-
Administracja publiczna a skuteczny PR
... zainteresowania mediów tematem). Więcej przydatnych informacji na temat wykorzystania public relations w administracji publicznej do podniesienia skuteczności działań oraz społecznego zaufania znajdziesz w książce „Public relations w administracji publicznej” Z. Knechta (Wydawnictwo C.H. Beck, 2007). Wszelkie skróty i uzupełnienia za zgodą Wydawcy ...
-
Obywatel w e-Urzędzie
... ten ma w założeniach zwiększenie o 10 procent rzeczywistej, a o 40 procent potencjalnej efektywności administracji publicznej, związanej ze świadczeniem usług publicznych. Poprawie ulec ma również przejrzystość pracy administracji publicznej - poprzez ułatwienie dostępu do rzetelnej informacji. Obecnie najbardziej zaawansowane są Wrota Małopolski ...
-
Przyszłość polskiego e-Urzędu
... widoczne jest jedynie w obszarze elektronicznej wymiany informacji wymuszonej ustawą o dostępie do informacji publicznej. Analizy i badania przeprowadzane na potrzeby Ministerstwa Nauki i Informatyzacji pokazały, iż dostępność stron WWW. w jednostkach administracji publicznej wzrosła z 74% w 2003r. do 95% w roku 2004. Te optymistyczne dane dotyczą ...
-
Podpis elektroniczny znów odsunięty
... podpisu elektronicznego - e-podpisem miałby się zająć minister spraw wewnętrznych i administracji, a nie - jak dotychczas - minister gospodarki. Zdaniem Grzegorza Bliźniuka, podsekretarza stanu w MSWiA, odpowiedzialnego za informatyzację administracji publicznej i rozwój społeczeństwa informacyjnego, konieczne jest wprowadzenie wielu zmian prawnych ...
-
Administracja publiczna: 70% wydatków to płace
... wynika to między innymi z tego, że płace (nie tylko w administracji) rosną zdecydowanie szybciej od inflacji, w rezultacie ich wzrost konsumuje całość zwiększonych wydatków oraz ewentualnych oszczędności. Jeżeli spojrzeć na wydatki jednostek administracji publicznej w Polsce, można szacować, że na wynagrodzenia przeznaczane jest co najmniej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2010
... działań na 2011 rok. W latach 200-2009 o 36% wzrosło zatrudnienie w administracji publicznej, przybyło ponad 113 tys. urzędników. W administracji państwowej przybyło ok. 47 tys., a w samorządowej 66 tys. osób. W ciągu ostatniego roku przybyło 16 tys. urzędników w administracji państwowej i jest to wzrost o prawie 20%. Zgodnie z szacunkami Black ...
-
Polskie firmy 2017: warunki prowadzenia biznesu
... wprowadzający zasadę, zgodnie z którą wszystkie projekty aktów normatywnych dotyczące praw i obowiązków majątkowych przedsiębiorców oraz ich praw i obowiązków wobec organów administracji publicznej były badane pod kątem ich wpływu na mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Wynik takich badań ma być obowiązkowym elementem uzasadnienia projektu ...
-
Po co nam ekonomia behawioralna w urzędach?
... mechanizm automatycznego przedłużania abonamentu. Upowszechnienie tych i wielu innych form wykorzystania narzędzi behawioralnych mogłoby istotnie podnieść efektywność pracy administracji publicznej i stanowić ważne wsparcie działań podejmowanych przez obywateli. Przykłady ze świata Najnowocześniejsze administracje na świecie już od dekady ...
-
Branża IT a partnerstwo publiczno-prywatne
... np. projekt realizowany przez hrabstwo Lincolnshire, które włączyło się w sieć podmiotów administracji publicznej z regionu zakładając razem spółkę. Jej celem jest stworzenie wspólnej infrastruktury i świadczenie e-usług administracji publicznej, będących częścią ogólnokrajowego systemu e-Government, przy współpracy z komercyjnymi dostawcami IT ...
-
Praca w Polsce I-IX 2014
... działalności spadła liczba wolnych nowo utworzonych miejsc pracy, jak np. w administrowaniu i działalności wspierającej (o 42,4%), górnictwie i wydobywaniu (o 40,3%) oraz administracji publicznej i obronie narodowej (o 35,2%). Nowo utworzone wolne miejsca pracy przeznaczone były dla pracowników ze wszystkich tzw. wielkich grup zawodowych, a przede ...
-
Jak praca przenika się z prywatnością?
... do 54 lat (61%), a najmniej w przedziale pomiędzy 25 i 34 rokiem życia (45%). Najczęściej telefony i maile po pracy niezwłocznie odbierają pracownicy administracji publicznej (61%), a najrzadziej – handlu i dystrybucji (41%). Nieznacznie większy jest odsetek pracowników, którzy odpowiadają na służbowe maile i telefony po pracy w dogodnym dla ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... następująco: spokojni o nowe zatrudnienie są przedstawiciele telekomunikacji i IT (93%), przemysłu oraz budownictwa (po 90%). Mniej optymistyczne są osoby pracujące w administracji publicznej (72%), branży finansowej i ubezpieczeniowej (77%) oraz transporcie i logistyce (78%). Rotacja na rynku pracy nieco większa, spada waga czynnika finansowego ...
-
Rynek pracy zapomniał o pandemii. Na czym skupiają się firmy i pracownicy?
... . Najbardziej skorzy do podjęcia takiej decyzji są pracownicy z sektorów technologii, mediów i telekomunikacji (42%) oraz nieruchomości (41%), a najmniej energetyki (29%) i administracji publicznej (28%). Firmy mają tego świadomość – 57% przedstawicieli badanych organizacji zgodziło się ze stwierdzeniem, że osłabienie gospodarcze zmniejsza chęć do ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... lub aukcje), czy korzystania z usług administracji publicznej. Aby poprawić sytuację potrzebny byłby rządowy program ułatwiający zakup komputera przez osoby prywatne. Taka inwestycja w polskie społeczeństwo niechybnie zwróciłaby się, chociażby poprzez obniżenie kosztów administracji państwa oraz przyspieszenie realizacji podejmowanych wielorakich ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2013 r.
... pokazuje największy spadek liczby zlikwidowanych miejsc pracy w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę o 68,5% oraz administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych o 47,1%. Z analizy dostępnych porównywalnych zakresowo danych wynika, że tylko w IV kwartałach liczba ...
-
Pierwszy krok do cywilizacyjnego przełomu. Wywiad z ministrem energii Krzysztofem Tchórzewskim
... jedną fakturą za prąd mówi minister energii Krzysztof Tchórzewski. Panie ministrze, zgodnie z projektem ustawy o elektromobilności przygotowanym przez pana resort organy administracji publicznej powinny posiadać do 2025 r. we flocie użytkowanych pojazdów co najmniej 50 proc. pojazdów elektrycznych, a jednostki samorządu terytorialnego mają mieć do ...
-
Płatnik dalej monopolistą
... odmawiającą udzielenia informacji publicznej dotyczącej KSI Mail z powodu ochrony danych osobowych i ochrony tajemnicy przedsiębiorcy. Orzeczenie to ma bardzo istotne znaczenie dla procedury stosowanej w trakcie rozpoznawania przez organy administracji wniosków o udzielenie informacji publicznej. Wystarczy by organ administracji bez żadnego dowodu ...
-
Aurox - bezpłatny BIP
... Biuletynu Informacji Publicznej. System jest darmowy, nie wymaga żadnych opłat z tytułu użytkowania, można go swobodnie redystrybuować. Przygotowana została także oferta szkoleń i pomocy technicznej dla zainteresowanych instytucji. Premiera systemu Aurox BIP Server odbędzie się podczas konferencji Informatyka w Administracji. Impreza odbędzie ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2012
... ograniczająca ogłoszenia nadawców o ich własnych audycjach do dwóch minut w ciągu godziny zegarowej; zbyt wysokie kary finansowe nakładane przez organy administracji publicznej; brak w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych ustawowego określenie górnego limitu dla wszystkich opłat ponoszonych przez organizacje telewizyjne na rzecz ...
-
Rynki wschodzące liczą na pokolenie Y
... takie samo zaangażowanie w sektorze finansowo-bankowym, korporacyjnym i administracji publicznej. Sygnity to jedna z pięciu największych polskich firm IT, pracująca przede wszystkim dla administracji publicznej (ok. 50 proc. przychodów), sektora finansowo-bankowego (ok. 20 proc. przychodów) oraz firm użyteczności publicznej (ok. 17 proc. przychodów ...
-
Sektor publiczny a zarządzanie nieruchomościami
... zarządzania aktywami. Obecnie przed podobnym wyzwaniem stoi czeski rząd. W jego posiadaniu jest 1,9 miliona metrów kwadratowych powierzchni, którą zajmują pracownicy administracji publicznej. Oznacza to, że średnio na jedną osobę przypada 27 metrów kwadratowych, co jest znacznie powyżej standardów efektywnego wykorzystania powierzchni w innych ...
-
Internet szerokopasmowy w Polsce
... 40 procent. Można spodziewać się, że ten odsetek wzrośnie, jeśli zostaną podjęte równie efektywne działania, jakie zostały zrealizowane w jednostkach administracji publicznej. „Badania przeprowadzone przez IDC wspólnie z Cisco pokazują, że liczba użytkowników korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu rośnie. Jednocześnie można zauważyć ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2007
... Internetu, a jedna trzecia korzystała z modemu analogowego. Łącze szerokopasmowe miały prawie wszystkie (94%) duże przedsiębiorstwa i 47% małych firm. W Polsce oferta usług administracji publicznej dostępnych przez Internet nadal nie jest zbyt bogata. Stopień zaawansowania takich usług dla obywateli (czyli jak dużo etapów załatwiania sprawy ...
-
Praca w Polsce I-VI 2008
... działalność w zakresie działalności usługowej, komunalnej, społecznej i indywidualnej, pozostałej - o 6,6%, wytwarzania i zaopatrywania w energię elektryczną, gaz, wodę - o 0,5% oraz administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych - o 0,4%. W końcu II kwartału nie obsadzone było jeszcze 31,8 tys ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2008
... trzecia korzystała z modemu analogowego. Łącze szerokopasmowe miały prawie wszystkie (95%) duże przedsiębiorstwa i 53% małych firm. W Polsce oferta usług administracji publicznej dostępnych przez Internet nie jest zadowalająca. Znalazło to odzwierciedlenie w poziomie wskaźnika dostępności e-administracji, który w przypadku naszego kraju należał ...
-
Dotacje unijne: wdrożenie budżetu zadaniowego
... jednostki administracji publicznej jako dostawców specyficznych usług, a nie jako sformalizowane urzędy, wykonujące prawem przypisane, biurokratyczne działania. Podstawowe funkcje urzędów są analizowane prawie wyłącznie z punktu widzenia klienta, bądź zewnętrznego (obywatela), bądź wewnątrzadministracyjnego (innej jednostki publicznej, innego ...
-
Praca w Polsce I-VI 2009
... pracy według rodzajów działalności należy zauważyć, że wystąpił wzrost liczby nowych miejsc w jednostkach prowadzących działalność w zakresie administracji publicznej i obrony narodowej, obowiązkowych ubezpieczeń społecznych (o 70,1%), dostawy wody, gospodarowania ściekami i odpadami, rekultywacji (o 17,7%) oraz budownictwa (o 9,3%). Natomiast ...
-
Jakie ulgi przy zwrocie dotacji?
... zgodna z programami rządowymi lub samorządowymi albo pomoc udzielana w ramach programów pomocowych określonych w odrębnych przepisach. Właściwe organy w sprawie ulg Organami administracji publicznej pierwszej instancji właściwymi do wydawania decyzji w odniesieniu do omawianych należności, a więc i do udzielania ulg w ich spłacie, są co do ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2011
... do analogicznego okresu ubiegłego roku zmalała (o 16,2%). Najwięcej w rolnictwie, leśnictwie, łowiectwie i rybactwie (o 47,4%), edukacji (o 39,7%), administracji publicznej i obronie narodowej, obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych (o 38,9%), opiece zdrowotnej i pomocy społecznej (o 35,9%), administrowaniu i działalności wspierającej (o 26 ...
-
Praca w Polsce VII-IX 2012
... górnictwie i wydobywaniu (o 12,7%), a najbardziej wzrosła w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę (o 57,2%), administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych (o 30,6%), opiece zdrowotnej i pomocy społecznej (o 19,2%), administrowaniu i działalności wspierającej (o 15 ...
-
Światowe wyzwania dla liderów i przywódców
... dostarczania usług. Zmiany w wydajności i kompetencjach ułatwią liderom administracji publicznej wprowadzenie zmian strategicznych. O raporcie Raport KPMG „Future State 2030: Światowe wyzwania dla liderów i przywódców”, powstał we współpracy KPMG z Centrum Mowat przy Szkole Polityki Publicznej i Zarządzania na Uniwersytecie w Toronto. Raport jest ...
-
Infrastruktura krytyczna łakomym kąskiem dla cybeprzestępców
... funkcjonowanie infrastruktury krytycznej, jak wcześniej podkreślano, zależy w znacznym stopniu od współpracy sektora prywatnego i administracji publicznej. Zapewnieniem tej współpracy, budowaniem relacji administracji publicznej z przedsiębiorcami zajęło Rządowe Centrum Bezpieczeństwa – powiedział Janusz Skulich, dyrektor RCB. W Centrum został ...
-
Nowe technologie wkraczają na autostrady
... różne spółki. Prędzej czy później w Polsce także będziemy musieli się zmierzyć z tą kwestią – mówi Michał Skorupski, dyrektor w zespole doradczym dla administracji publicznej i infrastruktury w KPMG w Polsce. Ponad połowa respondentów (53%) przyznaje, że w ciągu ostatnich pięciu lat dokonała modernizacji swojego systemu poboru opłat, a kolejne ...
-
Trend Micro: zagrożenia internetowe II kw. 2015
... , Rossa Ulbrichta, doprowadziło do ujawnienia mglistej i niebezpiecznej natury sieci Dark Web. Ataki na agencje administracji publicznej wpłynęły na cały kraj i miały konsekwencje polityczne Atak na Biuro Zarządzania Kadrami amerykańskiej administracji publicznej (OPM) był szokującym dowodem na to, że żadne dane osobowe nie są w pełni ...
-
Firmy budowlane i ich otoczenie biznesowe: jest dobrze czy nie?
... prywatnego, w zamówieniach publicznych utrapieniem są natomiast kary umowne, które pozbawiają firmy płynności – mówi Michał Skorupski, dyrektor w zespole doradczym dla administracji publicznej I infrastruktury w KPMG w Polsce. Stosowanie i interpretowanie prawa zamówień publicznych do zmiany Aż 95,6% wykonawców wskazało, na ustawę Prawo zamówień ...