-
Burza mózgów w działalności personalnej
Technika burzy mózgów (brainstorming) jest najbardziej znaną i stosowaną metodą twórczego rozwiązywania problemów. Jest to klasyczna metoda inwentyczna, oparta na skojarzeniach swobodnych składająca się z dwóch głównych faz: sesji pomysłowości (tworzenia pomysłów) i sesji oceny wariantów rozwiązań. Ta technika stosowana jest w celu znalezienia ...
-
Najczęściej cytowane media III 2011
Twórczość publicystyczna polskich polityków miała decydujący wpływ na kształt najnowszego rankingu IMM "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Tekst premiera Donalda Tuska ("Czego dokonaliśmy, co nam się nie udało", Gazeta Wyborcza, 12-13.03.2011) był nie tylko popularnym tematem dyskusji w mediach, ale stał się początkiem swoistej debaty ...
-
SEGRO Industrial Park Tychy w KSSE
SEGRO, europejski deweloper elastycznych powierzchni biznesowych, powiększa swoje portfolio na Śląsku. Firma rozpoczęła nową inwestycję w regionie - SEGRO Industrial Park Tychy, a dodatkowo w najbliższym czasie planuje rozbudowę już istniejącego Tulipan Park Gliwice. Brytyjski deweloper rozpoczął prace przygotowawcze pod budowę nowego centrum ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 17/2011
Zadłużenie Polski wzrosło w 2010 r. o ok. 94 mld zł (do 778 mld zł), a dług publiczny (liczony wg polskiej metodologii) nie przekroczył konstytucyjnego progu 55% PKB. Niestety, jak wynika z zamierzeń rządowych dalej będziemy zadłużali się i w ciągu najbliższych czterech lat nasz dług publiczny wzrośnie o kolejne 160 mld zł., jednak wg rządu w ...
-
Praca w Niemczech i Austrii: ważne kwalifikacje
Najważniejsze dla pracodawców w Niemczech i Austrii będą kwalifikacje pracowników z nowych krajów UE, a nie tylko koszty personalne. Największym zainteresowaniem wśród pracodawców cieszą się pracownicy z krajów położonych najbliżej miejsca pracy. Natomiast na zatrudnienie w tych państwach mogą liczyć przede wszystkim pielęgniarki, opiekunki i ...
-
Data center w Niemczech najlepsze
Firmy z Niemiec i Szwajcarii, Skandynawii oraz krajów Beneluksu wykorzystują możliwości swoich centrów przetwarzania danych w najbardziej zaawansowany sposób. Niemal jedna czwarta przedsiębiorstw europejskich nie podjęła żadnych kroków w kierunku konsolidacji; najmniej uwagi poświęca się zrównoważonemu rozwojowi - to niektóre wnioski pochodzące z ...
-
Kontrakty IT w 2010
W roku 2010 w sektorze publicznym suma wartości 500 największych kontraktów informatycznych wyniosła blisko 3,5 mld zł i była mniej więcej dwukrotnie wyższa od tej z 2009 roku. Przeprowadzona przez DiS analiza tak dużej liczby zamówień publicznych dotyczących informatyki była konieczna ze względu na ich wagę dla prognoz rynkowych na najbliższe ...
-
Globalny spam w I kw. 2011
Sophos, firma specjalizująca się w techologiach ochrony informacji, opublikowała swój najnowszy raport dwunastu najbardziej spamujących państw w pierwszym kwartale 2011. Pomimo pozostających na szczycie listy Stanów Zjednoczonych, ich udział w globalnym spamie znacząco się obniżył z 18,83% do 13,7%. Wielka Brytania także zanotowała spadek z 4,54% ...
-
Kandydaci do pracy chcą znać wysokość wynagrodzenia
Informacja o wynagrodzeniu w ofercie pracy jest jedną z tych, których najbardziej brakuje osobom szukającym zatrudnienia - przyznało tak 52% zapytanych przez serwis Pracuj.pl. Taka wzmianka to jednak nadal rzadkość w ogłoszeniach zamieszczanych przez polskich pracodawców, występująca głównie w ofertach dla szczególnie poszukiwanych specjalistów. W ...
-
Idealny Pracodawca 2011 wg studentów
Zgodnie z wynikami badania Universum Student Survey 2011, polscy studenci najbardziej cenią pracodawców, których cechuje finansowa stabilność oraz dynamiczny rozwój. Wśród swoich wymarzonych pracodawców pracodawców wymieniają takie firmy, które potrafią umiejętnie łączyć te pozornie sprzeczne ze sobą wartości. W tegorocznej edycji badania ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe
Wśród 13 sektorów rynkowych objętych szóstym już dorocznym rankingiem najcenniejszych marek świata pod nazwą BrandZ Top 100 marki luksusowe zajęły drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu. Na podstawie pełnych wyników badania, opublikowanego w poniedziałek 9 maja 2011 r., można stwierdzić, że marki luksusowe znajdują się wśród najbardziej ...
-
Zarządzanie strategiczne: Pierścionek Strategii
Jako w miarę oczytany dyrektor znasz kilka narzędzi strategicznych i wynikających z nich strategii. SWOT. Macierz BCG. EVA. Six Sigma. Benchmarking. Franczyza. Dywersyfikacja. Rozszerzenie marki. Innowacyjność i przedsiębiorczość. Ale czy umiesz podjąć i uzasadnić decyzję która z tych strategii jest najbardziej odpowiednia dla TWOJEJ firmy? Jeśli ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2011
Deficyt budżetowy i dług publiczny będą kluczowym tematem gospodarczym najbliższych lat. Nie wydaje się, byśmy poznali jeszcze przed wyborami pełną koncepcję rządową sanacji finansów publicznych. Wydaje się też, że ogłoszone dotąd projekty doprowadziły w 2012 roku do deficytu budżetowego na poziomie 3proc. PKB. Jestem nawet przekonany, że po ...
-
Sponsoring sportowy w Polsce
Blisko 80% polskich firm angażujących się w sponsoring przewiduje wzrost rynku sponsoringu sportowego w najbliższych latach. Pozytywne nastroje w branży ujawnia raport o sponsoringu sportowym wydany przez agencję marketingu sportowego SportWin oraz Pentagon Research. Rola sponsoringu jako narzędzia komunikacji firm stale rośnie, a sport jest ...
-
Marki godne zaufania 2011 - leki
Centrum, Apap, Pyralgina, Rutinoscorbin, Gripex i Herbapol Lublin - oto marki, którym, jak wynika z badania European Trusted Brands 2011, ufamy najbardziej. Dbałość o zdrowie to jeden z najważniejszych aspektów w życiu człowieka. Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands pokazały, że w tej materii jesteśmy konsekwentni i często od ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I kw. 2011 r.
Polska jest nadal postrzegana przez handlowców jako atrakcyjny rynek, ale popyt na powierzchnie jest bardzo zróżnicowany. Kilka znanych międzynarodowych sieci planuje wejście na polski rynek lub ekspansję prowadzonej już działalności. Popyt na nowa powierzchnie generują głównie najbardziej liczące się europejskie marki odzieżowe, natomiast krajowi ...
-
Polscy studenci a praca wakacyjna
Studenci coraz częściej podejmują pracę zawodową podczas studiów. Taka praca może pozytywnie wpłynąć na rozwój kariery, ułatwić podjęcie pierwszej pracy po zakończeniu edukacji. Jakiej pracy studenci się podejmują, jakie są ich oczekiwania? Czy są one zgodne z oczekiwaniami i opiniami pracodawców? Wyniki badania postaw studentów: "Praca wakacyjna ...
-
Zaangażowanie w pracę nie dla młodych
Niezaangażowane pokolenie: stres i presja związana z pracą powodują, że młodzi pracownicy na całym świecie nie czują się zaangażowani w swoje obowiązki zawodowe. Ponadto są najbardziej narażeni na stres w pracy. W perspektywie długoterminowej grozi to problemem w zarządzaniu zasobami ludzki i rodzi nowe wyzwania dla działów HR. Polska młodzież ...
-
Centrum Handlowe Kowale w Gdańsku
AXI IMMO zajmie się komercjalizacją Centrum Handlowego Kowale. Całkowita powierzchnia przeznaczona pod wynajem wynosić będzie ok 4.700 m2. Centrum powstanie w sąsiedztwie dzielnic zamieszkałych przez około 40, 000 mieszkańców, w najbardziej dynamicznie rozwijającej się części Trójmiasta. Otwarcie galerii ma nastąpić w grudniu 2012 roku. Centrum ...
-
W co chcą inwestować Polacy?
Najbardziej opłaca się inwestować w nieruchomości - uważa tak niemal co drugi Polak. Na kolejnych miejscach znalazły się złoto, tradycyjnie uważane za najlepszą lokatę kapitału na trudne czasy oraz fundusze inwestycyjne, które zrehabilitowały się w naszych oczach po kryzysowym roku 2009. O preferencje inwestycyjne pytał w maju Polaków Instytut ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2011
W kwietniu 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (832) i Gazetę Wyborczą (659). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazła się stacja TVN24 (390) - informuje Instytut Monitorowania Mediów. IMM podaje: kwietniowy ranking cytowań zdominowany był, jak można było przewidzieć, przez tematykę związaną z ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2011 i prognoza II kw. 2011
Niestety, polski small biznes wciąż nie ma wielkich nadziei na poprawę sytuacji gospodarczej kraju w najbliższych trzech miesiącach. Również negatywnie oceniana jest aktualna kondycja ekonomiczna Polski - wynika z najnowszej edycji badania Sektora MŚP prowadzonego co kwartał przez wrocławski Instytut KerallaResearch. Taki pesymistyczny trend ...
-
Najbardziej zakorkowane miasta Polski
Poznań, Warszawa i Kraków to miasta o najbardziej zakorkowanych centrach, wynika z analizy Korkowo.pl - serwisu informującego na bieżąco o korkach na polskich drogach. Średnia dzienna prędkość wynosi tam ok. 20 km/h. Nieco lepiej jest na trasach wjazdowych. Najszybciej można wjechać do Rzeszowa. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl przeanalizowali ...
-
Shopping clubs przyszłością e-handlu?
Siedmiu na dziesięciu użytkowników internetu w Europie przyznaje, że zna zasady kupowania w klubach zakupowych (ang. shopping e-clubs) - wynika z najnowszych badań. Co więcej, jedna trzecia internautów np. w Niemczech należy do jednej z ekskluzywnych grup, której członkowie mogą korzystać ze specjalnych promocji podczas kampanii promujących ...
-
Najlepsze letnie festiwale muzyczne w Europie 2011
Havas Sports & Entertainment zaprezentował wyniki badań i obserwacji, prowadzonych na 21 rynkach europejskich, wśród 64 najważniejszych festiwali muzycznych. Rezultaty wskazują na państwa oraz imprezy, dostarczające najbardziej ekscytujących doznań. Jest to jedno z największych tego typu przedsięwzięć badawczych w obszarze rozrywki muzycznej, ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje I kw. 2011
Polska nadal jest liderem wśród państw Europy Środkowej pod względem poziomu optymizmu. 91% kadry kierowniczej w naszym kraju pozytywnie ocenia perspektywy finansowe dla swojej firmy w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Przedsiębiorstwa nie planują natomiast znacznego zwiększania poziomu zatrudnienia. Kluczowe w budowaniu konkurencyjności polskiej ...
-
Zagrożenia internetowe I kw. 2011
Kaspersky Lab przedstawia raport poświęcony ewolucji zagrożeń IT w pierwszym kwartale 2011 r. Po przeanalizowaniu ogromnej liczby zagrożeń eksperci z Kaspersky Lab zidentyfikowali wiele istotnych trendów. Najbezpieczniejszym krajem świata okazała się Japonia, a Polska znalazła się w grupie średniego ryzyka infekcji. W pierwszym kwartale 2011 roku ...
-
Spółki giełdowe a komunikacja z mediami
Analitycy to według dziennikarzy główne i najbardziej wiarygodne źródło informacji - wynika z badania "Oczekiwania mediów wobec spółek giełdowych" przygotowanego przez Martis CONSULTING przy współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych. Dopiero na kolejnych miejscach we wskazaniach respondentów znalazł się zarząd spółki oraz jej biuro IR/PR. ...
-
Młodzi ludzie a rynek pracy
Ponad 61 proc. Polaków znajduje pracę w swoich firmach przez przypadek, np. nie czytając dokładnie ogłoszenia o pracę. Z kolei 17 proc. rodaków przyznaje, że decydującym kryterium przy wyborze miejsca pracy są oferowane zarobki - wynika z badania serwisu Szybkopraca.pl. 12 proc. ankietowanych najbardziej zainteresowała dziedzina, którą zajmują w ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 24/2011
W czwartek na rynkach finansowych negatywne emocje wokół sytuacji budżetowej w strefie euro sięgnęły zenitu. Przeciągająca się debata o kształt pakietu ratunkowego dla Grecji potęguje obawy inwestorów, iż w najbliższych tygodniach kraj czeka bankructwo, a konsekwencje tego zdarzenia wstrząsną całym europejskim systemem finansowym. W takiej ...
-
Najbardziej wyraziste marki samochodów
Jak wskazują wyniki najnowszego badania TNS OBOP, najbardziej wyrazisty wizerunek marki wśród samochodów osobowych ma w Polsce Volkswagen. Postrzegany jest m.in. jako marka niezawodna, bezpieczna i wysokiej jakości. Na kolejnych miejscach uplasowały się Toyota oraz Opel. Na początku roku TNS OBOP zrealizował kolejną edycję badania „Intencja zakupu ...
-
Kluby piłkarskie a zainteresowanie mediów
Piątka najbardziej medialnych klubów piłkarskich to drużyny z największych miast - wynika z badania POLSKA PIŁKA prowadzonego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Podczas rundy wiosennej w prasie i Internecie najczęściej pojawiał się Lech Poznań, Cracovia, Legia Warszawa, Wisła Kraków i Polonia Warszawa. Warto zwrócić uwagę, że w czołowej ...
-
Kobieta - menedżer a rynek pracy
Kobieta menedżer dłużej niż mężczyzna szuka pracy, bardziej się stara oraz częściej korzysta z pomocy rodziny i znajomych przy pisaniu CV - wynika z najnowszego badania "Raport HAYS: menedżer i specjalista szuka pracy" międzynarodowej firmy rekrutacyjnej HAYS Poland. Niestety, polskie specjalistki rzadziej są zadowolone z zaproponowanej im oferty ...
-
Polskie firmy dbają o zaufanie klienta
Polskie przedsiębiorstwa cenią najbardziej wartości związane z zaufaniem i satysfakcją klienta. Mniej uwagi poświęcają zaś wartościom związanym ze stosunkiem organizacji do zasad etyki i moralności - tak wynika z badań przeprowadzonych przez On Board PR. Przedsiębiorstwa, określając wartości istotne dla ich tożsamości, nie zawsze używają ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 25/2011
Najbogatszym krajem unijnym (licząc PKB/osobę w PPS, czyli wg parytetu siły nabywczej) są Luksemburg - PPS 283 i Holandia - PPS 134, Dania, Irlandia i Austria - PPS 125. Polska wśród krajów unijnych ma parytet na poziomie PPS 62 i wśród krajów unijnych zajmuje piąte miejsce od końca. Gorzej od Polski oceniane są Bułgarii i Rumunia (PPS 45), a ...