-
Jak zostać królem customer experience?
... wyniki tej branży to przede wszystkim efekt bardzo wysokiej konkurencji, która stawia przed firmami wyśrubowane wymagania odnośnie dbałości o pozytywne ... cenią też szybką i bezproblemową obsługę oraz skuteczność w rozwiązywaniu problemów. Nasze analizy pokazują, że czynniki związane z czasem i wysiłkiem oraz rozwiązywaniem problemów mają ...
-
Strategie agresywne: część 1
... branży. Jak widzimy, główna różnica jest tu widoczna na polu poszerzonej analizy makroekonomicznej i analizy rynkowej oraz branżowej. Kwestie odnoszące się do jakości konkretnego podmiotu ... w poszczególnych branżach w perspektywie długoterminowej. Jest to wynikiem wzrostu konkurencji w branży, która w jakimś okresie cechowała się występowaniem ...
-
Strategia w firmie
... wykorzystać reklamę wizerunkową oraz pokazać atuty naszej oferty atrakcyjne na tle konkurencji. Może to być jakaś akcja promocyjna, albo akcja związana z gratisową usługą dodaną ... ) powinno się wykorzystać: Misję, wizję rozwojową i cele strategiczne Analizy, symulacje (rynkowe, finansowe, sprzedażowe itd.) Zasoby organizacji Dotychczasowe strategie, ...
-
Klauzule niedozwolone w branży finansowej
... do sądu – to ostatnie działania Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące ubezpieczeń na życie. Niemal wszyscy przebadani przedsiębiorcy stosowali niezgodne z prawem postanowienia” – czytamy w komunikacie Urzędu. Choć w podsumowaniu kontroli z 2010 roku znajduje się informacja, że wyniki analizy w tym sektorze są znacznie lepsze niż ...
-
PGE z Energą i Enea z Tauronem? Ceny energii w górę
... konsolidacja tego sektora w Polsce jest szkodliwym pomysłem. Głównie właśnie względu na ograniczenie konkurencji, do którego by doprowadziła. „Polska energetyka już została skonsolidowana do niemal ... chce zrobić obecnie rząd. Analizy wskazały jednoznacznie, że nie powinno się tego robić. Tego samego zdania był Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ( ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... szersze otoczenie rynkowe), zidentyfikować pewne możliwe do zrealizowania cele i zadania. Przeprowadzenie analizy SWOT zachęca do zidentyfikowania mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń. ... zdrowym stylem życia i odżywianiem. Elementy strategii marketingowej: analiza konkurencji Analiza konkurencji to proces skupiony na zidentyfikowaniu marek, ...
-
Złośliwe programy: bootkit na celowniku
... ma wątpliwości, że metoda ta ma na celu zarówno zwalczanie konkurencji, która może próbować ukraść botnet, jak również utrudnianie działania firm ... że autorzy bootkita i trojana szpiegującego to te same osoby. Przed przeprowadzeniem szczegółowej analizy DLL podobieństwo między użytymi algorytmami zaciemniania było jedynym potwierdzeniem, że ...
-
Analiza strategiczna: model 5 sił Portera
... informacji wystarcza do przeprowadzenia analizy, możemy skorzystać z dorobku omawianego wcześniej naukowca. 5 sił Portera to obok analizy SWOT prawdopodobnie najczęściej powtarzana pozycja ... strony spółek wchodzących w skład sektora, na co wpływa m.in. koncentracja konkurencji, czyli ogólnego udziału największych graczy w danym rynku. Synteza tych ...
-
Systemy Business Intelligence przyspieszą
... zbieranie, gromadzenie i analizowanie danych teraźniejszych i przeszłych, dotyczących np. sprzedaży, produkcji, magazynowania, dystrybucji czy działań konkurencji. Jak wynika z badań Forrester Research, to właśnie analizy biznesowe pełnią najważniejszą funkcję w projektach IT (70%), przed planowaniem i budowaniem architektury informatycznej (66 ...
-
UKE: dostęp do Internetu BSA a oferta TP
... Tele2 Internet wysokości abonamentów są niższe od ich odpowiedników w ofercie TP średnio o 3,9 proc. Z analizy wynika, że dzięki decyzjom Prezesa UKE podjętym w roku 2006 możliwe ... atrakcyjną ofertę usługi dostępu do sieci Internet. Ostatnie kroki konkurencji, tzn. oferta Netii S.A., świadczą, że operatorzy telekomunikacyjni są gotowi rezygnować ze ...
-
Polskie kasyna przeciw 10% dopłacie
... przekracza koszt podróży i pobytu za granicą. Inną stroną zagadnienia konkurencji międzynarodowej jest niemały udział w polskim rynku graczy zagranicznych (od 8% ... 2008 r. w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk i dotyczy przeprowadzonej analizy Projektu Ustawy z dnia 5 sierpnia 2008 r. o zmianie ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach ...
-
Pomoc publiczna w UE a spory sądowe
... baza danych poświęcona zastosowaniu zasad pomocy publicznej w praktyce przez sądy krajowe. Komentarz Roberta Gago, Szefa Praktyki Prawa Konkurencji w kancelarii Lovells: „Przeprowadzone przez Lovells analizy kilkunastu (do tylu udało się dotrzeć) wyroków polskich sądów wskazują, iż większość z nich dotyczy sporów pomiędzy beneficjentami ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
... nowoczesność). Ma wyróżniać się spośród ofert konkurencji. Musi być bezpieczna pod względem prawnym, czyli odporna na ataki nieuczciwej konkurencji i sama nie naruszać praw ... graficznym. Wówczas dopiero możemy mówić o świadomości tworzenia marki. Nazwa powinna wynikać z analizy strategii biznesowej oraz celów, jakie zostały przez firmę postawione I ...
-
Szanse i zagrożenia dla firm w 2010 r.
... części efekt świąt). Dla firm oznaczałoby to rzeczywiście wzrost konkurencji o bardzo wolno rosnący rynek. Obawy przed wzrostem konkurencji to także obawy o konkurencję ze strony szarej ... a kierownictwem firmy, czy ryzyko kradzieży wewnętrznych za relatywnie nieduże. Analizy firm ubezpieczeniowych wskazują jednak, że tak nie jest. Te ryzyka są ...
-
Analiza SWOT: salon fryzjersko-kosmetyczny
... obok salonu czy też różnego rodzaju konkursy stylizacji włosów. Zagrożeniem ewidentnie jest: pojawienie się konkurencji lub remont drogi powodujący utrudnienie w dotarciu do salonu. W jaki sposób najlepiej wykorzystać wiedzę z analizy? Poinformować konsumenta o dobrych stronach, poprawić w miarę możliwości jak najszybciej te złe, wykorzystać szanse ...
-
Wakacje 2015: co planują Polacy?
... w jednym banku może być bowiem nawet dwukrotnie droższa od tego u konkurencji. Najprostszym sposobem jest analiza rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania (RRSO) danego ... sobie podróży lub wylotu z touroperatorem. Przed ubiegłorocznym sezonem letnim dokonaliśmy analizy opłacalności wyjazdu w takich wariantach, biorąc pod uwagę przede wszystkim termin ...
-
Nowoczesny e-commerce nie istnieje bez Big Data
... sklepie internetowym: Personalizacja procesu zakupowego, a więc wyświetlanie treści, które na podstawie analizy danych odwiedzającego klienta (segmentacji) są dla niego interesujące. System ... firmie. Warto przede wszystkim zastanowić się na tym, jakie dane o rynku, konkurencji, klientach lub transakcjach mogą być pomocne w firmie. W jaki sposób ...
-
E-commerce szansą dla rozwoju sektora MŚP?
... , mają one możliwość konkurencji cenowej z zachodnimi przedsiębiorstwami. W kontekście konkurencji z zagranicznymi podmiotami, istotne znaczenie będzie miała otwartość polskich firm na nowoczesne rozwiązania technologiczne, która daje szansę na skokowy rozwój handlu e-commerce dzięki zastosowaniu zaawansowanych narzędzi do analizy potrzeb klienta ...
-
Składowe powodzenia produktu
... stwierdzenie, co właściwie wybiera konsument. Celem analizy Conjoint jest między innymi porównanie preferencji wobec naszego produktu i produktów konkurencji. Niezwykle ważne jest, więc takie zdefiniowanie produktów, aby uwzględnić sposób definicji analogicznych cech u konkurencji. Jeśli z jakichkolwiek względów, np. komunikacji marketingowej ...
-
Trafić z ceną
... ustalania cen: koszty produkcji plus marża, wycena w stosunku do cen konkurencji oraz ekskluzywność poziomu cenowego – lecz sposobów ich badania jest wiele ... na nie odpowiadanie. Nie ma potrzeby każdorazowego zwracania się do agencji badawczej o analizy i doliczenia, a prosta obsługa sprawia, że osoby zajmujące się polityką cenową i asortymentową ...
-
Rynek gazu i energii pod lupą UE
... Kroes, unijna komisarz ds. konkurencji, jest zaniepokojona, że sprawujący władzę operatorzy nie w pełni udostępnili swoje sieci gazociągowe konkurencji. „Rok 2006 będzie ... w wyniku analizy sektora” – powiedział Jayesh Parmar, szef działu doradztwa energetycznego w Ernst & Young. Alan Riley, unijny ekspert ds. prawa o konkurencji w City Law School ...
-
Segmentacja klientów
... ponad 6 milionów wariantów kuponów, których treść wynika wprost z przeprowadzonej analizy klientów, ich zachowań i sygnalizowanych potrzeb. Szaleństwo? Standard? Przyszłość? Zacznijmy jednak ... towarów i usług, ile byśmy chcieli; Dlaczego kupuje u nas, a nie u konkurencji; Przyciąga go oferta czy ceny; Szuka promocji i rabatów (cherry picker), czy ...
-
Rynek windykacji w Polsce w 2012 r.
... . Część podmiotów z branży spodziewa się zwiększonej podaży pakietów oraz spadku konkurencji w drugiej połowie roku, co zamierzają wykorzystać do zwiększonych zakupów. Niewykluczone w ... 31.12 br. Wzrost oszacowanej przez nas ceny docelowej wynika m.in. z analizy porównawczej, gdzie po części dzięki zwiększeniu mnożników dla AACC podwyższeniu uległa ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1200 złotych. Pomimo dużej konkurencji i niewielkich spadków sprzedaży dużych, znanych marek, mniejsze, lokalne browary trzymają ... Przed nowym prezesem trudne zadanie obrony dotychczasowego 38% udziału w rynku. Z analizy przeprowadzonej przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska wynika, że Kompania ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
... Wystarczy popatrzeć na ich kampanię Real Beauty. Dodatkowa uwaga, płynąca z analizy tej kampanii: kobiety chętniej kupią produkt, gdy w jego reklamie zobaczą osobę ... wie, co myślą jego konsumentki. Humorystyczne spojrzenie na linię komunikacyjną konkurencji zdecydowanie przykuło uwagę wielu, dzięki czemu marka zadebiutowała na rynku w wielkim stylu ...
-
7 grzechów głównych zarządzania produktem cyfrowym
... cyfrowego nie jest poprzedzone rozmowami z klientami, brakuje testów i dokładnej ich analizy. 2. Słuchaj klientów Podstawą działania firmy jest model zorientowany na ... jego pomysł oraz pomoże w jego realizacji. 3. Ślepe kopiowanie konkurencji Można, a wręcz należy przeanalizować działania konkurencji, by na ich podstawie określić własne mocne i ...
-
3 konkurencje bankowej rywalizacji w Customer Experience
... swojego dotychczasowego banku. Wystarczy spojrzeć na garść aktualnych statystyk. Według analizy Signicat jeszcze w 2019 r. swoje aplikacje bankowe „porzucało” 39% ... Foresight Research. Tymczasem, tradycyjny sektor bankowy coraz mocniej odczuwa presję konkurencji w postaci fintechów. Tych przybywa w błyskawicznym tempie. W regionie EMEA, w 2019 r. ...
-
9 trendów e-commerce na 2022
... konkurencji we wdrażaniu nowych strategii zwiększających sprzedaż. Dzięki analizie Big Data możliwe jest także globalne porównanie cen produktów i usług konkurencji ... stale rosnące masy informacji, przekształcając je w zorganizowane, praktyczne analizy biznesowe. 3. Blockchain Spopularyzowany jako technologia stojąca za kryptowalutami, Blockchain ...
-
Wirusy i ataki sieciowe IV-VI 2005
... przemysłowe, które staje się coraz powszechniejsze. Informacje na temat działalności konkurencji (takie jak dane finansowe oraz dotyczące pracowników), które wcześniej zdobywano ... środków finansowych na tworzenie polityki bezpieczeństwa IT. Na podstawie analizy obecnej sytuacji eksperci z branży bezpieczeństwa IT wnioskują, że sprawa szyfrowania ...
-
Czemu służy segmentacja rynku?
... . Pozwala ono na wyróżnienie towaru czy usługi pośród konkurencji oraz w obrębie pozostałych segmentów. Niewątpliwą korzyścią przedstawionych działań jest ... przez badacza zmiennych nadmiernie skorelowanych. W tym celu stosowana jest jedna z metod analizy głównych składowych (PCA). Następnie w oparciu o analizę grupową stworzona zostaje określona ...
-
Polscy internauci a zakup auta
... cechy auta dla kobiety, ale zauważalne są też opracowania motoryzacyjne, np. analizy rynku czy wypowiedzi przedstawicieli koncernów, które obalają mit kobiecej ignorancji ... forumowicz. Propozycji aut rodzinnych jest wiele, niektóre są jednak egzotyczne na tle konkurencji: „Kiedy fundusze nie dopisują, a potrzebny jest funkcjonalny i trwały samochód ...
-
Jak postęp technologiczny zmienia rynek pracy?
... kompetencji twardych należą obecnie kompetencje konieczne do przetwarzania i analizy danych (w tym Business Intelligence) – 80% wskazań, data science (metody, modele, ... odpowiedniego rozwoju talentów w firmach, a z drugiej stwarza ciekawe pole do konkurencji między firmami – o talenty, ich przyciąganie i utrzymanie poprzez zapewnienie atrakcyjnego ...
-
Medycyna i nowe technologie. Jak wygląda przyszłość?
... informacji stanie się czynnikiem wyróżniającym firmy medyczne na tle konkurencji. Umiejętne zarządzanie danymi pozwoli nie tylko poprawić samopoczucie pacjentów, przewidzieć ... opiekę poprzez zastosowanie nowoczesnych urządzeń ze specjalnym oprogramowaniem do zbierania i analizy danych. Nowocześni strażnicy zdrowia Te firmy medyczne, które myślą ...
-
Prawo telekomunikacyjne - podsumowanie
... przez niego analizę rynków właściwych. Pojęcie rynku właściwego definiuje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Rynki właściwe podlegające analizie przez Prezesa URTiP określi w drodze ... właściwym pozycję ekonomiczną równoważną dominacji. Oznacza to, że jeżeli w wyniku analizy danego rynku właściwego Prezes URTiP stwierdzi, że nie występuje na ...
-
Światowy Dzień Konsumenta
... zajmujących się indywidualnymi sprawami konsumenckimi respondenci wskazują również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (30 proc.). Tymczasem UOKiK powołany jest tylko ... roku rozpatrzono ich niemal 4 tys.), a także podejmowane przez Urząd kompleksowe analizy wzorców umownych. W ubiegłym roku zbadano ich niemal 900. Analizowano między innymi wzorce ...