-
Przemysł lotniczy w górę, transport w dół
... swoje możliwości przewozowe, dążąc do powiększenia swojego udziału w rynku - podaje analiza branżowa ubezpieczyciela należności Euler Hermes. W dużo gorszej sytuacji znajdują się ... Mogą one jednak również skłonić niektóre linie do przyjęcia nowych strategii rynkowych przewidujących konkurowanie z firmami, które dopiero rozpoczynają działalność – ...
-
Czy energetyka gazowa ma szanse na rozwój?
... dekadzie gaz może odgrywać coraz istotniejszą rolę w rozwoju polskiego sektora elektroenergetycznego” – powiedział Przemysław Staranowicz z ING Banku Śląskiego. Analiza strategii inwestycyjnych przeprowadzona w ramach raportu pokazuje, iż w roku 2012 udział źródeł gazowych w planach inwestycyjnych koncernów energetycznych w Polsce stanowi ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... 2% - ale i tak na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie – ujawnia najnowsza analiza domu mediowego Equinox Polska. Dane za pierwsze 3 kw. 2013 ... na emeryturę Roba Pridaya, tchnie nowe życie w korporację i przeprowadzi zwrot w strategii firmy, odnawiając portfel marek i budując silne relacje z klientami. Przed nowym prezesem trudne ...
-
Ryanair popularniejszy niż Wizzair
... popularnością. Analiza przygotowana przez Gemius pokazała, że liczba osób odwiedzających witryny umożliwiające rezerwację biletów lotniczych ... i portali rezerwacji biletów lotniczych. – Taka sytuacja może być efektem wieloletniej strategii Ryanair, który od lat stara się przyciągać konsumentów najniższymi cenami – komentuje Maciej Milewski, ...
-
Wakacje 2016: zamachy terrorystyczne zaszkodzą turystyce?
... analiza Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA na temat przyszłorocznych, zagranicznych wyjazdów ... o prawie 400 złotych (poprzednio o 360 złotych). Całkiem możliwe, że jest to lokalna wersja europejskiej strategii koncernu TUI stawiającego na zdecydowanie przyspieszenie tempa ekspansji, w tym również (a może zwłaszcza) poprzez obniżone ...
-
Ulice handlowe w Europie: czynsze dla najbogatszych
... zarezerwowane jest raczej dla najbardziej majętnych najemców. Analiza Cushman & Wakefield dowodzi, że w minionym roku czynsze w najbardziej ekskluzywnych lokalizacjach ... demograficzno-społeczne oraz turystyka. Monika Sujkowska, starszy analityk z działu strategii inwestycyjnych w firmie Cushman & Wakefield, powiedziała: „Wzrost gęstości zaludnienia i ...
-
Badania i rozwój: mniejsze firmy farmaceutyczne lepsze od gigantów
... gdy jeszcze pięć lat wcześniej wyniki były ponad dwukrotnie lepsze (10,1 proc.). Analiza rynku dowodzi również, że o wiele lepiej niż giganci radzą sobie średnie firmy, w ... latach obserwujemy bezwzględny nacisk na optymalizację kosztową, a ofiarą takiej strategii pada m.in. działalność badawczo-rozwojowa. Takie podejście jest również dowodem na ...
-
Rynek pracownika, czyli o świadomym kandydacie
... dowiedzieć się kandydaci to dla firm istotny element budowania strategii employer branding. Przed nami rezultaty światowego badania ManpowerGroup Solutions ”Czas Świadomego Kandydata” Jego autorzy zebrali opinie niemal 14 000 kandydatów do pracy. Analiza ich odpowiedzi potwierdza, że rynek pracownika stał się faktem ...
-
Marketing sensoryczny. Jakie ma możliwości?
... badanie Mood Media. Okazuje się bowiem, że wdrożenie strategii z elementami sensorycznymi owocuje wymierną finansowo reakcją emocjonalną klientów. Tak ... by przeprowadzić unikalne, behawioralne i neuromarketingowe badanie jakościowe. Naszym celem była dokładna analiza, jak kupujący reagują na określone bodźce sensoryczne – mówi Scott Moore, ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
... czasach również udaje im się utrzymać pozycję lidera? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez ADP Polska w III kwartale br. Nowoczesna Gospodarka to firmy ... ponieważ część zadań powierzają zewnętrznym partnerom biznesowym. W efekcie tak przyjętej strategii stają się liderami w swoich branżach, wyznaczając standardy, które bywają ...
-
Turystyka Polaków: jakie były wakacje za granicą?
... wskazują trendów w turystyce indywidualnej. Oto, do jakich wniosków prowadzi ich analiza. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które kierunki zagraniczne królowały podczas tegorocznych ... – komentuje Grzegorz Bosowski. W tym roku podaż została dopasowana do popytu i podobnej strategii należy spodziewać się na lata kolejne. To przypomina, że z decyzją o ...
-
Contracting w branży IT: zamrożone zarobki, ale nie rekrutacje?
... wtedy w 85 proc. firm i najczęściej była to zmiana w przedziale 10-20%. Jednoznacznie potwierdza to wyhamowanie dynamiki płacowej w branży, o czym świadczy również analiza strategii płacowej pracodawców. Aż 20 proc. firm IT deklaruje, że w roku 2024 oferowane wynagrodzenia pozostaną na dotychczasowym poziomie. Odsetek respondentów udzielających ...
-
Czas na reindustrializację. Przemysł pomoże rynkowi pracy?
... dostaw. Nauczeni złym doświadczeniem przedsiębiorcy zdecydowali się na redefinicję swoich strategii, w tym na przeniesienie produkcji na pobliskie czy wręcz krajowe rynki ... cyfrowymi, w tym biegłością w takich obszarach jak zarządzanie łańcuchem dostaw, analiza danych i sztuczna inteligencja/uczenie maszynowe, wzrośnie z 31% obecnie do ...
-
Projekty unijne: jak zadbać o ich marketing?
... tych elementów zarówno działania marketingowe, jak i sam projekt trudno będzie zrealizować w efektywny sposób. Analiza Przegląd otoczenia rynkowego w kontekście naszego projektu powinien stanowić punkt wyjścia do zbudowania strategii marketingowej. Powinniśmy sprecyzować, dlaczego nasz produkt lub usługa są wyjątkowe na tle alternatywnych rozwiązań ...
-
Transformacja cyfrowa może (nie musi) podwyższać wartość firmy
... może skupić się tylko na jednym z trzech wyżej wymienionych kluczowych czynników wyróżnionych w raporcie, analiza Deloitte pokazuje, że najbardziej korzystne jest dopasowanie inwestycji technologicznych do strategii przedsiębiorstwa. Z drugiej strony, w organizacjach, które w swych sprawozdaniach i raportach mówiły o zmianach cyfrowych w sposób ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... po kroku. Krok 1: wyznaczenie oczekiwań i celów Pierwszym krokiem każdej strategii jest określenie oczekiwań i celów twojej firmy. Przeanalizuj obecną sytuację swojej firmy, ... twoja firma musiała zainwestować, aby sprowadzić go na stronę sklepu. Analiza kluczowych wskaźników powinna być wykonywana regularnie w celu weryfikacji zmian w zachowaniach i ...
-
Ewaluacja projektu europejskiego - 3 fazy
... (w tym ocenę systemu wdrażania tych działań), ocenę zgodności zaproponowanej strategii programu z aktualną sytuacją środowiska, unijnym prawodawstwem w zakresie środowiska oraz szacunkowy wpływ wdrożenia programu podlegającego ewaluacji na stan środowiska w kraju lub regionie. Analiza w obszarze polityki równych szans kobiet i mężczyzn obejmuje ...
-
Dotacje unijne "Paszport do eksportu"
... etapem jest przeprowadzenie analizy strategicznej – jej głównym elementem jest analiza SWOT. Co istotne, analiza przeprowadzona musi być dla konkretnej oferty przedsiębiorstwa, a ... , które będą najlepsze dla danego przedsiębiorstwa. Przygotowany opis celów i strategii eksportowej ma przyczynić się do wybrania konkretnych dróg dystrybucji produktów ...
-
Inwestor giełdowy 2010
... analiza techniczna. Kolejne trzy zagadnienia, których tajniki najbardziej chcą zgłębiać inwestorzy, to: psychologia inwestowania, analiza fundamentalna oraz czytanie sprawozdań finansowych – odpowiednio 56,4%, 46,3% i 38,4%. Wielkości te są na bardzo zbliżonym poziomie co w latach ubiegłych. Z racji ogromnej subiektywności doboru metod i strategii ...
-
Regionalne Strategie Innowacji nieefektywnie wdrażane
... dobrymi inicjatywami, które z powodzeniem mogą być naśladowane przez innych. Analiza Deloitte jest pierwszym tego typu zestawieniem przygotowanym pod patronatem ... liderów innowacji, czyli tych, którzy najlepiej wypadli w analizie Deloitte, kształtowanie strategii innowacyjności jest jednym z priorytetów polityki regionalnej. Angażują oni w prace nad ...
-
Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji
... sytuacji zostawić swój „killerinsight” na potem. Rola analizy i intuicji Proces tworzenia strategii składa się z dwóch etapów: analizy i kreatywnej interpretacji uzyskanych informacji, ... analizie, nie mielibyśmy brawurowych kampanii, które przesądzały losy bitew. Analiza jest bowiem w stanie dostarczyć nam liczbowej, twardej wiedzy, która dotyczy ...
-
Zarządzanie ryzykiem inwestycyjnym
... czynnikiem, jaki powinien byś włączany nawet do najbardziej agresywnych strategii rynkowych. Otwartą kwestią natomiast pozostaje rozszerzanie aspektów w jakich inwestor może ... możliwości dokonania precyzyjnych szacunków sprawia, że niezwykle utrudniona jest analiza kosztu przeciwdziałania, czy też minimalizacji skutków realizacji ryzyka w kontekście ...
-
Jak przezwyciężyć globalny niedobór talentów?
... – jest to jeden z niezbędnych warunków rozwoju. Do stworzenia skutecznej strategii zatrudnienia prowadzą działania, które usystematyzować można w postaci trzech kolejnych ... planu rozwoju przedsiębiorstwa. Kolejnym posunięciem jest analiza dostępnych zasobów ludzkich. Pełna analiza dostępnego kapitału ludzkiego bierze pod uwagę kandydatów z sąsiednich ...
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
... tym, co jest dostępne na rynku i chętnie spróbują nowych rozwiązań. Analiza konkurencji Po zidentyfikowaniu naszych konkurentów, należy dokładnie przeanalizować ich działania ... must have jest obecność marki w mediach. Zaczynamy od odpowiednio przygotowanej strategii marketingowej dostosowanej do branży, w której chcemy zaistnieć. Nie zawsze najlepszym ...
-
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
... jak czas zaangażowania, nastroje i intencje zakupowe. To holistyczne podejście do pomiaru zapewnia kompleksowe zrozumienie wieloaspektowego wpływu tych strategii na wyniki biznesowe i emocje klientów. Analiza zachowań klientów w określonej przestrzeni czasu, staje się kluczowa do ustanowienia związku między elementami doświadczalnymi a kluczowymi ...
-
6 sposobów na skuteczny marketing internetowy przy ograniczonym budżecie
... marki eksperta. Skuteczny marketing przy ograniczonym budżecie jest jak najbardziej możliwy dzięki wykorzystaniu kreatywnych i elastycznych strategii. Współpraca z freelancerami i influencerami, recykling treści, analiza danych, korzystanie z darmowych narzędzi, wybór odpowiednich kanałów promocji oraz działania organiczne i networking to kluczowe ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
... z analizy wskaźnikiem CLV. Analiza wskaźnikiem CLV Przy pomiarze lojalności klienta w poszukiwaniu maksymalnej zyskowności nie wystarczy jedynie analizować dane o kliencie i jego transakcjach. Niezbędne jest przewidzenie jego zachowań w przyszłości i uwzględnienie tych przewidywań w projektowaniu strategii marketingowych. Takie wskaźniki jak ...
-
Zarządzanie kadrami: elementy, techniki i plany
... analiza czynników wpływających na potrzeby kadrowe — czynniki wewnętrzne i zewnętrzne, analiza dynamiki wielkości i struktury zatrudnienia, analiza kwalifikacji zawodowych, analiza wydajności pracy, analiza nieobecności. element — analiza ... Prognozowanie scenariuszowe łączy w dużej mierze elementy strategii firmy z realizacją funkcji personalnej. Jego ...
-
Sieci rozproszone w biznesie IX 2005
... bez angażowania się kierownictwa w strategię informatyczną, jest o połowę mniej. Analiza zmian wartości wskaźnika Grid Index w porównaniu z wynikami poprzedniego badania (z ... % firm i instytucji może wykorzystać pomoc kierownictwa przy formułowaniu strategii informatycznej. Dyrektorzy angażują się w sprawy informatyczne sporadycznie, na ogół ...
-
Linie lotnicze walczą z przestępczością
... na sile niezbędny jest kompleksowy program walki z wyłudzeniami i oszustwami w liniach lotniczych. Analiza wyników badania pokazuje, że skuteczny program powinien opierać się na czterech filarach: zdefiniowanej strategii walki z przestępstwami, zastosowaniu odpowiednich technologii, właściwym zarządzaniu informacją oraz szkoleniu personelu. Badanie ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... i zarządzania talentami, dotychczas będące domeną największych graczy. Równie istotnym elementem strategii HR na najbliższe dwa lata będzie budowa marki sieci jako pracodawcy ( ... Raport KPMG w Polsce pt. „Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce” to analiza polskiego rynku detalicznego w Polsce, którego wartość szacuje się na ...
-
Lojalność e-klienta
... internetowym w dłuższej perspektywie. Dlatego też na nic zda się opracowywanie strategii mających na celu "przechytrzenie" klienta. Właściwe zarządzanie procesem komunikacji Komunikacja jest ... stronie. Krótkie ankiety można także wysłać pocztą e-mail do klientów. Analiza wyników oraz obserwacja procesu sprzedaży wykaże czy klienci są nadal zadowoleni ...
Tematy: -
Fundusze UE: Paszport do eksportu
... i prognozy rozszerzenia działalności przedsiębiorcy ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju poprzez eksport; analiza SWOT dla eksportu każdego rodzaju produktu/usługi na każdym z planowanych rynków docelowych; opis celów i strategii eksportowej; rekomendację rozwoju działalności eksportowej; wskazanie i uzasadnienie wyboru działań, które ...
-
Przewlekłe choroby układu oddechowego w Polsce
... w tym zakresie, których wspólnym celem jest opracowanie skutecznych strategii zapobiegania tym chorobom, możliwych do wdrażania w każdym kraju. Jednym ... powyżej 16 lat w badaniu PMSEAD i 9% wśród dorosłych w wieku 20-44 lata w badaniu ECAP). Analiza wyników wskazała także dwa podstawowe problemy związane z astmą, jakimi są niedodiagnozowanie ...
-
Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
... , a co za tym idzie zwiększać sprzedaż. Oto 5 istotnych elementów strategii promocji w sieci, uwzględniającej nowatorskie narzędzia, których potencjału nie wykorzystują ... informacje na temat tego, jak klient porusza się w sklepie. Analiza tych informacji pomaga określać jego preferencje i lepiej dopasować działania promocyjne w przyszłości ...