-
Zarządzanie firmą: zapewnienie ciągłości działania
... „brak prądu”: Polityka Monitorowania może dotyczyć zaników prądu na skutek prowadzenia prac elektrycznych na tej samej linii napięcia w sąsiednim budynku. W tym ... ciągłości działania, należy zanalizować procesy występujące w firmie: produkcyjne, wspierające i administracyjne. Dla każdego z procesów należy znaleźć elementy kluczowe, których ...
-
Jaki hosting wybrać: płatny czy darmowy?
... jak panel, służący do zarządzania kontem. W przypadku darmowego hostingu panele administracyjne są możliwie proste. Dzięki temu nawet początkujący nie powinni mieć problemów z ... zainstalować oprogramowanie do zarządzania stroną. Do najpopularniejszych należą skrypty do prowadzenia blogów oraz gotowe szablony stron www. Eksperci zwracają uwagę, iż ...
-
Praca tymczasowa a branża budowlana
... że dana organizacja nie tylko uwalnia swoje zasoby od często prowadzenia kosztownego i czasochłonnego procesu selekcji i rekrutacji pracowników, ale również pozwala ... w takich obszarach jak zarządzanie projektami inwestycyjnymi, realizacja procedur przetargów, wsparcie administracyjne inwestycji, czy obszar bezpieczeństwa i higieny pracy. Jako iż ten ...
-
Jest praca w HR
... specjaliści ds. rekrutacji posiadający wyższe wykształcenie ekonomiczne bądź administracyjne. Ponad 70 proc. aktualnych propozycji adresowana jest do osób z udokumentowanym minimum rocznym doświadczeniem zawodowym w zakresie obsługi płacowej pracowników, prowadzenia dokumentacji pracowniczej oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Oprócz specjalistów ...
-
Polacy wracają z emigracji zarobkowej
... dla powracających, który informuje w jaki sposób pokonać trudności formalne i administracyjne związane z powrotem. Utworzony został również portal internetowy www.powroty ... pozwala przedsiębiorcy uniknąć rozliczeń z instytucjami publicznymi, a także zwalnia z konieczności prowadzenia uciążliwej dokumentacji osobowej (listy płac, deklaracji do ZUS, ...
-
Jakość żywności: oliwa z oliwek w II kw. 2011
... JHARS zastosowały następujące sankcje: wydały 4 decyzje administracyjne, tj.: 4 decyzje nakazujące poddanie zabiegom prawidłowego oznakowania partii towaru o łącznej objętości 8 531,5 l, nałożyły 1 grzywnę w drodze mandatu karnego na kwotę 150 zł, za brak zgłoszenia prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie produkcji, składowania ...
-
Jakość piwa w III kw. 2011 r.
... skład wody używanej do produkcji, a także nieodpowiednie warunki prowadzenia procesu produkcji. Znakowanie Nieprawidłowe znakowanie stwierdzono w przypadku 31 ... wojewódzkie inspektoraty JHARS wydały 12 zaleceń pokontrolnych, wszczęły 1 postępowanie administracyjne oraz przekazały informacje do Okręgowego Urzędu Miar i Państwowej Inspekcji Sanitarnej ...
-
Sektor MSP odczuje podwyższenie składki rentowej
... pakiet zmian, który ułatwi działalność gospodarczą. Redukcja ogromnych kosztów administracyjnych prowadzenia firm, rzędu 70 mld zł rocznie, przyniosłaby korzyści zarówno przedsiębiorcom ... poradzić niż firmom większym. „ Z badania Lewiatana wynika, że procedury administracyjne są komplikowane, a nie upraszczane, co zwiększa koszty dla przedsiębiorstw. ...
-
Jakość wyrobów z mięsa czerwonego w IV kw. 2011
... przetworów z mięsa czerwonego, wojewódzcy inspektorzy JHARS zastosowali następujące sankcje: 53 decyzje administracyjne, w tym: 21 decyzji nakładających kary pieniężne na łączną kwotę ... , na łączną kwotę 1 750 złotych, w tym za nie zgłoszenie prowadzenia działalności gospodarczej do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora, przechowywanie ...
-
Polski system podatkowy zasługuje na słabą ocenę
... a co za tym idzie – atrakcyjność Polski jako miejsca do inwestowania i prowadzenia biznesu – mówi Rafał Ciołek, doradca podatkowy, dyrektor w zespole ds. CIT ... nie wpłynie na eliminację zatorów płatniczych, a jedynie zwiększy obowiązki administracyjne w firmie. - Potencjalnie interesujący projekt ustawy o redukcji niektórych obciążeń ...
-
Małe firmy - prognozy I kw. 2013
... spadku PKB przedsiębiorcy dają po części wyraz swojego niezadowolenia z ogólnych warunków prowadzenia biznesu w Polsce, a więc nie tylko tych ekonomicznych, ale też np ... m.in. samozatrudnieni, a więc przedsiębiorcy mniej dotknięci przez wszelkiego typu administracyjne niedogodności związane z prowadzeniem biznesu, oceniają perspektywy gospodarki ...
-
Partie polityczne w Polsce 2012
... struktury organizacyjnej, zasięgu i formy statutowej działalności partii, członkostwa, pracy społecznej, współpracy z innymi podmiotami oraz warunków prowadzenia działalności. W oparciu o źródła administracyjne opracowano natomiast informacje nt.: 1) liczby partii w Ewidencji partii politycznych (dane z Sądu Okręgowego w Warszawie), 2) przychodów ...
-
Regin szpieguje sieci GSM
... komórkowej. W kwietniu 2008 r. atakujący stojący za platformą Regin zgromadzili uprawnienia administracyjne, pozwalające im na manipulowanie siecią GSM w jednym z bliskowschodnich krajów. ... platformy Regin jest możliwość atakowania sieci GSM. Podczas prowadzenia analizy eksperci z Kaspersky Lab mieli możliwość zbadania jednego z kontrolerów stacji ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... obywateli przed negatywnymi konsekwencjami bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowań. Łatwiej będzie można uzyskać odszkodowanie od urzędu, który dopuści się rażącego naruszenia prawa. Chodzi także o postępowania ws. podatków, którymi zajmują się sądy administracyjne. Wchodzą nowe przepisy ustawowe o świadczeniach pieniężnych (także ...
-
TTIP: czy dojdzie do porozumienia?
... polskie) na rynku amerykańskim. Mniejsze wydatki na opłaty celne lub opłaty administracyjne ułatwią graczom na rynku, chcącym rozpocząć prowadzenie działalności w USA, czy też ... się (czy to na etapie wyboru arbitra, czy to na etapie prowadzenia postępowania arbitrażowego) przed krajami, których siła nacisku jest większa. Przyjęcie takiego twierdzenia ...
-
Skarby z budowy. Koszmar czy wizytówka inwestora?
... ktoś z pracowników albo mieszkaniec sąsiedniego budynku zarejestruje taki fakt. Pomijając kary administracyjne, jakie za takie działanie mogą nałożyć organy państwa czy miasta. ... inwestycji we współpracy z archeologami oraz konserwatorami zabytków. To ważne z punktu widzenia prowadzenia samego procesu budowy, ale także z uwagi na to, że znajdywane ...
-
Pracownicy z Ukrainy już deficytowi?
... zgłaszają trudności w rekrutacji obywateli Ukrainy, na pierwszym miejscu wymieniają formalności administracyjne (36%), na drugim barierę językową (25%), a na trzecim ... (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem województwa – miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby N= ...
-
Za wysokie podatki i koszty pracy
... Kolejno, w tym zakresie, za równie szkodliwy czynnik uznaje się wymogi administracyjne (87% badanych) oraz brak środków finansowych (86% badanych). - Musi martwić, ... rozliczania się podatkiem liniowym samozatrudnionym, przyjrzał się temu badaniu. Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej przysłuży się wszystkim i gwarantuję, że ...
-
Branża transportowa obawia się o przyszłość
... z zatwierdzeniem pakietu mobilności wśród polskich przewoźników rosną obawy o dodatkowe obowiązki administracyjne (62 proc.), a także zwiększenie kosztów wynagrodzenia pracowników. Dla ... Nowe procedury legislacyjne, niezrozumiałe i zawiłe, spowodują wzrost kosztów prowadzenia działalności, a tym samym upadek mniejszych biznesów. Dodatkowe zagrożenie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2019
... z zatwierdzeniem pakietu mobilności wśród polskich przewoźników rosną obawy o dodatkowe obowiązki administracyjne (62 proc.), a także zwiększenie kosztów wynagrodzenia pracowników. Dla ... Nowe procedury legislacyjne, niezrozumiałe i zawiłe, spowodują wzrost kosztów prowadzenia działalności, a tym samym upadek mniejszych biznesów. Dodatkowe zagrożenie ...
-
Polska turystyka to 1,3 proc. PKB. Na ile ucierpi przez pandemię?
... turystycznej, jakość dostępnej infrastruktury lotniczej, a także warunki prowadzenia działalności gospodarczej – twierdzi Paula Kukołowicz z zespołu strategii Polskiego ... ponad 60 proc., konsumenci rezygnowali z planów wyjazdowych, a wprowadzone ograniczenia administracyjne praktycznie zamroziły rynek. W przypadku wznowienia wyjazdów od sierpnia, ...
-
Rynek pracy: jakie trendy w obszarze stałej rekrutacji pracowników?
... - ustalenia systemu weryfikacji wykonywanych zadań, sposobów komunikacji, prowadzenia działań rekrutacyjnych czy wdrażania nowych pracowników (onboarding ... spodziewać kontynuacji zwolnień w sektorach najmocniej dotkniętych skutkami pandemii - zarówno przez administracyjne obostrzenia, jak i zmianę zachowań konsumenckich. Jednocześnie zatrudnienie w ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... gdy jej źródłem jest dalszy przebieg pandemii, a co za tym idzie -decyzje administracyjne. Pewną „kotwicą” mogą być prognozy PKB, ale trzeba wziąć poprawkę na ... rozwoju cyberprzestępczości, ale jednocześnie pozwala optymalizować procesy produkcyjne, obniżać koszty prowadzenia działalności, a także tworzy nowe rynki i nowe potrzeby, z czego ...
-
Wyższa aktywność zawodowa emerytów: wybór i przymus?
... oznacza, że osiągały przychody z tytułu pracy na etacie, umów zlecenia lub prowadzenia działalności gospodarczej. Aż 96 procent pracujących seniorów to osoby, ... sektorach takich jak opieka zdrowotna i pomoc społeczna, edukacja, przetwórstwo przemysłowe, usługi administracyjne oraz handel hurtowy i detaliczny. Dzięki instrumentom takim jak ulga ...
-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
... Forum Ekonomicznego. Tuż obok zapewnienia pewności warunków dla rozwoju i prowadzenia biznesu wymieniane są jednak sankcje, wojny celne, protekcjonizm, napięcia ... opłat celnych. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę dodatkowe koszty administracyjne wynikające z konieczności dostosowania się przedsiębiorstw, operatorów i handlu, to wzrastają one do ...
1 2