-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2022
... chodzi o urządzenia mobilne, to w czerwcu na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI ponownie google.com (76,34%). Na kolejnych miejscach facebook.com (54,99%) i wp.pl (53,46%), a onet.pl (52,93%) spada poza podium. Na ostatnim miejscu abczdrowie.pl. Aplikacje audytowane Liderem ...
-
2,88 mld euro zainwestowano w nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2022 r.
... półroczu 2022 r. o 19 proc. Również w handlu widać ożywienie – na skutek dużej transakcji w Hiszpanii wolumen transakcji w tym sektorze w Europie wzrósł aż o 54 proc. W Polsce również wyróżnia się sektor biurowy i handlowy. W tym pierwszym wzrost w pierwszym półroczu 2022 r. wyniósł aż 59 proc. w porównaniu rok ...
-
Sprzedaż i produkcja piwa spada, zaległości rosną
... , w pierwszej kolejności ograniczą wydatki na wyjścia do restauracji i jedzenie na mieście oraz rozrywkę taką jak kino, teatr czy koncerty (po 54 proc.). Wysoko na liście znalazły się także wydatki na używki, które chce ograniczyć 46 proc. z nas. Mowa tu o papierosach i alkoholu ...
-
Ransomware wzrosło o 59% w ciągu roku
... oznacza odpowiednio 25-proc i 29-proc wzrost rok do roku. W Europie atakowane były średnio 963 organizacje (+26 proc.), natomiast w Ameryce Północnej 854 (+54 proc.). W Polsce średnia ilość ataków tygodniowo to 1,1 tys. Najczęściej atakowany sektor rządowo-wojskowy. Hurt i detal z największym przyrostem! Najczęstszymi ofiarami ataków ransomware ...
-
Szef w oczach Polaków. Jak go oceniają? Jak się dogadują?
... jest gotowy usprawiedliwić stresem naganne i agresywne zachowania szefa. - zauważa Wojciech Martyński, ekspert kariery w InterviewMe. Oto inne ciekawe wyniki analizy: Aż 54% badanych nie chciałoby być czyimś szefem / szefową. Do strachu przed swoim szefem przyznaje się 14% badanych. Prawie 80% ankietowanych deklaruje ...
-
Jak inflacja zmienia decyzje zakupowe Polaków?
... wybranych produktów, a 28% respondentów kupuje tylko niezbędne rzeczy, rezygnując przy tym z wydatków na przyjemności czy wyjazdy Warto również podkreślić, że 54% badanych zauważa konkretne działania marek, które mają na celu wsparcie klientów w czasach rosnących cen, a 85% ankietowanych spośród tej grupy korzysta ...
-
Rusza budowa Panattoni Park Nadarzyn II
... . Panattoni ruszyło z budową drugiego nadarzyńskiego parku od razu po ukończeniu Panattoni Park Nadarzyn. Pierwsza inwestycja w tej okolicy powstała w Urzucie i zajęła 54 000 m kw. Doskonale sprawdziła się jako zagłębie logistyczne, ponieważ funkcjonują w niej dwaj międzynarodowi operatorzy. Panattoni stale poszerza swoje portfolio w regionie ...
-
Rządy odcinają dostęp do Internetu. Problem dotyczy 2 mld ludzi
... miejsce 84 przypadki. Mimo tego, że spadek jest zauważalny, problemy dotknęły większą liczbę ludzi - 1,89 mld w Q1 2022r., w porównaniu do 1,54 mld w Q2 2021r. Od początku 2022r. dostęp do mediów społecznościowych był ograniczany aż sześciokrotnie: dwukrotnie w Europie i Afryce oraz po razie ...
-
Media społecznościowe zbudują zaufanie do rządu?
... – i przekroczenie – oczekiwań wyborców: Co czwarta osoba z pokolenia Z korzysta z mediów społecznościowych jako podstawowego źródła wiarygodnych informacji o usługach publicznych. Ponad połowa (54%) konsumentów twierdzi, że łatwiej jest uzyskać pomoc od rządu online niż osobiście. Respondenci uznali przejrzystość (53%), łatwość kontaktu (44 ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... – segment mody i akcesoriów, notujący zwyżkę o 35,3 proc. Najsilniej skutki pandemii odczuwali organizatorzy luksusowych rejsów, wykazując w porównaniu z 2020 r. spadek przychodów o 54 proc., a EBITDA o 33 proc. – mówi Michał Tokarski, partner zarządzający działem doradztwa finansowego, lider zespołu Corporate Finance, Deloitte. Rok 2022 – od ...
-
Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?
... korzysta 64% kobiet i 59% mężczyzn. Największą zaletą posiadania programów jest zdaniem konsumentów możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów, usług (54% versus 51% w 2021 roku), zaś największą wadą – niska wartość punktów (35% versus 34% w 2021 roku). Mimo, iż w ciągu ostatniego roku ...
-
Inflacja w sierpniu 2022 dalej w górę. Ceny wzrosły o 16,1% r/r
... które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,62 p. proc. i 0,40 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 5,1%) oraz odzieży i obuwia (o 0,5%) obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,54 p. proc. i 0,02 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 23,9%), żywności (o 18,1%), transportu (o 19 ...
-
Jak inflacja wzmaga zadłużenie firm?
... kwartale przyniósł pozytywne niespodzianki na całym świecie - ponad połowa spółek giełdowych przekroczyła szacunki dotyczące przychodów i zysku na akcję (odpowiednio: 58% i 54%). Jednak na kilka tygodni przed publikacją wyników oczekiwania zostały znacząco obniżone ze względu na trwającą wojnę w Ukrainie, utrzymujące się problemy ...
-
Ponad połowa Polaków ciągle liczy na wzrost wynagrodzenia
... oraz wysoka inflacja znacząco wpłynęły na zmniejszenie oczekiwań pracowników w kontekście wzrostu ich wynagrodzeń. W styczniu br. podwyżek spodziewała się ponad połowa (54,5 proc.) badanych, w kwietniu br. odsetek ten spadł do 41 proc. i utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Wyższy odsetek pracujących spodziewa się ...
-
CEO: czym różni się polski dyrektor generalny od zagranicznego?
... rozkładają się praktycznie po równo - niemal połowa (46%) prezesów firm zagranicznych ufa w umiejętności swoich zespołów podejmowania właściwych decyzji biznesowych, jedynie 54% prezesów globalnie wierzy w sukces odgórnie realizowanej strategii. Równolegle, jedynie 24% prezesów polskich przebadanych firm ma przekonanie, że posiada wystarczająco ...
-
Przemysł motoryzacyjny: eksport i produkcja rekordowe, ale idzie gorsze?
... 90,2 mld złotych. To o 2,3 proc. więcej niż przed rokiem. Ponad połowę tej wartości wygenerowali producenci części i akcesoriów (PKD 29.3). Wynik 54,2 mld złotych jest o 2,2 proc. wyższy od osiągniętego w I półroczu 2021 roku. W przypadku producentów pojazdów i silników (PKD 29.1) wzrost wyniósł 2,0 proc. (32 ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: kraje V4 na celowniku inwestorów
... , że państwo przyciągnęło 4,66 razy więcej inwestycji typu greenfield niż sugerowałaby wielkość jego gospodarki. Wynik Węgier to 4,06 (9. miejsce), Słowacji 1,54 (46.) i Czech 1,45 (50.). Kraje Europy Środkowej (z wyjątkiem Węgier) wyróżniają się na tle innych państw Unii Europejskiej pod względem stopy ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2022
... o urządzenia mobilne, to we wrześniu na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI ponownie google.com (73,52%). Na kolejnych miejscach onet.pl (54,18%) i wp.pl (53,82%). facebook.com (56,16%) spada z miejsca drugiego na czwarte (53,48%). Na ostatnim miejscu naszemiasto ...
-
Handel zagraniczny I-VIII 2022. Eksport wzrósł o 22,2%, a import o 30,9%
... 7,3%, wobec odpowiednio 5,6% i 7,4% w analogicznym okresie 2021 r. Ujemne saldo odnotowano z krajami rozwijającymi się – minus 252,7 mld PLN (minus 59,2 mld USD, minus 54,5 mld EUR) oraz z krajami Europy Środkowo-Wschodniej minus 32,8 mld PLN (minus 8,0 mld USD, minus 7,2 mld EUR). Natomiast dodatnie saldo uzyskano ...
-
GUS: ceny produktów rolnych wyższe we wrześniu 2022 o 58,8% rdr
... 2022 r. cena pszenicy w skupie (150,95 zł za dt) spadła w stosunku do miesiąca poprzedniego (o 0,3%), ale była wyższa niż przed rokiem (o 54,4%). Na targowiskach pszenicę sprzedawano po 172,76 zł, tj. o 1,3% więcej niż w sierpniu br. i o 59,7% więcej niż we wrześniu 2021 r. Za ...
-
Warszawski rynek biurowy musi się przygotować na trudniejsze czasy
... miesięcy największe wzięcie mają biura w największych warszawskich hubach biurowych, które znajdują się w centrum i na Mokotowie. Na centralne strefy przypadło rekordowe 54% całkowitego popytu - zaznacza Dorota Mielke, Zastępca Dyrektora z Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland. W trzecim kwartale w strukturze umów ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2022. PKO Bank Polski liderem
... Monitoring & More: Aby stworzyć rankingi branżowe i listę 500 najsilniejszych w mediach marek, przeanalizowaliśmy ponad 2 mln tekstów prasowych, 14 mln internetowych oraz 54 mln postów, które ukazały się na ogólnodostępnych profilach na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTubie. Kluczowym wskaźnikiem, na podstawie którego powstaje ranking ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2020
... Aplikacja Allegro z zasięgiem 31,32%. Aplikacja Jakdojade.pl z zasięgiem 11,41% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 4,54%. Wszystkie aplikacje Liderem październikowego zestawienia jest Aplikacja Google z zasięgiem 81,29%. Aplikacja Youtube z zasięgiem 74,37% na pozycji drugiej. Na ...
-
Zakupy: zachowania konsumentów ekologiczne czy ekonomiczne?
... to jest szczególnie widoczne wśród kobiet (47%), które częściej niż mężczyźni (33%) planują rezygnować z zakupów odzieżowych oraz wśród osób najstarszych (54%) - im starsi badani, tym mniejsza skłonność do nabywania nowych ubrań. Z drugiej strony obserwujemy, że ponad 40% Polaków zamierza częściej „polować ...
-
Jaki potencjał mają platformy B2B?
... poziom sprzedaży. W rzeczywistości niecała połowa ankietowanych zanotowała wzrosty w tym obszarze. Innymi najczęściej odnotowanymi korzyściami były optymalizacja kosztów działu handlowego (54 proc.), skrócenie czasu realizacji zamówień (52 proc.) oraz wzrost rozpoznawalności marki (36 proc.). Zdaniem autorów raportu zwiększenie sprzedaży jest ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... usługi przez Internet od zagranicznego dostawcy w okresie od września 2021 r. do sierpnia 2022 r. Częściej były to osoby z młodszych generacji (Z – 57% i Y – 54%) niż starszych (X – 40% i Baby Boomers – 30%). Osoby, które nie kupowały w ostatnim czasie w sklepach zagranicznych uzasadniały swoją decyzję wskazując najczęściej na ...
-
Młodzi Polacy mają 5,8 mld zł długów, a marzą o niezależności finansowej
... argumentem jest także możliwość odkładania pieniędzy na swoją przyszłość. Na kolejnych miejscach znalazły się: konieczność zarobienia pieniędzy na większe wydatki (54 proc.) oraz potrzeba posiadania środków, które można wydać na przyjemności (52 proc.). Przeszkodą może być zadłużenie, z którym młodzi wchodzą w dorosłe ...
-
Produkcja przemysłowa zaczyna hamować w X 2022
... , gaz, parę wodną i gorącą wodę - o 59,2%. W sekcji górnictwo i wydobywanie ceny wzrosły o 26,6%, w tym w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) - o 54,5%, przy spadku cen w górnictwie rud metali - o 1,8%. W sekcji przetwórstwo przemysłowe ceny podwyższono o 18,9%, w tym najbardziej w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w październiku wyższe o 56,7% r/r
... z analogicznym okresem ubiegłego roku (o 48,1%). Na targowiskach pszenicę sprzedawano po 171,83 zł, tj. o 0,5% taniej niż we wrześniu br. ale o 54,5% drożej niż przed rokiem. Za żyto w skupie płacono (133,67 zł za dt) więcej zarówno w porównaniu z wrześniem br. (o 11,4%), jak ...
-
Less i zero waste pomagają przetrwać inflację?
... nas w gronie odpowiedzialnych konsumentów, jest niemarnowanie żywności. I tak, najwięcej, bo blisko 60% osób ogranicza kupowanie jedzenia z krótkim terminem przydatności. Natomiast 54% respondentów sprawdza na bieżąco daty ważności produktów spożywczych przechowywanych w domu, co pozwala im lepiej planować posiłki i optymalnie organizować zawartość ...
-
Zdrowie psychiczne a życie zawodowe Polaków. Nie jest dobrze?
... % mężczyzn. Ponad ⅓ (38%) wszystkich respondentów przyznała, że warunki w których pracują, są niesatysfakcjonujące. Wśród ankietowanych z problemami ze zdrowiem psychicznym było to 54%. Powszechnym wśród każdej przebadanej grupy problemem są zarobki - 67% wszystkich ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że zarabiają zbyt mało, żeby ...
-
Biurowce: podaż w regionach o 100 tys. mkw. wyższa niż w Warszawie
... . Wysoka aktywność najemców powierzchni biurowych Całkowita aktywność najemców w stolicy w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. wyniosła 608 100 mkw. i była wyższa o ponad 54% niż w pierwszych trzech kw. 2021 r. oraz jedynie o 11% niższa niż w rekordowym 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii Covid-19. Wysoki popyt w Warszawie ...
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
... Mokka w Polsce. Do 2027 wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł. Ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł). W sumie mowa ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XI 2022
... w listopadzie na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI ponownie google.com (73,28%). Na kolejnych miejscach wp.pl (55,18%) i onet.pl (54,47%). Na ostatnim miejscu radiozet.pl. Aplikacje audytowane Liderem listopadowego zestawienia okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 29,92%. Aplikacja Jakdojade ...
-
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
... .) i seniorów powyżej 70 roku życia (74 proc.). Jednak, co może zdziwić, nieprzekonana do tego pomysłu jest też połowa 18-29 latków (54 proc.). Sytuacja ta jednak ponownie może być spowodowana zbyt małą znajomością tematu, ponieważ mimo że zjawisko robienia zakupów online przez ...