-
Cyberzagrożenia mobilne: mniej ataków, więcej szkód?
... liczba ataków na użytkowników mobilnych na całym świecie spada: w 2021 r. wyniosła 46 milionów, podczas gdy rok wcześniej odnotowano ich 63 miliony. Eksperci ... się cieszyć. W 2021 r. wykryto 3,5 mln szkodliwych mobilnych pakietów instalacyjnych, które spowodowały 46,2 mln ataków na całym świecie. Aż 80% tych ataków obejmowało wykorzystanie mobilnego ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... tempie średnio 11% rocznie, podczas gdy radio wzrośnie o 5%, telewizja o 3%, a czasopisma o 3%. W 2023 r. udział reklamy cyfrowej w reklamie OTC wyniesie 49%, w porównaniu z 46% w 2021 roku. Postępująca digitalizacja pozwala markom OTC na wykorzystanie inteligentnej segmentacji i dynamicznej kreacji do sprzedaży tych samych produktów różnym osobom ...
-
Kobiety w IT to nie tylko programistki
... Magdalena Gawłowska-Bujok, współzałożycielka i COO w No Fluff Jobs. – Jak wynika z naszego badania, 46 proc. kobiet pracujących w tym sektorze piastuje stanowiska niezwiązane bezpośrednio z programowaniem ... i CSS, a 15 proc. na Javę. Jednak najwięcej badanych w tym pytaniu (46 proc.) odpowiedziało, iż na stanowisku, które obecnie piastują, nie jest ...
-
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... (Tessian), czyniąc użytkowników bardziej podatnymi na zagrożenia. Według firmy Check Point Software 97% organizacji na całym świecie stanęło w obliczu ataków, a w 46% co najmniej jeden pracownik pobrał złośliwą aplikację mobilną. Ponieważ praca w domu staje się nową normą, rośnie liczba ataków na osobiste ...
-
Wielkanoc 2022 w cieniu inflacji
... portfeli mogą jednak przyjść rozmaite promocje, a z tych korzysta duża grupa konsumentów – 46% z nich często, a 38% zawsze. Najciekawszych wielkanocnych ofert zwykle szukamy w gazetkach ... i 17% ankietowanych. Święta najchętniej poświęcimy biesiadowaniu i spotkaniom z bliskimi, co planuje 46% osób biorących udział w PAYBACK Opinion Poll. Dla 21% z nas ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2022
... (77,97%). Na drugim miejscu Grupa Youtube (58,54%), a facebook.com (54,46%) na pozycji trzeciej. Dwudziestkę zamyka login.gov.pl. Urządzenia mobilne Podium zestawienia TOP 20 ... ,89%). Na pozycji drugiej youtube.com (58,54%), a na trzeciej - facebook.com (54,46%). Na ostatnim miejscu www.gov.pl. Urządzenia mobilne Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ...
-
Długi weekend czerwcowy droższy niż majowy
... wyjazdem w terminie od 16 do 19 czerwca wynosi już ponad 61 tys. i jest o 46 proc. większa niż rok temu oraz aż o 30 proc. większa niż w analogicznym ... na 3 dni i bez dzieci Blisko połowa osób poszukujących noclegu na długi weekend czerwcowy - 46 proc. - jest zainteresowana wyjazdem trzydniowym. Zakwaterowania na wyjazd czterodniowy szuka 21 proc. ...
-
Usługi dla biznesu: rekordy padają nawet w kryzysie
... w sektorze przedsiębiorstw wzrósł z 5,6 proc. do 6,2 proc. (rok do roku). Działalność rozpoczęło 46 nowych centrów, w których powstało 6 400 miejsc pracy. Widoczny jest ... (6) oraz w Krakowie (5). Obecnie 72 proc. wszystkich centrów należy do inwestorów zagranicznych, pochodzących z 46 państw. Co piąta firma z listy Fortune Global 500 otworzyła w ...
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
... TikTok (miejsce 9). Liderzy poszczególnych sektorów wywodzą się z różnych branż Od poprzedniej edycji najszybciej rosły marki technologiczne i luksusowe – wzrost odpowiednio o 46% i 45%. Marki z sektora bankowości i motoryzacji również osiągnęły imponujące wyniki – wzrost o 34% dla motoryzacji, a o 30% w przypadku bankowości. Sektory te wyprzedziły ...
Tematy: ranking najcenniejszych marek, najlepsza marka, ranking marek, marki, rok 2022, Apple, Google, Amazon -
Praca w IT antidotum na stres?
... ¾ Polaków stresuje się inflacją, niewiele mniej posiadanym kredytem hipotecznym Jak wynika z najnowszych danych 46 proc. osób biorących udział w badaniu firmy Evolution powiedziało, że czuje się bardziej ... 07 proc., a w wieku 18-24 8,79 proc. Mieszkańcy miejscowości do 5 tys. mieszkańców (36,46 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (12,49 proc.), od 20 ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2022
... facebook.com z zasięgiem 76,05%. Poza podium widzimy Grupę Allegro z zasięgiem 75,46%. Komputery osobiste i laptopy W zestawieniu stron i programów odwiedzanych za pośrednictwem komputerów osobistych i ... 76,34%). Na kolejnych miejscach facebook.com (54,99%) i wp.pl (53,46%), a onet.pl (52,93%) spada poza podium. Na ostatnim miejscu abczdrowie. ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w czerwcu 2022 wyższe o 45,8% r/r
... ,94 zł za kg) spadła o 6,7% w stosunku do miesiąca poprzedniego, ale była wyższa o 46,2% niż przed rokiem. Na targowiskach za żywiec wołowy płacono 10,83 zł za kg, ... za kg) wzrosła w stosunku do maja 2022 r. (o 0,6%), a także w porównaniu z czerwcem 2021 r. (o 46,0%). Za 1 hl mleka płacono w skupie 227,18 zł, tj. o 2,7% więcej niż w poprzednim ...
-
Kopia zapasowa na celowniku ransomware
... to konieczność aktualizowania oprogramowania. Najczęściej szyfrowane były platformy w zdalnych biurach (49% przypadków). W 48% atak objął też serwery w firmowych centrach danych, a w 46% – chmurę. Znacznie wyższy wskaźnik ataków raportowano wśród specjalistów ds. bezpieczeństwa i administratorów kopii zapasowych niż wśród dyrektorów ds. IT lub CISO ...
-
Przemysł motoryzacyjny: eksport i produkcja rekordowe, ale idzie gorsze?
... proc. całości, +7,96 proc.), Słowacja (7,50 proc., +7,92 proc.) i Francja (6,04 proc., +46,92 proc.). Akumulatory litowo-jonowe Podobnie jak przed rokiem (i na koniec zeszłego roku) ... (27,71 proc. całości, 23,03 proc.), Włochy (14,71 proc., -25,46 proc.) i Francja (7,34 proc., -24,71 proc.). Podsumowanie W I półroczu 2022 roku przemysł motoryzacyjny ...
-
Spada popyt na subskrypcje. Czy to efekt inflacji lub oszczędności?
... subskrypcyjne? Rok 2022 zatrzymał dotychczasowy trend wzrostowy w segmencie usług subskrypcyjnych. 46 proc. respondentów tegorocznej edycji badania Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych ... , gdzie ewidentnie przybyło osób, które twierdzą że nie - z 41 do 46 proc. Będziemy się bacznie przyglądać wynikom w przyszłym roku, bo ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... Social mediów używamy również do kupowania po przekierowaniu do sklepów internetowych konkretnych marek. Najchętniej kupujemy odzież i obuwie (takie zakupy zadeklarowało 46% korzystających z social commerce), kosmetyki i perfumy (31%), książki, płyty i filmy (26%), artykuły dziecięce i zabawki (22%) oraz meble i produkty związane z wystrojem wnętrz ...
-
Choroba pracownika powodem zwolnienia z pracy?
... zaświadczeń wyniosła 239,9 mln (ZUS). Według danych GUS prawie połowa pracujących Polaków (46 proc.) odczuwa przewlekłe dolegliwości w pracy. Polacy boją się mówić przełożonemu o swoich ... rodaków informował również GUS. Według danych Urzędu prawie połowa pracujących Polaków (46 proc.) odczuwa przewlekłe dolegliwości w pracy. Co szósta osoba obecnie ...
-
Jaki będzie Black Friday i Cyber Monday w dobie wysokiej inflacji?
... , kiedy te dni wypadają w tym roku. Polacy z reguły chętnie polują na zakupowe okazje. W ubiegłym roku z ofert promocyjnych w tych dniach skorzystało 46% respondentów badania PAYBACK, czyli niemal tyle samo co w 2020 roku. Jeśli zaś chodzi o preferowany sposób robienia zakupów, to z niewielką przewagą ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... Zjednoczonych (wzrost o 9% rok do roku). W Black Friday wartość transakcji globalnej sprzedaży w platformach online osiągnęła 65,3 mld dolarów, zaś w Cyber Monday - 46,2 mld dolarów. Podczas gdy wyniki Europy i Wielkiej Brytanii wskazywały na utrzymujące się niekorzystne tendencje gospodarcze, sprzedaż w Stanach Zjednoczonych znacząco przyczyniła ...
-
Ceny noclegów w Sylwestra 2022 wyższe niż w Wigilię
... Sylwestra są droższe niż przy okazji Wigilii. Identycznie jest we wszystkich przebadanych 10 najpopularniejszych kurortach. Różnica ta średnio wynosi aż 46%. W sumie trudno się dziwić. Święta Bożego Narodzenia zwykliśmy spędzać w domach z rodziną. To Sylwester jest okazją, która może częściej sprzyjać wyjazdom ...
-
Połowa seniorów robi zakupy online
... konsumentów oszczędza. Seniorzy korzystają zarówno z bankowości internetowej (46%) jak i z bankowości mobilnej (28%). Zakupy Wbrew stereotypom dojrzali konsumenci nie ... (11%). Największymi obawami dojrzałych konsumentów są: choroba (58%), konflikt zbrojny (46%) i utrata samodzielności (42%). Udział osób starszych w populacji mieszkańców Polski ...
-
Rocznica wybuchu wojny w Ukrainie - czy nadal pomagamy?
... Wyniki najnowszego PAYBACK Opinion Poll wskazują, że u blisko 70% Polaków wojna tuż za naszą wschodnią granicą wywołuje uczucie niepokoju, a aż 46% osób obawia się, że konflikt może rozszerzyć się na Polskę. Przeciwnego zdania jest 26% Polaków. Wojna w Ukrainie to niezwykle trudny ...
-
Kobiety w branży IT: czy łatwo o awanse, podwyżki i wysokie zarobki?
... proc.) oraz zmieniająca się sytuacja gospodarcza na świecie (26 proc.). Natomiast największym wyzwaniem dla kobiet z Ukrainy (66 proc.), Czech (46 proc.) i Węgier (46 proc.) było dbanie o samopoczucie i radzenie sobie ze stresem. Specjalistki IT z Holandii najczęściej wskazywały natomiast spadek motywacji (34 proc.). Polki ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2023
... % na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 4,48%. Wszystkie aplikacje Liderem lutowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 80,46%. Aplikacja Youtube z zasięgiem 73,66% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim aplikacja Facebook z zasięgiem 73,61%. Wydawcy - stream audio i wideo ...
-
Polski sektor TSL osiągnął znaczącą odporność na kryzysy
... ,7), Irlandia (51,3) i Hiszpania (50,7). Słabe rezultaty wciąż jednak notuje Francja (47,4), Niemcy (46,3), Holandia (48,7) oraz Austria (47,1). Także w Polsce indeks PMI sektora ... Podobna sytuacja panuje obecnie w Wielkiej Brytanii (wzrost 47 do 49,3) oraz USA (wzrost 46,9 do 47,8). Na poziom neutralny (50,0) wskoczyły za to dane globalne (z 49,1 w ...
-
Rozwój osobisty albo wypowiedzenie? Pracownicy chcą podnoszenia kwalifikacji zawodowych
... taką potrzebę w firmie, czuje, że ich prośba nie została potraktowana poważnie. 46% polskich zatrudnionych twierdzi, że brak możliwości rozwijania się jest powodem ... 36%), natomiast 12% - wyłącznie w czasie wolnym. 5% nie chce uczyć się wcale, a 46% polskich pracowników interesuje połączenie edukacji w godzinach pracy i w czasie wolnym (podobnie jak ...
-
Stawiasz na rozwój zawodowy? Postaw na twarde, ale i miękkie kompetencje
... z przywództwa i zarządzania – decyduje się na nie niemal połowa z nich (49%). Niewiele mniej popularne są kursy wspierające upskilling i reskilling pracowników (46%). Na dalszych miejscach pracodawcy stawiali także na podnoszenie kompetencji cyfrowych zespołów i szkolenia wspierające politykę różnorodności i otwartości (D&I) – zapewniane przez 26 ...
-
Inflacja wzmaga niezadowolenie z wynagrodzenia
... 18-24 lata (43%) oraz badani w wieku 25-34 lata (44%). Niemal połowa badanych – 46% – deklaruje, że nie zdecydowała się na podjęcie nowego zatrudnienia w obliczu ... myślą o emeryturze – co ciekawe o przyszłości pod tym kątem istotnie częściej myślą mężczyźni (46%) niż kobiety (35%) oraz znacznie częściej pracownicy biurowi (47%) niż pracownicy ...
-
Freelancerzy w branży IT: 6 na 10 osób traci na podatkach do 30% zarobków
... także elastyczność w zakresie godzin pracy (54,99 proc.) i miejsca, z którego pracują (46,09 proc.). Tylko 7 proc. respondentów(-ek) nie wybrało tej formy ... w swojej pracy uznali(-ły) umiejętności komunikacyjne (60,3 proc.), elastyczność (46,4 proc.) oraz umiejętności organizacyjne/umiejętność zarządzania czasem (45,8 proc.). Co ciekawe, 1 na 3 ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: Polska na topie BIZ?
... W przeliczeniu na miejsca pracy sytuacja wygląda inaczej – ubiegłoroczne BIZ w Wielkiej Brytanii to 46 779 miejsc pracy, we Francji, której ciążą wysokie koszty pracy i skomplikowane prawo ... biznesowe do krajów znajdujących się w stosunkowo bliskiej odległości geograficznej (nearshoring), a 46% - realokuje aktywa z powrotem na rodzimych rynkach. W ...
-
Centra handlowe wybierane dla promocji i wyprzedaży
... klientów centrów handlowych (49%). Na kolejnych miejscach znajdziemy różnorodną ofertę handlową (46%) oraz przystępne ceny (44%). Te czynniki, które przez wiele ... sprecyzowane oczekiwania wobec oferty: przede wszystkim oczekują większej liczby promocji i wyprzedaży (46%), a także większej liczby tanich sklepów (36%). Dla co czwartej osoby znaczenie ...
-
Czy inflacja i wysokie ceny powstrzymują przed marnowaniem żywności?
... porównaniu z rokiem 2022 zmniejszyła się skala marnowania żywności z powodu zbyt dużych zakupów, to 46 proc. z nas wciąż traci z tego powodu pieniądze – najczęściej ok. 100 ... marnuje jedzenia, to jak pokazują wyniki badania BIG InfoMonitor wciąż niemal połowa (46 proc.) nie przykłada do tego wielkiej wagi. Z powodu wyrzucania niezjedzonych produktów ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... w osiągnięciu neutralności emisyjnej. Aż 47% deklaruje korzystniejszy status takich przedsiębiorstw, a 46% chce inwestować w technologie na ich rzecz. Wciąż jednak na ... (67,7%). W dalszej kolejności znajdzie się nacisk na transport intermodalny (46,6%) i przejście na samochody elektryczne. Z kolei magazynowanie zamierza otwierać nowe lokalizacje ...
-
Hotele w Polsce: większy ruch, a co z zyskami?
... (-1,5%). W gronie najważniejszych lokalizacji dla rynku hotelowego największy stopień wykorzystania pokoi hotelowych w 2022 roku osiągnęły: Warszawa (53,9%), Kraków (46,8%) i Trójmiasto (46,3%). Porównując wielkość obłożenia w 2022 roku do roku 2021, największy wzrost wystąpił w stolicach województwa mazowieckiego (+23,4 p.p), małopolskiego (+17 ...
-
Sztuczna inteligencja na rynku pracy: obawy czy nadzieje?
... przestrzeń dla bardziej angażujących, twórczych projektów dzięki automatyzacji nieciekawych zadań (46 proc.). Wskazywaną korzyścią narzędzi AI jest również możliwość zainspirowania się ... na Twoją sytuację zawodową? Pozytywnie 62% - skróci czas mojej pracy 46% - zautomatyzuje nieciekawe zadania 42% - dostarczy mi nowych inspiracji Negatywnie 56% ...