-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
... danych, a przede wszystkim współpracy i woli współpracy. Według debatujących, konieczne jest porozumienie między urzędami administracji publicznej, harmonizacja działań administracji centralnej i jednostek samorządu terytorialnego, integracja zasobów finansowych i ludzkich oraz standaryzacja przepływu danych, zwłaszcza dotyczących gospodarki ...
-
E-administracja reaguje na potrzeby niepełnosprawnych
... tych, które są dostępne, w stosunku do Raportu Otwarcia z 2013 roku to dobry prognostyk. Niestety w skali całego badania stan dostępności serwisów administracji centralnej w dalszym ciągu lokuje nas w ogonie Unii Europejskiej. Tempo poprawy bardzo cieszy, niewątpliwie znaczny nań wpływ ma rozporządzenie w sprawie Krajowych Ramach ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2023. Co o mijającym roku mówią eksperci?
Wzrost świadomości po stronie administracji centralnej, firm i instytucji publicznych przekładający się na większe zainteresowanie wiedzą i inwestycje w zabezpieczenia - finansowane również ze środków publicznych. Towarzyszy temu rosnąca presja ...
-
Administracja publiczna a zarządzanie oprogramowaniem
... ”, konkluduje Prorektor SGH. WYNIKI BADANIA W SKRÓCIE Wyniki badania pt. „Zarządzanie oprogramowaniem w centralnej i lokalnej administracji publicznej”wskazują na bardzo zróżnicowany obraz zarządzania oprogramowaniem w administracji publicznej w Polsce. Zaledwie jedna piąta urzędów stosuje procedury zarządzania oprogramowaniem w sposób kompleksowy ...
-
Przyszłość polskiego e-Urzędu
... rozwiązań informatycznych w administracji centralnej i terenowej. Niewiele ponad 30 proc. gmin wiejskich i niespełna 50 proc. gmin wiejsko-miejskich wykorzystuje własne serwisy internetowe do zamieszczania informacji na temat usług publicznych. Za to niemal wszystkie miasta wojewódzkie oraz urzędy administracji centralnej charakteryzuje wysoki ...
-
Cyberbezpieczeństwo w samorządach: do zrobienia jest bardzo wiele
... z wniosków, które płyną z badania zrealizowanego na zlecenie firmy Fortinet. Opublikowany w czerwcu minionego roku raport NIK nie pozostawił złudzeń - jednostki administracji centralnej mają jeszcze sporo do zrobienia, jeżeli chodzi o cyberbezpieczeństwo. Postępująca cyfryzacja dotyczy również jednostek samorządu terytorialnego. Nie dość, że muszą ...
-
Po co nam ekonomia behawioralna w urzędach?
... rodzaju uproszczenia. Jest to stosunkowo najmniej wymagające i najtańsze narzędzie. Z danych PIE wynika, że w Polsce sięga po nie aż 77% urzędów administracji centralnej, czego przykładem jest projekt obywatel.gov.pl oraz inicjatywa prostego języka. Istotą tych i podobnych przedsięwzięć jest porządkowanie i syntetyzowanie informacji, upraszczaniu ...
-
TrustPort w wersji biznes
... komputerach stacji końcowej. Blokuje szkodliwe kody wszystkich rodzajów i pozwala pozbyć się powodzi spamu na skrzynkach pocztowych. Jest to wygodne narzędzie administracji centralnej dostępne do instalacji oprogramowania na komputerach stacji końcowej. Równie łatwo pozwala zarządzać ochroną antywirusową w punkcie wejścia sieci Ochrona dla stacji ...
-
E-administracja w Polsce: korzyści i koszty
... komunikacji między obywatelami i przedsiębiorcami a administracją oraz między instytucjami administracji publicznej. Na jego utrzymanie, w tym samym czasie, wydano 74 ... zestawieniu nie są uwzględnione koszty m.in. e-Sądu i e-Ksiąg Wieczystych oraz Centralnej Informacji KRS, których nie potrafiło wyliczyć Ministerstwo Sprawiedliwości. Wnioski ...
Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd, e-sąd, ePUAP, CEPiK, Platnik -
Administracja publiczna: 70% wydatków to płace
... wydatków bieżących w 2009 roku wynikało jedynie z ograniczenia budżetu na inwestycje. Działania związane z przeciwdziałaniem skutkom kryzysu pokazały, że w jednostkach administracji centralnej można dokonywać istotnych oszczędności bez znacznego ograniczania ich użyteczności dla obywateli. Kolejnym niezbędnym elementem na drodze do racjonalizacji ...
-
Nierzetelny CEPiK?
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę dotyczącą postępowania przetargowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) na wykonanie i wdrożenie oraz na obsługę eksploatacyjną i rozwój systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Przetarg, przeprowadzony w 2003 roku NIK oceniła jako nierzetelny, ...
-
Siećpospolita 2004-2006
... dostępu do Internetu dokument nie precyzuje w jakim ma to być czynione obszarze - czy np. w administracji i szkolnictwie - brak w dokumencie spisu potrzeb w zakresie szerokopasmowego dostępu do Internetu - w jednostkach administracji centralnej i lokalnej - liczba jednostek, pożądana szerokość dostępu, liczba stanowisk itp. - brak odniesienia do ...
-
Eksport: należy wesprzeć małe firmy
... , a nie koordynowania działań organów administracji publicznej w zakresie promocji gospodarczej kraju; w ten sposób ciągle będziemy rozpraszać siły i środki na tę promocję przeznaczone, a tym samym nie będziemy mogli osiągnąć efektu synergii; powołanie do Rady Agencji wyłącznie przedstawicieli administracji centralnej. Wyeliminowane z Rady zostały ...
-
Plany polskich pracodawców II 2013
... grup i najczęściej miały miejsce w działach produkcji, sprzedaży oraz administracji i obsługi klienta. W perspektywie nadchodzącego półrocza przedsiębiorcy częściej niż jeszcze ... Pod względem regionów najtrudniejsza sytuacja miała miejsce na wschodzie i w centralnej Polsce – w tych obszarach zmniejszenie liczby pracowników dotyczyło częściej, niż ...
-
Co Gabinet Cieni BCC rekomenduje rządowi?
... . W kontekście prowadzenia i uruchamiania dużych, nowych projektów informatycznych oraz porządkowania obecnego chaosu w zakresie państwowych systemów informatycznych (zarówno administracji centralnej, jak i samorządowej) konieczne jest umocowanie ministra cyfryzacji w pozycji nadrzędnej w zakresie tego obszaru : efektywne wykorzystywanie przez Rząd ...
-
Tydzień 28/2008 (07-13.07.2008)
... też zarzut, że brak jest koncepcji reformy finansów publicznych, w tym likwidacji niepotrzebnych funduszy i agend rządowych, a także ograniczenia kosztów administracji centralnej i terenowej. Nie satysfakcjonuje też stan prac nad reformą systemu ubezpieczeń społecznych i zmianami w KRUS". Niepokoją opóźnienia w zakresie uruchomienia procedur ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2007
... podzespołów, elektronika, informatyka, telekomunikacja i logistyka. W ostatnich latach szczególnie region centralnej i wschodniej Europy stał się celem zagranicznych inwestycji branży ... w polityce podatkowej, poprawę infrastruktury oraz ograniczenie biurokratycznej administracji państwowej mamy nadzieję, że współpraca wszystkich podmiotów tworzących ...
-
Numer alarmowy 112: UKE utworzy system
... , przedłożone przez ministra spraw wewnętrznych i administracji. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej utworzy system teleinformatyczy pn. Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). System będzie się składać z dwóch, zintegrowanych ze sobą, części: Centralnej Bazy Danych oraz Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej ...
-
Kompleks biurowy NORDEA HOUSE i Green Corner
... pozostałych najemców NORDEA HOUSE są Grant Thornton i Jones Lang LaSalle Group Services. Drugi budynek został wynajęty w całości przez jedną z instytucji administracji centralnej. Za zarządzanie NORDEA HOUSE i Green Corner odpowiedzialna jest firma Jones Lang LaSalle. “Sprzedaż niedawno oddanych do użytku budynków NORDEA HOUSE ...
-
Partnerstwo publiczno-prywatne powoli do przodu
... – aż 80% tych jednostek stosowało lub rozważało stosowanie ppp (w 2012 roku – 45%). Natomiast niezmiennie niskie zainteresowanie ppp wykazują jednostki administracji centralnej – 9%. Wzrost zainteresowania tą formułą ma także swoje przełożenie na organizację wewnętrzną instytucji publicznych. W ponad jednej trzeciej badanych jednostek konkretne ...
-
Wykorzystanie funduszy unijnych w Polsce 2014
... funduszami unijnymi. Jest wartym odnotowania fakt, że szereg rekomendacji proponowanych w naszych raportach spotyka się z pozytywną reakcją ze strony administracji centralnej i samorządów. Stanowi to element dialogu społecznego organizacji przedsiębiorców z administracja publiczną. Naszą intencją jest, aby analiza aktualnych barier w wykorzystaniu ...
-
Polska w pułapce średniego dochodu. Czy jest z niej wyjście?
... deficytu sektora publicznego. Cięcie o 1 proc. PKB dałoby rocznie 15 mld PLN oszczędności – jest to dokładnie tyle, ile przyniosłaby redukcja zatrudnienia w administracji centralnej i lokalnej łącznie o ok. 150 tys. pracowników – mówi Rafał Antczak. – W przypadku sektora prywatnego należałoby oczekiwać wzrostu średniej stopy oszczędności o 2 proc ...
-
Rozwój społeczny w Polsce. Mazowsze poza podium
... wpływem na otoczenie społeczne i generowanie wartości dodanej w otoczeniu. Staje się to szczególnie ważne w kontekście coraz szerszej debaty nt. roli administracji centralnej oraz samorządów w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs) oraz konkretnych działań do podjęcia przez wszystkich zainteresowanych zmierzających do realizacji ...
-
Co biznes będzie miał z 5G?
... , gdy operatorzy potrzebują oddzielić zasoby dla poszczególnych usług oferowanych specyficznym przedsiębiorstwom lub grupom klientów, np. operatorom wirtualnym czy administracji centralnej. Telekomy mają możliwość wykorzystania informacji z bazy danych o tym, czy abonent (identyfikowany za pomocą IMSI – International Mobile Subscriber Identity ...
-
Szczepienia pracowników przeciwko Covid-19 oczekiwane przez pracodawców
... reprezentuje sektory produkcji podstawowej a także edukacji, służby zdrowia, administracji państwowej. Na drugim biegunie są firmy reprezentujące obszar produkcji ... podzielona w szczepieniach Największe oczekiwania od pracowników mają firmy zlokalizowane w Polsce centralnej. Tutaj 21% pracodawców mówi o zaszczepieniu wybranej grupy zatrudnionych, 17 ...
-
Implementacja prawa wspólnotowego zbyt wolna
... obowiązek przygotowywania szczegółowych harmonogramów transpozycji, które były następnie wprowadzane do centralnej bazy danych prowadzonej przez UKIE. UKIE brało udział w planowaniu programu prac ... unijnego. Raport „Wykonywanie prawa Unii Europejskiej: Wpływ organizacji administracji rządowej na transpozycję dyrektyw UE" przygotowany na zlecenie ...
-
Internet Wszechrzeczy: 4,6 biliona dolarów dla sektora publicznego
... w Regionie Europy Centralnej. „Internet Wszechrzeczy zmienia sposób, w jaki miasta dostarczają usługi swoim mieszkańcom oraz oznacza zupełnie nowy poziom interakcji obywateli z państwem” – dodaje Ganser. Korzyści z Internetu Wszechrzeczy mogą czerpać nie tylko miasta, ale również państwa na właściwie każdym poziomie administracji. Badanie wskazuje ...
-
G DATA w wersji v13.2 dla klientów biznesowych
... . Łatwe zarządzanie ochroną USB KEYBOARD GUARD jest możliwe z poziomu centralnej konsoli administratora. Ochrona przed spamem Dodatkowy moduł biznesowy G ... ENDPOINT SECURITY można bezproblemowo łączyć ofertę oprogramowania antywirusowego z usługami zdalnej administracji siecią dla swoich klientów. Wszystkie produkty biznesowe mogą zostać rozszerzone ...
-
Konstytucja biznesu to propaganda, a nie prawdziwe reformy
... że „zastosowało je dotychczas mniej niż 1 proc. spośród niemal 4000 organów administracji”, do których zwrócono się z zapytaniem. Po drugie, zasady ogólne, nakreślone w rozdziale ... – 1125 zł). Osoba taka nie musi wpisywać swojej działalności do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ani płacić składek na ubezpieczenia w ZUS, ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... a w II kw. 38%. Obecnie o zwolnienie najbardziej boją się mieszkańcy centralnej Polski (12%), tj. woj. mazowieckiego, łódzkiego i świętokrzyskiego, a najmniej (po 9%) północnej ... i pomocy społecznej (84%), sektora telekomunikacja i IT (80%) oraz administracji publicznej (79%). Najmniej zadowolone są osoby pracujące w ochronie (67%), finansach ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2011
... jeszcze przedsiębiorcy mogą liczyć na dostęp do nich. Niestety standardem działania administracji, zwłaszcza regionalnej, stało się przekraczanie terminów oceny projektów wyznaczonych przez samą instytucję ... rejestracji działalności gospodarczej do wejścia w życie elektronicznej Centralnej Informacji i Działalności Gospodarczej /CIDG/ oraz długo ...
-
Bariery przedsiębiorczości na wsi
... miast. Wyludnianie ma najostrzejszy wymiar na terenach Polski wschodniej i centralnej. Spada udział osób pracujących w rolnictwie z 15,8% w 2007 r. do 13,4% w 2009 roku, choć na tle średniej unijnej ... zarówno po stronie samych przedsiębiorców, jak i po stronie administracji publicznej, a tym samym wpłynie na poprawę efektywności działania ...
-
Rekrutacja pracowników w co czwartej firmie. Tyle samo planuje redukcję etatów
... +1% prognozuje także obszar sprzedaży hurtowej i detalicznej, a także edukacji, zdrowia i administracji publicznej. Na drugim biegunie znajdują się pracodawcy prognozujący ... części kraju (+11%), rekrutacje przewidują też organizacje w Polsce centralnej (+4%) oraz północnej (+2%). Natomiast pracodawcy zlokalizowani we wschodniej części kraju ...
-
Partnerstwo publiczno-prywatne
... lukę, pozwalając realizować przedsięwzięcia, które w innym przypadku nie zostałyby zrealizowane. Administracji szybciej się uczy W 2005 roku przyjęto pierwszą ustawę o PPP, lecz ze względu na zbyt restrykcyjne zapisy prawne oraz nieprzychylność władzy centralnej przede wszystkim – okazała się ona fiaskiem. Niedawno minął rok od ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 39/2013
... 1,3%. Hiszpańskie Ministerstwo Skarbu i Administracji zakomunikowało związkom zawodowym, że wobec kryzysu rok 2014 będzie czwartym z rzędu rokiem zamrożenia płac pracowników administracji publicznej. ... m. in. Rosji, Turcji i RPA, ale utrzymał je dla Europy Centralnej i Wschodniej oczekując stopniowej poprawy, z wyjątkiem Węgier, którym podniósł ...