-
E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy
... wydać na treści cyfrowe 1,41 mld dolarów do końca bieżącego roku – wynika z analiz. Największych wzrostów w regionie oczekuje się natomiast w Rumunii (54%). Edukacja Raport PayU potwierdza, że konsumenci na całym świecie, w tym także w Polsce, aktywnie wykorzystują okres pandemii i izolacji społecznej, aby pracować ...
-
Ransomware: spada liczba ataków, ale na optymizm jest za wcześnie
... przez przestępców dostępu do informacji. Ataku ransomware spodziewa się 6 na 10 firm, które dotąd go nie doświadczyły. Ponad połowa z nich (54%) wskazuje, że cyberataki są obecnie zbyt zaawansowane, aby je zatrzymać. 39% spodziewa się ataku, gdyż inne podmioty z branży już go ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
... . Większym przekonaniem do konieczności ochrony szczepieniem przed wyjazdem wykazują się osoby starsze – tak mówi 24 proc. badanych od 45. do 54. roku życia i 31 proc. powyżej 55. W młodszych grupach wiekowych ten odsetek nie przekracza 16 proc. Ile mogę wydać i skąd wziąć ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... proc. badanych, podczas gdy w poprzedniej edycji takich odpowiedzi było zaledwie 24 proc.), mniej wydajemy na artykuły, które nie są niezbędne (54 proc. odpowiedzi w porównaniu do 45 proc. w październiku 2020 r.). 22 proc. respondentów kupuje więcej produktów marek własnych sklepów, podczas gdy w poprzedniej ...
-
Praca zdalna, hybrydowa, krótszy czas pracy. Chcemy elastyczności
... % pracowników ankietowanych w badaniu EY 2021 Work Reimagined Employee Survey uważa, że wykonywanie pracy zarówno z biura, jak i zdalnie, zwiększy produktywność firmy. 54% sądzi, że wpłynie na lepsze rozwiązywanie problemów, a 65% uważa, że model pracy hybrydowej może sprawić, że firma będzie tworzyć bardziej ...
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
... pracodawcy czy poszczególne zalety zatrudnienia w danej firmie. Te procesy nie pozostają bez wpływu na kandydatów. Według badań Pracuj.pl już 54% Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe. To drugie najważniejsze narzędzie poszukiwania miejsc zatrudnienia – po ...
-
Poglądy polityczne. Czy rozmawiać o nich w pracy?
... . Oto niektóre z nich: mężczyznom bardziej przeszkadzają współpracownicy o innych poglądach politycznych (24% w porównaniu do 17% kobiet) badanych najczęściej dyskryminowali współpracownicy (54%), ale również przełożeni (22%), klienci (13%), a nawet… podwładni (11%) mężczyźni częściej dyskryminowali współpracowników za ich poglądy (18% w porównaniu ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... i na stronach firmowych. Badanie pokazuje rosnącą popularność w rekrutacji ogólnych mediów społecznościowych, takich jak np. Facebook czy Instagram. Sięga po nie 54% badanych poszukujących pracy – wynik ten podkreśla siłę tych kanałów, większą nawet od wyszukiwarek internetowych (52%). Jednocześnie jednak należy podkreślić, że ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2021. Triumfuje branża IT
... roku 84% pracowników wyróżnionych firm potwierdziło, że pracują w świetnych miejscach pracy. Dla porównania w przypadku średniej krajowej odsetek ten wyniósł zaledwie 54%. W tym szczególnym pandemicznym okresie pracownicy wysoko ocenili także autentyczną troskę pracodawców o nich: 85% zgodziło się z twierdzeniem, że przełożeni widzą w nich ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
... polskiej branży technologicznej w osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju może jednak być zauważalny rozdźwięk między deklaracjami a faktycznymi działaniami. Z naszego badania wynika, że 54 proc. pytanych firm dostrzega ten problem, a prawie co ósma zdecydowanie się z taką oceną zgadza – mówi Irena Pichola. Branża technologiczna boryka ...
-
Jak Pokolenie Z zamierza naprawiać świat?
... , że badana grupa wysoko ceni sobie rzeczywiste doświadczenie zawodowe, które umożliwia im lepsze radzenie sobie na zmieniającym się rynku pracy. 54% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że edukacja świetnie ich przygotowuje do osiągnięcia sukcesu w 2030 roku. Badanie, przeprowadzone pod koniec 2020 roku, objęło ...
-
Dane osobowe w zagrożeniu. Czy Polacy wiedzą co robić?
... próby wyłudzenia danych osobowych, ankietowani najczęściej wskazywali na usunięcie podejrzanej wiadomości lub rozłączenie się (60,2 proc.), zgłoszenie sprawy na policję (54,4 proc.) i ostrzeżenie ludzi na forach internetowych (41,8 proc.). Nieprzygotowani na wycieki danych i działalność hakerów Blisko 2/3 dorosłych Polaków (61,2 proc ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... z poziomu 77%. Tę samą markę w wielu kanałach, np. online i offline kupuje 33% badanych. Tu z kolei mamy spadek z 43% rok temu i 54% 2 lata temu. Widać zatem, że konsumenci specjalizują się i będą kupować tam, gdzie jest im wygodniej. To ponownie zwraca uwagę na ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2021
... mobilne, to w maju na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI ponownie google.com (79,7%). Na kolejnych miejscach facebook.com (56,5%) i onet.pl (54,6%). Na ostatnim miejscu weather.com. APLIKACJE - INTERNET Liderem majowego zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 30,6%. Aplikacja OLX.pl ...
-
Po pandemii już tylko zakupy online?
... w trendy. Oferta centrów handlowych będzie musiała ulec zmianie – klientami będą w większości kobiety, przedstawiciele grup wiekowych 18 – 24 lat oraz 45 – 54 lat będą preferować zakupy online i raczej nie będą odwiedzać galerii, a tego rodzaju zakupy będą wybierane przez grupę konsumentów 35 – 44 ...
-
Wakacje 2021 nad morzem słono kosztują
... dwóch osób): 476 zł 7 obiadów w restauracji (dla dwóch osób): około 756 zł zwiedzanie zabytków Starego Miasta Rodos (dwa bilety wstępu): 54 zł butelka wina: 27 zł 7 piw: 126 zł dzienny bilet komunikacji miejskiej (dla dwóch osób): 20 zł wynajęcie łódki (1 godzina ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
... ” bez prawa głosu. A globalne korporacje, za którymi stoją ogromne pieniądze, mogą sobie nas dosłownie kupić. Z badania wynika również, że około 54% Polaków uważa, iż różnice w zarobkach między prezesami i menedżerami a zwykłymi pracownikami korporacji są zbyt wysokie. Zdaniem badanych minusami pracy w korporacji są ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... środowiskiem jest e-commerce. Aż 84% przedstawicieli pokolenia Z z Polski kupuje w internecie przynajmniej raz w miesiącu, najczęściej sięgając po odzież (70%), jedzenie (54%), kosmetyki (48%) i rozrywkę (47%). Jednocześnie pozostają świadomymi konsumentami, którzy uwielbiają promocje. 80% ankietowanych z Polski przyznało, że zawsze sprawdza oferty ...
-
Cisco: szerokopasmowy dostęp do internetu napędzi wzrost gospodarczy?
... tego, że ma to kluczowe znaczenie dla wzrostu gospodarczego. W przypadku Polaków, tego samego zdania jest aż 78% ankietowanych. Ponad połowa (54%) uważa natomiast inwestycje w infrastrukturę szerokopasmową za ważniejsze nawet niż inwestycje w inne elementy infrastruktury użyteczności publicznej. Tempo ożywienia gospodarczego będzie bowiem ...
-
Czy kultura i rozrywka wyjdzie z dołka?
... BIG InfoMonitor. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że zaległości branży kulturalno-rozrywkowej w czasie pandemii powiększyły się o jedną piątą, do niemal 54 mln zł. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika z kolei, że przychody tej branży w 2020 roku spadły o prawie 6 proc. – Dla kultury i rozrywki ...
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
... i standardu oraz wyżywienia. Kiedy i jak wyjedziemy na wakacje 2021? Do czerwca największa sprzedaż dotyczyła wyjazdów lipcowych – na siódmy miesiąc przypada 54,1 proc. zamówień podróży rozpoczynających się w trzecim kwartale tego roku. 32,1 proc. przypada na wycieczki z wyjazdem w sierpniu, a pozostałe 13,7 proc. we ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
... 40% jest za powrotem niedziel handlowych. Nie zaobserwowano istotnych różnic między kobietami a mężczyznami jeżeli chodzi o preferencje dotyczące robienia zakupów w niedzielę – 54% kobiet vs. 55% mężczyzn chce powrotu niedziel handlowych. Kto zyska na powrocie niedziel handlowych? Główną grupą beneficjentów powrotu niedziel handlowych ...
-
Aplikacje randkowe: miłość z dreszczykiem
... się portali społecznościowych oraz aplikacji randkowych komunikacja stała się łatwiejsza, szybsza i znacznie wygodniejsza. W badaniu przeprowadzonym przez firmę Kaspersky połowa (54%) respondentów przyznała, że aplikacje ułatwiły randkowanie, a 55% wyraziło obawę przed stalkingiem ze strony osoby spotkanej w internecie, który stanowi jedną ...
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
... z wyższym wykształceniem – średnio 13, mistrzowie i brygadziści oraz kadra zarządzająca – po 12. Co prawda odsetek pracowników, którzy urlopów nie wykorzystali spadł z 54 proc. do 50 proc., jednak z 24 do 29 proc. zwiększył się udział pracowników, których przełożeni wysyłają na urlop w czasie, który ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną dzięki e-commerce i video online
... przewiduje, że w 2021 roku wartość reklamy cyfrowej wzrośnie o 19%, a jej udział w całości wydatków reklamowych osiągnie 58%, w porównaniu z 48% w 2019 roku i 54% w 2020 roku. Większość pozostałych mediów odnotuje w tym roku wzrost w porównaniu do roku 2020, kiedy to mieliśmy do czynienia z 16% spadku ...
-
Jak pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków?
... jest skłonnych usprawiedliwić płacenie gotówką bez rachunku, aby uniknąć VAT. To nieco więcej niż przed rokiem, gdy pogląd taki wyrażało 54 proc. uczestników badania. Natomiast 55 proc. respondentów uważa, że można zaakceptować przepisywanie majątku na rodzinę, aby uciec przed wierzycielami. Ponad ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
... .pl. Prawidłowością zaobserwowaną przez badaczy był fakt, że udział takich respondentów malał wraz z poziomem wykształcenia. Brak doświadczeń z kursami online deklarowało 54% osób z wykształceniem podstawowym, wśród absolwentów uczelni było ich już tylko 20%. Brak szkoleń online i webinariów w części firm, deklarowany przez badanych ...
-
Kolej z Chin do UE nie zagraża transportowi morskiemu, ale rośnie ich kosztem
... tendencji może oznaczać zatory i wydłużony czas oczekiwania na rozładunek. Wedle CAx nadwyżkę kontenerów, zarówno 40-stopowych, jak i 20-stopowych widać obecnie w Szanghaju (0,54 oraz 0,56) i przez 3 kolejne tygodnie sytuacja nie ulegnie większej zmianie. W drugiej połowie września indeks przewiduje wartości na poziomie 0,59 dla ...
-
Wydatki na zdrową żywność wzrosły w czasie pandemii
... opiekę zdrowotną. Prym w sondażu wiodą mieszkańcy krajów, które najbardziej ucierpiały podczas pandemii. Zwiększoną troskę o własne zdrowie zadeklarowało 61 proc. Włochów i 54 proc. Brytyjczyków, przy średniej europejskiej na poziomie 48 proc. Wyraźny wzrost zainteresowania zdrowiem to istotny sygnał dla producentów żywności i sieci ...
-
Ubezpieczenie szkolne - czego oczekują rodzice?
... .). Kolejnymi najczęściej wskazywanymi odpowiedziami jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym (34 proc.) oraz ochrona związana z uprawianiem sportów (31 proc. badanych). W UNIQA 54 proc. wszystkich zgłoszonych szkód z ubezpieczenia NNW szkolnego to właśnie uszkodzenie ciała, 26 proc. to świadczenia z tytułu pobytu dziecka w szpitalu, 15 ...
-
Jarosław Kaczyński najpopularniejszym politykiem na Twitterze
... 55 tysięcy razy. Drugie miejsce zajął Mateusz Morawiecki, a trzecie - Donald Tusk. Z analizy wynika, że o Mateuszu Morawieckim wspomniano na Twitterze ponad 54 tysięcy razy, a o Donaldzie Tusku - ponad 51 tysięcy razy. Jak się okazuje, nie trzeba mieć konta na Twitterze, żeby być najpopularniejszym ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... , że mało kto ma na nie wpływ. Ponad dwukrotnie częściej jako wpływową wskazujemy politykę najbogatszych krajów niż np. przemysł i korporacje. 54% badanych Polaków jest zdania, że winnym globalnego ocieplenia jest węgiel i produkcja energii z tego surowca. Jak respondenci podchodzą do wydobycia węgla ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w sierpniu 2021 wyższe o 18,2% r/r
... dt) spadła o 1,6% w stosunku do lipca br., była natomiast wyższa o 14,2% w skali roku. W sierpniu 2021 r. cena ziemniaków w skupie obniżyła się do 54,40 zł za dt i była niższa w skali miesiąca o 29,5%, natomiast wyższa w skali roku o 34,7%. Na targowiskach za 1 dt ziemniaków płacono ...
-
Moda i dobra luksusowe: kryzys nie zahamował fuzji i przejęć
... 68 mln dolarów. Straciły natomiast restauracje (o 92 proc.) i hotele (25 proc.). Eksperci Deloitte przyjrzeli się również profilom oferentów. Ponad połowa (54 proc.) z nich to inwestorzy finansowi, a pozostali – strategiczni. Wśród tych pierwszych 49 proc. stanowią przedstawiciele usług finansowych, a 37 proc. inwestorzy private ...
-
Pora na nowoczesne formy zatrudnienia. Nadchodzi era pracy tymczasowej?
... roku plany podjęcia współpracy z pracownikami czasowymi zadeklarowało 79 proc. firm, co stanowi wynik o 5 pkt. proc. wyższy niż przed pandemią. Jednocześnie 54 proc. firm współpracujących z pracownikami czasowymi przewiduje, że w bieżącym roku ich liczba wzrośnie. Jako powód korzystania z elastycznych form zatrudnienia organizacje najczęściej ...