-
Dobry czas dla alkoholi premium
... dane dotyczące rynku alkoholi w Polsce nie są optymistyczne dla producentów i dystrybutorów. Czy jednak walczyć o klienta można wyłącznie niską ceną? Paradoksalnie, dla niektórych firm ratunkiem może być zwrot w stronę segmentu premium. Statystyki sprzedaży dotyczące roku 2023 wskazują na spadki sprzedaży alkoholi w większości kategorii. Inflacja ...
Tematy: alkohol, rynek alkoholi, sprzedaż alkoholu, spożycie alkoholu, alkohole, alkohole premium, piwo, wino, brandy, koniak, whisky, gin, rum -
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... influencerów i partnerów handlowych, aby nauczyć konsumentów, na przykład, mieszania własnych koktajli. Producenci alkoholi wysokoprocentowych prześcignęli marki piwne pod względem wartości sprzedaży, oferując więcej doświadczeń i rytuałów premium związanych z ich produktem i sposobem jego serwowania – powiedział Ben Lukawski, Global Chief Strategy ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... alkoholi – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, zajmującej się obsługą logistyczną towarów akcyzowych. - Okazuje się, że z roku na rok zmniejsza się zainteresowanie piwem czy wódką z niskich półek, podczas gdy wzrosty są zauważane głównie od poziomu premium ... trendem związanym z odchodzeniem od mocnych alkoholi na rzecz tych „lżejszych” – ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... dotyczyły praktycznie wszystkich segmentów rynku, zarówno trunków ekonomicznych, jaki i premium. „Obawialiśmy się, że tak wysoka podwyżka akcyzy doprowadzi do załamania rynku ... również dużo wyższy podatek VAT. Napoje spirytusowe są najbardziej opodatkowaną kategorią alkoholi w Polsce. Znaczenie gospodarcze wódki W 2013 r. branża wyprodukowała 300 mln ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
... odbuduje swoją wartość sprzed wybuchu pandemii. Kategoria luksusowych alkoholi, która w poprzednich latach odnotowywała jedną z najwyższych dynamik wzrostu spośród analizowanych segmentów ... KPMG w Polsce. 76,6 tys. nowych samochodów luksusowych i premium kupili Polacy w 2020 roku Samochody marek luksusowych i premium od wielu lat stanowią największy ...
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
... przez samochody premium i luksusowe - wynika z raportu KPMG w Polsce ... premium i 267 sztuk aut luksusowych. Branża luksusowa powoli odbudowuje przychody do poziomów sprzed pandemii. Jak na razie tylko segment samochodów marek premium i luksusowych przekroczył poziom z 2019 roku. Oprócz branży motoryzacyjnej najlepiej radzi sobie segment alkoholi ...
-
Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
... swoją pozycję – samochody luksusowe i premium niezmiennie największym segmentem rynku Segment samochodów premium i luksusowych dominuje na rynku dóbr luksusowych ... dyskrecji i indywidualnego podejścia w tym segmencie. Kosmetyki i perfumy wyprzedziły segment alkoholi pod względem wartości rynku Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w Polsce osiągnął ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2018
... luksusowych w Polsce niezmiennie od lat pozostają samochody marek premium oraz luksusowe, które stanowiły 13,5% rejestracji ... alkoholi stanowi niewielką część (niecałe 2%) całego rynku alkoholi, którego wartość szacowana jest na 62,5 mld złotych. Na uwagę zasługuje rynek luksusowej biżuterii i zegarków, który jest drugim po rynku samochodów premium ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... polskich marek premium i luksusowych obecnych jest w segmentach odzieży, biżuterii i zegarków oraz alkoholi. Większość zamożnych i bogatych osób zna przynajmniej kilka marek premium i luksusowych pochodzących z Polski (marki wskazane przez konsumentów samodzielnie). Do najbardziej rozpoznawalnych polskich marek reprezentujących segment dóbr premium ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... w segmencie premium. Często prowadzą też własny import,” dodaje. Alkohole i wędliny z wyższej półki Rynek spożywczych dóbr luksusowych charakteryzuje się znaczącym udziałem napojów, a w tym produktów alkoholowych. Według danych PMR, alkohol stanowi 95% wartości sprzedawanych w Polsce napojów z wyższej półki. Wiodąca pozycja alkoholi wynika z ich ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... drugiej połowie roku dużo wydawał także Santander Bank Polska. W branży napojów i alkoholi swoje działania marketingowe mocno zintensyfikowały Kompania Piwowarska oraz Coca-Cola, ... i frontlight. Rośnie natomiast podaż nośników citylight i citylight premium oraz nośników digital out-of-home, a także reklamy tranzytowej. Wartość reklamy w magazynach w ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016
... ma segment samochodów luksusowych i premium, którego wartość w 2016 roku szacowana jest na około 8,5 mld zł. Liczba rejestracji nowych aut premium i luksusowych (na koniec III kwartału ... średnioroczne tempo wzrostu. Niewiele wolniej będzie rósł rynek ekskluzywnych alkoholi. Pozostałe segmenty będą umacniać swoją pozycję nieco wolniej, jednak wciąż ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... segmencie convenience jest Kolporter, testujący sklepy Meta, wyróżniające się dużym wyborem alkoholi. Moda na segment convenience przyszła do Polski z rozwiniętych krachów ... placówek. Na rynku zadebiutował nowy gracz: rozwijana przez Emperię Stokrotka Premium. Własne plany uruchomienia własnej sieci ma też North Coast, importer delikatesowej ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... . 1,5 mln litrów 100-proc. alkoholu wyprodukowano w systemie gospodarskim. W 2010 r. skalę alkoholowej szarej strefy można było oszacować na 9-10 % całego rynku mocnych alkoholi, czyli około 12,7 – 13,7 mln litrów alkoholu . Cały rynek napojów spirytusowych ma wartość ok. 13,6 mld zł, co oznacza, iż ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2012
... marek dostępnych w Polsce odnotowano w segmencie luksusowych alkoholi i używek (88%), następnie w sektorze hi-tech (86%), akcesoriów i dodatków (75%) oraz w sektorze motoryzacyjnym (75%). Znajomość marek luksusowych Z raportu KPMG wynika, że do najbardziej znanych marek samochodów luksusowych i premium należą w Polsce BMW, Jaguar, Porsche, Ferrari ...
-
Rośnie spożycie i produkcja wina w Polsce
... Coraz częściej wybieramy też wina z wyższej półki cenowej. Udział win premium i top premium w wartości rynku detalicznego zwiększył się z 17% w sezonie 2017/18 ... z 2016 r. zwiększyło się o 10%. Co więcej, rośnie też udział wina i miodów pitnych w strukturze spożycia alkoholi w Polsce – z 7,2% w 2016 r. do 8,0% w 2020 r. Na podstawie danych GUS o ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2011
... segmencie hi-tech (w Polsce jest obecnych 86% kluczowych marek z tego sektora) oraz alkoholi i używek (dostęp do 82% marek). Najsłabiej reprezentowane są w Polsce luksusowe marki związane ... (20% wartości rynku), odzież i obuwie (18%) oraz kosmetyki klasy super premium (9%). Rynek dzieł sztuki i antyków W 2010 roku wartość wylicytowanych obiektów na ...
-
Znamy wyniki BrandZ. Oto najcenniejsze marki świata 2017
... . Adidas był najszybciej rosnącą marką pod względem procentowym (w górę o 58%, do 8,3 mld USD), a za nim uplasowała się chińska marka alkoholi typu premium Moutai (wzrost o 48%, do 17 mld USD). Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym świecie ...
-
Czarny Piątek bez tajemnic: kim jest łowca okazji?
... dla wszystkich wyróżniających tę grupę kategorii jest czerpanie przyjemności i rozrywka. Dlatego wśród łowców okazji znajdziemy m.in. pasjonatów wina czy alkoholi klasy premium, smakoszy kawy i herbaty, a także profile osób zainteresowanych tańcem, usługami kosmetycznymi i prowadzeniem zdrowego trybu życia. Tradycja Black Friday rośnie w siłę ...
-
Jak piwo nakręca polską gospodarkę?
... . Możliwe jest jednak dalsze przesunięcie w kierunku piw bezalkoholowych oraz segmentu premium – mówi Julia Patorska, Partner Associate w Deloitte Opinia ta znajduje potwierdzenie w wynikach sprzedaży. ... domach Polacy częściej decydowali się na inne trunki, stąd np. obserwujemy wzrosty sprzedaży alkoholi mocnych oraz wina – mówi Bartłomiej Morzycki ...