-
W Black Friday raczej nie oszczędziliśmy
Z obliczeń firmy Deloitte wynika, że w tym roku aż 42% budżetu przeznaczonego na prezenty świąteczne zostawimy w e-sklepach. Niemal co czarty Polak (23%) zakupy rozpoczyna już w listopadzie, a 39 proc. zostawia je na pierwszą połowę grudnia. Oznacza to, że spora część z nas skorzystała z oferty przygotowanej przez sprzedawców na Black Friday. Czy ...
-
Call center walczy o dobre imię
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przyjrzał się emocjom, jakie w rodzimych mediach wzbudza branża call center. Okazuje się, że publikacje o negatywnym wydźwięku należą raczej do rzadkości. Jeżeli już się pojawiają, to przeważnie są to komentarze internautów do pojawiających się w sieci artykułów ...
-
Produkcja w Polsce XI 2017
Główny Urząd Statystyczny opublikował listopadowe dane odnośnie produkcji w Polsce. Wynika z nich, że w porównaniu z listopadem 2016 produkcja sprzedana przemysłu w naszym kraju ukształtowała się na poziomie o 9,1% wyższym, a w przypadku produkcji budowlano-montażowej odnotowano wzrost rzędu 19,8%. Jeżeli z kolei spojrzeć na statystyki od początku ...
-
FMCG przoduje wśród firm oferujących pracę zdalną
Obserwatorzy rynku pracy dostrzegają rosnącą popularność home office. Możliwość pracy zdalnej coraz częściej oferowana jest zarówno przez korporacje, jak i mniejsze firmy. Okazuje się również, że dla niektórych pracowników ma ona większe znaczenie aniżeli rozbudowany system premiowy czy precyzyjnie nakreślona ścieżka kariery. Do tej grupy należą ...
-
Regionalny rynek biurowy ściga Warszawę
Polski rynek biurowy ma się dobrze. Na mapie naszego kraju pojawia się istotna ilość istotnych projektów biurowych. I wprawdzie to Warszawa pozostaje liderem, jeżeli chodzi o całkowity zasób powierzchni biurowych, to jednak wystarczy spojrzeć na nową podaż, aby przekonać się, że palma pierwszeństwa należy nie do stolicy, a do regionów. To w tych ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2019
Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie lutowe dane na temat koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w drugim miesiącu tego roku ogólny wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej GUS (SI) osiągnął poziom 104,9, co jest wynikiem wyższym od odnotowanego przed miesiącem, ale też niższym aniżeli przed rokiem. ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2019
Poznaliśmy wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w piątym miesiącu br. ogólny wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej GUS (SI) osiągnął poziom 102,3, co jest poziomem zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem, ale niższym aniżeli rok ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2019
Poznaliśmy wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w siódmym miesiącu br. ogólny wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej GUS (SI) osiągnął poziom 101,1, co jest poziomem zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem, ale niższym aniżeli rok ...
-
Ceny gruntów inwestycyjnych prawie stabilne
Z najnowszej analizy Colliers International wynika, że na przestrzeni I półrocza bieżącego roku ceny gruntów komercyjnych utrzymały się na podobnym poziomie jak rok wcześniej. Trend wzrostowy kontynuowały stawki za grunty inwestycyjne przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową. Jego dynamika była jednak niższa aniżeli w analogicznym okresie ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2019
Poznaliśmy wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w dziewiątym miesiącu br. ogólny wskaźnik syntetyczny koniunktury gospodarczej GUS (SI) osiągnął poziom 100,2, co jest poziomem zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem, ale niższym aniżeli rok ...
-
Tanie latanie i noclegi 2020. Zobacz, jak zaoszczędzić
Tanie latanie rzeczywiście nie obciąży budżetu, jeżeli o rezerwację zadbamy w odpowiednim momencie. Podobnie sprawa wygląda z noclegami - przekonuje wyszukiwarka KAYAK.pl. Oszczędności na przelotach mogą sięgnąć 56%, a na zakwaterowaniu możemy zaoszczędzić nawet 69%. Jak je znaleźć? Okazuje się, że najkorzystniejszy czas na wykupienie podróży w ...
-
Pożar, kradzież i wybuchy gazu. Tego boimy się najbardziej
O własne cztery kąty boi się niemal każdy z nas. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że przed dłuższym wyjazdem podejmujemy kroki, które mają zapewnić nam spokojną głowę, a naszemu domostwu - bezpieczeństwo. Nierzadko również wracamy, aby sprawdzić, czy zamknęliśmy drzwi lub wyłączyliśmy żelazko. Największe obawy wzbudza w nas pożar, a najmniejsze ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
Jak radzi sobie reklama? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza ostatnia odsłona raportu opracowanego przez analityków Publicis Groupe. Okazuje się, że w minionym roku dynamika wydatków reklamowych osiągnęła 3,2%, w efekcie czego u schyłku grudnia wartość rynku wyniosła 9,8 mld zł. Budżety na reklamę powiększyły m.in. motoryzacja, sektor czas wolny ...
-
Warszawskie biurowce bez oznak pandemii. 765 000 mkw.w budowie
Jak wynika z najnowszego opracowania MarketBeat międzynarodowej firmy Cushman & Wakefield, u schyłku I kwartału br. warszawskie biurowce rozciągały się na niemal 5,6 mln mkw. W badanym okresie stołeczny rynek powiększył się o zaledwie jeden budynek, a popyt okazał się nieco niższy aniżeli przed rokiem. Nie jest to jednak efekt pandemii. Tej ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
Wybuch pandemii wywołał w społeczeństwie wzmożone obawy nie tylko o zdrowie, ale i o finanse. Najnowsza fala badania zrealizowanego przez GfK pokazuje jednak, że odsetek osób obawiających się o swój budżet i zdolność regulowania rat kredytu i innych zobowiązań finansowych jest istotnie niższy aniżeli na początku naszych zmagań z koronawirusem. To ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
Najnowsze doniesienia Publicis Groupe dowodzą, że w I połowie br. rynek reklamy nie mógł się już pochwalić dodatnią dynamiką. Spadki sięgnęły ponad 15 proc. Pieniędzy na reklamę nie szczędziły tylko 2 z przebadanych sektorów. Mowa tu o audio video oraz produktach użytku domowego. Pozostali reklamodawcy cięli budżety reklamowe. Jeżeli przyjrzeć się ...
-
Czy biura znikną? Koronawirus i praca zdalna a powierzchnie biurowe
Pandemia niewątpliwie zmieniła trendy panujące na rynku biurowym. W krótkim czasie standardem może okazać się zawieranie najmów na 3 lata, a nie jak obecnie na 10, z ewentualną opcją wyjścia lub zmiany w połowie okresu najmu. To z kolei spowoduje, że deweloperzy będą musieli wypracować pewien mechanizm pozwalający im zachować płynność wobec ...
-
Biurowce w Warszawie: pandemia blokuje podpisywanie nowych umów
Firma Cushman & Wakefield przedstawia najświeższe dane dotyczące sytuacji na warszawskim rynku biurowym. Okazuje się, że w pierwszych trzech kwartałach br. w stolicy przybyło 238 300 mkw. nowoczesnych biur, w efekcie czego jej całkowite zasoby osiągnęły poziom 5,82 mln mkw. Aktywność najemców była o 35% niższa aniżeli w analogicznym okresie ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
W czasach pandemii wydatki na reklamę wyraźnie osłabły. Ten rok przynosi już jednak wyraźne ożywienie - prognozy Zenith zakładają, że w tym roku budżety na działania reklamowe powiększą się o ponad 11% i będą o 40 mld USD wyższe aniżeli w 2019 r. Motorem tego wzrostu ma być popyt na reklamę e-commerce bazującą na performance marketingu oraz ...
-
Czy reklama sprzętu AGD cierpi przez pandemię?
Wydatki na reklamę sprzętu AGD będą piąć się w górę - wynika z najnowszych doniesień agencji mediowej Zenith. W 2023 roku budżety reklamowe mają sięgnąć kwoty 5,6 mld USD, co oznacza, że będą o ponad 1 mld USD wyższe aniżeli przed pandemią. Liderami wzrostu wydatków na reklamę produktów z tej kategorii mają być Indie oraz Rosja. Z tego tekstu ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
Wydatki na reklamę w branży OTC będą piąć się w górę - podaje najnowszy raport agencji mediowej Zenith Business Intelligence - OTC Healthcare. W 2023 roku budżety reklamodawców z tego sektora mają być znacznie wyższe aniżeli przed pandemią. Wzrost będzie dwucyfrowy, a napędzać będą go przede wszystkim reklama precyzyjna oraz reklama ...
-
Biurowce w Warszawie: podaż nie nadąża za popytem
Sytuacja na warszawskim rynku biurowym jest dość dynamiczna. Z najnowszych danych CBRE wynika, że w III kwartale bieżącego roku aktywność najemców była nawet o połowę wyższa aniżeli w poprzednich latach. W budowie pozostają 154 tys. mkw. nowej powierzchni, ale wiele wskazuje na to, że nowa podaż nie będzie w stanie sprostać popytowi. Poziom ...
-
Boże Narodzenie i Sylwester w domu czy z biurem podróży?
Szalejąca inflacja nie sprzyja domowemu budżetowi, ale jak się okazuje sporej grupie Polaków nie przeszkadza w świąteczno-noworocznych wyjazdach. Najnowsze dane Travelplanet.pl wskazują, że ilość rezerwacji utrzymała się na poziomie z minionego roku i to pomimo tego, że ceny są 20 proc. wyższe aniżeli przed rokiem. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Czy inflacja i wysokie ceny powstrzymują przed marnowaniem żywności?
Comiesięczne doniesienia GUS na temat inflacji w Polsce wskazują, że jej dynamika zaczyna hamować. W maju br. sięgnęła ona 13 proc. Na huraoptymizm jest tu jednak za wcześnie, chociażby dlatego, że ceny produktów spożywczych i napojów bezalkoholowych w tym samym miesiącu były o blisko 19 proc. wyższe aniżeli przed rokiem. Biorąc pod uwagę tempo ...
-
21 nowych biurowców na rynkach regionalnych
Jak czytamy w najnowszym raporcie BNP Paribas Real Estate Poland "At A Glance - Rynek powierzchni biurowych w miastach regionalnych IV kwartał 2023", wolumen powierzchni biurowców budowanych na terenie największych rynków regionalnych w Polsce pozostaje większy aniżeli w stolicy, jednak wyraźnie się kurczy. Dla końcówki roku charakterystyczny ...
-
Biurowce w Warszawie: 3 nowe budynki i modernizacja
Newmark Polska przedstawia najnowszą odsłonę cyklicznego raportu "Office Occupier - Rynek biurowy w Warszawie". Opracowanie dowodzi, że w I kwartale br. stolica zyskała trzy nowe biurowce, a jeden budynek odzyskał swoją świetność po modernizacji. Popyt brutto był niższy aniżeli w poprzednim kwartale, a najemcy w coraz większym stopniu interesowali ...
-
Święta i Sylwester w górach. Zobacz, czy cię stać
Z roku na rok powiększa się rzesza Polaków decydujących się spędzić święta lub Sylwestra w górach. Rankomat.pl postanowił przyjrzeć się, jakim budżetem trzeba dysponować, aby wybrać się do polskich i europejskich kurortów narciarskich w okresie świątecznym. W większości przypadków ceny noclegów ze śniadaniami są wyższe aniżeli rok temu, choć nie ...
1 2