-
Rynek pracy specjalistów II 2017
Jak wynika z danych portalu Pracuj.pl, w minionym miesiącu opublikował on 41 504 ofert pracy, czyli zaledwie o 0,65% więcej niż w lutym 2016 r. i o niemal 11% mniej niż w w styczniu. Najwięcej ofert tradycyjnie już wygenerował handel i sprzedaż. Pracodawcy nie gardzili handlowcami, specjalistami w zakresie obsługi klienta oraz specami od IT. Widać ...
-
Krakowski Złocień z nowym centrum handlowym
Krakowski Złocień zyska nowe centrum handlowe typu convenience. Atut Złocień powstanie u zbiegu ul. Domagały i Agatowej, co powinno być dobrą wiadomością dla mieszkańców tej nisko nasyconej handlem okolicy. Prace budowlane ruszą już za kilka miesięcy, a otwarcie obiektu zaplanowano na początek nadchodzącego roku. KG Group, deweloper centrów ...
-
Galerie handlowe w Europie: nowe - stare
Jak wskazuje opracowany przez Cushman & Wakefield raport European Shopping Centre Development, najbliższa przyszłość europejskiego rynku powierzchni handlowych nie będzie uzależniona wyłącznie od nowej podaży. Za rozwój w znacznej mierze odpowiadać mają już istniejące galerie handlowe, a dokładnie - ich rozbudowa. Galerie handlowe, podejmując ...
-
Rosja i Ukraina celują w polskie centra handlowe
Centra handlowe w Polsce rosną w siłę. Wprawdzie I kwartał tego roku z trudem można nazwać spektakularnym otwarciem (do użytkowania oddano tylko 36 800 mkw. nowej powierzchni), ale już perspektywy na nadchodzące miesiące prezentują się całkiem obiecująco - w budowie znajduje się kolejne 650 000 mkw., z czego znakomita większość przypada właśnie na ...
-
Pracownicy z Ukrainy już nie tylko w produkcji i na budowie
Sytuacja na rodzimym rynku pracy jest co najmniej dobra. Koniunkturą cieszą się przede wszystkim kandydaci do pracy. Nieco gorzej mają pracodawcy, którzy coraz częściej narzekają na niedobór wykwalifikowanych kadr. Mogą jednak posiłkować się kandydatami zza wschodniej granicy. Okazuje się, że pracownicy z Ukrainy poszukiwani są już nie tylko w ...
-
Pierwsze skutki zakazu handlu w niedziele
Obowiązujący od marca br. zakaz handlu w niedziele ciągle budzi ożywioną dyskusję. Nie cichną m.in. pytania o to, kto na nim zyskał, a kto stracił. Problematyka ta interesuje w głównej mierze zarządy firm, ale również ekspertów oraz opinię publiczną. Nad kwestią pochylił się Retail Institute, który opublikował właśnie wyniki odwiedzalności centrów ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się kwietniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in. ciągłego wzrostu wydatków w branży handlowej. Wiosna sprzyjała również działaniom promocyjnym sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do ...
-
Nastroje handlowców w obliczu zakazu handlu w niedzielę
Obowiązujący od marca br. zakaz handlu w niedziele ciągle budzi ożywioną dyskusję. Nie cichną m.in. pytania o to, kto na nim zyskał, a kto stracił. Nad kwestią tą pochyla się również 15. fala badania Bibby MSP Index. Z odpowiedzi udzielonych przez jego respondentów wynika, że ograniczenia handlu utrudniają funkcjonowanie przeszło 37% firm. Co ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się lipcowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 52/2018
Specjalista na rynku pracy to obecnie kandydat na wagę złota. W dobie licznych ekspertów, za którymi w parze nie zawsze idzie solidna wiedza poparta doświadczeniem, trzeba stanąć przed wyzwaniem wyselekcjonowania tych "prawdziwych perełek". I nie mówimy tu tylko o specjalistach wyższego szczebla z selektywnych branż, równie pożądani na rynku pracy ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się przedświątecznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że w okresie od 1 listopada do 15 grudnia 2018 roku liderem wydatków okazała się branża handlowa, która zepchnęła farmację na drugą pozycję. Największe ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się ubiegłorocznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderów wydatkowania było tym razem dwóch: farmacja i handel (po 35 proc udziału w łącznym budżecie). Największe pieniądze, tradycyjnie już, ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce - podsumowanie 2018 roku
W minionym roku w Polsce do użytkowania oddano około 420 000 m kw. powierzchni handlowej, w efekcie czego jej całkowity zasób zwiększył się o 3%, osiągając 14,7 mln m kw. Około 30% nowej podaży stanowiły niewielkie centra i parki handlowe o powierzchni nieprzekraczającej 20 000 m kw., a około 60 000 m kw. nowej powierzchni uzyskano w ramach ...
-
Centra handlowe. 5 najważniejszych wydarzeń I kw. 2019 r.
U schyłku marca br. na terenie naszego kraju działało 510 centrów handlowych, których łączna powierzchnia sięgała niemal 12 mln mkw. W budowie pozostawało kolejne 433 tys. mkw. Co działo się na rynku handlowym w I kw. br? Eksperci Colliers International przedstawiają 5 najważniejszych wydarzeń. 1. Rok z zakazem handlu W pierwszym kwartale br. ...
-
3 bariery hamujące rozwój innowacyjności w Polsce
Brak zaplecza finansowego i merytorycznego, rozbudowana biurokracja i kiepska cyfryzacja urzędów oraz mała nowoczesność szkolnictwa wyższego. To trzy główne bariery, które w skuteczny sposób blokują dziś rozwój innowacyjności w naszym kraju - uważają eksperci Personnel Service. Problem jest tym poważniejszy, że na tym polu Polsce do nadrobienia ...
-
Nie tylko powierzchnie biurowe. Biznesowa Łódź kwitnie
... rozbudowywana siatka połączeń transportowych. Co więcej, opracowany przez JLL, Urząd Miasta Łodzi oraz HAYS Poland raport "Łódź – Revitalizing a vibrant business and living hub" wyraźnie wskazuje, że coraz lepsze rezultaty nie ograniczają się jedynie do rynku biurowego, ale widoczne są również w segmencie ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
Kandydaci oczekują, że rekruterzy będą utrzymywać z nimi kontakt i przekazywać im informacje nawet wówczas, gdy nie są one pomyślne - wynika z najnowszej, czwartej przygotowanego przez eRecruiter edycji badania "Candidate Experience". Aż 90 proc. badanych liczy, że powody odrzucenia aplikacji zostaną im podane przynajmniej na jednym z etapów ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
Przed nami najnowsza odsłona opracowanego przez eRecruiter raportu "Candidate Experience". Czego dowodzi? Przede wszystkim tego, że niewłaściwie przeprowadzona rekrutacja może znacznie popsuć wyniki sprzedażowe. Okazuje się że niemal 2/3 specjalistów zmienia nastawienie do marki, z którą mieli złe doświadczenia rekrutacyjne. Eksperci są już ...
-
Black Friday. Rzeczywiste okazje zakupowe czy triki sprzedawców?
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” zakupową poprzedzającą Boże Narodzenie. Można zatem powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia handlu, pod tym hasłem kryją się głównie klasyczne zabiegi związane z promocją ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2020. Jest gorzej niż przed miesiącem
Opublikowane przez GUS dane na temat koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach nie napawają optymizmem. Jest gorzej niż przed miesiącem i to w większości badanych obszarów gospodarki. Największe spadki wskaźników ogólnego klimatu koniunktury dotyczą transportu i gospodarki magazynowej, handlu hurtowego oraz zakwaterowania i ...
-
Pandemia: 40% Polaków narzeka na nudę i rutynę
Ograniczony kontakt z naturą, nuda, rutyna oraz poczucie, że wszystkie dni są zupełnie jednakowe. To doskwiera nam w czasie pandemii - zadeklarowali respondenci opracowanego przez SW Research badania „Polacy w czasie epidemii”. Większość z nas (55%) przewiduje, że pandemia nie wygaśnie wcześniej niż za 3 miesiące, ale wyraźnie widać już rozbudzone ...
-
Rynek pracy: jak pandemia zmieniła oczekiwania pracowników?
Na wybuch pandemii i jej następstwa trudno było się przygotować. Koronawirus odcisnął swoje piętno na wszystkich właściwie dziedzinach życia i gospodarki, nie wyłączając tu rynku pracy. W takich realiach należy wykazać się jeszcze większą dbałością o budowanie wizerunku marki pracodawcy – uważają eksperci. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w ...
-
DNB Bank Polska: jak koronawirus uderzył w samorządy?
Wybuch pandemii i związane z nim zamrożenie gospodarki odbiło się nie tylko na firmach z branży handlowej, fryzjerach czy siłowniach. Negatywny wpływ koronawirusa odczuły również samorządy. Włodarze miast liczą straty w i tak już nadwyrężonych budżetach, stojąc jednocześnie przed koniecznością zaciągania wielomilionowych kredytów. Sytuacja wymaga ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
Pandemia dała się mocno we znaki wielu branżom. Wśród jej "ofiar" wymieniany jest również sektor automotive. Wyraźnie pokazują to statystyki - w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie spadła o blisko połowę (43 proc.). W Polsce ucierpieli w szczególności producenci części, którzy generują 5 proc. ...
-
Czy biura znikną? Koronawirus i praca zdalna a powierzchnie biurowe
Pandemia niewątpliwie zmieniła trendy panujące na rynku biurowym. W krótkim czasie standardem może okazać się zawieranie najmów na 3 lata, a nie jak obecnie na 10, z ewentualną opcją wyjścia lub zmiany w połowie okresu najmu. To z kolei spowoduje, że deweloperzy będą musieli wypracować pewien mechanizm pozwalający im zachować płynność wobec ...
-
Instytucje finansowe walczą o cyberbezpieczeństwo. Są strategie, rosną budżety
Wybuch pandemii i związane z nim masowe przejście na pracę zdalną nie umknęło uwadze cyberprzestępców. To w naturalny sposób zaowocowało wzrostem znaczenia zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem. Instytucje finansowe dbały o tę kwestię już przed pandemią, ale teraz intensyfikują swoje działania w tym zakresie, czego dobitnym dowodem są ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich przedsiębiorców. I wprawdzie znajdziemy i beneficjentów kryzysu, to jednak większość firm dotknęły jego negatywne skutki. Potwierdzeniem tego są rezultaty zleconego przez KRD badania „Jak pandemia zmieniła biznes”, z którego wynika, że aż 2 na 3 respondentów zmuszonych zostało do redukcji ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
Od kilku lat w Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” zakupową poprzedzającą Boże Narodzenie. Można zatem powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia handlu w większości przypadków pod tym hasłem kryją się klasyczne ...
-
Jaki rynek pracy przyniesie nowy rok?
Jak będzie wyglądał rynek pracy w 2021 roku? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć najnowszy raport "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia". Prognozy na pierwszy kwartał zakładają, że 6% firm będzie prowadzić rekrutacje pracowników, a 4% planuje redukcje etatów. Najwięcej pracowników będą zatrudniać - budownictwo, produkcja przemysłowa i ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
36 proc. Polaków przyznaje, że zakupy online wybiera częściej niż przed pandemią. Najczęściej taką deklarację składają osoby przed 30-tką, choć i wśród seniorów kupowanie przez internet cieszy się obecnie większą popularnością. Niezmienne zainteresowanie konsumentów wzbudzają wyprzedaże, które też w dużej mierze przeniosły się do sieci – co 5. z ...
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
W II kwartale 2021 roku powstało 123 000 mkw. nowej powierzchni handlowej - wynika z podsumowania przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. W trakcie budowy jest obecnie 450 000 mkw., połowę powstających obiektów stanowią parki handlowe. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile powierzchni handlowej oddano w II kw. 2021? ...
-
Jakie benefity pracownicze pożądane w 2021 roku?
Gdy w 2020 roku pojawiła się pandemia COVID-19, wiele firm podjęło działania oszczędnościowe, które w dużej mierze obejmowały redukowanie benefitów oferowanych pracownikom. Pandemia pokazała, z których benefitów pracownicy naprawdę chcą korzystać i które są dla nich ważne. Z drugiej strony firmy musiały na nowo zrewidować swoją ofertę aby w ...
-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
Przed nami święto zakupów, czyli Black Friday. Czy kryzys wywołany pandemią wpłynie w tym roku na jego przebieg? Z badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021" wynika, że Europejczycy ograniczyli swoje wydatki, starając się odpowiedzialnie zarządzać swoim budżetem. 6 na 10 konsumentów kupuje mniej niż przed pandemią. Wyniki naszego ...
-
Aniołów Park - nowy park handlowy w Częstochowie
DOR Group zakończył właśnie budowę nowego parku handlowego w Częstochowie. Aniołów Park ma 65 tys. mkw. powierzchni, a część handlowa zajmuje ok. 18 tys. mkw. Pierwsze sklepy otworzą się w przyszłym tygodniu. Aniołów Park (nazwa pochodzi od dzielnicy Aniołów) powstał w miejscu hipermarketu Tesco, przy ul. Drogowców w Częstochowie. Firma DOR Group ...
-
Biurowiec Andersia Silver w Poznaniu będzie gotowy za trzy lata
Biurowiec Andersia Silver, który powstaje przy Placu Andersa w Poznaniu, będzie miał 25 kondygnacji i 40 tys. mkw. powierzchni. Jego budowa ma zostać ukończona w połowie 2025 roku. Inwestorem biurowca Andersia Silver jest spółka Andersia Retail Sp. z o.o. – joint venture pomiędzy Von der Heyden Group i Miastem Poznań. Generalnym wykonawcą projektu ...