-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... dla konsumentów różne promocje, rabaty i specjalne okazje. Czy warto ulegać pokusom zakupowym? Przy okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, profesor Andrzej Falkowski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, wskazuje, jak ustrzec się przed sztuczkami wpływającymi na nasze zachowania konsumenckie. Sprzedawcy wykorzystują różnorodne mechanizmy psychologiczne ...
-
Chińczycy kupują dobra luksusowe za granicą
... coraz więcej marek luksusowych. Z pewnością zakupy i turystyka są istotnym elementem programu wizyt licznych chińskich misji biznesowych odwiedzających nasz kraj – stwierdza Andrzej Kaczmarek, Dyrektor i Szef grupy KPMG China Practice w Polsce. Chińscy konsumenci coraz lepiej rozpoznają marki luksusowe i zwracają uwagę na kraj pochodzenia ...
-
Handel międzynarodowy zmienia kształt
... klientów z rynków wysoko rozwiniętych. Warto wspomnieć również o przemyśle kosmetycznym, który w imponujący sposób rozwija swoją sieć sprzedaży poza granicami Polski”, mówi Andrzej Puta. Wartość tych towarów jest znacznie mniejsza niż wartość maszyn przemysłowych czy sprzętu transportowego, stąd ich niewielki procentowy udział w prognozowanym ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 10/2014
... NAJWIĘKSZE ZAPASY SUROWCA W HISTORII Niepewna sytuacja za wschodnią granicą Polski może doprowadzić do zmniejszenia dostaw gazu – przestrzega ekspert rynku paliw Andrzej Szczęśniak. Jednak jak podkreśla, konsumenci nie powinni się obawiać ograniczeń w dostępie do tego surowca. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo dysponuje największymi ...
-
Rynek fuzji i przejęć w Polsce i na świecie w 2010 r.
... idzie, możliwościami uczestnictwa w procesach zachodzących w Europie Środkowo-Wschodnie i globalnie dla polskich firm” – mówi Andrzej Wrębiak, prezes Access 2. Odnowa po kryzysie szybsza niż ... rynku fuzji i przejęć w sektorze prywatnym uważamy kwestię sukcesji,” dodaje Andrzej Wrębiak. W Polsce, podobnie jak globalnie, największe zainteresowanie ...
-
Customer experience podnosi przychody
... . Przejrzystość i dotrzymywanie obietnic na każdym etapie to kluczowe składniki zbudowania wartościowej relacji z klientem i dbania o jego pozytywne doświadczenia – mówi Andrzej Musiał, menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Technologia pozwala zapewnić oczekiwaną personalizację Personalizacja obok wiarygodności jest czynnikiem, który ...
-
Co obecny sejm zrobił dla ubezpieczycieli?
... własny w polisie OC czy dostęp ubezpieczycieli do informacji o mandatach” - mówi Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Jakie ważne zmiany ... składki obowiązkowych ubezpieczeń dla kierowców znów zaczną szybko rosnąć” - podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Czy zostanie wprowadzona ...
-
Dania gotowe: rynek zwolnił
... Pamapolu. Dania gotowe to wciąż duży, perspektywiczny rynek. Podobnego zdania jest Andrzej Pawelczak z Grupy Animex, która pomimo trudnej sytuacji ogólnogospodarczej, zdecydowała się ... zapotrzebowanie na tzw. convinience food jest na rynku bardzo wyraźne - mówi Andrzej Pawelczak z Grupy Animex. Przedstawiciel Animeksu nie chce zdradzić, o ile firma ...
-
Rynek targowy 2012
... naszych targów, uzyska szklane przejście do nowego Centrum Kongresowego, a tym samym dokonamy ostatniego brakującego połączenia między naszymi wszystkimi obiektami – komentuje Andrzej Byrt, prezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Do zadowolenia klientów potrzebne są nie tylko inwestycje w infrastrukturę, bardzo ważne są też inwestycje ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 32/2019
... można zaprezentować w odniesieniu do Sejmu, Senatu czy Kancelarii Prezydenta. Po przejściu koniecznych procedur sejmowych przepisy Pakietu Przyjazne Prawo podpisał prezydent Andrzej Duda. Pakiet był wielokrotnie zapowiadany, a jest w nim kilkadziesiąt ułatwień dla biznesu. Jego założeniem jest stworzenie lepszych warunków do rozwoju mikro ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... zatrudnienia. Wzrost produktywności i efektywności w tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. Cyfrowa przyszłość Jak pokazuje raport ...
-
Dobra konsumpcyjne: lojalność i zaufanie klienta najważniejsze
... powinni raczej koncentrować się na budowaniu zaufania wśród konsumentów. A to wymaga przede wszystkim lojalności firmy wobec klientów, a nie odwrotnie – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. Rośnie znaczenie omnikanałowości Cyfryzacja i rozwój Internetu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... korzystniejsza w tym zasad relacji administracja-przedsiębiorca, które są w niej zawarte". - Ten zapis został zastąpiony wpisem o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.... Prezydent RP Andrzej Duda był uczestnikiem 48. Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Wziął on na siebie promowanie gospodarki naszego kraju oraz zachęcał do inwestowania ...
-
Prasa a prezydencja Polski w UE
... - mówi Polsce jeden z ministrów, który brał udział w posiedzeniu” (Polska The Times, Andrzej Godlewski, „Co nas czeka w 2011”, 01.03.). Jak obliczyła Gazeta Wyborcza ... relacjach Rosji z Polską, która od lipca przejęła przewodnictwo w UE” (Gazeta Wyborcza, Andrzej Kublik, „Rosyjskie powitanie polskiej prezydencji w UE Embargo i suchy naftoport” , 06.07 ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2013
... o wzroście całkowitej sumy sylwestrowych wydatków. Wydatki zwiększą przede wszystkim gospodarstwa zamożne, ale jeszcze nie bogate, oraz te z największych miast – mówi Andrzej Bernatek, Szef Zespołu Doradców dla Rynków Konsumpcyjnych, Partner w dziale Doradztwa Podatkowego KPMG w Polsce. Chociaż Sylwester powszechnie kojarzy się z hucznymi imprezami ...
-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... mu spersonalizowanych produktów i usług, w czasie, miejscu i formie, której oczekuje – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG ... Takie podejście nie powinno jednak wpływać na obniżenie jakości obsługi klienta – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... detalicznej wody butelkowanej w Polsce przekroczy poziom 6 mld złotych – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr ... duże znaczenie dla rynku napojów bezalkoholowych w najbliższej przyszłości – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr ...
-
Jak zostać królem customer experience?
... doświadczeń klientów w tej branży, pomimo spadków przychodów innych spółek, odnotowali w okresie ostatnich 3 lat średnioroczny wzrost przychodów aż o 11% – mówi Andrzej Musiał, menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Doświadczenia klientów są budowane wokół sześciu istotnych wymiarów Analiza doświadczeń polskich konsumentów z różnymi ...
-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
... marki, kojarzy jej oprawę graficzną oraz związane z nią doświadczenia – wyjaśnia prof. Andrzej Falkowski. Z badania wynika, że klienci narażeni są na błędy pamięci wywołane ... . Informacje o badaniu Badanie zrealizowano w 2014 roku. Autorzy: prof. dr hab. Andrzej Falkowski (kierownik), dr Justyna Olszewska, Uniwersytet SWPS i University of Wisconsin, ...
-
Windykacja długów: jest 3,7 mld złotych, a mogłoby być więcej
... MŚP przy pomocy firm windykacyjnych? O szacunkowe obliczenia pokusił się Andrzej Roter, prezes Zarządu Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, która zrzesza kilkadziesiąt firm ... to firmy z sektora MŚP mogłyby odzyskać nawet 19,4 mld zł – szacuje Andrzej Roter, prezes Zarządu Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. 1,76 mld zł ...
-
Internet: kobiety ze smartfonem, mężczyźni z komputerem
... mobilny wykorzystując aplikacje mobilne, SMS-y czy typowo smartfonowe social media jak np. Instagram - mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI. Wnioski te są zbieżne z wynikami analizy brytyjskiej firmy badawczej UKOM, która w 2016 r. ... badaniu aż 73% dwudziestolatków stwierdziło, że wiadomości z ofertą promocyjną woli dostawać na telefon - zauważa Andrzej ...
-
Handel detaliczny, czyli chatboty i hiperpersonalizacja
... w ostatnich 30 latach udział wydatków konsumpcyjnych na doświadczenia i wydarzenia na żywo wzrósł o 70% w stosunku do całkowitych wydatków konsumpcyjnych USA – podkreśla Andrzej Musiał, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole Customer & Growth w KPMG w Polsce. Co trzeci Millenials na świecie wykorzystuje media społecznościowe jako ...
-
Ranking ubezpieczycieli: na które firmy Polacy skarżą się najczęściej?
... , podobnie jak rok temu, wyprzedziła wszystkich średnich i dużych konkurentów - zauważa Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl. Jakie wyniki osiągnęli inni ubezpieczyciele? Liczba ... ubezpieczycieli z najwyższą skargowością w dziale II znacząco spadły względem 2018 roku” - zaznacza Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Pozostaje ...
-
Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
... u źródeł wzmożonego zainteresowania produktami i usługami luksusowymi, które stały się symbolem prestiżu oraz aspiracji, odzwierciedlając szersze przemiany gospodarcze i społeczne w Polsce – mówi Andrzej Marczak, Partner, Szef Działu Doradztwa Podatkowego w Europie Środkowo-Wschodniej, Szef Zespołu ds. PIT w KPMG w Polsce. Nie jest zaskoczeniem, że ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... szanować ich prywatność. Małgorzata Mazurkiewicz specjalizuje się w technologiach mobilnych oraz mobile marketingu i pracuje jako konsultant merytoryczny w firmie adMobile. Andrzej Rabsztyn pracuje jako New Business Director w firmie adMobile. email: a.rabsztyn@admobile.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce ...
Tematy: -
Komunikacja z klientem: co jest mile widziane?
... wynika, że aż 98% respondentów otrzymuje niechciane treści marketingowe, 74% deklaruje, że dostaje je często. Praktycznie wszyscy jesteśmy spamowani - mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI - Ale jest też dobra wiadomość: 3/4 badanych deklaruje, że nie wypisuje się z otrzymywania regularnych wiadomości e-mail czy SMS ...
-
Firmy ubezpieczeniowe - trendy i wyzwania 2019
... ubezpieczeniowe do podążania ścieżką wytyczoną przez nowe technologie, a Polaków – do zwracania większej uwagi na zagrożenia ze strony kapryśnej pogody.” – podsumowuje Andrzej Popielski prezes porówneo.pl.
-
Posłowie i informatyka
... i/lub interpelacje z zakresu informatyki: Imię Nazwisko Liczba zapytań i interpelacji podczas IV Kadencji Tadeusz Jarmuziewicz 14 Maria Zbyrowska 7 Maria Nowak 4 Andrzej Czerwiński 3 Grzegorz Dolniak 3 Jacek Falfus 3 Zbigniew Janowski 3 Bogdan Lewandowski 3 Tomasz Szczypiński 3 Adam Szejnfeld 3 Renata Szynalska 3 Lista najbardziej aktywnych ...
-
Polska rodzina wyda na święta 1500 zł
... o klientów. Uważają, że jak co roku tłumy będą szturmować ich placówki. Wzrost obrotów w okresie przedświątecznym szczególnie widoczny jest w sklepach wielkopowierzchniowych. Andrzej Maria Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHID) uważa, że w grudniu obroty w dużych sklepach rosną od 30 proc, do nawet 100 ...
-
Długi Polaków w 2009 r. wg KRUK SA
... wierzytelnościami na jak najwcześniejszym etapie opóźnień w zapłacie, bez konieczności rozbudowy własnych struktur i angażowania dodatkowych zasobów ludzkich i technologicznych" – mówi Andrzej Roter, Dyrektor Generalny Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. W nawiązaniu do wyników zawartych w raporcie, 3 lutego 2010 r. KRUK SA rozpoczął ...
-
Problemy ze spłatą kredytów częstsze w styczniu
... spłatą pożyczek konsumpcyjnych, zadłuża się w styczniu i lutym - wynika z danych Biura Informacji Kredytowej. "Taką prawidłowość widać już kolejny rok" – zwraca uwagę Andrzej Topiński, główny ekonomista Biura Informacji Kredytowej. W latach 2008-2010 najgorsi klienci trafili się bankom właśnie w styczniu i lutym. Gdy już statystyki złych ...
-
Preferencje konsumentów: Polacy otwarci na nowości
... , a czterdziestolatków, co może wskazywać na zacieranie się różnic w podejściu do nowości pomiędzy obecnymi trzydziesto i czterdziestolatkami – komentuje wyniki badania Andrzej Anterszlak, Ipsos Loyalty Director. Badanie Ipsos pokazało, że kobiety, częściej niż mężczyźni, dzielą się informacjami o znalezionych nowościach z osobami ze ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2014
... za granicą. Co do zasady, im starsza grupa wiekowa, tym większy odsetek osób planuje spędzić Sylwestra w domu razem z rodziną – tłumaczy Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. Więcej wyjazdów zagranicznych W sezonie 2014/2015 Polacy ...
-
Google radzi, jak wykorzystać Walentynki w biznesie
... na ponad 400 tysięcy zamówień. Dzięki narzędziom analitycznym możemy także efektywnie planować kampanie i odpowiednio reagować na potrzeby naszych klientów - mówi Andrzej Świderski, dyrektor zarządzający w Euroflorist Pamiętając o tym, że aż 82% użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki chcąc znaleźć lokalną firmę, musisz mieć na ...
-
Podróbki czy oryginały? Polacy nie mają nic przeciwko tańszym odpowiednikom
... i CEO better wskazując, że jakość podrobionych czy „zainspirowanych” oryginałem towarów często nie odbiega od oryginału. Na ten sam aspekt wskazał Andrzej Gołoś z ASM Rynek i Opinia, przywołując koncepcję tzw. zaprogramowanego starzenia produktów. Skoro okres użytkowania markowych sprzętów jest ograniczony, konsumenci mogą czuć ...