne. Oznacza to, że nie przywiązujemy wagi do miejsca realizacji tych zakupów. Rozmiar handlu internetowego w Polsce ...
-
Czy koronawirus uderzy w nieruchomości komercyjne?
... w biurach i zakładach pracy w zakresie szeroko pojętego WELL, polegających np. na zwiększaniu przestrzeni pomiędzy pracownikami, obowiązkowego zaopatrzenia w środki higieny i dezynfekcji, okresowych przeglądów i czyszczenia klimatyzacji i wentylacji oraz ozonowaniu powietrza, by zapewnić pracownikom prozdrowotne warunki pracy oraz zmniejszać ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... ponownie, będziemy mieli do czynienia z nową sytuacją na rynku. Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry dodaje: Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także komunikować swoje działania. Choć chcemy wreszcie zrobić zakupy, które odkładaliśmy przez kilka tygodni, nadal znaczna część klientów odwiedzających ...
-
Powrót z home office już za chwilę. Jak będą działać biura?
... z grup ryzyka i opiekujących się dziećmi lub osobami zależnymi). Jeszcze nie będzie normalnie: wyzwania powrotu Wszystkie firmy wprowadzają podstawowe środki higieny (maseczki, rękawiczki, regularne odkażanie i rezerwacja biurek), przeprojektowany został też rozkład biurek. Wiele organizacji ograniczyło do minimum korzystanie z przestrzeni ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... Polaków najczęściej decyduje się na zakup produktów marek własnych sklepów w przypadku jedzenia, 28 proc. wybiera je, kupując napoje, a 27 proc. – środki higieny. Globalnie najchętniej po marki sklepowe sięgają Holendrzy – dodaje Kamil Kucharczyk. Odpowiedzialni społecznie wracają do łask Od ostatniego badania nieznacznie zyskał ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... je, sięgając w sklepie po napoje. Private labels, czyli marki własne sieci handlowych i pozostałe marki wybieramy najczęściej, kupując jedzenie (35 proc.), środki higieny i napoje (po 28 proc.). Dokonując wyboru pomiędzy markami, najczęściej kierujemy się jakością produktów. Prawie 40 proc. konsumentów, którzy wybierają na ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... żywności, a od ostatniego badania takich odpowiedzi przybyło o 2 p.p. O 3 p.p. więcej niż miesiąc temu jest natomiast tych, którzy wybierają marki własne sklepów, kupując środki higieny osobistej (29 proc.) i napoje (27 proc.), a aż o 4 p.p. przybyło konsumentów, którzy decydują się na to podczas zakupów rzeczy do domu. Najczęściej ...
-
Handel: dyskonty i parki handlowe rosną w siłę
... szczególnie dla firm z sektora handlu spożywczego, był napływ uchodźców z Ukrainy. Większa liczba konsumentów i wzrost zainteresowania produktami z kilku kategorii – artykuły spożywcze, środki higieny czy jedzenie dla dzieci – w krótkim okresie przełożyły się na przychody spółek FMCG. Parki handlowe rządzą na budowach W pierwszym kwartale przybyło ...
-
Wakacje na plaży: jak ceny wpływają na turystykę?
... Covid-19 Europa może również skorzystać na wzroście liczby podróży wakacyjnych na plaże do tańszych miejsc docelowych. Podczas pandemii ograniczenia w podróżowaniu i środki higieny wiązały się nie tylko z wyzwaniami logistycznymi; międzynarodowe wakacje na plaży również stały się droższe: Wysokie koszty nielicznych hoteli i restauracji, które ...
-
Aktualizacja oprogramowania bywa wyzwaniem, ale nie można się poddawać
... w urządzeniach sieciowych lub przestarzałe protokoły bezpieczeństwa. Te słabości tworzą wektory ataków i punkty wejścia dla atakujących, pozwalające im ominąć środki bezpieczeństwa i uruchomić złośliwe działania. Hakerzy bardzo często wykorzystują nieznane podatności (tzw. zero-day), czyli błędy w oprogramowaniu, o których producent nie ...
-
Hakerzy mogą ingerować w wybory prezydenckie w Polsce
... rosła. Dodał, że serwery Państwowej Komisji Wyborczej są bezpieczne i Polsce nie grozi obca ingerencja w wybory. Zaapelował jednak o zachowanie cyfrowej higieny. Obawy wyrażone przez Ministerstwo Cyfryzacji RP znajdują odzwierciedlenie w analizach ekspertów monitorujących zagraniczną ingerencję w wybory w Europie. Przykładem może być niedawny ...
-
Inflacja VI 2008
... podrożały o 0,6%. Spośród innych towarów i usług, w czerwcu br. wzrosły ceny towarów i usług w zakresie higieny osobistej (o 0,2%). Więcej niż w poprzednim miesiącu należało zapłacić za środki do higieny osobistej (o 0,6%), a także za usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych – o 0,5%. Tańsze były ...
-
Inflacja XII 2013
... artykułów w grupie „biżuteria, zegarki” (o 1,7%). Więcej niż w 2012 r. płacono także za wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz środki do higieny osobistej (po 0,7%). Potaniały natomiast urządzenia elektryczne do higieny osobistej (o 3,2%). Niższe niż w 2012 r. były opłaty w zakresie ubezpieczeń (o 0,5%), w tym ubezpieczeń związanych z transportem ...
-
Wielkanoc 2022 w cieniu inflacji
... jedzenia, odzieży i środków higieny (42%), przekazując wsparcie finansowe (31%) lub w formie wolontariatu (6%). Gotowość polskiego społeczeństwa do niesienia pomocy potwierdziła uruchomiona dla uczestników naszego Programu możliwość wymiany punktów PAYBACK na vouchery o różnych nominałach. Zebrane w ten sposób środki są przeznaczane na zbiórkę ...
-
Cień koronawirusa nad światową gospodarką
... do dezynfekcji fabryk i innych przestrzeni publicznych. Obowiązywać muszą zasady powszechnej higieny. Szczególnie ważne jest badanie populacji na dużą skalę, na ... podjęto również działania antykryzysowe ze strony rządu. Tzw. tarcza antykryzysowa deklaruje środki na wsparcie gospodarki w wysokości 10% PKB. W ramach tarczy tzw. mikro-przedsiębiorcy ...
-
Inflacja V 2008
... towary i usługi w zakresie wyposażenia mieszkania i prowadzenia gospodarstwa domowego (o 0,2%). Środki do prania i czyszczenia podrożały o 0,4%, a meble i elementy meblarskie – ... ubezpieczeń związanych z mieszkaniem – o 1,6%. Ceny towarów i usług w zakresie higieny osobistej wzrosły przeciętnie o 0,1%, w tym usług świadczonych w salonach ...
-
Inflacja VIII 2008
... Spośród innych towarów i usług, w sierpniu br. wzrosły ceny towarów i usług w zakresie higieny osobistej (o 0,5%). Więcej niż w poprzednim miesiącu należało zapłacić za wyroby kosmetyczne i perfumeryjne (o 0,8%), a także za środki do higieny osobistej oraz usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych – po ...
-
Inflacja X 2008
W październiku 2008 r. odnotowano wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych o 0,4%. W okresie styczeń - październik br. ich wzrost był wyższy niż przed rokiem (3,2% wobec 3,0%). Mniejsza niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku (4,2% wobec 4,5%) - podał Główny Urząd Statystyczny. Ceny żywności wzrosły w październiku br. o ...
-
Inflacja XI 2008
... br. o 0,2%. Spośród innych towarów i usług, w listopadzie br. wzrosły ceny towarów i usług w zakresie higieny osobistej (o 0,1%). Więcej niż w poprzednim miesiącu należało zapłacić za środki do higieny osobistej oraz usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (po 0,3%). Opłaty w zakresie ubezpieczeń ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... koncerny. Wzrostowi wydatków na reklamę towarzyszy nieznaczne (+2%) zwiększenie sprzedaży dóbr pielęgnacji i higieny – wartość rynku w 2013 roku wynosiła 20 mld złotych, a do 2016 ... jest na trzy najważniejsze kategorie – środki do pielęgnacji włosów (21% udziałów i 238 mln zł za miesiące styczeń-maj), środki do pielęgnacji twarzy (blisko 20% ...
-
Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
... , dlatego tym bardziej sprzedawcy powinni zachować wszelkie środki ostrożności. W tym celu należy zadbać zarówno o swoich klientów, jak i pracowników: odkażać paczki, zapewniać pracownikom dostęp do maseczek, rękawiczek i środków dezynfekujących, uczulać ich na przestrzeganie higieny pracy oraz oferować konsumentom odpowiednie formy wysyłki ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
Wydatki na reklamę w branży OTC będą piąć się w górę - podaje najnowszy raport agencji mediowej Zenith Business Intelligence - OTC Healthcare. W 2023 roku budżety reklamodawców z tego sektora mają być znacznie wyższe aniżeli przed pandemią. Wzrost będzie dwucyfrowy, a napędzać będą go przede wszystkim reklama precyzyjna oraz reklama ...
-
Inflacja VII 2007
... świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,2%). Nieco więcej niż przed miesiącem konsumenci płacili za wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz środki do higieny osobistej (po 0,1%). W lipcu 2007 r. cen towarów i usług konsumpcyjnych spadły o 0,3 %. W okresie styczeń - lipiec br. ich wzrost był wyższy niż ...
-
Inflacja X 2007
... - o 1,4%. Spośród innych towarów i usług, podwyższono ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,4%). Nieznacznie droższe były wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz środki do higieny osobistej (po 0,1%).
-
Inflacja XI 2007
... opłaty w zakresie opieki społecznej (o 0,7%). Wzrosły ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,3%). Nieznacznie tańsze były wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz środki do higieny osobistej (po 0,1%).
-
Inflacja XII 2008
... towarów i usług wzrosły ceny usług świadczonych w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 6,2%). Podrożały wyroby kosmetyczne i perfumeryjne (o 1,9%) oraz środki do higieny osobistej (o 1,6%). Podwyższono opłaty w zakresie opieki społecznej (o 8,2%), w tym opłaty za żłobek – o 8,9%. Opłaty w zakresie ubezpieczeń obniżono ...
-
Inflacja III 2009
... , w którym podwyższono ceny w restauracjach i hotelach (o 0,4%). Spośród innych towarów i usług, w marcu br. podrożały usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (o 0,5%) oraz środki do higieny osobistej (o 0,4%).
-
Inflacja IX 2009
... innych towarów i usług, we wrześniu br. podwyższono opłaty związane z opieką społeczną (o 1,0%), w tym opłaty za żłobek – o 1,4%. Podrożały środki do higieny osobistej (o 0,3%), a także wyroby kosmetyczne i perfumeryjne oraz usługi świadczone w salonach fryzjerskich, kosmetycznych i zakładach pielęgnacyjnych (po 0,2%). Odnotowano nieznaczny spadek ...