-
Rynek pracy tymczasowej w Unii Europejskiej
Rynek pracy tymczasowej w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Co roku ponad 40 tysięcy Polaków znajduje zatrudnienie jako pracownicy tymczasowi, a agencje pracy tymczasowej wypracowują coraz większe zyski. Dynamiczny rozwój rynku pracy tymczasowej dotyczy obecnie Polski, Węgier, Słowacji i Słowenii. W Państwach „Starej Unii” ...
-
GPWInfoStrefa: serwis informacyjny GPW
... branż, warunków prawnych, a także ich otoczenia makroekonomicznego. Zawartość dostarczana jest przez Polską Agencję Prasową, GPW, KDPW, współpracujące z PAP narodowe agencje prasowe z poszczególnych krajów, specjalistyczne instytuty badawcze, banki, biura maklerskie, inne instytucje finansowe i same spółki giełdowe. Twórcy serwisu mają nadzieję, że ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... . Polski rynek, warty w 2008 r. ok. 190 mln zł powinien wzrosnąć w 2009 r. o kolejne 50%. Mimo zapowiadanych przez firmy cięć budżetów reklamowych, agencje zajmujące się tą działalnością mają się dobrze - poinformowała firma Artefakt. Internauci także chętnie korzystają z takiej formy reklamy. Co ważne częściej ...
-
Katowice: Business Point w budowie
... Katowicach przy ulicy Chorzowskiej powstaje nowy biurowiec belgijskiego dewelopera Ghelamco. Za znalezienie najemców do najnowszej inwestycji w Katowicach odpowiedzialne są agencje King Sturge i DTZ. Katowice Business Point powstający w pobliżu Silesia City Center to pierwsza inwestycja Ghelamco Poland w aglomeracji śląskiej. Budowa biurowca ...
-
Kadra menedżerska coraz częściej do wymiany
... negatywnie, a co za tym idzie, firma może zdecydować się na wymianę kluczowych menedżerów. To projekty poufne i tajne, realizowane najczęściej przez agencje zewnętrzne, wtajemniczone są zaledwie dwie lub trzy osoby, a spotkania odbywają się poza biurem firmy - słowem "replacement'y". W czasach szybkiego rozwoju gospodarczego ...
-
Handel światowy w I kw. 2011 r.
... badania Global Trade Flow Index, przedstawiającego poziom obrotów światowego handlu w ujęciu kwartalnym na podstawie najnowszych oficjalnych danych udostępnianych przez krajowe agencje 23 państw mających największy udział w globalnym handlu. Z badania Global Trade Flow Index za I kwartal 2011 r. wynika, że trzęsienie ziemi w Japonii ...
-
Carlos Slim kupi Playa i zainwestuje w Polsce?
... zostały one także potwierdzone przez przedstawicieli wymienionych spółek. Mimo to wiadomość o planowanej inwestycji America Movil SAB bardzo zainteresowała światowe media i agencje prasowe. Wzmianka na ten temat ukazała się m.in. na stronach MarketWatch, Reutersa czy NASDAQ. 72-letni Carlos Slim Helú jest meksykańskim potentatem ...
-
Infodemia: czy sztuczna inteligencja wyeliminuje fake newsy?
... nad stworzeniem narzędzi pozwalających na skuteczne rozpoznawanie fake newsów i ich zwalczanie. W tego typu działania angażują się również naukowcy czy agencje prasowe, które już dzisiaj wykorzystują sztuczną inteligencję jako wsparcie przy opracowaniu profesjonalnych tekstów. Pandemia koronawirusa stworzyła przyjazne warunki do gwałtownego rozwoju ...
-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
... przynajmniej kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt osób i mające spore portfolio klientów, B – agencje mające po kilku klientów i zatrudniające po kilka osób, C – „firemki” ... Mariusz Pleban z Multi Communications, według którego agencje PR zaczynają być traktowane coraz bardziej jako agencje komunikacyjne, interaktywne, zaś granica między reklamą ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... w kraju. Choć producenci wciąż wydają krocie na reklamy telewizyjne czy prasowe, to mają świadomość, że siła oddziaływania narzędzi ATL jest coraz ... upodabnia się do tej, jaką obserwujemy w Europie Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych, gdzie agencje poszły w stronę całościowego BTL. Zmiany na naszym rynku przebiegają błyskawicznie; jeżeli ...
-
Praca w branży PR 2009
... . W 2009 najczęściej PR-owców bezpośrednio poszukiwały firmy – prawie połowa opublikowanych ogłoszeń (45 proc), potem – agencje (39 proc.); najrzadziej korzystano z usług pośredników - zaledwie 16 proc. W roku ... rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe, oferujące pracę w działach marketingu ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... praktykantów i stażystów a firmy i instytucje specjalistów. Nie inaczej było we wrześniu ogłoszenia dla praktykantów stanowiły 40 proc. wszystkich ofert zamieszczonych przez agencje. Do specjalistów skierowane było 45 proc. ogłoszeń wystawionych przez firmy i instytucje. Co ciekawe, w porównaniu z sierpniem zmalała liczba ofert pracy w województwie ...
-
Branża PR w mediach 2007
... się w 2007 roku najczęściej przy okazji tematycznych dodatków oraz rankingów i raportów różnych mediów. W kwietniu sporo publikacji wywołał ranking Home&Market zestawiający agencje PR według ich przychodów w 2006 roku. W lipcu dziennikarze dużo uwagi poświęcili raportowi PRoto o miejscach pracy dla PR-owców, a w listopadzie – II edycji ...
-
Google: nowy model rzeczywistości?
... . Dzisiaj nie jest to już możliwe, aby długo utrzymywać poziom niedoboru informacji. Agencje reklamowe działają zaś tak, jakby nadal było niewystarczająco dużo miejsca na ... kiedy „Advertising Age” napisał, że agencje narzekały na brak miejsca reklamowego na stronach głównych portali, w tym też na Yahoo!. Agencje kreowały fałszywy obraz sytuacji. ...
-
Praca w branży PR I kw. 2012
... z miesiąca na miesiąc rośnie zapotrzebowanie na konsultantów - podaje PRoto.pl. Agencje stają się coraz bardziej aktywne na rynku pracy dla PR-owców. W ... co piąte ogłoszenie. Podobnie było w przypadku managerów i dyrektorów. Choć tutaj znów najaktywniejsze były agencje. Agencje są mocno uzależnione od koniunktury na rynku. W związku z Euro 2012 ...
-
Zagrożenia internetowe I kw. 2013
... pod nazwą Czerwony Październik. Celem badanych ataków były różne agencje rządowe, organizacje dyplomatyczne i firmy na całym świecie. Analiza plików i odtworzenie ... Chiny nie po raz pierwszy zostały oskarżone o udział w przeprowadzeniu cyberataków na agencje rządowe i organizacje w różnych państwach na świecie. Nie dziwi też fakt, że ...
-
Wszystkie tajemnice ratingów przedsiębiorstw
... ratingu są inne podmioty, np. agencja ratingowa, potencjalny inwestor lub agencje informacji sprzedające swoje informacje innym podmiotom; ocena przedsiębiorstwa ... wyróżnić: rating zewnętrzny (standardowy) - uzależnia wagę ryzyka od ratingów nadawanych przez agencje ratingowe; występuje wówczas, gdy opinia jest wydawana przez agencję ratingową ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 13/2011
... Giełd, która będzie nadzorowała działalność agencji ratingowych. Obserwując ich działalność stanie się w pewnym stopniu także pośrednikiem między agencjami a firmami, które agencje będą oceniać. W przygotowywanych aktach prawnych przyjęto też, że "w przypadku niektórych obligacji Komisja będzie wskazywać agencję, której rating będzie uznawany za ...
-
Praca w branży PR XI 2011
... sobie znajomości dodatkowego języka – jako ten drugi język wymieniany był francuski i niemiecki. W listopadzie o angielskim wspomniano w 104 ogłoszeniach (75 proc.). Agencje najczęściej nie zamieszczały informacji o branżach, którymi mieli zajmować się zatrudniani PR-owcy. Taka informacja pojawiła się w 7 przypadkach. 4 ogłoszenia dotyczyły branży ...
-
Branża deweloperska a reklama w Internecie
... to samodzielnie bez pomocy agencji SEO/SEM – to z kolei bardzo dużo, zaledwie 14% wszystkich badanych warszawskich firm deweloperskich jest obsługiwanych przez agencje SEO/SEM, 70% ankietowanych firm rynku pierwotnego otrzymało co najmniej jedną ofertę współpracy od agencji SEM/SEO, tylko 20% ankietowanych przedsiębiorstw deweloperskich ...
-
Dlaczego praca za granicą ciągle nie traci popularności?
... „za chlebem”? Na jakie wynagrodzenia u zagranicznych pracodawców liczymy? Według danych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej , 154 882 osób zostało skierowanych przez agencje zatrudnienia w 2023 r. do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych (w porównaniu do 164 764 osób w 2022 r.). Ten nieznaczny, 6 proc. spadek pokazuje, że ...
-
Plany polskich pracodawców V 2018
... Wschodniej, którzy mogliby przyjechać do Polski i pracować na polskim rynku pracy, wyczerpują się. To skłania niektórych pracodawców, a także agencje pracy tymczasowej czy agencje pośrednictwa pracy do sięgania po pracowników z krajów zdecydowanie bardziej oddalonych nie tylko geograficznie, ale i kulturowo. Jeśli zapotrzebowanie na pracowników ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców potrzebne jak nigdy?
... , z których rekrutowani są kandydaci. Ze względu na często sezonowy charakter zatrudniania obywateli państw trzecich, rozwiązania usług zleconych oferowane przez agencje wpisują się w potrzeby pracodawców, zwłaszcza w zakresie zaspokajania potrzeb kadrowych w krótkim okresie. Dynamicznie rozwija się również obszar zatrudniania cudzoziemców w branży ...
-
Branża PR w mediach I 2007
... Relations i agencji Partner of Promotion. Tym samym zdetronizowali oni Piotra Tymochowicza, który nieprzerwanie od września znajdował się na czele zestawienia. Agencje PR-owskie, które najczęściej pojawiają się w mediach, to Ciszewski PR oraz On Board PR.
-
Branża PR w mediach III 2008
... , a Adama Kałuckiego i Mateusza Zmyślonego - po 4 razy. Natomiast po 3 razy cytowano Piotra Czarnowskiego, Annę Proszowską-Sala i Dariusza Tworzydłę. Również na firmy, instytucje i agencje PR-owskie powoływano się w marcu znacznie rzadziej niż w ostatnich miesiącach – łącznie 68 razy. Bez wątpienia spośród agencji liderem zestawienia jest Grupa ...
-
Rośnie rynek pracy tymczasowej w Europie
... aktualnych potrzeb firmy. Z kolei pracownicy chwalą sobie szybszy proces rekrutacji, specjalistyczne szkolenia i profesjonalne doradztwo w zakresie zatrudnienia. To pozwala przypuszczać, że agencje zatrudnienia będą miały coraz większe znaczenie na rynku pracy zarówno w Polsce jak i w Europie -wyjaśnia Anna Wicha Dyrektor Generalny Adecco Poland ...
-
Praca w branży PR 2013
... z 2011 roku, gdy było ich prawie 1,9 tys. Najbardziej aktywnymi pracodawcami są agencje. Opublikowały one zaledwie o 65 ofert mniej niż w 2012 roku (spadek o 7 proc.) i o 107 ... firm na rynku – mamy mało optymistyczny obraz środowiska public relations. To agencje bowiem najczęściej szukają praktykantów, zatrudniają ich na umowy śmieciowe lub wcale, ...
-
Biura podróży – co jest ważne dla Polaków?
... biur i agencji turystycznych, dlatego ważne jest, aby dokładnie sprawdzić biuro przed dokonaniem wyboru. Według ankietowanych internautów wybieramy głównie te biura i agencje turystyczne, które poleciła nam rodzina i znajomi. Ważne są dla nas także opinie zamieszczone w serwisach internetowych. Takiej odpowiedzi udzieliło 53,2 procent ...
-
Co dalej z pracą tymczasową?
... coraz krótsze okresy czasu. Pracodawcy swoją potrzebę elastyczności będą zaspokajali przy wykorzystaniu innych, nie tak restrykcyjne uregulowanych form zewnętrznego zatrudnienia. Agencje będą współpracowały ze swoimi klientami w sposób coraz bardziej kompleksowy – świadczy o tym rosnąca gama świadczonych usług (zestawienie powyżej). Obecna sytuacja ...
-
Polski rynek pracy VII-IX 2010
... przygotowywaniem się wszelkiego rodzaju szkół do początku roku szkolnego. Nauczycieli i szkoleniowców poszukują zarówno placówki państwowe, jak i prywatne. Ranking zamykają agencje pośrednictwa pracy (2,38 proc.). Okazuje się, że na rynku pracy nadal istnieje zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych, których w większości przypadków poszukują ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... ankietowany pracuje w kilkuosobowej firmie liczącej do 10 osób. W większości są to agencje PR i freelancerzy. Następne pod względem popularności odpowiedzi są firmy liczące ... u klientów. Blisko co czwarty ankietowany zaznaczył, że reprezentowane przez nich agencje organizują własne programy o charakterze społecznym, w które angażują swoich klientów. ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
... w realizowaniu działań promocyjnych w social mediach napotykają najczęściej polskie agencje interaktywne? Jak czytamy w raporcie, dla przedstawicieli badanych firm ... pomiar efektów kampanii. Odpowiedzi na jedno z pytań w ankiecie dowiodły, że agencje korzystają z różnych źródeł informacji o rezultatach swoich działań. Najwyraźniej jednak takie metody ...
-
Plany polskich pracodawców IX 2011
... zatrudnienia Obserwacja działań przedsiębiorców pokazuje coraz większe zainteresowanie formułą pracy tymczasowej. Jak wynika z danych polskiego Forum HR, zrzeszającego największe agencje zatrudnienia, poziom zatrudnienia pracowników tymczasowych osiągnął w drugim kwartale blisko 49 tysięcy osób, w przeliczeniu na tzw. FTE (liczba zatrudnionych osób ...
-
Praca w branży PR IV 2012
... 50 ogłoszeń (33 proc.). W marcu odsetek ten wyniósł 34 proc. (59 ofert). Większość kwietniowych ogłoszeń (57 proc.) została zamieszczona przez agencje i firmy oraz instytucje (38 proc.). Przy poszukiwaniu PR-owców pracodawcy rzadko zgłaszają się do pośredników. W kwietniu wystawili oni jedynie 8 ogłoszeń (5 proc ...
-
Praca w branży PR VIII 2012
... doświadczonych PR-owców. PRoto.pl przeanalizowało 162 ogłoszenia, z których jedynie 8 (5 proc.) było skierowanych do managerów i dyrektorów. Ponieważ praktykantów i stażystów zatrudniają głównie agencje, wraz ze wzrostem popytu na tych pracowników wzrósł udział ofert firm PR w ogólnej liczbie ogłoszeń. Mimo wzrostu udziału ofert dla ...