-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... , że choć powoli, to jednak konsekwentnie wzrasta w Polsce zainteresowanie napojami alkoholowymi z winogron. To również jest zgodne z trendem związanym z odchodzeniem od mocnych alkoholi na rzecz tych „lżejszych” – mówi Remigiusz Zdrojkowski. - Podczas rozmaitych uroczystości na polskich stołach rzadziej pojawia się wódka, a częściej białe lub ...
-
Sprzedaż wódki spadnie do 2015 r.
... alkoholi wysokoprocentowych w Polsce spadnie o około 8 procent, do niemal 275 mln litrów - wynika z ... jednak, w ocenie specjalistów, potem konsumpcja piwa zacznie spadać. - W ostatnich latach widoczny jest trend malejący w spożyciu alkoholi mocnych, głównie wódki, ale spadków doświadcza też rynek piwa. Dlatego wydaje się, że najlepsze perspektywy ...
-
Spada sprzedaż alkoholu w Polsce
... , a także po wódki smakowe – łączna dynamika tych alkoholi w okresie najbliższych 5 lat ma wynieść 20,2%. Prognozy przewidują także rosnącą popularność napojów określanych mianem „ready to drink”, czyli gotowych drinków wyprodukowanych na bazie alkoholi mocnych. - Ogólny spadek spożycia alkoholi przez Polaków jest obserwowany na przestrzeni wielu ...
-
Branża FMCG: sprzedaż V 2009
... mlecznych (-15,4% ; -28,1%) i serków homogenizowanych (-5,6% ; -7,2%). Istotne wzrosty sprzedaży zanotowano dla: papierosów (22,3% w maju br. vs maj 2008), wódki i alkoholi mocnych (17%), piwo (13,3%), kawa rozpuszczalna tradycyjna (10,2%), chipsy i chrupki (13,0%), gumy do żucia oraz lody (po 6%). Informacje o badaniu Indeks Koniunktury ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... z podwyżką akcyzy 1 stycznia 2014 r. producenci wprowadzili nowe cenniki. Korzystając z okazji część sklepów, zwłaszcza dużych sieci i dyskontów, również podwyższyła ceny mocnych alkoholi. Niektórzy dystrybutorzy zdecydowali się rozłożyć podwyżki w czasie. Choć w pierwszym kwartale większość małych i średnich sklepów nie zmieniła cen, to sprzedaż ...
-
"Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach
... nazwiska konkretnej osoby. Ogólnie, ale bardzo szybko wyobrazimy sobie taką markę, jak Brad Pitt czy jak Ronaldino. Weźmy przykład z branży alkoholi mocnych. Fakt, iż dana wódka, produkowana jako jedna z nielicznych w kraju z ziemniaczanego spirytusu (atrybut fizyczny marki), jest łagodna w zapachu i smaku i łatwo się ...
-
Branża FMCG: sprzedaż III 2009
... w porównaniu z wynikami w lutym br.: piwo – 1,24%, napoje bezalkoholowe – 0,47%, słodycze – 0,23%, kawa i herbata – 0,06%. Sprzedaż papierosów oraz wódki i alkoholi mocnych spadła odpowiednio o: 0,09% i 0,63%. W stosunku zaś do poprzedniego roku - w marcu br. sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 3% wyższa niż ...
-
Jak piwo nakręca polską gospodarkę?
... do spotkań w gronie znajomych. Zamiast tego, zamknięci w domach Polacy częściej decydowali się na inne trunki, stąd np. obserwujemy wzrosty sprzedaży alkoholi mocnych oraz wina – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
-
Polacy kupują nielegalny alkohol
... alkohol przemysłowy wprowadzany do nielegalnego obrotu przez grupy przestępcze. To alternatywa dla mocnych alkoholi, głównie wódki. Skala zjawiska jest dziś mniejsza niż 10 lat ... Polsce to ok. 18 mln litrów 100 % alkoholu, czyli 15% całego rynku mocnych alkoholi. Utracone wpływy budżetu państwa z tytułu handlu nielegalnym alkoholem szacuje się na 1,2 ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... wódkę, która pozostaje wciąż zdecydowanym liderem wśród mocnych trunków w Polsce. Analitycy z Euromonitora przewidują, że najbardziej spadnie sprzedaż browarów. Sprzedaż piwa spaść ma w tym roku o około 5 proc., do nieco ponad 20 mld zł. Sprzedaż piwa i innych alkoholi spadała także w 2009 r. Najbardziej ucierpiały browary ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... , a ok. 1,5 mln litrów 100-proc. alkoholu wyprodukowano w systemie gospodarskim. W 2010 r. skalę alkoholowej szarej strefy można było oszacować na 9-10 % całego rynku mocnych alkoholi, czyli około 12,7 – 13,7 mln litrów alkoholu . Cały rynek napojów spirytusowych ma wartość ok. 13,6 mld zł, co oznacza, iż ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce poniżej średniej europejskiej
... piwa i whisky W Polsce w ostatnich dwóch dekadach znacząco zmieniła się struktura spożywanego alkoholu. Wzrosło spożycie piwa, spadła konsumpcja wódki i win. W kategorii mocnych alkoholi od kilku lat słabnie spożycie czystej wódki, natomiast coraz większą popularnością cieszą się whisky, koniaki i likiery smakowe o niższej zawartości alkoholu.
-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... . Według szacunków ZP PPS, wielkość alkoholowej szarej strefy w Polsce to ok. 18 mln litrów 100 % alkoholu, czyli 15% całego rynku mocnych alkoholi.
-
Eksport wódki w górę
... dzięki poprawie sytuacji finansowej producentów w pierwszej połowie 2013 r. Umożliwiło to większe inwestycje w sprzedaż poza granicami kraju. Od kilku lat najwięcej mocnych alkoholi wysyłamy na rynki unijne. W 2013 r. ich udział w eksporcie wyniósł 62%. Kluczowym odbiorcą europejskim pozostaje Francja. Poza UE najważniejszym partnerem handlowym ...