-
Co 3. kredyt hipoteczny zaciągamy przed 30-tką
... środków pochodzących z kredytu na zakup domu lub mieszkania zadeklarowało 71%. 21% potrzebowało pieniędzy na budowę domu, a 3% – na zakup działki budowlanej ... możemy w całym kraju. Najszybciej rosną one jednak w Radomiu (28%), Toruniu (21%) i Katowicach (20%). Stosunkowo powoli proces ten postępuje w Krakowie (8%) i Gdyni (9%). Rosną zarówno koszty ...
-
Konsumpcjonizm wygrywa ze zdrowym rozsądkiem?
... podobać, stanowi największą część niepotrzebnych i nieużywanych rzeczy w naszych zbiorach. Na drugiej pozycji uplasowały się bibeloty i ozdoby, które kurzą się w domach 21% respondentów. Kolejne miejsca zajęły zabawki (14%), książki (13%), przybory kuchenne i naczynia (9%) oraz buty i akcesoria (7%). Co ciekawe, niepotrzebne ubrania nieco częściej ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
... o benefitach i świadczeniach socjalnych oferowanych przez zakład pracy jest przełożony (39%), koledzy z zespołu (32%) oraz pracownicy działu HR lub kadr (21%). Aktualna sytuacja rynkowa skłania pracodawców do oszczędności. Wiele firm zawiesiło funkcjonowanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i ograniczyło wydatki na benefity. Skoncentrowano ...
-
City break zamiast urlopu. Ile kosztuje?
... Dla 25% zapytanych to dobry sposób na intensywne zwiedzania miasta. Zdaniem 21% to świetna alternatywa na wypoczynek, gdy nie mamy dłuższego urlopu. Według ... lokalizacji wskazywanych jako najlepsze na city break znalazło się Trójmiasto – 21% odpowiedzi. Na drugim miejscu respondenci najczęściej wybierali Zakopane – 19% odpowiedzi. Na trzecim miejscu ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... zaobserwowaliśmy także w przypadku dotychczasowego lidera wzrostu, czyli Facebooka. Wartość budżetów telewizyjnych spadła po sześciu miesiącach 2020 r. o 455,6 mln zł, czyli 21%. Średni czas oglądania telewizji mocno wzrósł w kwietniu i maju, z powodu zamknięcia szkół, placówek kultury, restauracji, usług oraz odwołania imprez masowych. Najmocniej ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
... już wspomniano we wstępie, na tą jesień remont mieszkania lub domu zaplanowało 21,8 proc. Polaków. Co trzeci reprezentant tej grupy jest mieszkańcem wsi, a 28 ... wydatków. Chętne do wykorzystania tej możliwości byłyby zwłaszcza kobiety (36 proc. w porównaniu do 21 proc. mężczyzn) oraz połowa mieszkańców dużych miast takich jak Katowice, Szczecin czy ...
-
Polacy wydadzą na prezenty na Walentynki 170 zł
... ze średnią kwotą 87 €. Polska z kwotą 37 € uplasowała się w rankingu na 21. pozycji. W Polsce najpopularniejszym prezentem od mężczyzny jest kolacja w restauracji, a od kobiety ... najbardziej akceptowalną opcją jest kolacja w restauracji (32%), a w dalszej kolejności perfumy (23%) i odzież (21%). 14% nie pogardzi jedzeniem na dowóz, a 13% – bielizną. ...
-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
... finansujące (36 proc.), wzrostów kosztów budowy, a w szczególności kosztów pracy i materiałów (21 proc.). Co istotne, znacząca większość deweloperów (83 proc.) była gotowa rozpocząć ... proc. – inwestorów przewiduje, że zajmie to więcej niż 12 miesięcy, przy 21 proc. opowiadających się za okresem od 6 do 12 miesięcy i 14 proc. za czasem między ...
-
Aon: dlaczego kuleje zarządzanie ryzykiem cybernetycznym?
... organizacji deklaruje posiadanie odpowiednich środków bezpieczeństwa aplikacji, a zaledwie 21% organizacji posiada podstawowe środki nadzoru nad krytycznymi ... gotowe do oceny i zarządzania ryzykiem związanym z zewnętrznymi partnerami. Niepokojąco niski odsetek 21%, czyli jedna na pięć organizacji, zgłasza posiadanie podstawowych środków wdrożonych ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... czyli o 66,5 mln zł. Istotnie więcej wydali także reklamodawcy z sektorów: pozostałe (+21%), telekomunikacja (+15%) oraz sprzęty domowe, meble i dekoracje (+25,2%). Największe wolumenowe spadki ... do outdooru. Lekką poprawę widać w marcu – wydatki spadły tylko o 21%, podczas gdy w poprzednich miesiącach redukcje inwestycji oscylowały na poziomie 40%. ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
... najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter, na którym najczęściej piszemy w środy o godzinie 21:00. Brand Health Index jest w tym przypadku dość niski - tylko 0,48. Na ... na poziomie 0,85. Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21:00 a 22:00. Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i ...
-
Czy są chętni na biura i nowe mieszkania w Katowicach?
... jedną z wyższych w miastach regionalnych. Katowicki rynek biurowy z wynikiem 160 000 mkw. odpowiadał za 21% nowej podaży poza Warszawą (14% w całym kraju), a popyt był o 47% ... rynkach regionalnych[2] znajdowało się 760 000 mkw., z czego na Katowice przypada 21%. W 2020 r. oddano do użytku 61 300 mkw., a w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 ...
-
Handel zagraniczny I-VII 2021: eksport wzrósł o 26%, a import o 27,8%
... wyniósł 160,2 mld EUR, a import 157,1 mld EUR (wzrósł odpowiednio w eksporcie o 21,9%, a w imporcie o 23,5%). Dodatnie saldo wyniosło 3,1 mld EUR, w styczniu - lipcu ... w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 0,1 p. proc. i wyniósł 28,6%, a w imporcie spadł o 0,2 p. proc. i stanowił 21,5%. Dodatnie saldo wyniosło 55,2 mld PLN (14,6 mld USD, 12 ...
-
Branża IT: backend i fullstack na topie
... (backend), jak i ich warstwę widoczną dla użytkownika (frontend) – tę kategorię wskazało 21,4 proc. Węgrów, 20 proc. Słowaków, 14,7 proc. Czechów i 12,2 proc. ... branży. W Polsce zdecydowanie przeważają midzi (31,4 proc.) – seniorzy stanowią 22,1 proc., a juniorzy 21,6 proc. A jak kształtuje się wiek programistów w opisywanym regionie? Okazuje się ...
-
Biura na rynkach regionalnych: Kraków i Wrocław liderami wynajmu
... największymi lokalnymi ośrodkami biurowymi pozostają: Kraków (27 proc. całkowitej dostępnej powierzchni), Wrocław (21 proc.) oraz Trójmiasto (16 proc.). Od lipca do sierpnia na listę nowych ... a także biura w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, które przyciągnęły najemców na prawie 21 tys. m kw. powierzchni. W sumie od lipca do końca września najemcy podpisali ...
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
... tys.), kiedy informowano o przejściu dwóch Polaków do finału konkursu oraz 21 października po oficjalnym ogłoszeniu wyników XVIII edycji konkursu (3,2 tys. wzmianek). ... października – 588 wzmianek, kolejny chwile przed ogłoszeniem wyników – 1,2 tys., a 21 października o zwycięzcy wspominano już niemalże 4 tys. razy. Łącznie o wygranej Bruce’a Liu ...
-
Ponad 3000 więcej kradzieży z włamaniem niż przed rokiem
... rok wcześniej było też przypadków nieumyślnego paserstwa (o 128) i krótkotrwałego użycia pojazdu mechanicznego (o 87) – wynika z policyjnych statystyk. Polisa z kradzieżą i włamaniem tylko 21 zł droższa od podstawowej Niektóre z przestępstw przeciwko mieniu, jak kradzież zwykła, włamanie czy rozbój dotyczą też nieruchomości i lokatorów. Tego typu ...
-
Jak spędzamy czas wolny jesienią?
... % zapytanych Polaków, i sprawiamy sobie małe przyjemności, jak uważa 25% ankietowanych. Dla 21% poczucie szczęścia to możliwość doświadczania nowych doznań i ciekawych form ... zapytany Polak najchętniej czas wolny jesienią spędza z bliskimi w domu. Z kolei 21% respondentów wybiera miejskie, kulturalne rozrywki w towarzystwie partnera lub partnerki, ...
-
Boże Narodzenie 2021: obawy i tęsknoty Polaków
... faktu, że coraz więcej z nas preferuje prezenty w formie voucherów, jak podkreśliło 21% respondentów. Święta Bożego Narodzenia to dla wielu Polaków bardzo ważny okres, ... osoby – 22% odpowiedzi, radość na twarzy osoby, która otrzymała trafiony upominek – 21% wskazań, jak również obraz choinki i udekorowanego stołu – 19% wskazań, smak i zapach ...
-
Savoir-vivre: jak wręczać prezenty świąteczne?
... głównie z powodu nadmiaru rzeczy w domu (32%), ponieważ to ciekawsza alternatywa (21%) i znudziły się już im tradycyjne prezenty świąteczne (20%). Takie upominki pozwalają ... uśmiech (49%), entuzjazm i radość (25%). Na pewno nie wolno pokazywać niezadowolenia (21%). Najważniejsze aby podziękować w sposób szczery (49%) i dostosować język i charakter ...
-
Handel zagraniczny I-X 2021: saldo na poziomie 4,6 mld PLN
... ,9 mld USD, minus 48,4 mld EUR) oraz z krajami Europy Środkowo-Wschodniej minus 21,9 mld PLN (minus 5,7 mld USD, minus 4,8 mld EUR). Natomiast dodatnie saldo uzyskano ... okresem ub. r. o 0,1 p. proc. i wyniósł 28,6%, a w imporcie spadł o 0,7 p. proc. i stanowił 21,1%. Dodatnie saldo wyniosło 80,8 mld PLN (21,2 mld USD, 17,8 mld EUR) wobec 67,7 mld PLN ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2021 z ujemnym saldem
... wyniosło 100,6 mld PLN (26,2 mld USD, 22,0 mld EUR) wobec 85,6 mld PLN (21,9 mld USD, 19,2 mld EUR) w analogicznym okresie 2020 roku. Import według kraju ... (o 24,7%), różnych wyrobów przemysłowych (o 22,2%), maszyn i urządzeń transportowych (o 21,2%), towarów i transakcji niesklasyfikowanych w SITC (o 20,7%), żywności i zwierząt żywych (o 13,8%) oraz ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... Dodatnią dynamikę miała również prasa. Najszybciej rosły wydatki na reklamę online – o 21,8%. Z analizy wolumenu wynika że, budżety internetowe wzrosły o 803,6 mln zł, zaś ... wygenerowała budżet w wysokości blisko 4,5 mld zł i osiągnęła dynamikę na poziomie 21,8%. Tym samym wartość reklamy online była wyższa od wartości reklamy w telewizji o 35,9 ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... konkurencyjnością na rynku mężczyźni są motywowani również chęcią zachowania pracy (21%). Osoby, które określiły swoją płeć jako Inną najczęściej motywuje stabilność ... rozwoju przyszłości 40% ankietowanych wskazało webinar, 32% wskazało szkolenia stacjonarne, 21% e-warsztaty, natomiast 19% uznało za przyszłościowe formy mieszane. Oznacza to, ...
-
Polacy stawiają na rozwój zawodowy
... pracy dla perspektyw rozwoju zawodowego. Ma to znaczenie tylko dla 8% badanych przy 21% osób wykazujących się tego rodzaju doświadczeniem w pracy – zaznacza Robert Lisicki z ... ale wciąż w ciągu pół roku pracodawcę zmienia co piąty pracownik (21 proc.) – najczęściej badani z południowych regionów kraju (25 proc.), mieszkańcy dużych miast (26-27 ...
-
Produkcja przemysłowa w marcu 2022 wyższa o 17,3% r/r
... o 29,2%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 25,4%, metali – o 24,9%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny – o 24,7%, chemikaliów i wyrobów chemicznych – o 21,9%, maszyn i urządzeń – o 17,8%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z marcem ub. roku, wystąpił w 3 działach, w tym w produkcji pojazdów samochodowych, przyczep ...
-
Wyłudzenia w wyniku kradzieży danych boi się ponad połowa Polaków
... umowy z firmą telekomunikacyjną, wynajmu samochodu, założenia firmy na skradzione dane itp. 21 prób wyłudzeń dziennie Wraz z dostępem do internetu, wzrosła także liczba jego użytkowników. ... zajął phishing. Z tą metodą wyłudzenia miało styczność 34 proc. osób (21 proc. pośrednio, 13 proc. bezpośrednio). To socjotechnika, w której przestępca podszywa ...
-
HoReCa już po kryzysie, dużo ofert pracy w gastronomii i hotelarstwie
... oraz cateringu najczęściej poszukiwani byli kucharze (35 proc. ofert), kelnerki i kelnerzy (21 proc. stanowisk), a także kierownicy zmiany (12 proc.) i barmani (10 proc.). Pojedyncze ... innych obiektów noclegowych najczęściej szukali superwizorów (31 proc.), recepcjonistów (21 proc.), pokojówek (12 proc.) oraz specjalistów ds. sprzedaży i rezerwacji ...
-
Producenci opakowań: uderzą w nich rosnące ceny surowców?
... ). W przypadku opakowań z tworzyw sztucznych ceny rosną tylko nieznacznie szybciej od średniej – o 16,6% r/r, opakowania z papieru i tektury drożały o około 21,2% r/r, opakowania z metali lekkich o 21,8% r/r, zaś najwyższa dynamika wzrostów dotyczyła opakowań z drewna aż 38,9% r/r. W Polsce, oczekiwania cenowe mierzone na poziomie indeksów ...
-
Jakie mamy plany na wakacje 2022? Urlop planuje 3 na 4 Polaków
... morzem – 57%, w góry pojedzie 37% badanych, 28% wybierze wycieczkę objazdową, a 21% osób uda się na krótki wyjazd, typu “city break”. Latem, Polacy ... Polacy najchętniej kupują ubezpieczanie bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeniowym (25%), czy w biurze podróży (21%). Coraz częściej korzystają także z usług brokera ubezpieczeniowego (19%). Z kolei ...
-
Inflacja wydłuża terminy płatności. Jak rośnie luka płatnicza?
... ). Jednak niechlubnymi rekordzistami są klienci w sektorze publicznym – obecnie luka płatnicza wynosi 21 dni, a w zeszłym roku „tylko” 9 dni. Blisko 3/4 (75 proc.) pytanych ... wierzytelność powstaje (tzw. wczesne zaległości) – 71 proc. i współpracy z firmami windykacyjnymi – 21. proc. Jednocześnie 52 proc. ankietowanych przyznaje, że chcielibyśmy ...
-
Polskie miasta: dobre miejsce do szczęśliwego życia?
... i czystość powietrza (23,2%). Niemniej istotne są także bezpieczeństwo (21,7%) czy dostęp do rozrywki i kultury (21,1%). Wielkość miasta a priorytety mieszkańców Struktura tych preferencji zmienia ... dodatkowych. Koszty życia wrogiem szczęścia Niestety, co piąty z nas (21%) nie jest szczęśliwy w miejscu, w którym żyje. Najmniej zadowoleni są mieszkańcy ...
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
... 42 proc. przewiduje, że nastąpi to maksymalnie w ciągu 2 lat. Zdaniem 21 proc. ankietowanych sektor już w 2021 r. osiągnął wcześniej notowane wyniki, podczas gdy 8 proc. ... proc. (o 14,7 p.p. więcej niż przed rokiem) oraz że wyniesie między 21 a 30 proc. (aż o 21 p.p. mniej niż w 2021 r.). Jedynie 16 proc. pytanych, o 7 p.p. więcej niż w ubiegłym ...
-
Światowy Dzień Zwierząt: czy w czasach inflacji oszczędzamy na pupilach?
... w tym celu korzysta już 30% ankietowanych, podczas gdy wielkopowierzchniowe sklepy wybrało 21% osób. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskonty, lokalne sklepy ... wskazało 30% respondentów PAYBACK Opinion Poll. Lokalne sklepy zoologiczne wybiera 21%, super i hipermarkety – 17%, a stacjonarne sklepy sieciowe i dyskonty po 15% i 7% ankietowanych ...
-
Boże Narodzenie 2022 z nowymi zwyczajami?
... Co trzeci Polak najczęściej wybiera prezenty kupione online. 26% wręcza upominki w postaci przeżyć, 21% osób kupuje vouchery lub karty podarunkowe. Coraz częściej kupujemy również przemyślane ... 42% osób. Na drugi plan schodzi ubieranie choinki (24%), pieczenie ciasteczek (21%), śpiewanie kolęd (13%). Ponad 39% osób na wigilijnym stole ma mniej ...