-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... alkoholowych kwitnie w krajach, których obywatele najmocniej odczuli kryzys gospodarczy, a rządy zdecydowały się na ... 52% respondentów przyznało, że łatwo jest kupić nielegalny alkohol 50% kupiło podrobiony alkohol znanych marek 36% Łotyszy ma znajomych, którzy regularnie sięgają po nielegalny alkohol 18% usprawiedliwia zakup nielegalnego alkoholu ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... subskrypcji pozwalają zwiększać wartość szerokiej gamie marek także poza sektorem technologii – jako przykłady można tu wymienić marki takie jak Lululemon, Nike, Mercedes-Benz czy Heineken. Sektor napojów alkoholowych utrzymał wzrost przez cały okres pandemii za sprawą marek chińskich napojów alkoholowych typu baijiu. Najcenniejszą marką alkoholową ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... . W obecnej chwili sytuację zmienia jednak większe niż wówczas rozpowszechnienie marek własnych dużych sieci handlowych (tzw. private labels). Mogą one stanowić dla konsumentów lepsze substytuty marek premium niż towary dawniej dostępne. Według Orłowskiego, producenci marek premium powinni uważnie patrzeć na konkurencję z tej strony, bowiem ...
-
Polskie media a mocne alkohole
... z prasy oraz internetu wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy marek alkoholi z segmentów: wódki, whisky i koniaki, wina i szampany, rumy i likiery. Badano ... – z uwagi na prawdopodobnie bardzo młody wiek odbiorców. Patrząc na liczby fanów „alkoholowych” fanpage’y odnieść można wrażenie, że cały Facebook pije. Wśród nich giną ...
Tematy: media, prasa, internet, media społecznościowe, monitoring mediów, mocne alkohole, alkohole, whisky, wódka -
Branża HoReCa perspektywiczna
... marek własnych, rynek HoReCa ma przed sobą nadal dobre perspektywy. Według szacunków PMR, wartość rynku restauracyjnego, obejmującego rynek restauracji, fast foodów, kawiarni oraz barów alkoholowych ... gdzie można przeprowadzać akcje promocyjne i reklamowe alkoholi. Stąd wiele marek właśnie w tym kanale walczy o zajęcie i ugruntowanie swojej pozycji w ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... kampanii marketingowych, których osią komunikacyjną były duże wydarzania sportowe (np. Euro 2020) lub muzyczne. Pandemia wymusiła globalne przeniesienie budowania doświadczenia marek alkoholowych do internetu Marki alkoholowe często nie mogą bezpośrednio zachęcać do konsumpcji własnych produktów. Z drugiej strony, spożywanie alkoholu jest głęboko ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... piwa wyniósł 1200 złotych. Pomimo dużej konkurencji i niewielkich spadków sprzedaży dużych, znanych marek, mniejsze, lokalne browary trzymają się mocno. W latach 2000-2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30%. Połowę wypijanych napojów alkoholowych stanowiło piwo. Polacy coraz chętniej sięgają po „złoty trunek” - w 2011 roku na ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... w domu, wyroby nieoclone lub fałszywki – zawsze stanowiła zagrożenie dla unijnych producentów. Przy rosnącej popularności europejskich marek napojów spirytusowych na takich rynkach jak Chiny, gdzie fałszowanie napojów alkoholowych już osiągnęło znaczne rozmiary, to zagrożenie rośnie. Nielegalna produkcja jest także znacząca na niektórych rynkach ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... asortymentu, wysokiej jakości produktów, zaczynają wprowadzać produkty własnych marek w segmencie premium. Często prowadzą też własny import,” dodaje. Alkohole i wędliny z wyższej półki Rynek spożywczych dóbr luksusowych charakteryzuje się znaczącym udziałem napojów, a w tym produktów alkoholowych. Według danych PMR, alkohol stanowi 95% wartości ...
-
Producenci napojów a kryzys
... W ciągu ostatnich dwóch lat liczba marek, nie będących markami własnymi sieci detalicznych, na tym rynku wzrosła o niemal 40 proc. Rośnie również znaczenie marek własnych, ... nałożonej na piwo jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do innych wyrobów alkoholowych i przewidujemy, że będzie miała negatywny wpływ na rozwój całej branży piwowarskiej w ...
-
Moda na zdrowie
... 4 godzin przed telewizorem (około 50% z nich) i nie stronią w większości od bardziej szkodliwych trunków (czytaj alkoholowych). Ponad 65% z nich kupuje wódkę, a około 13% popija whisky. Do ich ulubionych marek należą Ballantine’s oraz Bols. W kategorii napojów gazowanych, najczęściej wybierają Coca-Colę (ok.30%) oraz Pepsi ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, to na rynku napojów alkoholowych zajmuje ono nadal pierwsze miejsce. W porównaniu z chmielowym trunkiem nieskorzystanie ... do wyrobu opakowań. Najbardziej skutki dekoniunktury odczuwają producenci popularnych marek, produkowanych przemysłowo. Piwa regionalne, niepasteryzowane, niszowe ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 36/2014
... , a także mleka i produktów mlecznych, soi, słonecznika, mąki kukurydzianej oraz napojów alkoholowych trzech producentów. Prócz tego zakaz dotyczy dostaw do Rosji ukraińskiej ... złotym wypowiedział się minister finansów Mateusz Szczurek. Podobnie jak wczoraj prezes NBP Marek Belka, podszedł on dość spokojnie do jego ostatniej deprecjacji. Minister ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... miliony złotych (14% wszystkich wydatków na promocję), co z kolei oznaczało spadek o 15% względem minionego roku. Tradycyjnie już największa część budżetu marek alkoholowych przeznaczona została na reklamę piwa. Producenci produktów mlecznych ulokowali w reklamę ponad 23 miliony złotych (10% udziału w wydatkach całej branży FMCG ...
-
Rynek M&A nie przejmuje się polityką
... koncernowi Asahi Group Holdings Ltd. za ponad 7 miliardów euro. Jak przewiduje raport Deloitte spodziewane są dalsze przejęcia wiodących marek alkoholowych (w tym wymiana aktywów między głównymi uczestnikami rynku), poszukiwanie alternatywnych ofert produktów prozdrowotnych i dalsze zainteresowanie działalnością charakteryzującą się wysokim ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... i pesymistycznych nastrojów Polaków jest zwiększone zainteresowanie zakupami produktów marek własnych sklepów – 26% respondentów chce częściej kupować tego typu ... tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności dotyczą także kategorii napojów alkoholowych i bezalkoholowych, gdzie odpowiednio 41% i 37% konsumentów deklaruje zmniejszenie ...