-
Tydzień 27/2007 (02-08.07.2007)
... naturalnego i starzenia się społeczeństwa oraz utrzymującej się niskiej stopy zatrudnienia (54,5% w 2006 roku, podczas gdy w UE średnio 66%, a w USA nawet 72%). Niepokoi mnie też brak należytego zainteresowania się najważniejszym obecnie procesem, jakim jest przekształcenie naszej gospodarki w gospodarkę opartą na wiedzy, a naszego ...
-
Najdroższe biura świata V 2007
... w tym rejonie londyńskiego rynku są o 46% wyższe niż w drugim z kolei – londyńskim City (dzielnica finansowa) – gdzie koszty najmu wzrosły do 165,72 USD. W tej części świata godna uwagi jest również Sofia, w której czynsze w miejscowej walucie wzrosły w zeszłym roku o 63%, czyniąc Bułgarię trzecim ...
-
Najpopularniejsze kanały tematyczne I-VI 2007
... - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN24 miał w pierwszym półroczu 2007 roku 2,65 proc. udziałów w rynku (w pierwszym półroczu 2006 roku: 1,72 proc. udziałów w rynku), Cartoon Network/TCM - 0,71 proc. (0,83 proc.), Jetix - 0,71 proc. (0,66 proc.), Mini Mini - 0,62 proc. (0,39 proc ...
-
Bezrobocie w Polsce VI 2007
... bezrobotnych nowo zarejestrowanych 142,4 tys. osób, tj. 77,3% stanowiły osoby rejestrujące się po raz kolejny (przed miesiącem – 76,0%, przed rokiem – 72,7%). Spośród osób nowo zarejestrowanych 31,1% stanowiły osoby dotychczas niepracujące (przed miesiącem 31,7% i 34,6% przed rokiem). Osoby do 25 roku życia ...
-
Reklama radiowa VI 2007
... ,39 proc.), Eska Poznań - 16,08 mln zł (wzrost o 32,86 proc.), Hit FM - 15,76 mln zł (wzrost o 40,72 proc.), Eska Łódź - 14,35 mln zł (wzrost o 20 proc.), a Eska Katowice – 13,35 mln zł. Wszystkie monitorowane przez Expert ...
-
Antywirusy Kaspersky z analizą heurystyczną
... 7.0 będą dostępne w sprzedaży od 6 sierpnia 2007 r. Produkty dostępne będą w następujących cenach (ceny licencji elektronicznej na jeden rok): Kaspersky Anti-Virus 7.0 - 153,72 zł Kaspersky Internet Security 7.0 - 230,58 zł
-
Gemius: e-commerce w Polsce 2007
... proc.) oraz oszczędność czasu (60 proc.) Użytkownicy aukcji internetowych zwracają natomiast w pierwszej kolejności uwagę na niższe niż w sklepach tradycyjnych ceny (72 proc.). Mimo rosnącej popularności zakupów przez Internet, ponad połowa badanych internautów (52 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że kupowanie w internecie ...
-
Europejczycy o przyszłości UE
... „trudno powiedzieć”. Nie ma takich państw w których poziom akceptacji takiej opinii osiągnąłby szczególnie wysoki poziom. Jednakże, ponad 7 na 10 Niemców (72%) i Greków (71%) przewiduje, że UE za 50 lat będzie wiodącą siłą dyplomatyczną. Jednak są też trzy państwa, w których taki pogląd ...
-
Linie lotnicze i lotniska I-VI 2007
... porty w Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu oraz Poznaniu trwa duża rywalizacja. Udział tych czterech portów łącznie wzrósł w pierwszym półroczu 2007 do 45,72 procent z 26,57 procent w pierwszym półroczu 2004 roku, co się przełożyło na wzrost o 2 mln 936 tys. pasażerów. Trzecią grupę portów ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2007
... 27,9 mld zł (w analogicznym okresie ub. roku minus 21,1 mld zł). Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 63,1 mld USD, a import 72,7 mld USD. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport zwiększył się o 22,0%, a import o 24,7%. Ujemne saldo ukształtowało się w wysokości 9,6 mld USD ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... o podobnej dynamice występuje niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Analizując sytuację w układzie branżowym widać, że przoduje branża informatyczna (PKD - Sekcja K: Dział 72) z 44 procentami, chociaż wśród firm związanych ze sprzedażą, obsługą i naprawą pojazdów samochodowych i motocykli; sprzedażą detaliczną paliw do pojazdów samochodowych ...
-
Tydzień 35/2007 (27.08-02.09.2007)
... lat palma pierwszeństwa w produkcji samochodów należała do do GM. W pierwszej połowie br. Toyota po raz pierwszy wyprzedziła amerykańskiego rywala sprzedając 4,72 mln aut, podczas gdy GM sprzedał 4,67 mln pojazdów. Zysk koncernu w I kw. wyniósł 4,1 mld USD (wzrost o ok. 30%). GM w 2006 ...
-
Tydzień 36/2007 (03-09.09.2007)
... fuzji GdF i Suezu powstanie jedna z 5 największych grup energetycznych w Europie (we Francji będą dwie z nich, a drugą jest EdF) z roczną sprzedażą ok. 72 mld euro (więcej niż E.ON, RWE oraz EdF), o wartości rynkowej 80-90 mld euro. Francuski rząd będzie kontrolował 40% akcji nowej ...
-
Wyniki PTE i OFE I-VI 2007
... niż rok wcześniej. Po uwzględnieniu wyniku na pozostałej działalności, towarzystwa uzyskały 403,6 mln zł zysku brutto (wzrost o 13,0%). Obciążenia wyniosły 72,5 mln zł (przed rokiem 63,7 mln zł). W efekcie, powszechne towarzystwa emerytalne zamknęły I półrocze 2007 r. zyskiem netto 331,1 mln zł (wobec ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności IV-VI 2007
... kwartale 2007 r. osoby w wieku produkcyjnym mobilnym (18-44 lata) stanowiły 70,8% ogółu bezrobotnych - dla mężczyzn odsetek ten wynosił 68,8%, a dla kobiet - 72,3%, w miastach kształtował się na poziomie 67,4%, na wsi - 77,1%. 3.3. Bezrobotni według poziomu wykształcenia W II kwartale 2007 r. najniższy odsetek bezrobotnych stanowiły ...
-
Karty kredytowe a bezpieczeństwo płatności
... karty, ubezpieczyciel najczęściej przejmuje odpowiedzialność za wszystkie transakcje wykonane w określonym czasie przed zastrzeżeniem karty (na ogół jest to 48 lub 72 godziny). Ubezpieczenie takie bywa oferowane bezpłatnie lub za niewygórowaną opłatą miesięczną, wynoszącą na ogół około kilka złotych. Pakiety ubezpieczeń związane ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-IX 2007
... prawne bankrutujących przedsiębiorstw, na uwagę zasługuje fakt, że na pierwszym miejscu znalazły się ponownie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Stanowią one aż 72% wszystkich upadłości w okresie styczeń - wrzesień 2007 roku. Drugie miejsce zajęły osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których udział wyniósł 12%. Natomiast ...
-
Wtórny rynek nieruchomości VII-IX 2007
... roku. Jeszcze optymistyczniej wyglądają informacje o liczbie wydanych pozwoleń na budowę (domy wielorodzinne). Według GUS w pierwszym półroczu 2007 wydano ich aż o 72% więcej niż w tym samym czasie w 2006. Oznacz to, iż w perspektywie 2 lat znacząco wzrośnie podaż mieszkań na rynku pierwotnym. Ostatecznie na ...
-
Reklama w telewizji IX 2007
... . więcej niż przed rokiem. Spośród kanałów telewizji publicznej najwięcej zarobiła TVP1, która miała 129,57 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 8,72 proc.). Wpływy TVP2 z reklam wyniosły 97,67 mln zł (spadek o 4,6 proc.), a TVP3 - 6,83 mln zł (wzrost o 43,71 proc.). Kanał ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2007
... zł wyniku finansowego brutto wobec 557,6 mln zł rok wcześniej. Ponad 2-krotny wzrost wyniku był uzyskany przy wzroście przychodów ogółem o 72,9%. Wskaźnik rentowności obrotu brutto wzrósł o 10,4 pkt w skali roku i w I półroczu 2007 r. wyniósł 60,2% (domy maklerskie - 60,5%; biura maklerskie - 58,3%) - podał ...
-
Szerokopasmowy Internet: Bułgaria ostatnia w Europie
... wolne tempo rozwoju infrastruktury teleinformatycznej. Z informacji KE wynika, że w lipcu 2007 w państwach Unii było ponad 90 mln łączy szerokopasmowych ( w tym 72,5 mln łącz typu DSL). Usługi tego typu są najbardziej rozpowszechnione w Danii (dostęp do szerokopasmowego Internetu posiada tam 37,2 proc. ludności ...
-
Reklama radiowa IX 2007
... o 9,23 proc.), a Jedynki – 4,09 mln zł (spadek o 2,52 proc.). Natomiast Radio Złote Przeboje Warszawa miało 2,8 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 1,72 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazło się pięć rozgłośni nadających pod marką Radio Eska. Wpływy Eski Warszawa wynosiły 5,09 mln zł (wzrost ...
-
Wyniki TFI i funduszy inwestycyjnych I-VI 2007
... manipulacyjna odpowiednio 17,1% wobec 16,5%. Koszty działalności operacyjnej wzrosły do 1512,1 mln zł, tj. o 80,6%. Usługi obce generowały 73,5% kosztów (72,4% przed rokiem). Wynik ze sprzedaży ukształtował się na poziomie 558,6 mln zł, tj. o 97,9% wyższym niż rok wcześniej. Po uwzględnieniu ...
-
Trend Micro Internet Security 2008
... internetowe. Trend Micro Internet Security Pro jak i Trend Micro Internet Security 2008 są dostępne przez Internet, a ich subskrypcje kosztują odpowiednio: 72,96 EUR dla Internet Security Pro i 59,67 EUR dla Internet Security 2008. Obie subskrypcje obejmują ochronę maksymalnie trzech komputerów ...
-
Polacy w sieci: zakupy przez Internet coraz popularniejsze
... (m.in. firmy Gemius) przeprowadzonych w ubiegłych latach wyłania się bardzo konkretny obraz przeciętnej osoby kupującej online. Jak można ją scharakteryzować? Aż 72,9% kupujących, zarówno na aukcjach internetowych jak i w sklepach wirtualnych, stanowią mężczyźni. Inne rozróżnienie dotyczy wieku. Ludzie młodzi, między 15 a 24 rokiem ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2007
... ,6%. Ujemne saldo ukształtowało się w wysokości 15,9 mld USD (w analogicznym okresie ub. roku minus 10,8 mld USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 72,8 mld EUR, import 84,7 mld EUR, a ujemne saldo 11,9 mld EUR, przed rokiem minus 8,7 mld EUR (eksport zwiększył się o 13 ...
-
Polubowne sądy konsumenckie mało popularne
... do tego instytucje – Arbiter Bankowy, Rzecznik Ubezpieczonych, itp. Jak wynika z badań sądy te mają wśród nas dobrą opinię. Zdecydowana większość – 72 proc. Polaków – sądzi, że to dobrze świadczy o przedsiębiorcy, jeśli dobrowolnie zobowiązuje się poddać rozsądzeniu przez taki sąd. Ponadto przy założeniu ...
-
Samochody dostawcze X 2007
... . Na czwartej pozycji znalazł się Peugeot, sprzedając od początku roku 3 tys. 659 aut i osiągając 57-procentowy wzrost (w październiku 532 auta, wzrost o 72,7 procent). Na piątym miejscu uplasował się Ford, którego samochody znalazły 3 tys. 450 nabywców, co oznacza wzrost o 17 procent. Miesięczna sprzedaż ...
-
Panda: adware i spyware najgroźniejsze w listopadzie 2007
... dwóch tygodniach listopada 2007 jest zainfekowanych złośliwymi kodami. Oznacza to, że komputer co siódmego użytkownika sieci padł ofiarą ataku. Aż 72% komputerów przeskanowanych w pierwszych dwóch tygodniach listopada za pomocą bezpłatnych skanerów TotalScan i NanoScan posiadało zabezpieczenia antywirusowe. Nie gwarantowały one jednak pełnej ...
-
Wyniki Megapanel IX 2007
... , Wirtualna Polska oraz INTERIA.pl. We wrześniowym rankingu według miesięcznego czasu na pierwszym miejscu, bez zmian, znajduje się Google z czasem 72 186 552 godzin, na drugim Onet.pl z 59 758 818 godzin, a na kolejnym Wirtualna Polska z 31 720 175 godzin. Zmiany ...
-
Norton SystemWorks Premier już dostępny
... firmy Symantec oraz w sklepach internetowych i detalicznych. Szacunkowe ceny detaliczne produktów to odpowiednio 90,49 euro w przypadku pakietu Norton SystemWorks Standard, 72,38 euro w przypadku pakietu Norton SystemWorks Basic i 99,99 euro w przypadku pakietu Norton SystemWorks Premier. Ceny wszystkich edycji oprogramowania Norton ...
-
Reklama w telewizji XI 2007
... proc.). Wpływy TVP2 z reklam wyniosły 114,37 mln zł (spadek o 11,05 proc.), a TVP Info - 10,3 mln zł (wzrost o 42,72 proc.). Kanał TV4 miał 29,2 mln zł wpływów reklamowych (wzrost o 60,47 proc.), a TV Puls - 16,51 mln zł (wzrost ...
-
Symantec: spam XI 2007
... do rozsyłania niechcianej korespondencji. Inne wnioski firmy Symantec: Ilość niechcianych wiadomości w listopadzie (wykrytych na warstwie SMTP) osiągnęła rekordowy poziom 72%. Podobnie jak w październiku, spam o tematyce produktowej stanowił największą część rozsyłanych niechcianych wiadomości (27%). Ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania ...
-
Produkcja samochodów XI 2007
... pozycji lidera umocnił się Volskwagen Poznań, który z wynikiem 84 tys. 508 wyprodukowanych aut (wzrost o 20,3 proc.) zwiększył swój udział w rynku z 72,3 do 85,2 procent. Drugi na liście - Fiat Auto Poland wykazał spadek wielkości produkcji o ponad 43 proc. Od początku roku linie ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... o rozwoju rynku. W Polsce, inaczej niż w Europie Zachodniej i niektórych krajach Europy Środkowej, dużą rolę grają sklepy małego formatu, na które przypada 72.3% obrotów detalicznych. Sieci supermarketów, hipermarketów oraz sklepy dyskontowych, które pojawiły się w naszym kraju kilkanaście lat temu, nie zdominowały sektora pomimo ...