-
Private equity: czy są jeszcze ślady po koronakryzysie?
... z ubiegłoroczną edycją jest wzrost znaczenia czynnika ESG w inwestycjach (przestrzegania przez firmę norm ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego). 72% respondentów z funduszy PE sondowanych przez EY spodziewa się premii za wartości ESG w spółkach portfelowych, które planują sprzedać. Zarządzający funduszami ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... lata. Pandemiczny kryzys nie oznaczał jednak zastoju na rynku pracy. Co piąty respondent w trakcie pandemii zdecydował się na zmianę zatrudnienia – 72 proc. pozostało w tej samej branży, a 12 proc. postanowiło spróbować swoich sił w nowej. W tej drugiej grupie przeważali mężczyźni – 14 proc. w stosunku ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków jest występowanie większej ilości ekstremalnych zjawisk pogodowych i ich następstw, takich jak powodzie czy pożary (72%). Polacy dostrzegają też wyższe temperatury i długotrwałe susze. 76% Polaków obawia się skutków globalnego ocieplenia, przy czym niespełna 1/3 bardzo się ...
-
Boom na grunty pod inwestycje w nieruchomości komercyjne
... przez Robyg o potencjale budowlanym szacowanym na 104 tys. mkw. PUM. Wrocławski deweloper Vantage Development nabył natomiast w tym roku teren o powierzchni 4,72 ha na granicy gdańskiego Śródmieścia i Młodego Miasta za 222,5 mln zł. Grupa Geo z Krakowa kupiła zaś grunty na obszarze Wildy ...
-
Polscy specjaliści z branży IT chcą pracować w kraju
... planuje lub raczej nie planuje zmieniać pracy. Nowymi wyzwaniami zawodowymi podobnie nie jest zainteresowana większość specjalistów IT z Czech i Słowacji (kolejno 72 i 71 proc.). Powody poszukiwania pracy Według specjalistów z branży IT z regionu, nie tylko warunki finansowe są motorem zmian miejsc pracy. Choć ...
-
W T-Mobile nielimitowany internet na święta
... Mix). Oferta jest również mogą skorzystać również klienci biznesowi (Magenta Biznes Internet, Jump proFirma lub DATA JUMP). Aktywacja nastąpi w ciągu 72 godzin od przyjęcia zlecenia, a z darmowego nielimitowanego internetu można korzystać przez 14 dni na terenie Polski.
-
Kryptowaluty na celowniku hakerów, a blockchain nie taki bezpieczny.
... , przy czym w 2021 r. skradziono kryptowaluty o wartości około 3,2 mld USD, co stanowi wzrost o 516% w porównaniu z 2020 r. Około 2,2 mld USD z tych środków — 72% łącznej kwoty w 2021 r. — zostało skradzione z protokołów DeFi - Crypto Crime Report Chainalysis. Rosja chce zabronić handlu kryptowalutami. Chińczycy już mają zakaz ...
-
Oto fakty i mity na temat subskrypcji
... tak 47 proc. badanych. Widać to szczególnie w przypadku decyzji o zakupie subskrypcji sklepów internetowych, gdzie najważniejszymi motywatorami są zniżki i oferty specjalne (72 proc.), oszczędności na dostawie (64 proc.) oraz darmowa dostawa przy zwrocie produktu (53 proc.). Istotne stają się także kryteria związane ...
-
Po co nam piwo bezalkoholowe?
... – konsumenci, widząc ich większą dostępność, jakość i szerszy wybór, chętniej po nie sięgają. Z naszego badania wynika, że jest to zauważalny trend – 72% Polaków w sklepach dostrzega coraz większy wybór dobrych piw bezalkoholowych – zauważa Piotr Zimolzak Wiceprezes Zarządu SW Research. Lepsze nawodnienie Dodatkowo, Polacy ...
-
Kobiety na rynku pracy w sektorze finansowym: walka o pozycję trwa
... obecność innych kobiet na strategicznych stanowiskach. Jednocześnie za główne bariery na drodze kobiecych karier respondenci uznali uwikłanie pań w tradycyjne role (72% wskazań), trudności w pogodzeniu pracy z życiem prywatnym – głównie w przypadku kobiet wychowujących dzieci (65%) oraz tzw. fasadową skromność (59% odpowiedzi). Z kolei na ...
-
Mobbing w pracy: jak go rozpoznać i się obronić?
... działania. 70% badanych twierdzi, że gdyby doświadczyli mobbingu, byliby gotowi zgłosić to do przełożonych. Nieco częściej taką wolę widać w kobietach (72%), ale mężczyźni również w dużej skali wskazują gotowość do przeciwdziałania nieprawidłowościom (68%). Warto zauważyć, że najczęściej na takie działania zdecydowałyby się ...
-
Czy inflacja i wysokie ceny powstrzymują przed marnowaniem żywności?
... o zawartość lodówki rośnie wraz z wiekiem respondentów: od 44 proc. w grupie poniżej 45 lat, przez 60 proc. w grupie 45-64 lata, po 72 proc. wśród osób 65+. Mimo, że inflacja spada, to jednak trudno to zauważyć w przypadku produktów żywnościowych. Ich relatywnie wysoka cena ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... znalazł się Euro RTV AGD (617 mld kontaktów reklamowych, 75,45% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (333,18 mln kontaktów, 72,75% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamykają Carrefour (173,17 mln kontaktów i 65,05% zasięgu) oraz PKP Intercity (182,6 mln kontaktów ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (642 mld kontaktów reklamowych, 77,28% zasięgu), na trzecim – Lidl (339,9 mln kontaktów, 72,71% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Agata Meble (172,75 mln kontaktów i 64,89% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy ...
-
Nieruchomości komercyjne w CEE: Polska liderem spadków w inwestycjach
... 2,2 mld euro, spadł o 59% (rok do roku). Najmniejsza zmiana nastąpiła w Czechach (spadek o 38% z wynikiem 749 mln euro), a największa - w Polsce (spadek o 72% z wynikiem 801 mln euro) i na Węgrzech (spadek o 82% z wynikiem 114 mln euro). Zamrożenie rynku na Węgrzech jest spowodowane nie tylko ...
-
Rynek pracy: słodko-gorzkie wieści o rekrutacji pracowników
... r. dane: CEiDG). Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w sierpniu w budowlance wyniósł minus 8 (GUS). 10 proc. firm odnotowało poprawę koniunktury, 17,9 proc. spadek, a 72,1 proc. organizacji uważa, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Jednak zdecydowanie uległa, biorąc pod uwagę liczbę rekrutacji i planowanych zatrudnień. Podobnie ...
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... w wydatkach reklamowych w radiu miała w sierpniu marka Media Expert (12,25%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (5,91%) oraz Lidla (2,72%). gemiusAdReal gemiusAdReal to pierwsze na rynku badanie, które dostarcza dane na temat aktywności reklamowej wszystkich marek komunikujących się z konsumentami poprzez ...
-
W branży IT dominuje kontrakt B2B
... firm informatycznych od końca 2022 r. wzrosła już o 10 proc., a na każdą wykreśloną z rejestru przypada aż siedem nowych. Najwięcej, bo aż 72 proc. tych działalności, jest związana z oprogramowaniem. Doradztwem w zakresie informatyki zajmuje się nieco ponad 17 proc. Trochę ponad 6 proc. jest zarejestrowanych ...
-
Jak bardzo obchodzą nas zmiany klimatu?
... klimatycznymi wyrażają mieszkańcy Turcji czy Włoch, czyli krajów o ciepłym klimacie. Niepokojący jest natomiast niższy poziom obaw w USA – wyraża je zaledwie 72% respondentów. Tymczasem Stany Zjednoczone są istotnym emitentem gazów cieplarnianych, a od ograniczenia tej emisji będzie zależała możliwość powstrzymania negatywnych skutków zmiany ...
-
Pokolenie Z na rynku pracy: aktywiści czy hedoniści?
... chętnie pracowałoby w weekendy oraz w nocy, jeśli wiązałoby się to z wyższymi zarobkami. Pokolenie Z jest świadome wyzwań, jakie stoją przed ich generacją - 72% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że nierówności pomiędzy najbogatszymi i najbiedniejszymi w ich kraju pogłębiają się , a 77% uważa, że będzie musiało pracować ciężej niż ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... , 83,04% zasięgu), na trzecim – MediaMarkt (0,66 mld kontaktów, 78,25% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Netto (0,35 mld kontaktów i 72,79% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w listopadzie marka Media Expert (12,89%). Kolejne miejsca ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... ,61% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,94 mld kontaktów reklamowych, 79,72% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,82 mld kontaktów, 79.92% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Apetizer Senior (0,24 mld kontaktów ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: prywatny kapitał na prowadzeniu
... . Inwestorzy z USA spadli z czołowego miejsca w 2022 r. na szóste miejsce w rankingu 10 największych źródeł prywatnego kapitału transgranicznego w 2023 r., przy spadku inwestycji o 72% rok do roku do 1,3 mld USD. Tymczasem transgraniczny kapitał z Hiszpanii był największym źródłem inwestycji dokonanych przez grupę HNWI w 2023 r., a te ...
-
Unia Europejska w oczach jej obywateli
... wsparcia humanitarnego osobom dotkniętym wojną, a ponad osiem na dziesięć (83 %) zgadza się na przyjęcie do UE osób uciekających przed wojną. 72 % obywateli UE popiera sankcje gospodarcze nałożone na rosyjski rząd, przedsiębiorstwa i osoby fizyczne, a 70 % zgadza się na udzielenie Ukrainie wsparcia finansowego ...
-
Pół roku i dwa nowe biurowce we Wrocławiu
... obecnie jedynie trzy projekty o łącznej powierzchni 39 000 m kw. Zakładając terminowość harmonogramów do końca bieżącego roku na wrocławski rynek trafi 72% realizowanej obecnie powierzchni – komentuje Anna Patrzyk-Sperzyńska, Associate Director, Knight Frank. W pierwszej połowie roku najemcy podpisali umowy na blisko 50 000 ...
-
Magazyny w Polsce, czyli europejska czołówka
... z poufnym najemcą w Panattoni Park Wrocław Logistics South Hub, obejmująca 91 tys. m kw. Kolejną dużą transakcją było przedłużenie umowy na wynajem 72 tys. m kw. przez firmę LX Pantos w Prime Logistics Wrocław. Po stronie deweloperów widać również duże ożywienie. Deweloperzy w okresie od stycznia ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,08 mld kontaktów reklamowych i 82,71% zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,82 mld kontaktów i 76,72% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,53 mld kontaktów reklamowych i 78,49% zasięgu w populacji ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025
... kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych). Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro ...
-
Coaching a oszczędzanie
... zasadzie poczucia zazdrości; pochwała na piśmie w formie dyplomu (i wpisem do akt). Można ją stosować razem z pochwałą ustną, lecz powinna być stosowana, ... na ciągłym podnoszeniu umiejętności pozostałych pracowników ponieważ łączna średnia ocena zespołu (32,72) nie jest satysfakcjonująca przy obranym kryterium minimum akceptowalnym 30pkt – maksimum ...
-
Hewitt Associates: fuzje i przejęcia 2010
... , specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim opublikowała wyniki globalnego badania "Fuzje i przejęcia". Wynika z niego, że na poziomie ogólnoświatowym 72 % firm zakłada, iż poziom aktywności w zakresie zawierania transakcji zwiększy się lub utrzyma na podobnym poziomie w ciągu dwóch najbliższych lat. Pomimo ...
-
Polskie firmy działają w trudnych warunkach
... raporcie ZPP, łatwość prowadzenia biznesu w Polsce została sklasyfikowana w 2010 r. dopiero na 72 miejscu spośród 183 badanych gospodarek (wg raportu Doing Business) ... . Rejestracja własności Rejestracja własności dotyczy m.in. transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości. W Polsce akt rejestracji zajmuje średnio aż 197 dni (jest on związany głównie z ...
-
Jakość paliw w Polsce 2011
... w przypadku 2,35 proc. sprawdzonych próbek (rok wcześniej było to 3,72 proc.). Największe odstępstwa od norm jakościowych stwierdzono w województwach: świętokrzyskim – 10,53 ... . Dotychczas wszczęto postępowania w 38 przypadkach: do sądów skierowano jeden akt oskarżenia, 17 spraw umorzono m.in. z powodu braku znamion przestępstwa, nie wykrycia sprawcy ...
-
Komornicy sądowi: będzie ich więcej
... pięciu asesorów, to z tego tytułu nie stanie się on nagle wypłacalny, a przekazywanie akt pomiędzy kancelariami tylko przedłuży postępowanie” – mówi Robert Damski, rzecznik prasowy ... firmy windykacyjne, a dokładnie przez 15 podmiotów z tej branży. W 2010 roku 72% wszystkich spraw wniesionymi do e-sądu były sprawami wniesionymi przez te firmy. Z ...
-
Czy banki zasługują na tak duży kredyt zaufania?
... najlepiej obrazuje fakt, że pomimo iż jedna instytucja finansowa na cztery odnotowała akt cyberprzestępstwa, to zaledwie 3% konsumentów wierzy, że ofiarą hakerów może być ... w życie w maju 2018 roku, zmusi organizacje do ujawnienia wycieku danych w ciągu 72 godzin, a w przypadku zaniechania – zapłacenia dużych kar. Co ciekawe, dyrektywa Unii ...
-
Sztuczna inteligencja jest już wszędzie?
... traktowaną jak science-fiction, ale wręcz trafiła pod strzechy. Z danych SAS wynika, że w jednym lub w kilku obszarach działalności korzysta z niej już 72% organizacji z całego świata. Coraz trudniej jest również wymienić branżę, w której nie znajduje ona choćby najmniejszego zastosowania. Tej popularności nie ma ...
Tematy: sztuczna inteligencja, AI