-
Jakie rozwiązania chmurowe dla polskiej administracji?
... . Dzięki uwolnieniu środków finansowych, a także stworzeniem środowiska, w którym łatwiej można wprowadzać nowe wdrożenia chmura dla administracji będzie impulsem do szybszej cyfryzacji usług, w efekcie czego więcej spraw będzie można załatwić bez wychodzenia z domu i stania w kolejkach. Poza tym zastosowanie tej technologii zapewni dużo ...
-
Czy w administracji publicznej jest miejsce dla sztucznej inteligencji?
... Krystian Łukasik, starszy analityk z zespołu gospodarki cyfrowej w PIE. POLACY CHCĄ USPRAWNIENIA ADMINISTRACJI, ALE NIE CHCĄ ZA TO PŁĄCIĆ I OBAWIAJĄ SIĘ O OCHRONĘ DANYCH ... 92,5 proc. ankietowanych deklaruje, że cyfrowe usługi publiczne ułatwiają im załatwianie swoich spraw urzędowych. Ponad połowa osób (60 proc.) uważa, że łatwiej jest załatwić ...
-
Zefir w Litewskiej Administracji Celnej
... za obsługę całości spraw związanych z finansami i rachunkowością Polskiej Służby Celnej. Umowa o przekazaniu licencji stronie litewskiej została podpisana 7 marca przez szefów polskich i litewskich służb celnych. Celem systemu jest ujednolicenie i skomputeryzowanie procedur związanych z finansami całej administracji celnej. Zefir funkcjonuje ...
Tematy: zefir, polska służba celna -
IT w administracji wg MŚP
... informatyka i Internet mogą zmniejszyć nierzetelność urzędników? Rozkład odpowiedzi wskazuje na to, że ankietowani oczekują od technologii informacyjnych podniesienia poziomu usług administracji publicznej. Nastawienie to jest bardzo wyraźne – łącznie niemal 75% ankietowanych przedsiębiorców wyraziło taką nadzieję w tym aż 31% „zdecydowanie tak ...
-
Ruszyło Centrum Doradztwa Informatycznego dla Administracji Rządowej i Samorządowej
... Centrum Doradztwa Informatycznego (CDI) dla administracji rządowej i samorządowej ma pełnić rolę pierwszego kontaktu dla administracji publicznej w sprawach dotyczących projektów informatycznych ... i sposoby zastosowania Internetu i informatyki do rozwiązywania codziennych spraw administracyjnych. Za jego pośrednictwem uzyskać można także szczegółowe ...
Tematy: centrum doradztwa informatycznego, cdi -
Działy HR przytłoczone sprawami administracji
Specjaliści HR są przytłoczeni sprawami administracyjnymi - niemal 3/4 z nich przyznaje, że najwięcej czasu pochłania im przygotowywanie raportów, uzupełnianie wniosków a przede wszystkim poszukiwanie danych - wynika z badania przeprowadzonego dla firmy Enxoo wśród 500 menadżerów i 500 specjalistów HR. Działania strategiczne odsuwane są zatem na ...
-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
... . Do jej realizacji przydatny byłby oddzielny organ administracji centralnej, np. resort lub pełnomocnik rządu do spraw informatyzacji – organ opracowujący plany informatyzacji państwa i nadzorujący ich realizację. Uczestnicy spotkania zauważyli, że należy zasadniczo zmienić nastawienie administracji wobec obywatela. Po co sprawdzać oświadczenie ...
-
E-administracja reaguje na potrzeby niepełnosprawnych
... wymogi i zgodny ze standardami na poziomie dobrym. Wśród serwisów ministerialnych zdecydowanie, jak już wspomniano powyżej, wyróżniają się trzy: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwo Finansów. Strony opracowane są z dbałością i wiedzą na temat standardów dostępności, są przyjazne dla użytkowników ...
-
E-administracja daleko od popularności. Polski biznes ciągle analogowy
... do administracji cyfrowej. Wielu Polaków, w tym prowadzących działalność gospodarczą, nie wie o istnieniu tego systemu. Tymczasem cyfryzacja e-administracji właśnie od utworzenia takiego wejścia powinna się rozpocząć. Kłopot w tym, że mimo kilku lat i sporych nakładów ePUAP nadal nie daje możliwości załatwienia wszystkich spraw urzędowych ...
-
Obywatel w e-Urzędzie
... liczbę. Projekt Cyfrowego Urzędu jest koncepcją zintegrowania w jeden moduł systemowy, spraw które należą do kompetencji Urzędów Gmin, Starostw Powiatowych, Urzędu Marszałkowskiego, a także Urzędu Wojewódzkiego i innych urzędów administracji publicznej. Zintegrowanie nie oznacza oczywiście likwidacji poszczególnych systemów, wykorzystywanych przez ...
-
E-administracja: główne przeszkody w rozwoju
... aby zwiększyć ich efektywność, dopasowanie do zgłaszanych spraw i szybkość załatwiania, obecnie stosowanych zewnętrznych procedur administracyjnych, wykorzystywanych przy kooperacji z innymi stopniami administracji, aby osiągnąć spójność wertykalną (współpraca pomiędzy różnymi poziomami administracji) i horyzontalną (współpraca pomiędzy tymi samymi ...
-
Polscy internauci a e-administracja
... , do załatwiania których wykorzystujemy Internet - wynika z badania "E-administracja w oczach internautów". W projekcie realizowanym wspólnie przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz 5 najpopularniejszych polskich portali internetowych wzięło udział aż 3121 osób. W badaniu spytano internautów o wykorzystywanie sieci w dziewięciu ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
... e administracji (21%). Do realizacji spraw przez internet trudniej przekonać jest także seniorów (14% wskazań) oraz osoby o niskich kompetencjach cyfrowych (11%). Okazuje się, że dziś największą przeszkodą utrudniającą rozwój e-administracji nie jest niski poziom cyfryzacji urzędów czy brak narzędzi do zdalnego procesowania spraw administracyjnych ...
-
Konstytucja biznesu to propaganda, a nie prawdziwe reformy
... „zastosowało je dotychczas mniej niż 1 proc. spośród niemal 4000 organów administracji”, do których zwrócono się z zapytaniem. Po drugie, zasady ogólne, nakreślone w ... organ bez uzasadnionej przyczyny nie może odstąpić od utrwalonej praktyki rozstrzygania spraw w takim samym stanie faktycznym i prawnym. Dopełnieniem tego mają być objaśnienia prawne ...
-
Jak praca przenika się z prywatnością?
... załawia większość z nas Jak czytamy w komunikacie z Randstad Workmonitor, załatwianie spraw prywatnych w czasie pracy jest właściwie pewnego rodzaju standardem. Przyznaje się ... najczęściej przychodzi łatwo pracownikom handlu i dystrybucji (78%) a najrzadziej – osobom zatrudnionym w administracji publicznej (68%). Z odcięciem się od pracy nie mają ...
-
E-administracja wymaga poprawy
... z tego typu e-usług, zwłaszcza w obszarze doradztwa dla osób zadłużonych, spraw mieszkaniowych czy dostępu do programów opieki zdrowotnej. To z ... administracji. Pomimo że władze podają podstawowe informacje na temat swojej działalności w Intrenecie, te usługi, które dają rzeczywistą władzę obywatelom i umożliwiają ocenę działalności administracji ...
-
E-administracja w Polsce: korzyści i koszty
... różnych spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Nie eliminuje on w stu procentach biurokracji, ale znacznie upraszcza składanie różnych wniosków i odbieranie na nie odpowiedzi. Głównym zadaniem systemu jest umożliwienie sprawnej komunikacji między obywatelami i przedsiębiorcami a administracją oraz między instytucjami administracji publicznej ...
Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd, e-sąd, ePUAP, CEPiK, Platnik -
Nierzetelny CEPiK?
... dokumentacji technicznej na budowę i wdrożenie systemu CEPiK, sprawowania nadzoru autorskiego oraz nadzoru inwestorskiego nad budową i wdrożeniem systemu. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zawarło dwie umowy o przygotowanie głównego przetargu na budowę systemu CEPiK i dwie umowy o nadzór nad wdrożeniem systemu – wszystkie z firmą ...
-
KRD: długi Polaków 2007
... zł wymagalnych należności stolicy, a bydgoszczanina – zaledwie 77 zł. Mandaty Suma niezapłaconych przez Polaków mandatów nałożonych przez służby podległe Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji wyniosła w ubiegłym roku prawie 206 mln złotych. Jest to o 9% więcej niż w roku 2006. Jednym z najczęściej niespłacanych przez konsumentów długów ...
-
Cyberbezpieczeństwo w samorządach: do zrobienia jest bardzo wiele
... . Opublikowany w czerwcu minionego roku raport NIK nie pozostawił złudzeń - jednostki administracji centralnej mają jeszcze sporo do zrobienia, jeżeli chodzi o cyberbezpieczeństwo. ... informatycznego. Fakt, że blisko 40% ankietowanych nie przykłada dużej wagi do spraw cyberbezpieczeństwa napawa niepokojem. Sądzę, że to wynik błędu w organizacji ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 11/2018
... ) oraz chińskiej administracji żywności i leków. Przejmie też kompetencje antymonopolowe ministerstwa handlu i Państwowej Komisji Rozwoju i Reform. Komisje regulacji bankowej i ubezpieczeniowej zostaną połączone w jeden urząd podlegający bezpośrednio Rządowi. Powstanie też ministerstwo zarządzania kryzysowego oraz ministerstwo do spraw weteranów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2010
... działań na 2011 rok. W latach 200-2009 o 36% wzrosło zatrudnienie w administracji publicznej, przybyło ponad 113 tys. urzędników. W administracji państwowej przybyło ok. 47 tys., a w samorządowej 66 tys. osób. W ciągu ostatniego roku przybyło 16 tys. urzędników w administracji państwowej i jest to wzrost o prawie 20%. Zgodnie z szacunkami Black ...
-
Oferta dla samorządów
... ma pomóc w wypełnianiu obowiązków administracji publicznej wynikających z Ustawy o dostępie do informacji publicznej. Ustawa o dostępie do informacji publicznej od 1 stycznia 2004 nakłada na samorządy lokalne obowiązek udostępniania w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) m.in. informacji o stanie załatwianych spraw oraz kolejności ich załatwiania ...
-
Emigracja Polaków do Anglii spadła o 12%
... jest o połowę mniejsze, nie tylko na skutek migracji, ale przede wszystkim za spraw 1,2 mln nowych miejsc pracy w kraju, powstałych w ciągu ostatnich 2 lat. Są one efektem ... administracji i średniego szczebla zarządzania stanowią aż 41 proc. wszystkich obcokrajowców zatrudnionych na Wyspach. – Liczba osób zatrudnionych w Anglii w administracji i ...
-
E-administracja nie zawodzi
... chmury jest doskonałym sposobem udostępniania obywatelom i przedsiębiorstwom usług administracji publicznej. Opisują to ‘Założenia do mapy drogowej budowy chmury rządowej w Polsce’, których byliśmy partnerem merytorycznym, a które zostały złożone w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji przez pierwszy w Polsce niezależny think-tank technologiczny ...
-
Prywatny detektyw specjalistą od zdrad?
... . Oznacza to, że praca w tej branży wymaga spełnienia konkretnych warunków oraz wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Do świadczenia usług detektywistycznych przede wszystkim niezbędna jest licencja. Musi posiadać ją przedsiębiorca, jego pełnomocnik lub przynajmniej jedna osoba ...
Tematy: detektyw, usługi detektywistyczne -
Premie różnych grup pracowników - w oparciu o jakie cele?
... i ilościowe. W organizacjach o kapitale zagranicznym większy nacisk kładzie się na cele ogólnofirmowe ilościowe i jakościowe. Specjaliści działu administracji Premie pracowników działu administracji bazują najczęściej na celach indywidualnych jakościowych oraz ogólnofirmowych finansowych. Tak samo było w firmach o kapitale polskim, natomiast wśród ...
-
E-administracja w Polsce: chcemy korzystać, ale nie korzystamy
... procentowe więcej niż rok wcześniej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ministerstwa administracji i cyfryzacji. Chęć jednak nie przekłada się na rzeczywiste korzystanie, bowiem tzw. zaufany profil ePUAP, pozwalający na załatwianie spraw urzędowych przez Internet, wyrobiło dotychczas tylko 190 tysięcy osób, czyli zaledwie 1 proc ...
-
Urząd z ComputerLandu
... pracowników spółki Efekt Software Sp. z o.o. Akwizycja umożliwi obsługę blisko 50 klientów z sektora administracji samorządowej, głównie urzędów gmin. Spółka przewiduje, że w ciągu najbliższych 2-3 lat rynek samorządowy ... magazyn, ponadto współpraca (eksport danych) z systemami ZUS (Płatnik) i RIO (Sprawozdawczość), obsługa interesantów i spraw ...
-
Praca w Polsce IV-VI 2013 r.
... pokazuje największy spadek liczby zlikwidowanych miejsc pracy w wytwarzaniu i zaopatrywaniu w energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę o 68,5% oraz administracji publicznej i obronie narodowej; obowiązkowych zabezpieczeniach społecznych o 47,1%. Z analizy dostępnych porównywalnych zakresowo danych wynika, że tylko w IV kwartałach liczba ...
-
Rynek pracy w III kwartale 2017 r.
... najchętniej aplikują na oferty pracy z następujących obszarów: Administracja biurowa, Badania i rozwój, HR/kadry. W trzecim kwartale 2017 na jedną ofertę zamieszczoną w obszarze administracji biurowej było średnio 26 aplikacji. Odwrócił się natomiast widoczny w 2016 roku trend wzmożonych poszukiwań specjalistów ds. HR – znacząco, bo aż ...
-
Rynek pracy zapomniał o pandemii. Na czym skupiają się firmy i pracownicy?
... % pracowników używa lub zacznie używać w ciągu 12 miesięcy tego rodzaju rozwiązań. Najwyższy odsetek (73%) dotyczy sektora TMT, a najniższy (31%) – przedstawicieli administracji publicznej. W przypadku organizacji podobną deklarację składa 84% firm. Dwie strony sektorowej skali pozostały niezmienne – 91% w przypadku TMT, a 62% - tzw. budżetówki ...
-
Korupcja w sądownictwie na świecie
... Sędziowie stwarzający władzom problemy są oddelegowywani z drażliwych stanowisk lub od spraw, nad którymi kontrolę przejmują sędziowie łatwiej ulegający wpływom. Taką taktykę ... dwóch dekad. W ramach tych programów koncentrowano się głównie na administracji sądowej oraz usprawnianiu prac sądu. Ignorowano problemy związane z niezawisłością oraz ...
-
Prasa a prezydencja Polski w UE
... Północnej, w której rewolucje obalają kolejnych dyktatorów. Sprawą zajmował się już Komitet Europejski Rady Ministrów. Wyznaczył on Piotra Stachańczyka, wiceministra spraw wewnętrznych i administracji, do pilotowania problemu” (Rzeczpospolita, Katarzyna Borowska, „Rząd szykuje się na desant z Afryki”, 01.03.). W marcu wspomniano także o tym, że ...
-
Praca w Wielkiej Brytanii mniej dostępna?
... które pomogą administracji publicznej poradzić sobie z presją, jaka jest oczekiwana z powodu zwiększenia ilości imigrantów, gdy Rumunia i Bułgaria wejdą do UE w przyszłym roku. Dokument, nazwany "Migracja ze Wschodniej Europy: Wpływ na administrację publiczną i jedność społeczną", został napisany przez podsekretarza Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ...