-
Do 2025 roku Polska musi pokaźnie zwiększyć recykling plastiku
... z odpadów opakowaniowych do 2025 r. oraz 55 proc. do 2030 r. W przypadku opakowań plastikowych wyprodukowanych z PET po napojach dyrektywa zwiększa ten poziom o 40 pp. i zakłada, że poziom ich zebrania z rynku wyniesie aż 90 proc. Pierwotnie ten cel miał być osiągnięty już w 2025 r., ostatecznie ...
-
Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe
... osób aktywnie korzystających z programów wyniósł aż 95%. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest Biedronka (31%), a najlepiej ocenianym Klub Rossmann (81%). Prawie 40% uczestników przyznało, że chętnie zapisuje się do nowych programów. Programy lojalnościowe nie należą do obszarów, na których temat aktywnie i z własnej ...
-
Przetwórstwo przemysłowe ograniczają ceny i niedobory surowców
... ciągłe innowacje w sektorze motoryzacyjnym w coraz większym stopniu wymagają stosowania półprzewodników. W związku z tym szacuje się, że części elektroniczne stanowią obecnie około 40 proc. kosztów samochodu z silnikiem spalinowym, co sprawia, że przemysł samochodowy uzależniony jest od układów scalonych w takim samym stopniu jak przemysł ...
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
... na miliony złotych i stać na nie tylko najbogatszych, ale liczna grupa polaków lubi ulokować bezpieczne, czyli mniejsze kwoty od 5 do 40 tys zł, kierując się gustem i intuicją. Do budowania wartościowych kolekcji niezbędne jest jednak spore doświadczenie i fachowa wiedza. Gdy na świecie ...
-
Fotowoltaika przeżywa boom. Gdzie w Polsce energia słoneczna jest najpopularniejsza?
... na nią otwierać. Największy wzrost liczby zapytań w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. portal fotowoltaikaonline.pl odnotował w woj. podlaskim i lubelskim (odpowiednio o 40% i 37% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku). Fotowoltaika last minute, czyli zdążyć przed niekorzystnymi zmianami Najbliższa przyszłość fotowoltaiki stoi jednak ...
-
Telefony komórkowe, czyli co kraj to obyczaj
... liczba aktywnych urządzeń przekracza miliard urządzeń. Zdumiewać może już natomiast wynik badania przeprowadzonego wśród amerykańskich rodziców, z którego wynika, że ok. 40 proc. z nich w pierwszy telefon wyposaża swoją pociechę, zanim ta ukończy 10 rok życia. Najmłodsze zostają obdarowane własnym telefonem komórkowym w wieku ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... przy rosnących cenach. Osoby ograniczające zakupy zdecydowanie będą ciąć budżety w obu kanałach - komentuje Edyta Czarnota. Umiarkowana troska e-shopperów o środowisko Blisko 40% e-shopperów nigdy się nie zastanawiała nad wpływem zakupów online na środowisko, a troska o środowisko nadal należy do niszowych driverów wyboru sklepów ...
-
Giełda - jak się zmieniała na przestrzeni lat?
... konkurentów – start Google w biznesie technologii chmurowej, przekładające się na ok. 6 % udział w rynku. W którym najsilniejszą od lat pozycję na poziomie ok.40 % utrzymuje ciągle Amazon. To właśnie na chmurę Amazona kilka tygodni po transakcji Google – CME Group, zdecydował się przenieść najważniejszą, czyli ...
-
Gospodarki Turcji i Brazylii - jakie wyzwania?
... Trade spodziewa się, że inflacja zasadnicza utrzyma się powyżej 30% r/r do końca 2023 r., a w tym roku średnio na poziomie ponad 40% (Wykres 1). Niemniej jednak Bank Centralny Republiki Turcji (CBRT) prawdopodobnie będzie kontynuował niekonwencjonalne stanowisko w zakresie polityki pieniężnej i prawdopodobnie jeszcze obniży swoją ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... to także w zanikaniu sklepów second hand - raport odnotowuje, że w ciągu 15 lat liczba stacjonarnych placówek tego typu w Polsce spadła o około 40%. Skali handlu re-commerce w sieci służy rozwój handlu online i powiązanych z nim usług. Zwłaszcza w ostatnich trzech latach zwiększała się dynamicznie sieć punktów ...
-
Rotacja na rynku pracy pozostaje stabilna
... a niemal 40 proc. - jawność wynagrodzeń - wynika z 55. edycji badania Monitor Rynku Pracy przeprowadzanego przez Instytut Badawczy ... , a to z uwagi na możliwe w najbliższych miesiącach wzrosty wskaźnika inflacji. Kwestia wynagrodzeń jest bardzo żywa w dyskusjach ekonomicznych, nie tylko z powodu inflacji, presji płacowej, czy samej dynamiki wzrostu. ...
-
94% Polaków posiada konto bankowe
... 40% badanych! Reszta najczęściej sięga po kartę kredytową (35%), kredyt ratalny (20%), mieszkaniowy (18%) i szybki kredyt gotówkowy (14%). Legenda drogich kredytów jest ciągle żywa ... dla ankietowanych oprocentowanie (50%), minimum formalności (42%) i krótki czas oczekiwania (40%). Czynniki cenowe, decydujące o wysokości raty, są równie ważne przy ...
-
Bank of China wesprze polskich przedsiębiorców?
... w Europie „Królem kurczaków”. Na pewno pan o nim słyszał, to Kazimierz Pazgan – żywa legenda polskiego biznesu, twórca Konspolu. Opowiedział mi bardzo interesującą historię. ... . Z pewnością pan słyszał o polskiej strategii repolonizacji banków. Aktualnie zaledwie około 40 proc. rynku znajduje się w polskich rękach, pozostałe 60 proc. to kapitał ...
-
Fiat królem szos
Fiat to ciągle najpopularniejsza marka samochodu w Polsce. Różne Fiaty dominują zarówno w kategorii nowych aut (blisko 40%) jak i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród nowych samochodów na ...
-
Samochody używane II 2006
... używanych utrzymał się na poziomie znacznie niższym niż ubiegłoroczny - podaje Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. W urzędach celnych zgłoszono niespełna 40 tysięcy pojazdów. Liczba samochodów używanych, zgłoszonych w urzędach celnych w lutym 2006 roku, wyniosła 39 tysięcy 596 sztuk, o 0,7 procent więcej niż w poprzednim ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... , podobnie jak outdoor czy transport publiczny, to zasięg na poziomie ok. 40 proc. Z kolei sampling, katalogi, reklama na wideo/DVD docierają do 5 ... naszego produktu, kiedy jest najbardziej otwarty na zakup, w jakich okolicznościach kupuje, a w jakich żywa, konsumuje nasz produkt, czy w tych miejscach jesteśmy w stanie być w krytycznym momencie? ...
-
Polacy i Internet
Połowa dorosłych Polaków (51 proc.) ma w swoim gospodarstwie domowym komputer osobisty. Dostęp do internetu w domu ma dwie piąte ogółu ankietowanych (40 proc.), czyli większość posiadaczy komputerów osobistych. Niestety najstarsi posiadacze komputerów najrzadziej ich używają - wynika z badań CBOS. W ostatnim roku wyraźnie zwiększył ...
-
Za wcześnie na aplikacje mobilne w firmach?
... umożliwiają pracownikom mobilne aplikacje. Technologie wkraczają szturmem do biur? Tak, ale wciąż robią to kuchennymi drzwiami. Ze smartfonów korzysta blisko 40% populacji Europy Wschodniej , a w Polsce używanych jest 27 mln tego typu urządzeń. Zyskują także tablety. Firmy wciąż jednak mają problemy z wdrażaniem ...
-
Boże Narodzenie 2014: ile wydamy na prezenty?
... 53% z nas nie oddałoby tego nietrafionego, uważając, że to niewłaściwe. Jednocześnie aż 40,5% planuje oddać nietrafione upominki w przekonaniu, że nikt tego nie zauważy. ... ją 77% respondentów. Kolejnym ważnym zwyczajem są dekoracje w domu (73,5%), a także żywa choinka (55,7%). Sztuczną dekoruje 26,8% ankietowanych. Niektóre niekonwencjonalne tradycje ...
-
Jaki jest świąteczny nastrój Polaka?
... tradycję związaną z drzewkiem świątecznym. Wolimy jednak (62 procent), aby w naszych domach gościła żywa choinka, którą ponad 2/3 badanych uważa za główny symbol świąt. Badanie ... najczęściej od 251-500 zł, taki budżet przeznacza na upominki pond 40% badanych. Budżetem podarunkowym na ponad 1000 zł dysponuje 7,2% mężczyzn a zaledwie 1,4% kobiet. 77% ...
-
Zarządzanie danymi wciąż kuleje. Dlaczego?
... to niełatwa sprawa. O umiejętności zapanowania nad nimi (zarządzania, chronienia, wydobywania z nich użytecznych informacji oraz odpowiedzialnego używania) przekonanych jest mniej niż 40% przedsiębiorstw z regionu EMEA. Co więcej, ostatnie badanie Oracle „Rediscovering trust in your data and security” dowodzi, że na przestrzeni następnych ...