-
Co ułatwia negocjacje płacowe?
... wzrostu wysokości wynagrodzenia. Aż 61% mężczyzn sądzi, że jest w stanie zarabiać więcej. Takiego samego zdania jest dużo mniej, bo tylko 46% kobiet. Tymczasem prawie połowa ankietowanych (45%) uważa, że pensja, którą aktualnie dostaje, jest mniej więcej równa średniej dla stanowiska w branży ...
-
Baza noclegowa w Polsce 2013
... miejsc noclegowych W 2013 r. stopień wykorzystania miejsc noclegowych we wszystkich turystycznych obiektach noclegowych wyniósł 33,8% (najwyższy wskaźnik odnotowano w lipcu – 46,2%). Najlepsze wyniki podobnie jak rok wcześniej odnotowano w zakładach uzdrowiskowych – 74,9%. Najniższe wykorzystanie w tych obiektach obserwowano w styczniu 2013 r. (60 ...
-
Strefa przygraniczna w Polsce 2013: podmioty gospodarcze
... Polski liczy 1 163 km, co stanowi 33% długości granicy państwowej RP. Najdłuższy odcinek przypada na granicę z Ukrainą – 535 km (czyli 46% zewnętrznej granicy Unii Europejskiej na terenie Polski), nieco mniejszy z Białorusią – 418 km (36%) i najmniejszy z Rosją (obwodem kalinin-gradzkim) – 210 km (18 ...
-
Przetargi - raport II 2014
... serwis eGospodarka.pl, w styczniu 2014 roku najwyższy przyrost w skali rocznej zanotowały ogłoszenia na usługi inżynieryjne w zakresie projektowania (w lutym 2014 roku o 46,28 proc. więcej ogłoszeń niż w lutym 2013), roboty w zakresie różnych nawierzchni (+30,39 w ciągu roku), przygotowanie terenu pod budowę (+26 ...
-
Czy You Tube ma konkurencję?
... proc. internautów w grudniu 2013). Z kolei najmniejszą popularnością wśród analizowanych krajów YouTube cieszy się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (51 proc.), na Ukrainie (46 proc.) i Białorusi (41 proc.). Kondycja YouTube’a? Mimo dynamicznych wzrostów popularności, którym YouTube cieszył się w latach 2010 i 2011, od 2012 roku ...
-
Wielkanoc 2014: wydatki Polaków
... artykuły związane z obchodzeniem Wielkanocy, głównie: wiosenne kwiaty do udekorowania mieszkania (58%), słodycze z limitowanych, świątecznych edycji (53%), palemki (47%) i kartki pocztowe (46%). Nie obędziemy się także bez akcesoriów do zdobienia pisanek i święconki (po 43%). Na zakupy z wyprzedzeniem Ponad 2/3 ankietowanych będzie się ...
-
Jak międzynarodowy jest e-commerce?
... niskiego zainteresowania zagranicznych klientów, polskie sklepy znalazły się na drugim miejscu w zestawieniu najczęściej oferujących różne wersje językowe sklepów. Fakt, że 46% polskich sklepów udostępnia swoim użytkownikom różne wersje swoich stron internetowych również nie jest zaskakujący. Język polski na tle innych ujętych ...
-
Powierzchnie biurowe: Poznań najlepsze ma przed sobą
... tego czasu nie uda się skomercjalizować większości powierzchni w tym kompleksie. Wolumen transakcji najmu w 2013 r. osiągnął około 36 000 m², uzyskując blisko 46% wzrost rok do roku i najlepszy wynik od sześciu lat. Nowe umowy stanowiły ponad 75% wolumenu, ekspansje około 9%, a odnowy około 14 ...
-
Nowe technologie wkroczyły w świat finansów
... do systemu giełdowego, a także za pomocą opracowanych algorytmów handlowych. To znaczny wzrost w stosunku do 2012 r., w którym obieg elektroniczny odpowiadał za 46% operacji. Jeszcze większe zmiany widoczne są na rynku walutowym Forex, gdzie algorytmy odpowiadały w ub.r. za 68% wszystkich zamówień. - Świat finansów ...
-
Handel zagraniczny I-II 2014
... 3 procent. Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 34519,9 mln USD, a import 34473,5 mln USD (wzrost odpowiednio o 6,2% i o 4,6%). Dodatnie saldo ukształtowało się w wysokości 46,4 mln USD (w analogicznym okresie ub. roku minus 459,7 mln USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 25283,9 mln EUR, a import – 25252,6 mln ...
-
Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych
... czas najważniejszym czynnikiem determinującym skorzystanie z oferty konkretnego dostawcy internetu stacjonarnego jest jego dostępność w konkretnej lokalizacji. Wskazuje na nią blisko połowa (46%) respondentów. Ważna jest także cena usługi (38%) oraz prędkość łącza (29%). Płatna telewizja Płatną telewizję do domów polskich internautów dostarcza ...
-
Megapanel: serwisy tematyczne II 2014
... ” pierwsza trójka bez zmian. Na miejscu pierwszym Grupa Allegro-GG z zasięgiem 11,93 proc., na miejscu drugim Grupa Gazeta.pl, z zasięgiem 8,46 proc. Miejsce trzecie należy do Grupy Polskapresse z 8,3 proc. zasięgiem. Na miejsce 5 awansowała z miejsca 9 Grupa Onet – RASP. Grupa Wirtualna Polska spadła ...
-
Bezrobocie w Polsce III 2014
... ., w marcu 2013 r. – 44,4 tys.). Z pozostałych osób wykreślonych z ewidencji 58,1 tys. utraciło status bezrobotnego w wyniku niepotwierdzenia gotowości do pracy (w lutym 2014 r. – 46,9 tys., w marcu 2013 r. – 53,9 tys.), zaś 14,7 tys. osób dobrowolnie z niego zrezygnowało. Ponadto 2,7 tys. osób nabyło prawa emerytalne lub rentowe ...
-
Europejczycy a warunki pracy
... na potrzeby sondażu Eurobarometru uważa, iż w ciągu ostatnich pięciu lat można mówić o pogorszeniu. Odsetek polskich respondentów formułujących taką opinię sięga 46 procent. Ciągle jednak większość pracowników deklaruje zadowolenie z warunków proponowanych przez pracodawcę (średnia dla UE sięga aż 77 procent), przy czym ...
-
Przetargi - raport I kw. 2014
... i asfaltowania (+37,34 proc.), przygotowanie terenu pod budowę (+36,14 procent), roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne (+34,46 procent), usługi inżynieryjne w zakresie projektowania (+34,45 proc.), tynkowanie (+32,85 procent), roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad ...
-
Podróże lotnicze w długi weekend majowy 2014
... sytuacja jest w przypadku Mediolanu – w tym roku bilety zakupiono z wyprzedzeniem 76 dniowym i kosztowały one 613 PLN, rok temu wyprzedzenie było zaledwie 46 dniowe i kosztowały one 640 PLN (również o 4 proc. więcej). - Dlaczego taką wagę przywiązujemy do tego, kiedy kupione są bilety? Bo chcemy ...
-
Rejestracja REGON III 2014
... wykreślonych z rejestru firm jednoosobowych wyniosła 20,3 tys. W IV kw. ub.r. w każdym miesiącu przekraczała 21 tys. W sumie w I kw. br. z rejestru zniknęło 46,2 tys. jednoosobowych firm, o 40% mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Najpierw zawieszenie W przypadku osób likwidujących działalność gospodarczą statystyki są o tyle ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej V 2014
... BSH. Odsetek osób, które zapowiadają, że reprezentowane przez nich fundusze więcej kupią, niż sprzedadzą pozostał właściwie bez zmian i wynosi obecnie 46 proc. Ponad 60 proc. ankietowanych spodziewa się, że aktywność na rynku private equity w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zwiększy się. Pół ...
-
Technologie mobilne zwiększają efektywność pracy
... swoje źródło w intensywności i tempie pracy – 56 proc. respondentów z Polski deklaruje regularne wykonywanie zadań służbowych poza godzinami biurowymi, z czego niemal połowa (46 proc.) jako przyczynę wskazuje „zbyt wiele obowiązków”. Ta sytuacja raczej nieprędko ulegnie zmianie, gdyż pracownicy MŚP spodziewają się dalszego zintensyfikowania ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
... zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP). Tylko w zeszłym roku wydatki na te cele pochłonęły niemal 46 miliardów dolarów. Szybki dostęp do licznych źródeł informacji o produktach i usługach zmienił charakter relacji między markami, a konsumentami. Wcześniej marketerzy posiadali ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014
... na miejscu 50. Należąca do koncernu Telefonica marka Movistar odnotowała wzrost o 56%, osiągając wartość 20,8 mld USD i plasując się na 46. miejscu w globalnej setce dzięki inwestycjom w Ameryce Łacińskiej oraz imponującemu wzrostowi dochodów w Hiszpanii. SAP, gigant w sektorze oprogramowania dla przedsiębiorstw, zachował pozycję ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
... majem ubiegłego roku najbardziej zmalało znaczenie barier związanych z konkurencją firm zagranicznych (z 56% do 44%) i niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (z 56% do 46%), a wzrosło – z kosztami zatrudnienia (z 30% do 37%). 6. Ogólny klimat koniunktury według województw (dane wg siedziby przedsiębiorstwa) We wszystkich województwach podmioty ...
-
Nastroje konsumentów: mBank Indeks IV 2014
Jedynie 12 procent Polaków spodziewa się, że w nadchodzącym kwartale sytuacja gospodarcza ulegnie poprawie - wynika z pierwszej fali badania nastrojów ekonomicznych zrealizowanego przez Instytut Homo Homini na zlecenie mBanku. Grupa pesymistów jest niemal trzykrotnie większa. Lepsze nastroje towarzyszą pytaniom o rynek pracy - w tym przypadku ...
-
Savoir-vivre w e-commerce
... „edukację”: „Panie Jerzy, wybrał pan opłatę za pobraniem, lecz nie zaznaczył przesyłki gabarytowej. Proszę wybaczyć, ale nie mogliśmy wysłać telewizora 46" i suszarki łazienkowej za 12 zł kosztów przesyłki”. W trudniejszych, bo emocjonalnych sytuacjach w sukurs sklepowi przychodzą poczucie humoru i stoicki spokój: „Niech Was ...
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2014
... produkty, i wszystkie one wypadły słabiej niż gracze typu Tencent, Facebook czy Baidu. Ta ostatnia trójka odnotowała wzrosty odpowiednio o 97%, 68% i 46%, natomiast poprzednie trzy firmy zmieniły swoją wartość o +21%, +19% oraz 1%. Nowymi uczestnikami pierwszej setki marek globalnych oraz Top 20 dla ...
-
Przetargi - raport IV 2014
... roczną dynamikę wykazały postępowania przetargowe na prace budowlane. Najwyższy przyrost w skali rocznej zanotowały ogłoszenia na roboty w zakresie różnych nawierzchni (+46,45 procent w ciągu roku), wyposażenie placów zabaw (+45,88 proc.), roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad ...
-
Spam I kw. 2014
... sprzedaży biletów. Te ostatnie odnotowały większą aktywność phisherów w marcu. Odsetek ataków, których celem byli dostawcy IT, nieznacznie zmniejszył się (-2,46 punktu procentowego). Udział pozostałych kategorii nie zmienił się znacząco. Podsumowanie Dzisiaj prawie wszyscy mają smartfony, a niemal każdy popularny zasób internetowy ...
-
Jak polscy internauci postrzegają e-handel?
... oraz ewentualnych problemów z wysyłką. To niektóre z wniosków płynących z raportu Gemius zrealizowanego na zlecenie e-Commerce Polska. Jak wynika z zaprezentowanych w nim danych 46 proc. internautów przyznaje, że zdarza się im robić zakupy w sieci. Wśród kupujących są przede wszystkim ludzie młodzi, dobrze wykształceni, z większych ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... wpływało dalsze upowszechnianie się dostępu do Internetu. W porównaniu do 2013 r. odsetek Polaków posiadających tradycyjny (stacjonarny) szerokopasmowy dostęp do Internetu wzrośnie z 46% w 2013 r. do 57% w 2018 r. W tym przypadku zarówno pod względem poziomu powszechności dostępu do Internetu jak i tempa wzrostu dostępności tej usługi ...
-
Najlepsi przedsiębiorcy zwiększają zatrudnienie
... Poprawiająca się sytuacja w gospodarce wpływa na nastroje przedsiębiorców. 47% badanych ufa w bardzo dużym, dużym stopniu w pozytywny scenariusz dla światowej gospodarki, a 46% wyraża częściowe zaufanie. Najbardziej optymistyczni są przedsiębiorcy z Euroazji i Afryki (EMEIA). 63% z optymizmem patrzy w przyszłość, a ponad 65% chce zatrudniać za ...
-
Polacy a plany na wakacje 2014
... cenę jako powód samodzielnej organizacji wyjazdu (o 8 p.p.). Samochodem i na dość długo Pomimo spadku (o 6 p.p.) samochód dominuje jako środek transportu wakacyjnego. Minimalnie więcej (46% vs 45%) jest osób preferujących wyjazd dłuższy – 11 i więcej dni, niż taki, który potrwa 6 do 10 dni. Niezmiennie zwiedzanie i wycieczki ...
-
Rośnie świadomość ekologiczna Polaków
... domem. Firma Starbucks® od lat zachęca ludzi do większej troski o środowisko naturalne propagując korzystanie z własnych kubków. W 2013 roku Starbucks® sprzedał 46,9 miliona napojów w termicznych kubkach, czyli o 22% więcej niż w 2012 roku (35,8 miliona). Starbucks® wprowadził też do swojej oferty kubki wielokrotnego ...
-
Wyjazd wakacyjny nie dla każdego
... poniżej średniej tylko co szósty badany miał plany wypoczynkowe, natomiast w przypadku osób o dochodach ponadprzeciętnych deklarowane wyjazdy były trzykrotnie częstsze (46%), ale wciąż jednak pozostawały udziałem mniejszości. Brak wystarczających środków na wyjazd wypoczynkowy, jako ograniczenie dotykające większość Polaków potwierdzają także dane ...
-
Innowacyjność w przedsiębiorstwie 2013
... istotne są innowacje procesowe, które podjęło 60% przedsiębiorstw przemysłowych, a 48% je wdrożyło. Sektor handlu i usług stawia natomiast na innowacje organizacyjne – 46% firm z tego sektora podjęło prace z tym związane, a 42% firm wdrożyło nowe rozwiązania, przy czym tylko 10% to wdrożenia nowych rozwiązań ...
-
Zakupy online: serwisy płatności zyskują na znaczeniu
... są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 proc. z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24 a 35 rokiem życia (46 proc.) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 proc.). ─ W czasach kiedy zakupy internetowe są codziennością i stałym elementem życia współczesnych konsumentów także ...