-
Dzieci w Polsce w 2014 r.
... 8%), słuchu (prawie 6%) i chorobami układu krążenia (5,5%). Ale najczęściej – jako dysfunkcyjne – było wskazywane schorzenie określane jako „inne” i dotyczyło ponad 46% dzieci niepełnosprawnych. Występowanie niepełnosprawności wśród dzieci jest istotnie zróżnicowane terytorialnie (wykres 14). Najwyższy odsetek dzieci niepełnosprawnych w stosunku do ...
-
Domy dziecka w mediach: co trzeci przekaz negatywny
... wspominało o nich w radio (521), a najmniej zainteresowana tematem była telewizja (368), która jednak najczęściej czyniła domy dziecka głównym wątkiem pokazywanych materiałów (46 proc.). Zazwyczaj informacja o domach dziecka była wątkiem pobocznym – tak działo się w przypadku 71 proc. materiałów, w których występowało monitorowane hasło. Najwięcej ...
-
Rozwój osobisty i zawodowy wg Polaków
... pokolenia pracowników. Badani w wieku 18-24 lata doceniają przede wszystkim zarobki (60%), atmosferę (50%) i podejście przełożonego (35%), a w wieku 25-34 lat – zarobki (46%), atmosfera (41%) i… dogodne godziny pracy (23%).
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
... roku na początku kwietnia i reklamodawcy przypominali o tym przez cały marzec. Najwięcej na emisję reklam w marcu wydały Lidl i Biedronka: odpowiednio ok. 46 i 27 mln zł. Najdroższą reklamę dotyczącą świąt wyemitował Carrefour (emisja kosztowała ok. 1,3 mln zł), w której podkreślał, że w sklepach tej sieci ...
-
Usługi IT w Polsce mają się dobrze. Będą kolejne wzrosty
... , a 93% planuje rozszerzać zakres swojej działalności w kolejnych 2 latach. Według raportu ABSL, zdecydowanie najwięcej miejsc pracy w badanych firmach (46%) zostało wygenerowanych w usługach związanych z zarządzaniem cyklem życia aplikacji (Application Lifecycle Management). Kolejnym z obszarów charakteryzujących się najwyższą liczbą pracowników ...
-
Wi-Fi - pięta achillesowa bezpieczeństwa IT
... nie kontroluje takiego dostępu. Najczęstszą formą dostępu do sieci bezprzewodowych przedsiębiorstwa jest dostęp oparty na tymczasowej nazwie użytkownika i haśle (46%), natomiast specjalny portal z danymi uwierzytelniania jest wykorzystywany w 36% przypadków. Wyniki ankiety pokazują, że pomimo rozwoju strategii w zakresie mobilności bezpieczeństwo ...
-
Coraz częściej dbamy o jakość życia
... tylko w Polsce, ale i na całym świecie deklarują pozytywną relację ze swoim ciałem, nazywając je źródłem szczęścia (62%), przyjemności (60%), siły (46%) i dumy (40%). Części ciała, które Polacy akceptują u siebie bez większych zastrzeżeń, to według badania dłonie, stopy i pośladki. W każdym przypadku maksymalnie ...
-
Internet Rzeczy atakuje
... obszary wykorzystania Internetu Rzeczy. Wśród nich najszybciej rozwijającą się będą inteligentne urządzenia domowe ze skumulowaną roczną stopą wzrostu na poziomie 46 proc. w latach 2014-2018. Bardzo szybko będzie też rósł obszar inteligentnych samochodów, cyfrowych ofert sklepowych oraz inteligentnych budynków. „Rynek IoT w Polsce ...
-
Towarowa Giełda Energii w V 2015 roku
... sesyjnych oraz 154,05 PLN/MWh z transakcji pozasesyjnych. W porównaniu do maja roku 2014 średnia cena PMOZE_A spadła o 26,21 proc. (z 202,46 do 149,40 PLN/MWh).Tylko dla transakcji sesyjnych spadek wyniósł 32,84 proc. Żółte certyfikaty Łączny obrót żółtymi certyfikatami na ...
-
Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
... 167 publikacji, mazowieckim – 140 i małopolskim – 124. Najmniej interesowały się nim media ze świętokrzyskiego – 17, podlaskiego – 41, zachodniopomorskiego - 44 i lubuskiego – 46. Analiza nacechowania publikacji z mediów regionalnych prowadzi do wniosku, że najprzychylniejsze Kukizowi były media województwa opolskiego – 15 proc. oraz mazowieckiego ...
-
Wakacje 2015: gdzie i za ile pojadą Polacy?
... ,8 mln osób (980 tysięcy osób więcej). Liczba wyjazdów zagranicznych również notuje wzrost, choć skromniejszy (o 80 tysięcy osób). 14,5 mln osób (46% populacji 18+) nie planuje w tym roku żadnych wakacji. Jest to 1,5 mln mniej niż przed rokiem. Połowa z nich jako powód pozostania ...
-
Wakacje 2015: prawie Połowa Polaków zostaje w domu
... wakacje spędzi w domu niemal 45 proc. Polaków. Najmniejsza skłonność do wakacyjnych wojaży cechuje starsze pokolenie - urlopu nie planuje niemal połowa (46 proc.) badanych w wieku 40-59 lat oraz 76 proc. osób powyżej 59 roku życia. Dla porównania w młodszej grupie respondentów (25-39 lat ...
-
ITwiz Best100: największe firmy IT w Polsce
... % zwiększyło je. Wśród obszarów, w których budżet na IT zwiększył się, najczęściej wymieniane były: rozwój dotychczasowych systemów (52,9% odpowiedzi), bezpieczeństwo (46%) i wynagrodzenia pracowników działu IT (36,8%). Najczęstszymi odpowiedziami na temat obszarów, których dotknęło zmniejszenie wydatków były: utrzymanie dotychczasowych systemów IT ...
-
Ceny produktów rolnych V 2015
... ,42 zł/dt i były niższe o 1,2% niż w kwietniu 2015 r. i o 18,5% od notowanych w maju ub. roku. Ceny owsa w skupie obniżyły się średnio do 46,54 zł/dt, tj. o 2,3% w porównaniu z kwietniem 2015 r. i o 17,2 % w odniesieniu do maja 2014 r. W sprzedaży targowiskowej średnia cena 1 dt tego zboża wyniosła 58 ...
-
Ruch graniczny i wydatki w I kw. 2015 r.
... mieszkańców Polski przekraczających wewnętrzną granicę UE w I kwartale 2015 r. znaczący udział w strukturze wydatków poniesionych za granicą miały pozostałe wydatki (usługi) – ok. 46%, towary nieżywnościowe – ok. 35%. Na żywność i napoje bezalkoholowe Polacy przeznaczyli ok. 14%. Średnie wydatki poniesione w Polsce przez cudzoziemca (nierezydenta ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności I-III 2015
... kobiety (6,7% ogółu pracujących mężczyzn wobec 4,6% kobiet) oraz mieszkańcy wsi niż miast (odpowiednio: 8,0% i 4,3%). Praca dodatkowa wykonywana była najczęściej w rolnictwie (46,2% ogółu pracujących dodatkowo), a następnie w edukacji (9,7%) oraz w opiece zdrowotnej i pomocy społecznej (9,6%). Innej pracy niż obecnie wykonywana poszukiwało 331 tys ...
-
Praca w Polsce I-III 2015
... było jeszcze 18,9 tys. (9,8%) nowo utworzonych miejsc pracy, głównie w sektorze prywatnym (93,8%) oraz w jednostkach o liczbie pracujących powyżej 49 osób (46,6%). Najwięcej wolnych nowo utworzonych miejsc pracy wystąpiło w województwie mazowieckim - 5,2 tys. (27,7%), małopolskim – 2,6 tys. (13,9%) oraz wielkopolskim – 2,5 tys. (13,2%), najmniej ...
-
Google przewidzi wyniki wyborów?
... w mediach społecznościowych przekłada się na stopień angażowania różnymi tematami – zarówno negatywnego, jak i pozytywnego; tutaj Andrzej Duda przegrałby z Bronisławem Komorowskim - 46% do 54%. Niektórzy kandydaci mogą być bardziej "internetowi", a inni mniej. Okazuje się, że popularność w sondażach przedwyborczych Andrzeja Dudy była skorelowana ...
-
Instynkt, intuicja i emocje. Tak podejmuje decyzje CFO
... większe zyski w przeciwieństwie do tych, którzy swoje decyzje podejmowali instynktownie, ale również spodziewają się dodatkowego wzrostu zysku. Blisko połowa respondentów (46 proc.) twierdzi, że zwiększenie zysku, było dla nich jednym z kluczowych celów biznesowych w roku 2015. Ankietowani potwierdzili, że stopień dostępności i przejrzystości ...
-
Wakacje 2015: gdzie po luksus za połowę ceny?
... . A do pięknej i luksusowej Marabelli będzie nas dzielić tylko 20 minut drogi, którą bez problemu pokonamy spacerując wzdłuż wybrzeża. Średnia oszczędność: 46%. 2. Gwiazdorskim szlakiem: Peguera, Majorka Port d’Andratx na śródziemnomorskiej Majorce jest popularnym celem podróży wielu celebrytów. Zawrotne ceny 2 688 euro za ...
-
Nie ma dnia bez smartfona
... . Dobrym przykładem na poparcie tych słów jest fakt, że 53% użytkowników mobilnych „lubi” lub śledzi ulubione marki w mediach społecznościowych, ale 46% uważa, że marki na swoich profilach nie dostarczają istotnych informacji. Jak widać, samo utrzymywanie profilu marki i wypłacanie honorariów agencjom nie ...
-
Najpopularniejsze telewizory: Samsung bez konkurencji
... ekranów wynosiła w pierwszym półroczu 2015 roku 42,9 cala, gdy w porównywalnym okresie 2014 wartość ta wynosiła 33,2”. Jednocześnie zwiększyła się o 659,46 zł średnia cena kupowanego telewizora. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Z całą pewnością dużą rolę odegrała niższa niż w 2014 ...
-
Ile pracujemy na wakacje 2015?
... wybierają letni wypoczynek w hotelach 4* ze śniadaniami i obiadokolacjami (HB) lub wyżywieniem All inclusive. Tego lata taki właśnie standard wypoczynku zarezerwowało 46,2 proc. polskich turystów wyjeżdżających z biurami podróży. Za wypoczynek tego typu polscy turyści płacą średnio 2695 zł od osoby. Jednak te ...
-
Jak nowe praktyki biznesowe wpływają na bezpieczeństwo IT?
... spełnić rosnące wymagania w jednym lub wielu obszarach związanych z ogólnym rozwojem biznesowym (45 proc.), łącznością o znaczeniu krytycznym dla funkcjonowania firmy (średnio 46 proc.) lub wykorzystaniem infrastruktury chmurowej (47 proc.). Niepewność związana ze zmieniającymi się wymaganiami biznesowymi sprawia, że coraz więcej specjalistów IT ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2015
... % w lipcu br., 58% przed rokiem), konkurencją firm krajowych (51% w lipcu br., 53% przed rokiem) oraz wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (46% w lipcu br., 50% przed rokiem) – uciążliwość tych barier utrzymuje się na zbliżonym poziomie od początku 2011 r. Od stycznia 2013 r. zmniejsza ...
-
Wakacje 2015: Teneryfa prawie 400 złotych droższa
... i Barbarę Balcerek-Pogoda posiadanych pakietów akcji na rzecz niedawno powołanej spółki celowej MLV, która stała się od tej chwili posiadaczem 79,46 procent akcji touroperatora. W wyniku tych transakcji spółka inwestycyjna Lawson International Investment Ltd. nie posiada już żadnych akcji w kapitale zakładowym Alfa ...
-
Trzeci budynek Silesia Business Park już w budowie
... w IV kwartale nadchodzącego roku. Docelowo Silesia Business Park będzie nowoczesnym kompleksem biznesowym, składającym się z czterech budynków klasy A, które łącznie zaoferują 46 000 mkw. powierzchni przeznaczonej na wynajem. Każdy z budynków to około 11 500 mkw. powierzchni najmu oraz dwanaście kondygnacji naziemnych. Najemcy ...
-
Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce
... wszystkim to, jak jest on pokazany oraz opisany. I choć informacje o produkcie mają znaczenie, bo są ważnym źródłem wiedzy dla klienta (46% kupujących w sieci uważa, że zaletą handlu w Internecie jest szeroki zakres informacji o produkcie), to trudno sobie wyobrazić, aby kupowali oni coś ...
-
Rynek biurowy w Polsce II kw. 2015
... na wysokim poziomie. Obecnie ponad 725 000 mkw. jest w budowie, a dalsze 28 000 mkw. przechodzi modernizację. Z szacunków JLL wynika, że 46% z 207 000 mkw. nowej podaży przewidzianej do oddania do użytku w II poł 2015 r. jest już zabezpieczone umowami najmu. Poza Warszawą ...
-
Hejting w sieci: Internauci chcieliby z nim walczyć
... administratorów danego portalu (59,3 proc.). Kolejnym pomysłem Internautów jest blokowanie przez administratora adresu IP hejtera, możliwość zgłaszania postów jako hejtu (46,5 proc.) oraz karanie hejterów według kodeksu karnego (45,2 proc.). Niemal co trzeci Internauta uważa, że publikacja zdjęć hejterów pozytywnie wpłynie ...
-
Wakacje 2015: Wyspy Kanaryjskie nie dla oszczędnych
... przed tygodniem. Coraz droższa w relacji z rokiem ubiegłym stają się również Portugalia – wzrost różnicy z 275 do 406 złotych oraz Majorka – wzrost z 46 do 121 złotych. Kierunki greckie po nieco słabszym dla nich okresie ponownie zwiększyły swoją przewagę cenową wobec ubiegłego sezonu - z 40 ...
-
13 miesięcy – tyle trwa rok polskiego przedsiębiorcy
... sięgają trzech, a nawet czterech godzin tygodniowo. Jeszcze więcej czasu przedsiębiorcy spędzają w pracy w lecie – ich tydzień pracy trwa wtedy średnio nawet 46 godzin, podczas gdy w przypadku pracowników najemnych rzadko przekracza on 40 godzin. 3,7 godziny robi różnicę Ze względu na różnice w czasie pracy ...
-
Rynek magazynowy w Polsce: to było znakomite półrocze
... . – 47% więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Największe ukończone projekty to Goodman Poznań Logistics Centre II (82 000 mkw.) i P3 Mszczonów (46 000 mkw.). Najwięcej wybudowano w Poznaniu (207 000 mkw.) oraz w Okolicach Warszawy (74 000 mkw.). Obecnie w fazie budowy znajdują się projekty ...
-
TOP 7 kawiarni sieciowych – Starbucks na czele
... najczęściej kobiety (62%). Główną okolicznością odwiedzania kawiarni sieciowej jest spotkanie ze znajomymi (35%). Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe (46%). Wybierając kawiarnię sieciową respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67%) oraz dogodną lokalizacją (48%). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są ...
-
Polskie firmy: portfel należności VII 2015
... w poprzednim kwartale wynosiła ona 28,9 pp. Zwiększyła się grupa firm, w których problem egzekwowania należności pozostaje stabilny (zmiana z 41,8% do 46,3%). Utrzymujący się od ponad roku wzrost gospodarczy ustabilizował sytuację w obszarze należności. Przedsiębiorstwa operują teraz w bardziej stabilnym otoczeniu i w konsekwencji nie doświadczają ...