-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
... danych z grudnia urósł on realnie w 2024 r. o 5,1%. Taki wzrost. zaowocował przychodami sięgającymi 544,7 mld euro i przełożył się na średnioroczny wzrost od 2020 r. wynoszący 5%. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że dobre zeszłoroczne wyniki były także zasługą azjatyckich sprzedawców oraz produktów o niskiej wartości wprowadzanych, obsługiwanych ...
-
Jakie trendy będą kształtować polski rynek pracy?
... wciąż kluczowa jest możliwość pracy w modelu hybrydowym, z przewagą dni spędzonych w home office – mówi Tomasz Walenczak. Elastyczność inna, niż wszystkie Jeszcze w 2020 roku obecność w biurach na świecie spadła o 90%, co zapoczątkowało globalną rewolucję modelu pracy. Jednak większa elastyczność dla jednych zespołów może ...
-
WCAG: uczelnie wyższe w Polsce nie dbają o dostępność stron www?
... dla każdej funkcji (formularzy i tabel danych), czy właściwa responsywność – automatyczne dostosowywanie się widoku do szerokości ekranu urządzenia. Od 23 września 2020 roku wszystkie strony internetowe podmiotów publicznych w Polsce, w tym uczelni publicznych, muszą być zgodne z wymogami dostępności cyfrowej. Aplikacje mobilne podmiotów ...
-
W Tłusty Czwartek 2025 zjemy pączki warte 327 mieszkań
... powinien obecnie kosztować tradycyjny pączek - sugerują szacunki HREIT. To o ponad 3% więcej niż przed rokiem, ale też o prawie 2/3 więcej niż w 2020 roku. Na finiszu karnawału mało kto odmówi sobie jednak tego przysmaku. W efekcie w ciągu zaledwie jednego dnia Polacy mogą wydać na ...
-
Kobiety na rynku pracy. Polska na 7. pozycji w krajach OECD
... . Według zaktualizowanych danych Eurostatu i OECD gender pay gap, czyli zróżnicowanie wynagrodzenia ze względu na płeć, w Polsce wynosił w 2023 r. 5,6%, w 2022 r. 4,9%, w 2021 r. 5,4%, w 2020 r. 6,5%, a w 2019 r. 8,5%. Nie oznacza to, że luka na poziomie 4,9% w pełni oddaje skalę tego zjawiska, jest raczej pokazaniem trendu. Dane Eurostatu, na ...
-
Eko opakowania w e-commerce to dla logistyki szansa, wyzwanie i dylemat
... wskazują analizy tej wywiadowni, tylko w 2022 r. kosztowały one branżę e-commerce 800 mld dol. i jest to prawie dwa razy więcej niż w 2020 r. Problem jest już na tyle poważny, że prawie 40% sprzedawców internetowych na świecie w jakiejś formie pobiera opłatę za zwroty. Bardzo ...
-
"America First", czyli jak USA przyciąga fabryki i zniechęca inwestorów
... na budowie czterech dużych fabryk na sumę 27 mld USD, czyli ponad dwukrotnie więcej niż przeznaczono na produkcję krajową od 2020 roku. Amgen podobnie – ogłosił, iż zbuduje nowy zakład produkujący substancje lecznicze w Karolinie Północnej (za 1 mld USD), co zostało podbite przez ...
-
Podwyżki stóp groźniejsze niż wojna, czyli "indeks strachu" dla giełd
... wywołany perspektywą recesji, z okresu od wybuchu wojny w Ukrainie do września 2023 roku, dorównywał poziomowi strachu z czasu wybuchu pandemii COVID-19 w marcu 2020 roku. Jest nawet porównywalny do poziomu strachu obserwowanego podczas globalnego kryzysu finansowego w latach 2008–2009. Takie wnioski przynosi analiza wyszukań ...
-
Czy na rynku biurowym ruszą budowy?
... jest intensyfikacja działań najemców ze względu na rotacyjny cykl umów, zawartych 5–7 lat temu. Wiele firm podpisało umowy najmu w latach 2018–2020 i właśnie zbliża się termin ich wygaśnięcia, co wygeneruje szereg decyzji o relokacji lub renegocjacji kontraktów. Większy popyt wygenerować może także nasilający ...