-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... zachodnich takie badania planuje się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Polskie firmy są zainteresowane zwykle badaniami ad hoc, natomiast w krajach, gdzie badania mają wieloletnią tradycję rynek działania marketingowe monitoruje się regularnie, śledzi się trendy w sprzedaży, dystrybucji, mediach, zwyczaje konsumenckie. Agencje badawcze z kolei ...
-
Małe agencje marketingowe atakowane przez hakerów
... nie przestrzegają tak rygorystycznych standardów. Z badania przeprowadzonego w 2012 r. przez Ponemon Institute wynika, że podwykonawcy odpowiadali za 19% przypadków naruszenia bezpieczeństwa danych w roku wykonania badania. Najwyraźniej cyberprzestępcom opłaca się brać na celownik zewnętrzne agencje posiadające dostęp do cennych danych klientów ...
-
Agencje PR w Polsce
... w zarzadzaniu informacja w sytuacji kryzysowej, gdzie kluczową rolę odgrywa szybkość komunikacji. - Agencje stawiające dotychczas przede wszystkim na klasyczne narzędzia PR, w minionym roku ... w zakresie roli PR i budować jej pozytywny wizerunek. To konieczne, gdyż jak pokazują badania blisko 47 procent badanych deklaruje, że zna termin PR, ale nie ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do Internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego - takie wnioski płyną z najnowszego badania "Client-Agency Economic Outlook Survey" przeprowadzonego w maju 2009 r. w USA. Polskie analizy wyraźnie potwierdzają ten trend - reklama w Internecie, jako ...
-
Jak wspólnie realizować badania
... mniejsze niż podmioty wyspecjalizowane w świadczeniu usług w zakresie badania opinii i rynku. Wiele z nich ma np. własne call center i wykorzystuje je do realizacji badań bądź projektów marketingowych. Są to jednak zwykle jednostki zatomizowane, działające podobnie jak agencje badawcze, bez jednolitej systemowej integracji z wewnętrznym klientem ...
-
Agencje interaktywne w 2009 r.
... %, a wg 14% ankietowanych poziom wzrostu obrotów może przekroczyć 61%. Informacje o badaniu Do badania zostały zaproszone przez IAB Polska najbardziej znane agencje interaktywne oraz sieciowe agencje reklamowe wybrane przez przedstawicieli grupy roboczej „Agencje interaktywne” w IAB Polska. Udział w badaniu wzięło 14 agencji. Ostatnia uwzględniona ...
-
Usługi HR: agencje zatrudnienia czeka trudny rok
... znalezieniem pracowników posiadających niezbędne kompetencje i doświadczenie. Jednocześnie badania obrazujące nastroje pracowników wskazują rosnącą obawę o utratę ... lub wpisu oświadczenia o powierzeniu pracy) dla cudzoziemców zatrudnionych przez agencje pracy tymczasowej na umowy cywilnoprawne. To zapis dyskryminujący, którego konsekwencją, ...
-
Organizacja eventów na dobrym poziomie
Poziom usług świadczonych przez agencje eventowe oceniany jest bardzo wysoko - czytamy w raporcie z badania branży event marketingowej w Polsce. Badania, które stały się podstawą opracowania raportu, przeprowadziła firma Millward Brown. Już od 15 lat Millward Brown we współpracy z Media & Marketing ...
-
Praca tymczasowa ratuje rynek pracy
... Polskiego Forum HR. Z wyników badania „Adaptacja do zmian” wynika także, że agencje zatrudnienia przyczyniają się do lepszego dopasowania kwalifikacji do potrzeb rynku pracy. - Wahania sezonowe mają duży wpływ na funkcjonowanie wielu sektorów gospodarki oraz politykę zatrudnienia przedsiębiorstw. Agencje zatrudnienia ułatwiają przejście pracowników ...
-
Plany polskich pracodawców V 2018
... pracy, wyczerpują się. To skłania niektórych pracodawców, a także agencje pracy tymczasowej czy agencje pośrednictwa pracy do sięgania po pracowników z krajów zdecydowanie bardziej ... dobrze ocenia ją 69% respondentów – to najwyższy wynik w historii badania i wzrost o 2 p.p. w stosunku do końca 2017 roku. Najlepiej swoją kondycję postrzegają firmy ...
-
Rośnie spożycie alkoholu. Co 5. Polak pije więcej niż przed pandemią
O tym, że Polacy "za kołnierz nie wylewają", wiadomo już nie od dziś. Potwierdzeniem słuszności tego powiedzenia są wyniki badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego równoległe z badaniami innych rynków, które prowadziły agencje badawcze skupione w sieci IRIS. I choć pijemy więcej niż przed pandemią, to jednak wcale nie my, ale Szwajcarzy mają ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 43/2018
... pierwszego półrocza 2017 r. Komentarz do wydarzeń gospodarczych GWAŁTOWNIE SPADA LICZBA PRACOWNIKÓW TYMCZASOWYCH. AGENCJE ZATRUDNIENIA BĘDĄ MUSIAŁY ZMIENIĆ SWOJĄ ROLĘ... W II kwartale 2018 ... duża jest rozbieżność w podejściu polskich pracowników i pracodawców – mówi Agnieszka Zielińska. Badania rynku pracy przeprowadzone przez Hays Poland pokazują, ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... reprezentowane przez nich agencje organizują własne programy o charakterze społecznym, w które angażują swoich klientów. Podobnie często wskazywali na projektowanie akcji antykryzysowych opartych o zaangażowanie społeczne. Zaledwie 7,85% zbadanych agencji nie oferuje działań CSR na rzecz swoich klientów. Wnioski Wyniki badania wskazują, że PRowcy ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... tym roku - czytamy w raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali m.in. na: zmniejszenie ... znajdują się najwięksi wydawcy i sieci reklamowe (23 wywiady) oraz agencje i domy mediowe (24 respondentów). Podmioty te raportują dane finansowe w ...
-
Jedzenie z dowozem popularniejsze dzięki pandemii
Jedzenie z dowozem zyskało na popularności w czasie pandemii. Ten trend widoczny jest na całym świecie, a najbardziej w Hiszpanii. Co czwarty Polak przyznaje, że zamawia jedzenie na wynos częściej niż dwa lata temu - to niektóre wnioski z międzynarodowego badania, które zrealizowały niezależne agencje badawcze skupione w sieci IRIS. Polską część ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
... tym celu przebadali ponad 200 firm wśród których były wydawnictwa, agencje literackie, księgarnie internetowe, hurtownie i dystrybutorzy oraz biblioteki. Określenie ... odbiorców czy realizację wysyłek. - komentuje wyniki badania Maciej Górski, Ekspert ds. Edukacji w GetResponse. SZCZEGÓŁOWE WYNIKI BADANIA - wydawnictwa Subskrypcja 68% z przebadanych ...
-
Jak obcokrajowcy szukają pracy w Polsce?
... monitorować te portale i budować przy ich udziale bazę potencjalnych pracowników. Agencje pośrednictwa To ciekawe, że obcokrajowcy często kierują kroki do agencji ... także stoiska z ulotkami jedynie w języku polskim. Organizacje wspomagające (NGO) Badania pokazują, że dla części cudzoziemców naturalnym miejscem, do którego kierują kroki w ...
-
Praca za granicą: Holandia niepopularna?
... pracować ponad 240 tysięcy naszych rodaków a tymczasem liczba zatrudnionych przez agencje spada. Agencje zrzeszone w ABU (Algemene Bond van Uitzendondernemingen) wręcz biją ... próby zastąpienia ich przez inne nacje nie dały satysfakcjonujących rezultatów. Badania ABU wykazały, że niewielka liczba agencji przygotowuje się na przyjęcie pracowników z ...
-
Tydzień 28/2007 (09-15.07.2007)
... w ogonie unijnym nakładów na B&R. W 2005 roku nasz kraj przeznaczył na badania ok. 0,6% PKB (średnia przekracza 1,8%). Niestety z przyczyn politycznych na ostatnim przed ... . Od 2008 roku agencje państwowe (np. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencja Mienia Wojskowego) mają być przekształcone w tzw. agencje wykonawcze (mają też mieć ...
-
Franczyza bankowa: PKO BP prekursorem
... banku oraz jako pierwszy udostępnił agencjom rzeczywisty system banku (przedtem agencje pracowały na nakładkach na system informatyczny). Na początku tego roku z własnym ... oraz produkty dla klientów biznesowych. Dwa modele franczyzy bankowej Jak wynika z badania PROFIT system znakomita większość banków wybrała model (od początku lub ewoluując), ...
-
Działy HR: priorytety 2013
... przez firmę Michael Page, międzynarodowego lidera w dziedzinie rekrutacji. Wyniki badania pokazują, że szefowie działów personalnych w Europie, w tym również w ... są agencje rekrutacyjne, które mają przede wszystkim doświadczenie i praktykę. A to ułatwia przeprowadzenie procesu pozyskiwania talentów i sprawia, że jest on skuteczniejszy. Agencje ...
-
Polski rynek pracy III-XII 2008
... stałej pracy, co pięćdziesiąty – pracy tylko w sezonie. Tylko 1% ofert dotyczył praktyki studenckiej lub stażu. Badania przeprowadzone przez serwis Szybkopraca.pl pokazały, że rozwijające się w ostatnich latach agencje pośrednictwa pracy zdążyły już zdominować rynek ogłoszeń. Pracodawcy chętniej zlecają poszukiwanie pracowników firmom zewnętrznym ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... administracji państwowej i użyteczności publicznej. Z badania wyłączone zostały agencje Public Relations. Charakterystyka firm biorących udział w badaniu W tegorocznej edycji badania wzięły udział 154 firmy, zróżnicowane pod względem liczby zatrudnionych pracowników, sektora oraz branży. Wnioski z badania Projekty realizowane w zakresie komunikacji ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2012
... raz pierwszy od początku trwania badania Plany Pracodawców deklaracje ... badania jest przeprowadzana na reprezentatywnej ze względu na wielkość firmy i region próbie 300 firm (margines błędu statystycznego dla próby N=300 wynosi 5,64%). Z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2014
... pracodawców nie budzi naszego zdziwienia” – komentuje Kajetan Słonina. Informacje o badaniu: Wywiady bieżącej, 23. edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 8 lipca do 12 sierpnia 2014 r. Badanie realizowane przez ekspertów ... Z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców V 2017
... na rynku znalazła odzwierciedlenie także w oczekiwaniach kandydatów do pracy. 59% osób przebadanych na potrzeby badania "Plany pracodawców" stwierdziło, że rekrutowani manifestują coraz większe wymagania pozapłacowe (przeciwnego zdania było ... wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców II 2013
... , siedemnastej edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od ... badania jest przeprowadzana na reprezentatywnej ze względu na wielkość firmy i region próbie 300 firm (margines błędu statystycznego dla próby N=300 wynosi 5,64%). Z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców III 2015
... firmy– takie wnioski płyną z najnowszego kwartalnego badania „Plany Pracodawców” Randstad i TNS. Pracownicy poszukiwani Wyniki najnowszej, 25. edycji badania „Plany Pracodawców”, realizowanego przez firmę doradztwa personalnego Randstad ... wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2016
... coraz większa liczba firm. Apetyt na pracowników – drugi wynik w historii Ostatnia edycja cyklicznego badania „Plany Pracodawców” okazał się rekordowa pod względem planowanych rekrutacji. Chęć zatrudniania nowych kadr sygnalizowało wówczas ... wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2017
... projekty i blisko 8 tys. miejsc pracy) i motoryzacyjnego (18 projektów i ponad 4 tys. miejsc pracy). Z najnowszej edycji badania wynika, że największe zapotrzebowanie na nowych pracowników mają właśnie firmy z sektora nowoczesnych usług ... wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Zła jakość obsługi klienta przynosi straty
... w stosunku do pozytywnych. W trakcie badania poproszono konsumentów, aby wybrali branże, które ich zdaniem najlepiej i najgorzej zajmują się obsługą klienta. Najwięcej pozytywnych ocen otrzymały dobra konsumenckie, podróże/hotelarstwo oraz usługi finansowe, a negatywnych branża telekomunikacyjna oraz agencje rządowe. Powody, dla których klienci ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2013
... znajdują: w czym problem? Wyniki badania „Plany Pracodawców” pokazują, ... badania jest przeprowadzana na reprezentatywnej ze względu na wielkość firmy i region próbie 300 firm (margines błędu statystycznego dla próby N=300 wynosi 5,64%). Z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Rynek pracy = bezrobocie + brak pracowników
... przypadku jest zwiększająca się rola pracy tymczasowej. Według badania Adecco praca tymczasowa jest jednym z atrakcyjnych rozwiązań z ... badania Adecco około 36 milionów ludzi na świecie znalazło zatrudnienie dzięki agencji pośrednictwa pracy, z czego 61% ma mniej niż 30 lat. Jedynie 32% z nich wcześniej gdziekolwiek pracowało. Praca poprzez agencje ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2015
... % - to o 10 pkt proc. mniej niż podczas ostatniego badania. Zatrudnienie wysokie i będzie rosło nadal Rezultaty najświeższej, 26. już fali badania „Plany Pracodawców”, które cyklicznie realizuje firma doradztwa personalnego Randstad i ... Z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...
-
Plany polskich pracodawców IX 2015
... punkty procentowe względem poprzednich 3 miesięcy, a jednocześnie - jak już wspomniano - rekord w całej, ponad sześcioletniej historii badania. Największego wzrostu liczby etatów należy się spoddziewać na zachodzie kraju - w tym regionie o pozyskiwaniu ... firmy zatrudniające poniżej 10 osób, firmy doradztwa personalnego oraz firmy, dla których agencje ...