-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
... zaawansowania: mid, senior, lider zespołu oraz od osób początkujących w branży. Najliczniejszą grupę respondentów stanowili ci na stanowiskach mid (34%),seniorskich (30%) oraz na poziomie liderskim (15%).Na podstawie otrzymanych wyników No Fluff Jobs przygotowało poniższe opracowanie.
-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
... jak portfele elektroniczne, które zachęcają do zakupu dzięki bezpieczeństwu i intuicyjności, czy też automatyczne płatności odroczone, które umożliwiają dokonanie zapłaty np. z 30 dniowym opóźnieniem lub jej rozłożeniem na raty. Istotnym elementem sprzedaży online stała się darmowa wysyłka i zwroty. Oczekiwania klientów zmierzają w kierunku ...
-
Czy szkoły zdały egzamin ze zdalnego nauczania?
... telekomunikacyjnego firmę NEXERA. W celu zebrania wywiadów wykorzystano metodę CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu Ariadna. Badanie przeprowadzono między 27 a 30 marca 2020 r. na grupie 2098 osób.
-
Polacy podzieleni co do systemu, w jakim powinny pracować szkoły
... proc. wskazań. Na drugim miejscu znalazła się kwestia zbyt dużego nacisku na wiedzę teoretyczną oraz konieczność przyswajania informacji na pamięć (30,2 proc. wskazań). Kolejne miejsca w tym rankingu to powracający problem zbyt ciężkich tornistrów oraz dużej ilość zadań domowych do wykonania poza ...
-
Koniec wakacji to koniec home office?
... m.in. zapisów tarczy antykryzysowej, której jednym z priorytetów jest ochrona miejsc pracy. Do branż, które najsilniej wstrzymują rekrutacje należy produkcja – aż 30% firm nie chce zatrudniać nowych pracowników, jest to jednak spadek o 8 pp. w porównaniu do poprzedniej kwietniowej edycji badania. W IT tylko 17 ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... oznacza spadek o 15,3%, czyli o 725,1 mln zł względem poprzedniego roku. Najsłabszymi miesiącami pod kątem dynamiki były kwiecień i maj – spadki o ponad 30% to efekt tzw. lockdownu oraz kryzysu spowodowanego przez COVID-19. W każdym z tych miesięcy reklamodawcy ograniczyli wydatki o około 300 mln zł. Czerwiec ...
-
5 sposobów na podniesienie cyberbezpieczeństwa pracy zdalnej
... rozszerzenie sieci o dom pracownika - pisze Fortinet. Od czerwca tego roku przewidywane jest długoterminowe przejście na pracę zdalną, przy czym prawie 30% przedsiębiorstw spodziewa się, że także po ustaniu pandemii ponad połowa ich pracowników będzie pracować na odległość w pełnym wymiarze godzin. Prawie ...
-
KRD: pandemia wymówką dla nieetycznych zachowań w biznesie
... blisko 26 mln zł – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu KRD. Nierzetelne województwa W podziale na województwa najgorzej wypadają firmy z Mazowsza. Ponad 30 tys. tamtejszych przedsiębiorców musi oddać swoim wierzycielom ponad miliard złotych. Na drugim miejscu pod względem najwyższego zadłużenia, jest województwo śląskie ...
-
Sektor MŚP dba o ekologię, gdy wymuszają to przepisy
... za finanse w segmencie firm MŚP z całego kraju, z różnych branż. W sumie zrealizowano 500 wywiadów. 40 proc. stanowili mikroprzedsiębiorcy zatrudniający do 9 osób, 30 proc. mali przedsiębiorcy zatrudniający do 49 osób, tyle samo średni przedsiębiorcy z maksimum 249 osobami na pokładzie. W raporcie zastosowano wnioskowanie dla ...
-
Filantropia efektem ubocznym COVID-19?
... – realizuje go zaledwie co trzeci mieszkaniec krajów CEE. W Polsce ten odsetek wynosi 32%. Wolontariat jest najpopularniejszy wśród osób młodych (do 30 lat)- 38%, co sugeruje, iż w przyszłości taka forma wsparcia będzie zyskiwała na znaczeniu. Obecnie 14% mieszkańców CEE wskazało, że pracodawca ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
O tym, że Polacy lubują się w okazyjnych zakupach, mówi się nie od dziś. Czy okres pandemii zmienił zachowania konsumentów w tym zakresie? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza edycja Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
... z innych krajów? W poprzedniej edycji badania Deloitte indeks niepokoju okazał się zaledwie o jeden punkt procentowy niższy od odnotowanego podczas pierwszej, przeprowadzonej 30 maja, fali badania. Było to efektem nagłego wzrostu liczby zakażeń koronawirusem. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju konsumentów to różnica netto ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
... na osobę. 19 proc. badanych wydało kwotę w przedziale od 1000 zł do 1500 zł na osobę, zaś niemal co trzeci (30 proc.) wydał powyżej 1500 zł na osobę. - Wyniki III fali badań nastrojów konsumenckich pokazują, że skutki pandemii stają się widoczne ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... w firmach B2B i mniejszych organizacjach niż w firmach B2C i dużych przedsiębiorstwach.” - mówi Natalia Załęcka Head of Marketing Transformation w Deloitte Digital. Około 30 procent specjalistów od marketingu deklaruje, że w ostatnich kilku miesiącach nie odnotowali zmian w swoim budżecie marketingowym. W czasie pandemii wydatki na marketing ...
Tematy: marketing, branża marketingowa -
FOR: Demografia i recesja uderzają w FUS
... to, czy tendencja obserwowana w czasie bardzo dobrej koniunktury w latach 2015–2019 utrzyma się po recesji w tym roku. Analiza doświadczeń ostatnich 30 lat funkcjonowania systemu emerytalnego w Polsce wskazuje, że wysokość oficjalnego wieku emerytalnego pozostaje jednym z głównych wyznaczników momentu przejścia na emeryturę. Zmiany ...
-
Wakacje 2020 inne niż wszystkie. Jak je spędziliśmy?
... 2020 udało się z partnerem, 29% spędziło je w gronie rodzinnym, a 27% wybrało towarzystwo przyjaciół. Tegoroczny urlop trwał: od 8 do 14 dni (30%), do 7 dni (26%), tylko weekendy (24%), ponad 14 dni (9%). Największą część „wypoczynkowego budżetu” przeznaczaliśmy na zakwaterowanie – 49%, jedzenie – 23% oraz ...
-
Masz aplikacje bez aktualizacji? Narażasz swoje cyberbezpieczeństwo
... . Według badania opracowanego przez firmę Wandera najczęściej porzucane są aplikacje zwiększające produktywność (38,7 proc.), a w dalszej kolejności programy z kategorii gry i rozrywka (30,3 proc.), styl życia (14,1 proc.), wideo i zdjęcia (10,6 proc.) oraz komunikacja (6,3 proc). Właściciele smartfonów najczęściej wychodzą z założenia, że duże ...
-
Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju: o czym nie powie nam PKB?
... Arabskie, Bahrajn czy Litwa. Względnie dobrze wypadamy również na tle państw Grupy Wyszehradzkiej. Jesteśmy tuż za Węgrami i Słowacją, które zajęły 30. i 31. pozycję, natomiast wyprzedzają nas Czechy, które zajęły 20. miejsce. Według Indeksu Odpowiedzialnego Rozwoju Polska ma najsilniejszą pozycję pod względem ...
-
Smartfon Sony Xperia 5 II z technologią 5G
... dynamiczny. W rezultacie każdy utwór nabiera cech nagrania o wysokiej rozdzielczości. Smartfon Xperia 5 II zasilany jest z pojemnej baterii 4000 mAh, którą w ciągu 30 minut można naładować nawet do 50%. Akcesoria Uzupełnieniem smartfona Xperia 5 II będzie stylowa osłona z podpórką, zapewniająca dogodny kąt widzenia podczas ...
-
Ogłoszenia o pracę to nie jest przestrzeń dla nadmiernej kreatywności
... . Ciekawą ilustracją jest pytanie, które wykazało, że kandydaci chętniej aplikowaliby na stanowisko o nazwie Sprzedawca (70% odpowiedzi) niż Account manager (tylko 30% głosów). Oprócz nazwy stanowiska, to właśnie opis obowiązków, jest kolejnym elementem treści ogłoszeń o pracę, brzmiącym dla kandydatów niezrozumiale i zniechęcającym ich ...
-
Sztuczna inteligencja w sektorze publicznym: niewykorzystany potencjał, jak to zmienić?
... sektora publicznego Europie Środkowo-Wschodniej, a plany wdrożenia AI formułuje zaledwie 8% jego jednostek. Dla porównania, w Europie Zachodniej jest to odpowiednio 30 i 20%. Ta przepaść znajduje swoje odzwierciedlenie również w Indeksie Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego 2020, gdzie pierwsze pozycje należą do Finlandii ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
... Gdynia. W badaniu Santander Consumer Banku duża część Polaków przyznała, że w zmierzeniu się z rozmaitymi wyzwaniami finansowymi pomocny byłby kredyt gotówkowy. Prawie 30 proc. (28,7 proc.) skorzystałoby z takiej opcji w chwili pojawienia się nieprzewidzianych wydatków. Chętne do wykorzystania tej możliwości byłyby zwłaszcza kobiety (36 ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... kwoty pokrywają się z trendem postępującej urbanizacji. Obecnie szacuje się, że ok. 55 proc. ludzi na świecie zamieszkuje miasta, a w ciągu najbliższych 30 lat zgodnie z trendem aż 2/3 osób będzie mieszkańcami aglomeracji miejskiej. Do 2030 r. najprawdopodobniej będziemy mieć na świecie aż 43 megamiasta ...
-
GUS: koniunktura konsumencka lepsza, ale daleka od ideału
... duże zagrożenie dla codziennego życia w lokalnej społeczności. Przeciętne zagrożenie odczuwa 50,6% odpowiadających na pytania dotyczące koniunktury konsumenckiej. Małe zagrożenie deklaruje 30,6%, natomiast brak zagrożenia stwierdziło 4,7% konsumentów.
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... & Growth w KPMG w Polsce. W trosce o własne bezpieczeństwo zmieniły się też preferencje Polaków związane z formą płatności – 33% badanych częściej wykorzystuje kartę debetową, 30% kartę kredytową, 24% cyfrowy portfel. Jednocześnie 41% respondentów zadeklarowało, że rzadziej płaci za zakupy gotówką. Ponad 90% Polaków deklaruje, że ...
-
Czy zaleją nas śmieci? Polak wyprodukował w 2018 r. 329 kg odpadów komunalnych
... działań jest koniecznością, również w kontekście rosnących wciąż opłat za wywóz odpadów komunalnych. W 2019 roku wzrosły one w porównaniu do roku 2018 o 30%, a w roku 2020 można się spodziewać dalszych podwyżek. Podniesienie stosunkowo niskiego poziomu segregacji odpadów w Polsce wymaga opracowania rozwiązań, które pozwolą różnicować ...
-
Pandemia koronawirusa zmieniła 3/4 firm
... , np. poprzez wdrożenie mechanizmów obsługi przez Internet. Innym często podawanym przez przedstawicieli MŚP przykładem zmian było zwiększenie zakresu pracy zdalnej (30%). - Spora grupa przedsiębiorców wskazała także na konieczność zmian związanych wymaganiami nowego reżimu sanitarnego i konieczność zapewnienia bezpieczeństwa swoim pracownikom czy ...
-
Monitory AOC Q32E2N, U32E2N i Q34E2A
AOC prezentuje trzy nowe monitory z serii E2: Q32E2N, U32E2N i Q34E2A. Monitory oparto na matrycach o przekątnych wynoszących ponad 30 cali i wysokich rozdzielczościach. Są dedykowane dla użytkowników biznesowych i biurowych. AOC Q32E2N i U32E2N zostały wyposażone w 31,5-calowe matryce typu VA o klasycznych ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... dużą liczbę obwieszczeń o otwarciu postępowania o zatwierdzenie układu. Dla przypomnienia, chodzi o tryb przewidziany ustawą Prawo restrukturyzacyjne czasowo, bo do dnia 30 czerwca 2021r., w którym dłużnik (z pomocą doradcy restrukturyzacyjnego) czyni starania o zawarcie układu z wierzycielami, zmodyfikowany przepisami Ustawy o dopłatach do ...
-
Cyberataki na szpitale niosą śmierć. Jak się chronić?
... dalszą pracę placówki. Jak relacjonuje dyrektor Kliniki, chwilę później otrzymano wiadomość e-mail z Hiszpanii, w którym przestępcy zaoferowali odblokowanie systemów za równowartość 30 tys. zł. Po zaszyfrowaniu komputerów największą obawą personelu był brak możliwości wysłania sprawozdania z działalności Kliniki do Narodowego Funduszu Zdrowia, co ...
-
Internetowa zbiórka pieniędzy. Czy w pandemii nadal jesteśmy hojni?
... udziału młodych internautów, tj. w wieku 18-24, do poziomu ponad 41%, zaskakuje. Zwłaszcza, że w okresie 2017 i 2019 udział tej grupy spadł z 30% do 22%. Drugą grupą wiekową, która odnotowała największy wzrost są seniorzy, tj. 65+. Ich udział zwiększył się aż o 156%, porównując ...
-
Pracownicy z Ukrainy wracają do Polski. Zatrzyma ich II fala pandemii?
... , że na deklaracjach się nie skończyło - u schyłku sierpnia br. w ZUS zarejestrowanych było 658,2 tys. cudzoziemców, co względem lipca oznacza wzrost o 30 tys. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że w tej grupie zdecydowanie dominują pracownicy z Ukrainy (480,9 tys., wzrost względem lipca o 27,2 tys.). Na ...
-
Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe
... pod wpływem informacji z aplikacji przyznało się prawie 60% użytkowników aplikacji. Około połowa uczestników korzysta z aplikacji programu najczęściej podczas zakupów, prawie 30% co jakiś czas sprawdza dostępne oferty niezależnie od planowanych zakupów. Aplikacje uznawane są przez użytkowników jako przydatne, ale nie angażują ...
-
Panele fotowoltaiczne: liczy się cena i doświadczenie fachowca
... Oferteo.pl wynika, że znalezienie odpowiedniego wykonawcy zajmuje inwestorom w Polsce zwykle 2–3 tygodnie (31% respondentów). 21% badanych na poszukiwania poświęciło 3–4 tygodnie, a 30% odpowiednią firmę znalazło dopiero po miesiącu. Pozostałym 18% udało się to w mniej niż tydzień. Co ciekawe, aż 77% właścicieli instalacji ...
-
ADP: blisko co 3. Polak nie słyszał o PPK
Pracownicze Plany Kapitałowe nie cieszą się nadmierną popularnością i to nawet pomimo tego, że szczegółowe ich założenia znane są już od dość dawna, a spora rzesza firm ich wdrożenie ma już za sobą. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez ADP badania „Workforce view 2020”. Dowodzi ono, że ponad połowa Polaków o PPK wie niewiele. ...