-
Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele
TVN24, RMF FM oraz Rzeczpospolita znalazły się na podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,9 tys. razy, RMF FM - ponad 4,4 tys. razy, a Rzeczpospolita ...
-
Polskie OZE przyciągają inwestorów. Mamy awans w rankingu
Firma EY zaprezentowała rezultaty najnowszej fali rankingu RECAI, czyli listy rynków OZE, które uchodzą za najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia inwestorów. Czołówka zestawienia nie przynosi zaskoczeń - podobnie jak ostatnio są to USA, Niemcy oraz Chiny. Dobrą wiadomością jest wynik Polski, której tym razem udało się podskoczyć o 2. pozycje. ...
-
Cyberbezpieczeństwo. Prognozy Fortinet na 2024 rok
Koniec roku to okres podsumowań, ale też snucia przewidywań na kolejne miesiące. W ten trend wpisuje się ostatni raport zespołu FortiGuard Labs. Eksperci wskazują, że w najbliższym czasie cyberprzestępcy nie tylko nie odpuszczą, ale przedstawią nam cały wachlarz jeszcze bardziej wyrafinowanych metod swojego działania. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
4 najbardziej popularne mity o SEO i content marketingu
Międzynarodowy Raport WhitePress rozprawia się z najbardziej rozpowszechnionymi mitami na temat SEO i content marketingu. To interesująca lektura zwłaszcza, że dziś od odpowiedniego pozycjonowania strony zależy naprawdę bardzo wiele, a źle dobrane działania marketingowe są po prostu wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Pokolenie Z na rynku pracy: aktywiści czy hedoniści?
W pokoleniu Z nie brakuje społeczników i aktywistów, zajmujących zdecydowane stanowisko w bardzo ważkich sprawach, jak chociażby edukacja czy ochrona środowiska. Wystarczy wspomnieć tu Malalę Yousafzai, Amikę George czy Gretę Thunberg. Z drugiej strony, w dyskusji o Zetkach nie brakuje zarzutów o egoizm, cynizm lub hedonizm. Jaka jest prawda o ...
-
Rynek biurowy w stanie hibernacji
Spadek wolumenu inwestycyjnego, który notowany jest w tym roku we wszystkich sektorach rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, najbardziej widoczny jest w segmencie biurowym. Pomimo względnego ożywienia, jakie można było zaobserwować pod koniec lata, całkowita wartość wolumenu transakcyjnego zarejestrowanego w okresie Q1-Q3 2023 roku wyniosła ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
Najświeższe badanie gemiusAdReal to już tradycyjnie rzuca światła na kreacje reklamowe marek w telewizji, internecie i radiu. Najświeższe dane dotyczą listopada 2023 roku i potwierdzają, że u progu świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najbardziej aktywnym reklamowo sektorem okazał się handel. Czego jeszcze dowiadujemy się z najnowszej analizy? Z ...
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów
Pojawił się raport Accenture Life Trends, a w nim doniesienia o najbardziej aktualnych makrotrendach, które w 2024 roku oddziaływać będą na biznes oraz społeczeństwo. Okazuje się m.in., że w nadchodzących miesiącach przedsiębiorcy w szczególności powinni brać pod uwagę nowe postawy konsumentów, demokratyzację sztucznej inteligencji oraz kryzys ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 13% niż rok temu
Świąteczny koszyk zakupowy jest droższy o 13% niż rok temu, a najbardziej zdrożały takie produkty jak: groszek i kukurydza w puszce, cynamon, goździki i masa makowa - wynika z tegorocznego badania ASM Sales Force Agency. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W której sieci koszyk zakupowy będzie najdroższy? Gdzie nasz koszyk świąteczny będzie najtańszy ...
-
Taylor Swift rządzi gospodarką i PKB. 10 ważnych trendów na 2024 rok
Patrząc wstecz, patrząc w przyszłość – czy spokojnie już było? Na to pytanie próbują odpowiedzieć eksperci Allianz Trade w swojej najnowszej analizie gospodarczej. Ich zdaniem, przeszłość spełniła oczekiwania – bez wstrząsów w końcówce 2023 r. Niestety oczekiwać można ich w przyszłości – w ciągu najbliższych kilku miesięcy głosować będą obywatele ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem
TVN24, Gazeta Wyborcza oraz RMF FM znalazły się na podium listopadowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w listopadzie 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,6 tys. razy, Gazeta Wyborcza - ponad 3,7 tys. razy, a RMF FM - ...
-
Aplikacje mobilne, czyli wysoka jakość albo śmierć
Aplikacje mobilne święcą triumfy popularności, a dla sporej części użytkowników, zwłaszcza tych najmłodszych, są one nieodłącznym elementem codzienności. I to właśnie tzw. „Pokolenie Aplikacji” okazuje się najbardziej krytyczne wobec oferowanych im rozwiązań. Młodzi oczekują, że będą one innowacyjne, intuicyjne i bezpieczne. Aplikacje, które nie ...
-
Rekrutacja pracowników: 66% firm wskazuje na niedobór talentów
Problemy z rekrutacją pracowników o określonych kompetencjach są co prawda mniejsze niż w ubiegłym roku, jednak nadal aż 66% firm boryka się z niedoborem talentów - wynika z najnowszego raportu ManpowerGroup. Najbardziej pożądane są umiejętności z obszaru IT & analizy danych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki jest poziom niedoboru talentów w ...
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2023: Allegro, Rossmann i Lidl
Allegro, Rossmann, Lidl to liderzy najnowszego rankingu YouGov Best Brands autorstwa agencji badawczej Inquiry. Ranking prezentuje marki najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce w 2023 roku. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce? Jakie są najprężniej rozwijające się marki? Ranking ...
-
Sklepy na lekkim minusie w 2023 roku. Hipermarkety z największym spadkiem ruchu
W 2023 roku w sklepach odnotowano nieznaczny spadek ruchu rdr - o 1,7%. Liczba wizyt zmniejszyła się najbardziej w hipermarketach - o 8,1% rdr. Niewielki wzrost - o 1,2% rdr - odnotowały dyskonty - wynika z badania Proxi.cloud i UCE RESEARCH. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie sklepy odnotowały największy spadek ruchu w 2023 roku? Które ...
-
Ransomware znowu na szczycie listy cyberataków
Najnowsze doniesienia Cisco Talos po raz kolejny dowodzą, że cyberataki ransomware pozostają jednym z najbardziej dotkliwych zagrożeń. Nie oznacza to oczywiście, że tylko one stanowią zagrożenie. Coraz bardziej niebezpieczny okazuje się m.in. phishing z wykorzystaniem kodów QR. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z niedawnych incydentów ...
-
Najczęściej cytowane media 2023. Rzeczpospolita liderem
Rzeczpospolita, TVN24 i Wirtualna Polska znalazły się na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Rzeczpospolitą zacytowano w ubiegłym roku łącznie 33,9 tys. razy. Informacje TVN24 podawano w innych mediach przeszło 33 tys. razy. Wirtualna Polska cytowana była ponad 32 ...
-
T-Mobile pędzi z nowymi ofertami 5G Bardziej
T-Mobile startuje z nowymi ofertami 5G Bardziej. Do dyspozycji klientów jest już blisko 1500 stacji bazowych 5G Bardziej, a w najbliższych tygodniach będzie ich łącznie ponad 2000. Nowe oferty dostępne będą w każdym segmencie usług: od T-Mobile na kartę, przez oferty MIX, po abonamenty, w tym biznesowe. Internet mobilny w „Najsieci” przekroczył ...
-
Private equity w regionie CEE: optymizm i inwestycje w ESG
Pojawiła się najnowsza odsłona badania Deloitte Central European Private Equity Confidence Survey. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na nastroje panujące wśród inwestorów z Europy Środkowo-Wschodniej. Okazuje się, że wśród respondentów nadal panuje dość duży optymizm co do perspektyw na najbliższą przyszłość. Ta poprawa nastrojów daje o ...
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
Publicis Groupe opublikowała najnowszą analizę sytuacji panującej na rynku reklamy telewizyjnej w minionych 12 miesiącach. Okazuje się, że wydatki na spoty telewizyjne wzrosły w całym roku o 3,7%. Prognozy na najbliższą przyszłość są dość optymistyczne. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co wywarło szczególny wpływ na dynamikę wpływów reklamowych ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
Jakie trendy będą kształtować rynek reklamy internetowej w najbliższym czasie? Agencja Spicy Mobile przedstawia raport "Trendy w reklamie cyfrowej 2024", a w nim sześć najważniejszych wydarzeń, które zrewolucjonizują marketing w tym roku. Raport Spicy Mobile rzuca światło na dynamiczne zmiany w branży internetowej, podkreślając, jak istotne dla ...
-
Banki i ubezpieczyciele: pod nadzorem i przed wyzwaniami
W ostatnich latach branży finansowej przyszło funkcjonować w niełatwych dla niej warunkach i - jak wynika z opracowanego przez Deloitte raportu Financial Markets Regulatory Outlook 2024 - w najbliższych miesiącach wiele się w tej kwestii nie zmieni. Pomimo ustabilizowania inflacji i stóp procentowych, te dwa czynniki ciągle wywierać będą negatywny ...
-
Czy Polska jest gotowa na 4-dniowy tydzień pracy?
Według różnych badań Polacy i Polki średnio spędzają w pracy od blisko 40 do ponad 43 godzin w tygodniu, co czyni nas jednym z najbardziej zapracowanych narodów Europy. Dzięki wysokiemu etosowi pracy, rosnącym kompetencjom i inwestycjom w rozwój technologiczny, gospodarka kraju się rozwija. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa nie dziwi więc, że ...
-
Cyberprzestępcy to już nie są "zwykli" hakerzy
Check Point Research przedstawił najświeższą listę zagrożeń cybernetycznych. Po raz pierwszy opublikowane zostało również zestawienie najbardziej popularnych grup oprogramowania ransomware. Oto, jak w ostatnim czasie ewoluowały cyberataki i aktywność cyberprzestępców. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Która z grup ransomware okazała się ostatnio ...
-
Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
Biedronka, Allegro i Lidl to marki, których reklamy były najbardziej znane konsumentom w 2023 roku - wynika z rankingu YouGov Ad Awareness 2023, opracowanego przez agencję badawczą Inquiry. W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Ad Awareness zajmują marki Biedronka, Allegro i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą 3 p.p., uplasował się McDonald ...
-
Parki handlowe atrakcyjniejsze niż biurowce
Parki handlowe i obiekty typu convenience umocniły w minionym roku swoją pozycję na rynku transakcji inwestycyjnych w Polsce. W 2024 roku sektor nieruchomości handlowych nadal będzie przyciągał inwestorów tego typu aktywami, które uważane są za jedną z najbezpieczniejszych opcji inwestycyjnych. W 2023 roku rynek inwestycyjny zwolnił. Na jego ...
-
Cyberataki DDoS: Polska celem nr 1
Analitycy Check Point Research przedstawili swoje prognozy dotyczące cyberbezpieczeństwa w nadchodzących miesiącach i niestety nie należą one do najbardziej optymistycznych. W 2024 roku straty wygenerowane przez cyberataki mają kosztować świat 9,5 biliona dolarów, a rok później podskoczyć o kolejny bilion USD. Spokojnie nie będzie również w naszym ...
-
Przemysł: kryzys energetyczny niszczy branże energochłonne?
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował najnowszy raport "Kondycja branż energochłonnych w Europie Środkowej i Wschodniej dwa lata po szoku energetycznym". Opracowanie przygląda się najbardziej aktualnym trendom w przemyśle energochłonnym oraz wpływowi, jaki mogą wywierać na branże z tego sektora zmiany zachodzące w polityce UE. Z tego tekstu ...
-
Rynek nieruchomości pod presją ESG i napięć geopolitycznych
2,1 mld EUR w 2023 r. względem 5,8 mld EUR rok wcześniej. Tak spektakularny spadek odnotował w minionych 12 miesiącach wolumen inwestycji na rodzimym rynku nieruchomości - podaje The Polish Real Estate Guide 2024 autorstwa EY. W najbliższym czasie ma nas jednak czekać odbicie. Branża powinna się również oswoić z myślą o coraz większym wpływie, ...
-
Lewandowski vs Świątek, czyli rozpoznawalność kontra sympatia
Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia zaprezentował wyniki badania dotyczącego rozpoznawalności polskich sportowców. Nie jest zaskoczeniem, że główny pojedynek w tej dyscyplinie toczą ze sobą Iga Świątek i Robert Lewandowski. Jeśli jednak przyjrzeć się zestawieniu najbardziej lubianych sportsmenek i sportsmenów, to w tym wypadku zestawienie jest ...
-
Polacy ciągle wolą oszczędzanie niż inwestowanie pieniędzy
Firma Accenture prezentuje wyniki badania "(Nie)inwestycyjny obraz Polaków", które rzuca światło na podejście naszego społeczeństwa do oszczędzania i inwestowania pieniędzy. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że ciągle nie brakuje czynników, które powstrzymują ich przed lokowaniem kapitału. Jednocześnie okazuje się, że ci, którzy ...
-
Smartfony Infinix NOTE 40, NOTE 40 Pro oraz NOTE 40 Pro+ 5G
Zadebiutowała najnowsza seria smartfonów Infinix NOTE 40, obejmującamodele NOTE 40, NOTE 40 Pro oraz najbardziej zaawansowany NOTE 40 Pro+ 5G. Wszystkie smartfony zostały wyposażone w udoskonaloną technologię ładowania All-Round FastCharge 2.0, ekrany AMOLED o częstotliwości odświeżania 120 Hz, aparaty 108 Mpx z trzykrotnym bezstratnym zoomem oraz ...
-
Przemysłowy metaverse i sztuczna inteligencja, czyli TOP trendy w technologiach
Firma Deloitte opublikowała najnowszą odsłonę cyklicznego raportu poświęconego najbardziej aktualnym trendom technologicznym. Najświeższe opracowanie potwierdza m.in. panowanie generatywnej sztucznej inteligencji, ale wskazuje również na coraz większe znaczenie rozwijającego się metaverse, które przekształca się w narzędzie korporacyjne. Co ...
-
Koniunktura gospodarcza w III 2024
Z komunikatu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w marcu 2024 roku koniunktura gospodarcza jest oceniana na poziomie wyższym lub zbliżonym do lutowego. Koniunkturę najbardziej korzystnie oceniają podmioty z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa, a najgorzej - przetwórstwo przemysłowe, transport i gospodarka ...
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza - tak wygląda podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w lutym 2024 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Stację TVN24 cytowano w lutym 2024 roku blisko 3,8 tys. razy. Pozycje lidera telewizja ta zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów ...