-
Ransomware atakuje szpitale, banki oraz hurt i detal
... Polsce dominują ataki na sektor użyteczności publicznej, z ponad 1300 incydentami w pojedynczej placówce tygodniowo. Najwięcej ataków w 3Q2022 doświadczyły organizacje azjatyckie – 1778 (+21 proc.), południowoamerykańskie – 1572 (+32 proc.) i Afrykańskie – 1549 (-6 proc.). W Europie było ich średnio 896 (+22 proc.). Wskazówki bezpieczeństwa: Unikaj ...
-
Ile kosztuje prywatna wizyta lekarska?
... trzeba czekać miesiącami, a nawet latami. Informacje o dostępnych terminach publikuje portal terminyleczenia.nfz.gov.pl, a przedstawione poniżej dane dotyczą stanu z dnia 21.10.2022 r. Z zestawienia wynika, że w Tarnowskich Górach, w województwie śląskim maksymalny czas oczekiwania na wizytę u ginekologa wynosi 12 miesięcy (17.10 ...
-
Jak zredukować klimatyczne koszty wojny w Ukrainie?
... w zieloną odbudowę i rozwój Ukrainy wymagałoby wsparcia przy budowie 14,4 GW elektrowni fotowoltaicznych i 3,1 GW elektrowni wiatrowych. Koszt klimatyczny takiej inwestycji wyniesie 21,2 mld EUR – pozwoli jednak ograniczyć emisję Ukrainy co najmniej o 39,5 mln t CO2. Dynamiczne wsparcie rozwoju ukraińskich OZE jest ponad 12-krotnie ...
-
Łódzki rynek nieruchomości na fali wznoszącej
... . Wyższy niż średnia krajowa jest także wskaźnik niewynajętej powierzchni magazynowej, który wynosi 4,34 proc., podczas gdy w całej Polsce jest to 3,21 proc. To w połączeniu z centralnym położeniem Łodzi, na skrzyżowaniu autostrad i drogi S8, czyni region atrakcyjnym dla firm logistycznych, przede wszystkim pod ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% przed miesiącem do 25,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 21,1% do 22,6%) oraz „meble, rtv, agd” (z 16,6% do 17,6%). Z powyższych danych wynika, że e-handel, mimo obaw ma się dobrze. I notuje ...
-
Jak pokolenie Z konsumuje media społecznościowe?
... cieszą się jednak wśród młodych najmniejszą popularnością. Tylko tych portali młodzi używają do bycia na bieżąco z najnowszymi informacjami (kolejno 42 i 21 proc.), ale też śledzenia życia celebrytów i influencerów (Twitter, 25 proc.) czy rozwoju zawodowego (LinkedIn, 45 proc.). „Zetki” śledzą średnio 13 ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... roku sprzedaż cross-border przez serwisy wynosiła 23 proc. z kolei w sklepach internetowych 60 proc. Rok później stosunek ten plasował się w proporcjach 21 do 61 proc. W 2021 roku udział sklepów wynosił już 66 proc. a serwisów sprzedażowych 18 proc. W analogicznym okresie 2022 roku udział ...
-
Jaki będzie Black Friday i Cyber Monday w dobie wysokiej inflacji?
... . Wśród panów najatrakcyjniejszą kategorią produktów nadal pozostaje elektronika, którą wskazał co czwarty mężczyzna. Odzież lub buty zamierza kupić w tym czasie 21% respondentów płci męskiej, a 14% artykuły RTV/AGD. Co więcej, ponad połowa wszystkich respondentów (52%), chce wykorzystać nadchodzące okazje, by wcześniej znaleźć ...
-
Zakupy online, w Black Friday i podczas promocji, czyli trendy świąteczne 2022
... elektroniki konsumenckiej 75% wybiera zarówno zakupy online, jak i offline, w kategorii dom i ogród jest to aż 77%; chociaż w przypadku kategorii uroda 21% badanych wciąż woli kupować produkty offline. Dlatego tak ważna jest współcześnie multikanałowość sprzedawców. Źródło: Smart Shopper Research. Savanta (2022) / Google ...
-
Koniunktura gospodarcza w XI 2022 oceniana negatywnie
... miesiącu. Przetwórstwo przemysłowe W listopadzie wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 20,6 – zbliżonym do sygnalizowanego w październiku (minus 21,1). Budownictwo W listopadzie wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 22,6 – zbliżonym do notowanego przed miesiącem (minus 22 ...
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
... najwięcej emocji wśród polskich internautów, odnotowując największy odsetek zarówno wypowiedzi nacechowanych pozytywnie, jak i negatywnie. Analizą objęto okres od 1 stycznia do 21 listopada 2022 r.
Tematy: kryptowaluty, Bitcoin, inwestowanie w kryptowaluty, Ethereum, Twitter, Facebook, TikTok, social media -
Wynagrodzenia, PKB i bezrobocie. Prognozy na 2023 rok
... . Analitycy Narodowego Banku Polskiego przygotowali natomiast swoje prognozy przy założeniu niezmienionych stóp procentowych NBP, uwzględniające dane dostępne do 21 października 2022 roku oraz informacje o planowanych zmianach legislacyjnych ogłoszonych do 7 listopada 2022 roku. Bezrobocie i zatrudnienie Osłabienie aktywności gospodarczej ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... słabsza dynamika sprzedaży oraz wysoki odsetek zwrotów. Na podwyżki zdecydował się również największy gracz na polskim rynku e-handlu – Allegro. Od 21 listopada wzrosła minimalna kwota zakupów gwarantujących bezpłatną dostawę w abonamencie Smart, który zapewnia także darmowe opcje zwrotu. Dla dostaw w paczkomatach i punktach ...
-
Polscy przedsiębiorcy o oszczędzaniu na emeryturę
... będzie musiało dorabiać, żeby „związać koniec z końcem”. Kolejne 40 proc. deklaruje, że będzie chciało pracować na emeryturze z własnej woli. Pozostałe 21 proc. przedsiębiorców nie chciałoby pracować po 65 roku życia, jeśli nie będzie musiało. Co w takim razie cieszy przedsiębiorców na myśl ...
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
... e-commerce w Polsce wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł. Ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). W sumie mowa o wzroście do 187 mld zł oraz ...
-
Na Boże Narodzenie 2022 wydamy niemal tyle samo co rok temu
... nie zmieniła się od zeszłego roku - najczęściej wybieranym będzie jeden z dyskontów (43,4 proc.), następnie konkretny sklep, który dyskontem nie jest (21,2 proc.), a w dalszej kolejności hiper/supermarket (15,1 proc.). Jednak popularność tych miejsc znacząco spadła na rzecz tych, którzy jeszcze nie wiedzą, gdzie ...
-
Budżet domowy na Boże Narodzenie. Na co nam wystarcza?
... 1317 respondentów badania serwisu Prezentmarzeń, 39% ma nadzieję, że uda im się sfinansować tegoroczne święta Bożego Narodzenia z bieżących dochodów. Z kolei 21% planuje je przygotować z oszczędności. Dla 40% Polaków świąteczny budżet wymaga zapożyczenia się. 17% respondentów deklarujących taką potrzebę, zapożyczy się u członków ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w XI 2022
... intensywną rywalizację. Średnia szybkość wysyłania danych Bez zmian także w przypadku średniej szybkości wysyłania danych. Na pozycji lidera Play, dzięki wynikowi 21,7 Mb/s. Najniższa wartość ping Play w zeszłym miesiącu wyprzedził Orange pod względem najniższej średniej wartości ping, a w listopadzie obronił żółtą koszulkę lidera ...
-
Freelancerzy: czy gender gap nie dotyka wolnych strzelców?
... . w porównaniu do 18 proc. mężczyzn w analogicznej grupie), natomiast ta tendencja odwraca się, jeżeli mówimy o freelancerach ze stażem powyżej 10 lat (21 proc. mężczyzn do 7 proc. kobiet). W pozostałych grupach dot. długości stażu pracy wartości są do siebie zbliżone. Podobieństwa możemy zaobserwować również ...
-
Allianz Trade: ekonomia wojny w Ukrainie i jej następstwa
... netto. W międzyczasie, dla kontrastu, deficyt francuskiego bilansu handlowego skoczył z około 1,5 mld franków w latach 1913-14 do 7 mld w 1915 r., 14 mld w 1916 r. i 21 mld w 1917 r. Był on finansowany ze sprzedaży towarów i usług, a także z podatków. Finansowany był ze sprzedaży złota i aktywów zagranicznych oraz kredytów ...
-
Handel zagraniczny I-X 2022. Eksport wzrósł o 23,3%, a import o 31% r/r
... spadł o 0,9 p. proc. i stanowił 20,2%. Dodatnie saldo wyniosło 84,9 mld PLN (19,3 mld USD, 18,2 mld EUR) wobec 82,9 mld PLN (21,7 mld USD, 18,2 mld EUR) w analogicznym okresie 2021 roku. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów Największy obrót towarowy w imporcie ...
-
Rozmowy i życzenia świąteczne. O czym mówią Polacy?
... niż inflacja” (po 43%). Dla nieznacznie większej grupy (26%) „wysłanie polityków na Księżyc” jest ważniejsze niż „miłość jak z komedii romantycznej” (21%). 16% chciałoby, żeby było ich „stać na wczasy all inclusive nad Bałtykiem”, a ponad co dziesiąty Polak życzy sobie „wiadomości bez ...
-
Ile wydamy na Sylwestra 2022?
... czasie jakiś wyjazd. Polacy spędzą tegorocznego Sylwestra głównie w domach (87 proc.) – w tym 66 proc. świętować będzie w pojedynkę lub w gronie domowników, a 21 proc. zaprosi znajomych czy też rodzinę lub wybierze się do nich. Na taką sytuację największy wpływ mają oczywiście rosnące koszty ...
-
Ceny noclegów w Sylwestra 2022 trzy razy wyższe niż standardowe
... . Mowa tutaj o Wrocławiu, Lublinie, Toruniu, Rzeszowie, Olsztynie, Bydgoszczy czy Opolu. W tym ostatnim mieście sylwestrowa noc jest droższa niż normalnie o „jedynie 21%. Oskar Sękowski, Bartosz Turek
-
W roku 2023 więcej dłużników, kredyty dla nielicznych
... , która w ostatnich latach najczęściej korzystała z faktoringu, był transport. Jednak w 2022 roku na pozycję lidera wysunęło się budownictwo (29,5 proc. wobec 21 proc.). Powodem takiego stanu rzeczy były drastyczne podwyżki cen materiałów i surowców budowlanych, a także rosnące koszty pracy ekip budowlanych. W 2023 roku ...
-
Polska w Unii Europejskiej: jakie korzyści ekonomiczne?
... wyższy poziom dobrobytu Polaków w Unii. Tylko w okresie 2004-2018 udział popytu państw UE w tworzeniu polskiego PKB zwiększył się z 15,6 proc. do 21,2 proc. – mówi Jan Markiewicz z zespołu gospodarki światowej PIE. Polska odnotowuje wysoką nadwyżkę w handlu towarowym z państwami członkowskimi UE. Jej wartość w 2021 ...
-
Rynek TSL w 2023 roku. Spowolnienie we wszystkich sektorach
... masy (- 7,6% do 6,8 mln t), jak i wykonanej pracy przewozowej (-13% do 2,96 mld tkm), całkowite przychody Grupy po trzech kwartałach ub. r. były o 21% wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej. Spadki w intermodalu spowodowane mniejszą intensywnością przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku oraz ograniczeniem przepustowości ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... , że w niektórych kategoriach e-commerce generuje już co 5-tą złotówkę ze sprzedaży. W szczególności dzieje się tak w kategorii odzieżowej, gdzie e-commerce stanowi 21,7% całej sprzedaży detalicznej. W kategorii „meble, RTV, AGD” jest to 16,4%, a w branży „prasa, książki, pozostała sprzedaż̇ w wyspecjalizowanych sklepach” - aż 22%. Początki ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2023 - co nas czeka?
... są najważniejsze z prognozowanych trendów w zakresie cyberzagrożeń, na które organizacje muszą być gotowe w 2023 roku? Więcej podatności zero-day W 2022 roku zarejestrowano 21 000 nowych podatności. Wiele z nich zostało sklasyfikowanych jako "krytyczne", wiele było aktywnie wykorzystywanych przez atakujących. Organizacje muszą mieć zespół gotowy ...
-
Wyjazd na ferie zimowe planuje co czwarty Polak
... w wieku szkolnym. Nie bez znaczenia są również ograniczenia finansowe, bo na brak pieniędzy na wyjazdy wskazuje 24 proc. osób. Kolejne 21 proc. wspomina o wzroście kosztów pobytu w hotelach i pensjonatach. A część ze względu na finanse musi wybierać – albo urlop w okresie zimowym, albo w letnim ...
-
Dyrektywa NIS2 odpowiedzią na rosnące zagrożenie atakami hakerskimi
... Twoja organizacja powinna być zgodna z NIS2? Pod koniec grudnia 2022 r. przyjęto i oficjalnie ogłoszono w UE dyrektywę NIS2. Następnie państwa członkowskie mają 21 miesięcy na transpozycję dyrektywy do prawa krajowego. Ale to nie znaczy, że firmy mogą czekać do tego czasu z wdrożeniem nowych ...
-
Cross-border: jak nam idzie sprzedaż internetowa za granicę?
... stopniowo rośnie. Polscy merchanci coraz śmielej budują swoje marki za granicą. W 2022 roku sprzedaż internetowa cross-border przez serwisy wynosiła tylko 21 proc., z kolei w sklepach internetowych 78 proc.
-
Rośnie optymizm branży private equity. Widać nadzieje na inwestycje?
... uwzględniają kwestie ESG w swoich strategiach i działaniach, od początkowych deklaracji i intencji przechodząc do wymiernych aktywności w tym obszarze. O połowę, z 14 do 21 proc., wzrósł odsetek deklarowanego przez ankietowanych zaangażowania we wdrażanie konkretnych zobowiązań i celów dekarbonizacyjnych. 40 proc., czyli prawie dwukrotnie więcej ...
-
Ferie zimowe za drogie dla Polaków? 6 na 10 nie planuje wyjazdu
... nadal poniżej 12 zł – wybierane jest przez narciarzy wyjeżdżających do Austrii i Szwajcarii. Dzień ochrony do Włoch to koszt zaledwie 10,21 zł. Od 1 stycznia 2022 każdy narciarz na włoskim stoku, musi posiadać ochronę, która zapewnia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC). Inwestycja ...
-
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
... o 1,4 proc. niższa w porówaniu do poprzedniego roku. Jak wynika z danych firmy GfK zmalała również wartość sprzedaży (w PLN) – o 3,1 proc. w całym 2022 roku i o 21,5 proc. w IV kwartale 2022 roku. Z danych zgromadzonych przez GfK wynika, że polscy konsumenci najchętniej kupują telewizory o przekątnej ekranu w rozmiarze 65 ...