-
Choć inflacja maleje niepokój Polek i Polaków rośnie
... , liderka zespołu Public Affairs w Ipsos Polska. Źródło danych: (1) Ipsos, comiesięczne badanie online „What Worries the World” przeprowadzone w 29 krajach w dniach 21 lipca – 4 sierpnia 2023 roku, w Polsce licząca 500 osób reprezentatywna próba w wieku od 16 do 74 lat. (2) Ipsos, badanie dotyczące nastrojów ...
-
Baby boomers, X, Y i Z na rynku pracy. Co ich różni, a co dzieli?
... zapytaliśmy się, ile lat w tym samym miejscy to dla nich dużo – ponad 6 na 10 wskazywało, że 15 lat, natomiast tylko 21 proc. odpowiedziało, że 10. Wnioski z naszego raportu pokazują jednak, że również w tej grupie pokoleniowej następuje zmiana, otwarcie się na rynek ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w sierpniu 2023 ze spadkiem 2,0% rdr
... samochodowych, przyczep i naczep – o 14,0%, maszyn i urządzeń – o 9,9%. W porównaniu z lipcem br., wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) w sierpniu br. odnotowano w 21 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji mebli – o 24,1%, chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 9,3%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny – o 6,5%, w naprawie ...
-
Czy nowy iPhone 15 obniży ceny starszych generacji?
... 12 miesiącach od premiery wyniosła 3 900,00 zł, co stanowiło 7% spadek w porównaniu z ceną początkową. Po 2 latach od premiery, cena spadła o 21%, osiągając kwotę 3 100,00 zł. iPhone 12 iPhone 12 zadebiutował z ceną 4 800,00 zł. Po 6 miesiącach od premiery, cena spadła ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w sierpniu 2023 ponownie w dół
... . (o 2,2%), jak i w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (o 13,1%). Za hl mleka płacono w skupie 186,76 zł, tj. o 1,0% mniej niż w poprzednim miesiącu i o 21,8% – niż w sierpniu 2022 r.
-
Sztuczna inteligencja nie zabierze pracy, ale są inne zagrożenia
... , prezesi biorący udział w badaniu CEO Outlook Pulse Survey twierdzili, że inwestorzy sprzeciwiali się ich strategii zrównoważonego rozwoju. Prawie jedna czwarta (21%) stwierdziła wówczas, że inwestorzy koncentrują się wyłącznie na kwartalnych zyskach. Tymczasem w lipcu tego roku jest odwrotnie. Tym razem to priorytety ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... internetowe biuro podróży i widać konsekwencję w budowaniu ruchu. Skupione są tutaj oferty największych touroperatorów, a frazy dotyczące wycieczek i ofert stanowią odpowiednio 44,6 i 21,1% wszystkich fraz kluczowych w TOP 10. Około ⅓ fraz, na które strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, to efekt utworzenia innego typu podstron ...
-
Samsung Galaxy Tab S9 FE i S9 FE+
... godzin z etui ładującym. Z kolei podczas korzystania z ANC użytkownicy mogą uzyskać do 6 godzin odtwarzania na słuchawkach dousznych, a razem z etui nawet do 21 godzin. Zainspirowane kultową i ergonomiczną konstrukcją serii, Galaxy Buds FE zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić komfort noszenia przez długi czas i umożliwić ...
-
Spowolnienie gospodarcze powiększa liczbę "firm zombie"
... na liczbę nowych „firm zombie”. Okazało się, że przy wzroście 1,5-krotnym liczba takich przedsiębiorstw powiększy się o 15,6 proc, a przy dwukrotnym – o 21,5 proc. Równolegle z rosnącą liczbą firm spełniających kryteria „zombie”, coraz więcej tych, które już miały taki status wypada z rynku. W roku 2021 ...
-
Pokolenie Z vs. silver generation. Co myślą o sobie młodzi i starsi pracownicy?
... % badanych z grupy silver. 43% wskazuje, że „Zetki” są ambitne, 37% docenia ich kreatywność, 23% ocenia najmłodszych jako osoby o elastycznym podejściu, a 21% podkreśla ich innowacyjność. Można by wysnuć wniosek, że starsi doceniają w młodych te cechy, które często są odleglejsze ich rówieśnikom, a ich ...
-
Rynek pracy zapomniał o pandemii. Na czym skupiają się firmy i pracownicy?
... (68% potwierdzeń wśród firm i 43% wśród pracowników). Zbliżone wyniki odnotowywane zostały w sektorach motoryzacyjnym i administracji publicznej – różnice wynosiły odpowiednio 21 i 20 pkt. procentowych. Najbardziej zbieżne podejście wśród przedsiębiorstw i zatrudnionych w nich osób odnotowano w branży zaawansowanej produkcji (9 pkt. proc ...
-
Na rynku pracy lepsze nastroje
... : roboty przemysłowe (34 proc.). Obawy o utratę pracy z powodu AI na razie umiarkowane Duże obawy o utratę stanowiska z powodu sztucznej inteligencji żywi 21 proc. badanych. Zdecydowana większość (49 proc.) deklaruje jednak, że nie czuje takiego zagrożenia. Stosunkowo liczna jest też grupa pracowników, którzy ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... (1 mld kontaktów reklamowych, 79,15% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,61 mld kontaktów, 76,41% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Intermarche (0,21 mld kontaktów i 66,98% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała we wrześniu marka Media Expert ...
-
Patenty i znaki towarowe pomagają start-upom
... , których innowacje nie posiadają zdolności patentowej. Podobnie jak wyżej wymienione sektory, inne branże intensywnie korzystające z patentów obejmują media i rozrywkę (21%), technologie informacyjne (20%), energię elektryczną (19%), zasoby naturalne (18%) i zrównoważony rozwój (17%). W odniesieniu do znaków towarowych inne intensywnie z nich ...
-
Bezpieczeństwo w sieci: młodzi potrafią chronić prywatność w internecie?
... i będą egzekwowały ochronę prywatności. Połowa respondentów stwierdziła, że władze krajowe lub lokalne powinny odgrywać nadrzędną rolę w ochronie danych, podczas gdy 21 proc. stwierdziło, że to prywatne firmy powinny być głównym odpowiedzialnym w tym zakresie. Podczas gdy rządy uchwalają przepisy, a firmy starają się ...
-
Sztuczna inteligencja obniży pensje i zabierze pracę?
... pracowników, a niecałe 2 proc. uważa, że stanie się to jeszcze w tym roku. Pracownicy wyrażają jednocześnie nadzieję, że zmiany nie będą negatywne: 21 proc. twierdzi, że AI przyniesie więcej szans niż zagrożeń, w porównaniu z ośmioma procentami głosów, że pojawi się więcej zagrożeń. Obszary, które ...
-
Liczba niewypłacalności firm wciąż wysoka, ale dynamika nieznacznie hamuje
... kwartału 2023 r., upadło 171 firm), branży handlowej (spadek o 8%, upadło 253 firmy), branży budowlanej (spadek o 10%, upadło 152 firmy), w transporcie (spadek o 21%, upadło 119 firm) i usługach (spadek o 17%, upadło 336 firm). Jednocześnie jedyną branżą, w której nastąpił wzrost niewypłacalności jest rolnictwo (wzrost o 23 ...
-
Do czego będą zdolne sieci 6G?
... częstotliwości i warunkach dla 6G. Wraz z ITU-R, 3GPP będzie musiała określić wymagania standaryzacyjne, a pierwsze specyfikacje 6G mają być dostępne w 3GPP Release 21 w 2H28. Decyzje dotyczące potencjalnych pasm widma, które zostaną zbadane pod kątem 6G, zostaną prawdopodobnie podjęte na WRC-23, co zapewni, że ...
Tematy: sieci 6G, 6G, 2G, 3G, 4G, 5G, technologia 5G, sieć 6g, sieć 5G, sieci bezprzewodowe, sieć mobilna -
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
... . ankietowanych. Zdecydowana większość polskich freelancerów to mieszkańcy dużych ośrodków miejskich powyżej 500 tys. mieszkańców — 38,1 proc., a poniżej poniżej 500 tysięcy – 21,2 proc. Jak się okazuje, praca na zlecenie to atrakcyjna opcja również dla wykonawców żyjących w średnich miejscowościach (do 100 tysięcy osób ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
... jego dostawcy. O badaniu Coroczne badanie EY - Decoding the digital home - opiera się na ankiecie internetowej przeprowadzonej na zlecenie EY wśród 21 tys. gospodarstw domowych w Kanadzie, Francji, Włoszech, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Zostało ono zrealizowane w lutym i marcu 2023 ...
-
Polski rynek ubezpieczeń liderem regionu. Na składki wydaliśmy ponad 72 mld zł
... to m.in. zła reputacja produktów typu unit-linked (funduszy inwestycyjnych zebranych w jeden produkt) oraz zwiększona konkurencja. Poskutkowało to ostatecznie wynikiem w wysokości 21,5 mld, czyli niższym o 2,6 proc. niż rok wcześniej. Warto w tym miejscu dodać, że polisy na życie w 2021 roku odnotowały wzrost o 6,9 proc ...
-
Własny biznes po 50-tce: przedsiębiorczość w Polsce ma się lepiej niż w UE?
... średnia dla krajów UE to 18 proc. Jednocześnie przedsiębiorcy 50+ średnio w UE częściej niż w Polsce zatrudniają pracowników (32 proc. w UE, 21 proc. w Polsce). Według danych CEIDG osoby 50+ w Polsce założyły w 2022 r. ponad 35 tys. jednoosobowych działalności gospodarczych (12 proc. wszystkich JDG ...
-
Cyberbezpieczeństwo: dlaczego polskie firmy boją się dyrektyw UE?
... opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 27 grudnia 2022 r. i wszedł w życie 20 dni później (16 stycznia 2023 r.). Państwa członkowskie mają 21 miesięcy na dostosowanie dyrektywy do prawa krajowego. Oznacza to, że zaostrzone przepisy dyrektywy UE wejdą w życie 17 października 2024 r. Firmy ...
-
Patriotyzm i Marsz Niepodległości. Polacy zabrali głos
... . Ponadto widać, że wzrosło wśród Polaków nasilenie tożsamości patriotycznej w ostatnich latach – liczba osób, które bardzo silnie utożsamiają się z patriotami wzrosła z 21% w 2015 roku do 29% w 2023. Jedną z przyczyn tej zmiany może być nasilenie sytuacji potencjalnie zagrażających tożsamości narodowej, jak na przykład ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
... 57. W poprzednim rankingu byli odpowiednio na 37 i 16 miejscu. Zaskakujące są niskie miejsca w rankingu rzeczników PiS i PO. Rafał Bochenek zajął 21 miejsce, a Jan Grabiec 29. Liderzy Konfederacji w trakcie ostatniej kampanii wyborczej postanowili schować przed mediami bardziej kontrowersyjnych członków swoich ugrupowań. Zdali ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
... AI w formie chatbota. Pokolenie silver kupuje online Udział pokolenia silver (osób 55+) w zakupach online wzrósł od 2019 roku o 8 p.p. i obecnie wynosi 21,3%. Od początku 2023 roku widać, że transakcje pokolenia silver wzrastają sukcesywnie z miesiąca na miesiąc, zaczynając od 18% w styczniu, a kończąc na ...
-
3 scenariusze dla miksu energetycznego Polski
... energii elektrycznej z energii słonecznej. Łącznie produkcja energii elektrycznej z OZE wzrosła w latach 2021-2022 o 23,5 proc. (z 30,6 TWh do 37,7 TWh), osiągając 21 proc. miksu. Koszty inwestycyjne i operacyjne realizacji scenariusza OZE są prawie dwukrotnie mniejsze od scenariusza węglowego, a cena energii elektrycznej – niemal trzykrotnie ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2023. Eksport wzrósł o 1,7%, a import spadł o 7,5% r/r
... 2022 r. w eksporcie wzrosty odnotowano w 4 sekcjach towarowych, natomiast w imporcie w 3 sekcjach. W eksporcie największy wzrost dotyczył napojów i tytoniu (o 21,0%), maszyn i urządzeń transportowych (o 10,4%), żywności i zwierząt żywych (o 8,6%), oraz różnych wyrobów przemysłowych (o 1,4%). Spadek dotyczył towarów i transakcji niesklasyfikowanych ...
-
System ochrony zdrowia kuleje wszędzie?
... członków społeczności. Największe zaufanie wyrazili mieszkańcy Indii (63%), Korei Południowej (61%) oraz Meksyku (56%); najmniejsze – Bułgarii (14%), Panamy (18%), Grecji (21%) i Polski (24%). Średnio tylko 38% wszystkich uczestników badania ma pozytywne zdanie o polityce zdrowotnej prowadzonej przez krajowe rządy. Najwyższe wskazania odnotowano ...
-
GUS: Produkcja przemysłowa w X 2023 w górę o 1,6% r/r
... konsumpcyjnych trwałych – o 2,2%. Według wstępnych danych w październiku br., w stosunku do października ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 21 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 19,6%, w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę ...
-
Praca dorywcza na święta: sezonowa oferta nie tylko dla Mikołaja
... przed rokiem o -7,3 proc. Poprawę ma odnotować np. sektor HoReCa – między 1 listopada a 24 grudnia tego roku, polscy konsumenci wydadzą w restauracjach o 21,6 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Bez względu na planowane wydatki klientów ożywienie widać w sektorach, które tradycyjnie w tym ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... . Podobnie jak w pierwszym półroczu zmalały nakłady na magazyny. Najszybciej rosną wciąż wydatki reklamowe w kinie – ponad 22,7% (wolumenowo było to więcej o 21,8 mln zł niż w roku ubiegłym). Drugą najszybszą dynamiką może pochwalić się outdoor, dzięki 25% wzrostowi w trzecim kwartale. Przyspiesza również radio ...
-
Transformacja energetyczna: rozwój OZE w Polsce oceniony na "dwóję"
... roku o 27% – to najwyższa stopa wzrostu w badanych krajach. Udział OZE w rocznym zużyciu energii elektrycznej w naszym kraju wyniósł jednak w 2022 r. zaledwie 21% (w 2021 r. było to o 4 pp. mniej). Wciąż jest to najniższy odsetek ze wszystkich badanych krajów. Dla porównania, w Norwegii, Szwecji i Danii z odnawialnych ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... do 5 – bardzo istotna, najczęściej wskazywali 3 (37 proc.). W następnej kolejności przyznawali tej kwestii 4 (23 proc.) i 5 (14 proc.). Ocenę 5 wybierali najczęściej 30-latkowie (21 proc.) i mężczyźni (16 proc. w porównaniu z 12 proc. w grupie kobiet). Dla 11 proc. z ogółu ankietowanych personalizacja okazała się nieistotna. W tej grupie ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
... operacji z wykorzystaniem AI, jest to obszar, w którym gotowość jest najsłabsza, z największym odsetkiem firm, które sklasyfikowano w kategorii Laggards (17 proc. globalnie i 21 proc. w Polsce). 81 proc. wszystkich respondentów (92 proc. z Polski) twierdzi, że w ich organizacji występuje pewien stopień silosowości lub fragmentacji danych ...