-
Praca w IT: koniec eldorado i wysokich zarobków?
... pracy dla programistów i innych specjalistów IT zmniejszyła się o 26 proc. przy jednoczesnym wzroście konkurencji. Liczba aplikacji na ogłoszenia o pracę wzrosła o 54 proc. W najtrudniejszej sytuacji znalazły się osoby dopiero wchodzące na rynek pracy. Spośród blisko 130 000 ogłoszeń opublikowanych na Just Join ...
-
Najwyższy czas uwierzyć w aktywizację zawodową seniorów
... postrzegani są przede wszystkim jako lojalni wobec miejsca pracy (81,63%), sumienni i dokładni (59,18%), a także źle reagujący na zmiany (54%). Baby boomers, zapytani o swoje najmocniejsze strony, wskazali zaś na bogate doświadczenie zawodowe (46,3%), umiejętność pracy w zespole (35,8%), a następnie zdolność przyswajania ...
-
Oszustwa internetowe: w teorii jesteśmy sprytniejsi niż cyberprzestępcy
... zapytali 1000 pełnoletnich respondentów m.in. o to, czy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy otrzymali wiadomość zawierającą podejrzane treści. Odpowiedzi twierdzącej udzieliło prawie 54 proc. ankietowanych, do których regularnie wysyłane są wiadomości pochodzące rzekomo z banków lub urzędów, a także niespodziewane wezwania do zapłaty. Informacje ...
-
ESG: firmy potrzebują talentów od zrównoważonego rozwoju
... ManpowerGroup pokazuje, że na podobnym poziomie zielonych zmian ewoluują kompetencje związane ze sprzedażą & marketingiem (56%), logistyką & operacjami (55%), a także produkcją (54%). Organizacje będą przystosowywać się do zmieniającego otoczenia biznesowego. Pracownicy muszą zweryfikować działania, zwracać uwagę m.in. na użyte materiały czy poziom ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2024
... .pl (52,58%). Na ostatnim miejscu pomponik.pl. Aplikacje audytowane Liderem zestawienia ze stycznia okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 26,54%. Aplikacja Jakdojade.pl z zasięgiem 9,17% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 5,31%. Pierwsza trójka analogicznie prezentowała się ...
-
GenZ 2.0, pokolenie świadome i krytyczne
... problemów. Aż 72% Zetek uważa ich pokolenie za najbardziej świadome kwestii związanych z zdrowiem psychicznym. Pokolenie Z krytycznie odnosi się do edukacji. 54% Zetek uważa, że więcej można nauczyć się samemu w Internecie niż w szkole. Generacja Z, to nie beztroskie nastolatki, dla których liczy się ...
-
AI wymusza podnoszenie kwalifikacji zawodowych
... pod kątem zapewnienia dostępu do szkoleń, a głównym czynnikiem różnicującym jest tu wiek, który wskazuje 30% respondentów (globalnie odsetek ten wynosi 54%). Oczekiwania wobec pracodawcy Pracownicy IT uważają w większości, że są odpowiedzialni są za swój rozwój na równi z pracodawcą (takiego zdania jest ...
-
Kobiety na rynku pracy: satysfakcja, zaangażowanie i ambicje
... jest dla nich wyzwaniem podczas poszukiwania pracy. Także w tej kwestii kobiety wierzą w swoje umiejętności w większym stopniu niż mężczyźni (58% vs. 54%). Zapytane o swoje mocne strony w kontekście zawodowym, kobiety najczęściej wymieniają samodzielność w wykonywaniu zadań (63%), zdolność do nabywania nowej wiedzy (56%), umiejętność ...
-
Stabilność finansowa młodych Polaków pod znakiem zapytania
... . młodych stanęło przed wyzwaniem związanym z pozyskaniem środków do realizacji swoich celów i skorzystało z jakiejś formy zewnętrznego finansowania. Większość, bo ponad połowa (54 proc.) osób, w pierwszej kolejności zwróciła się o pożyczkę do rodziny lub znajomych. Może świadczyć to wprost o niskiej zdolności kredytowej lub obawie ...
-
Cyberataki kosztują firmy średnio 5,34 miliona dolarów rocznie
... naruszenia danych, w tym utraty lub kradzieży poufnych informacji o klientach, potencjalnych klientach oraz pracownikach. W branży finansowej odsetek ten wyniósł 54%. Wśród głównych przyczyn utraty danych respondenci wymienili: działania pracowników/wykonawców, wynikające z zaniedbania (główna przyczyna 42% naruszeń) lub nieuczciwych pobudek ...
-
Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
... i zintensyfikowanie działań. Jednocześnie konieczne jest wypracowanie strategii cyfryzacji, określającej krajowe cele i własną wizję cyfrowego społeczeństwa i gospodarki. Do 2030 planujemy przeznaczyć 1,54 proc. PKB na realizację celów cyfrowej dekady ze środków polityki spójności i KPO. To 11. wynik w UE. Jeśli utrzyma się dotychczasowy ...
-
Inflacja II 2024. Ceny wzrosły o 2,8% r/r
... poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie żywności (o 2,1%), restauracji i hoteli (o 8,9%), mieszkania (o 1,6%) oraz napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 6,7%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 0,54 p. proc., 0,49 p. proc., 0,41 p. proc. i 0,37 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 4,0%) obniżyły wskaźnik o 0,39 p. proc.
-
VOD to już nie tylko seriale, ale wielkie kino?
... TVP liczbę realnych użytkowników. Użytkownik, a raczej użytkowniczka Z serwisów VOD i OTT w lutym 2024 korzystało więcej kobiet niż mężczyzn. Stanowiły one 54% wszystkich internautów, odwiedzających strony i aplikacje z tej kategorii. O większym zaangażowaniu internautek na omawianych stronach świadczą również wyższe wskaźniki Affinity Index (103 ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... . W 2023 r. wybrało ją 43,61% mieszkańców Unii korzystających z internetu. To wzrost o blisko 2 pp. względem 2022 r. Bardzo daleko za modą (18,54%) znajdują się zamówienia z restauracji i serwisy cateringowe. Trzecim ulubionym asortymentem są kosmetyki i produkty do pielęgnacji, czyli segment uroda. Zamówienia w tej kategorii ...
-
Zmiana pracy: co nas popycha do poszukiwania zatrudnienia?
... odbiorców. W grupie wiekowej 18-24 lat pracę zamierza w najbliższym czasie zmienić 56% respondentów, a w grupie pracowników w wieku 25-34 lata odsetek ten wynosi 54%. Polacy coraz częściej deklarują, że aktywnie poszukują pracy, a analizując dane z serwisu Pracuj.pl widzimy, że te liczby mają pokrycie w rzeczywistości ...
-
Święta wielkanocne - czym są dla nas i jak je spędzimy?
... do kościoła – w 2023 roku 52% planowało święcić potrawy w kościele, a 39% nie. Święcenia potraw w kościele nie planują częściej osoby z wielkich miast (54% z największych miast vs. 23% w najmniejszych miastach – odpowiedzi zdecydowanie nie i raczej nie). Oczywiście święcenie potraw koreluje z byciem praktykującym katolikiem. Najwięcej osób ...
-
Allianz Trade: jak dobrze sfinansować wydatki na obronność UE?
... są wydatki na ochronę socjalną. W 2022 r. stanowiły one 39% całkowitych wydatków sektora instytucji rządowych i samorządowych w UE-27 (w Polsce 38%), przy czym 54% wydatków na ochronę socjalną w UE stanowiły wydatki na świadczenia emerytalne; 15% całkowitych wydatków przeznaczono na zdrowie (w Polsce 12%), a po 12 ...
-
Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?
... ITF także nie napawają optymizmem. Dla przykładu całkowite emisje pochodzące z transportu w 2019 r. rozdzielały niemal po połowie zanieczyszczenia przypisywane przewozom pasażerskim (54%) i towarowym (46%). Ten stan rzeczy będziemy obserwować w mniej więcej niezmienionej formie do 2030 r., jednak przy utrzymaniu i wdrożeniu wszystkich bieżących ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3064 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,54% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,30 sekundy (9,98 sekundy dla kreacji typu ...
-
Rotacja na rynku pracy pozostaje stabilna
... , choć wyraźnie rzadziej deklarują tak przedstawiciele pokolenia Z i pracownicy wykształceniem podstawowym. Pomimo tego, że duża część badanych chciałaby większej jawności wynagrodzeń - 54 proc. jawności widełek płac na stanowiskach, a 39 proc. dostępu do pełnej listy płac uwzględniającej swoje zarobki – dostrzegamy jednocześnie zalety i wady ...
-
Branża IT najatrakcyjniejszym miejscem pracy wg Polaków
... rynku pracy, czyli pokolenie Z (ur. 1997-2012) preferują firmy działające w sektorach motoryzacyjnym (56 proc.), papierniczym i drzewnym (55 proc.), a także elektronicznym i elektrotechnicznym (54 proc.). Branża IT w tej grupie plasuje się dopiero na 9. miejscu.
-
Pierwsza Komunia Święta: w prezencie dajemy pieniądze
... 14,2 proc. respondentów otrzymało już zaproszenie na tegoroczny ślub), Dniem Matki (52,7 proc. szykuje z tej okazji prezent), czy Dniem Dziecka (54 proc.) Wakacyjne uroczystości to wyzwanie dla budżetu, bo wielu z nas czekają też koszty nadchodzących wakacji. Aż 30 proc. Polaków, planując ...
-
Czy powrót inflacji wpłynął na wyniki wyborów?
... więcej, w 53 wyborach, w których miało to miejsce, w sześciu przypadkach wybrano znacznie bardziej populistycznego prezydenta lub rząd niż przed. Dla porównania, w 54 wyborach, które nie wiązały się ze wzrostem inflacji, nastąpiły dwie zmiany w kierunku bardziej populistycznym. Jednak Argentyna, Włochy i Stany Zjednoczone są ...
-
Inflacja IV 2024. Ceny wzrosły o 2,4% r/r
... ogółem miały wyższe ceny w zakresie żywności (o 2,2%), transportu (o 1,6%), odzieży i obuwia (o 2,6%), rekreacji i kultury (o 1,2%) oraz mieszkania (o 0,3%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,54 p. proc., 0,15 p. proc., 0,10 p. proc., 0,08 p. proc. i 0,07 p. proc. Niższe ceny w zakresie łączności (o 0,8%) obniżyły wskaźnik o 0,03 p. proc ...
-
Handel zagraniczny I-III 2024. Eksport spadł o 12,4%, a import o 12,8% r/r
... grup krajów Największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 86,3% (w tym UE 73,8%), a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 66,8% (w tym UE 54,9%), wobec odpowiednio 87,5% (w tym UE 76,2%) i 65,2% (w tym UE 53,8%) w analogicznym okresie 2023 roku. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy ...
-
Kobiety na rynku pracy: agresja, wypalenie zawodowe i stres
... seksualnego. Sytuacja kobiet LGBT+, z niepełnosprawnościami i należących do mniejszości etnicznych jest w tym obszarze jeszcze trudniejsza – zachowań agresywnych doświadczyło odpowiednio 54, 40 i 45 proc. przedstawicielek tych grup. Raportowanie tego typu sytuacji nadal nie jest jednak powszechną praktyką. O doświadczanej w pracy agresji ...
-
Polskie firmy bez narzędzi ERP, CRM i BI?
... dużych firm, 47,8% dla średnich i 22,8% dla małych. W najmniejszym stopniu polskie przedsiębiorstwa korzystają z instrumentów wspierających analizowanie danych (BI) – używa ich 54,2% dużych firm, 23,7% średnich i 6,2% małych. Statystyki dla Polski pokazują, że w przypadku systemów ERP czy CRM polskie firmy nie odstają, a w niektórych ...
-
Cyberbezpieczeństwo: co 4. firma nie wie, że dyrektywa NIS2 ją dotyczy
... zarządzający firmy Check Point Software w Polsce. Jak wynika z raportu ENISA hakerzy najczęściej atakują europejski sektor ochrony zdrowia za pomocą ransomware (54 proc.). Kolejnym rodzajem są cyberataki związane z danymi (46 proc.), włamania (13 proc.) czy DDos (9 proc.). W Polsce jednym z najbardziej znanych przypadków ...
-
Magazyny na opadającej fali. Coraz więcej pustostanów
... . Całkowity wolumen powierzchni wynajętej w pierwszym kwartale 2024 r. wyniósł prawie 872 000 mkw., co oznacza spadek o ponad 25,9% rok do roku i o 54% kwartał do kwartału. Jest to najniższy poziom aktywności najemców odnotowany w Polsce od trzeciego kwartału 2017 r. Ponadto po raz pierwszy od ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2024
... Facebook z zasięgiem 59,15% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim aplikacja Messenger z zasięgiem 58,74%. Mapy Google poza podium z zasięgiem 54,12%. Wydawcy - stream audio i wideo Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy ...
-
Gaming i e-sport: zyskują popularność czy nie?
... to dość dobrze znane zjawisko. Jednocześnie najwyższy odsetek tych, którzy kiedykolwiek oglądali relację gamingową na żywo, spotkamy w grupie najmłodszych respondentów (54%). Najpopularniejszą platformą streamingową pozostaje niezmiennie Xbox Game Pass – korzysta z niej niemal 1/3 osób grających w gry udostępniane na zasadzie streamingu. Na ...
-
Ilu Polaków spędzi urlop wypoczynkowy na kanapie?
... zbiorową, np. samolotem, pociągiem czy autobusem. Z tej opcji najliczniej skorzystają najmłodsi, w szczególności 18-24 latkowie (52,9 proc.). Kobiety częściej wybiorą samochód (54,8 proc. vs. 48,6 proc. mężczyzn), a mężczyźni komunikację zbiorową (45,1 proc. vs. 40,8 proc. kobiet). Najchętniej zatrzymamy się w hotelach (29,2 proc ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... branża „Pharmaceuticals” (11,48 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,9% oraz 90,63% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (9,54 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,9% i zasięg – 91,02%). Top reklamodawcy TV Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju była marka Lidl. Wygenerowała ...
-
Handel zagraniczny I-IV 2024. Eksport spadł o 9,9%, a import o 10,3% r/r
... grup krajów Największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 86,4% (w tym UE 73,9%), a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 66,4% (w tym UE 54,6%), wobec odpowiednio 87,2% (w tym UE 75,8%) i 65,3% (w tym UE 53,8%) w analogicznym okresie 2023 roku. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy ...
-
Miliony danych polskich pacjentów na celowniku hakerów
... zarządzający firmy Check Point Software w Polsce. Jak wynika z raportu ENISA hakerzy najczęściej atakują europejski sektor ochrony zdrowia za pomocą ransomware (54 proc.). Kolejnym rodzajem są cyberataki związane z danymi (46 proc.), włamania (13 proc.) czy DDos (9 proc.). W Polsce jednym z najbardziej znanych przypadków ...