-
Oferty pracy w czasie pandemii: jest lepiej niż prognozowano?
... początku pandemii. W efekcie zwiększającej się aktywności firm między lipcem i wrześniem pod koniec trzeciego kwartału na Pracuj.pl dostępnych było ponad 74 000 aktywnych ofert – czyli ogłoszeń, na które użytkownicy mogli w tym momencie aplikować. Co ciekawe, tegoroczne tradycyjne miesiące letnie były dla ...
-
Biurowce w Warszawie: pandemia blokuje podpisywanie nowych umów
... roku całkowita powierzchnia oferowanych podnajmów wyniosła ponad 85 000 mkw., co przekłada się na wzrost tego typu dostępnych powierzchni o ponad 74% kwartał do kwartału. Stawki czynszów Wraz z pogarszającym się sentymentem wśród uczestników rynku stawki bazowe za najlepsze biurowce w centrum i poza centrum ...
-
GUS: eksport i import ciągle pod kreską, ale widać odbicie
... w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 86,2% (w tym UE 73,6%), a w imporcie – 64,8% (w tym UE 55,1%), wobec odpowiednio 87,1% (w tym UE 74,3%) i 66,3% (w tym UE 56,4%) w styczniu – wrześniu 2019 roku. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 6,1%, a w imporcie ...
-
Polska gospodarka: druga fala COVID-19 pogorszyła prognozy na 2021 rok
... , podobnie jak w całej Europie Środkowo-Wschodniej niższy niż w krajach zachodnioeuropejskich (w Polsce wynosi 65,5%, podczas gdy w Europie Zachodniej odpowiednio 70% i więcej – np. 74,5% w Hiszpanii i 78,9% we Francji). Polska gospodarka odbijać będzie wolniej Pierwszą przyczyną, dla której polska gospodarka ma odbijać wolniej niż zakładano ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... – mówi Sławomir Lubak, Partner w dziale Konsultingu Deloitte i lider branży Telekomunikacji, Mediów i Technologii. Pandemia zmienia zachowania konsumentów Jak wynika z badania Deloitte, 74 proc. respondentów używa smartfona do sprawdzenia stanu swojego konta bankowego, 57 proc. wykonuje inne czynności bankowe, a 39 proc. zleca tak ...
-
GUS: w III kw. 2020 ruch graniczny mniejszy, ale nie zamarł
... sąsiadującego, na przykład: na granicy z Ukrainą – obywatele Ukrainy (93,5%), na granicy z Białorusią – obywatele Białorusi (82,0%), a na granicy z Rosją – obywatele Rosji (74,5%). Wydatki cudzoziemców w Polsce i Polaków za granicą Wartość towarów i usług zakupionych w Polsce przez cudzoziemców w III kwartale 2020 r. ukształtowała się na poziomie ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... i mimo obostrzeń i osłabienia koniunktury, nie ograniczają inwestycji w reklamę telewizyjną. Szczególnie zaciętą walkę o klientów obserwujemy w handlu. Sektor ten wydał w 2020 r. aż o 74 mln zł więcej niż przed rokiem. Duże wzrosty budżetów odnotowaliśmy w przypadku takich firm jak Żabka, Vinted, Euro RTV AGD czy ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... stronie e-sklepu, w dowolnym wybranym momencie przy pomocy interaktywnej ikonki i formularza, umieszczonych zawsze w tym samym miejscu strony www skorzystałoby 47% internautów i 74% kupujących często w sieci. Takie rozwiązanie nie tylko pozwala konsumentom nawiązać kontakt z marką wtedy, kiedy to oni tego potrzebują, ale odpowiednio ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
... 1 mln złotych brutto. W 2019 roku w Polsce było 32,1 tys. takich osób (wzrost zaledwie o 0,1% r/r), a ich łączne dochody w 2019 roku wyniosły 74,1 mld złotych, co oznacza wzrost o 7,8% w stosunku do 2018 roku. Wg danych Ministerstwa Finansów za 2019 rok średnie miesięczne zarobki brutto ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... poprzednim - łącznie 280 tys. mkw. GLA, z czego w drugiej połowie roku rynek zasiliło ponad 135 tys. mkw. GLA. Najwięcej, bo aż 74 proc. nowej podaży w ostatnich sześciu miesiącach 2020 r. zrealizowano w miastach do 100 tys. mieszkańców. W największych aglomeracjach do użytkowania oddano jedynie 20 ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
... . Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk - Brand Health Index wg SentiOne, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki w okolicach godziny 20:00. Najczęściej używane przez Polaków na Facebooku sformułowania to „pozdrawiam”, „dziękuję ...
-
Inwestycje w hotele zamarły: spadki sięgają 75%, co dalej?
... wolumenu (87,6%) stanowiły transakcje, których realizację rozpoczęto jeszcze przed wybuchem pandemii. Wolumen transakcji zawartych w ubiegłym roku w regionie CEE-6 był niższy o 74,2% w porównaniu z rokiem 2019, w którym zainwestowano rekordową kwotę 1,4 mld euro. Skala spadku aktywności transakcyjnej w tej części Europy była większa niż dla ...
-
IV fala pandemii. Konsumenci i firmy spodziewają się kolejnego lockdownu
... bazy informacji kredytowych BIK, od marca zeszłego roku do lipca tego roku liczba niesolidnych dłużników zmalała o 94 tys., do niecałych 2,74 mln, a kwota zaległości o prawie 1,7 mld zł, do 78,1 mld zł. Ale oszczędności konsumentów, w połączeniu ze sporymi kłopotami w łańcuchach dostaw, wynikającymi ...
-
17% pracodawców planuje rekrutację pracowników
... centralnej Polsce. Najnowszy „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” wskazuje, że w IV kwartale 2021 roku 17% pracodawców będzie szukało nowych pracowników. Jednak 74% pracodawców nie planuje zwiększać zatrudnienia. 4% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów w zakresie rekrutacji na nadchodzący kwartał. Prognoza netto zatrudnienia (różnica ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
... końca marca 2020 r. do końca lipca br. liczba osób z nieopłaconymi zobowiązaniami widocznych w BIG InfoMonitor i w BIK, zmniejszyła się o 94 tys. do 2,74 mln. Zaległości obniżyły się o prawie 1,7 mld zł, do 78,1 mld zł. Gdyby spojrzeć na zmianę w okresie ostatnich 12 miesięcy, spadki ...
-
Lotnicze cargo z rekordowymi stawkami. A będzie jeszcze drożej
... Kongu do Europy, które osiągnęły poziom 6,04 USD/kg. Średnia miesięczna stawka z Hong Kongu do Ameryki Płn. zatrzymała się ostatecznie na 9,74 USD/kg, co stanowi wzrost o 12,7% względem sierpnia, natomiast miesięczna średnia na szlaku z Hong Kongu do Europy osiągała 5,57 USD/kg, o 20 ...
-
Inwestorzy wciąż lokują kapitał w regionie EMEA
... odzwierciedlający post-pandemiczne realia handlowe związane z dostawami na żądanie. W ciągu ostatniego roku włoski rynek inwestycyjny zdominowali inwestorzy zagraniczni - odpowiadają za 74% całkowitego wolumenu. Rywalizacja o hiszpańskie hotele Wraz ze zniesieniem ograniczeń w podróżowaniu po Europie inwestorzy zdali sobie sprawę, że niektóre ...
-
Ponad 3000 więcej kradzieży z włamaniem niż przed rokiem
... , że w 2020 roku doszło do 80 449 przypadków kradzieży z włamaniem. To o 3304 niż rok wcześniej. Najmniej włamań odnotowano w roku 2018 (74 572), a najwięcej w 1999 (431 479). Do 2007 r. liczba kradzieży z włamaniem sukcesywnie spadała (do 161 352) i aż do 2015 roku utrzymywała ...
-
Ferie zimowe 2022: ile kosztują skipass, nocleg i wyżywienie?
... granicą trzeba doliczyć także koszty dojazdu – samochodem lub samolotem, o wiele wyższe niż w przypadku ferii spędzanych w Polsce. Włochy, Livigno - samochodem: 502,74 zł w jedną stronę (spalanie 9 l/100 km, średnia cena paliwa 5,7 zł) - samolotem: od 266 zł/ osoba w obie strony (Kraków-Bergamo, Rayanair) Austria ...
Tematy: ferie zimowe, wyjazdy turystyczne, turystyka, podróże, narty, wyjazd na narty, nartostrady, skipass -
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... stosowanego przez bank lub użytkownika mobilnego. Jak poważne może być zagrożenie, pokazują najnowsze dane: W Wielkiej Brytanii, europejskim liderze bankowości mobilnej, 74% populacji używa urządzeń mobilnych do zarządzania swoimi finansami. W Polsce na 21 mln użytkowników bankowości internetowej, 16 mln ma zainstalowane aplikacje ...
-
Handel ma największe problemy ze ściąganiem należności
... BIK widać, że przez styczeń i luty przeterminowane zobowiązania firm wobec banków i kontrahentów powiększyły się o 419 mln zł i wynoszą obecnie 37,74 mld zł. Liczba przedsiębiorstw niesolidnych dłużników wzrosła o 2785 do 314 352 – informuje Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor, prowadzącego rejestr dłużników ...
-
Usługi dla biznesu: rekordy padają nawet w kryzysie
... nowych centrów, w których powstało 6 400 miejsc pracy. Widoczny jest wzrost reinwestycji, co przy mniejszej niż w zeszłym roku liczbie nowych podmiotów (74) - zaowocowało zdecydowanym wzrostem liczby miejsc pracy. Najwięcej nowych podmiotów przybyło w Warszawie i Trójmieście (po 9), Katowicach i GZM (6) oraz w Krakowie (5). Obecnie 72 proc ...
-
Kradzieże z włamaniem: na celowniku mieszkania i paliwo
... ok. 70 000 – podaje Komenda Główna Policji. Najlepiej pod tym względem wyglądał rok 2018 (69 024 przestępstwa), a najgorzej lata 2020 (74 340) i 2021 (73 220), a więc czas pandemii i częstszego przebywania w domach i mieszkaniach. W trzech kwartałach 2022 r. doszło już do 53 132 kradzieży ...
-
Wyciek danych: w 2022 roku okradziono ponad 310 mln kont
... krajów pochodziło z nieistniejącego już serwisu streamingowego Wakanim, który specjalizował się w japońskich serialach anime. Czwartą część wszystkich światowych naruszeń odnotowano w Azji - 74 mln 2 tys. głównie w Chinach, Indonezji i Indiach. Najwięcej danych chińskich użytkowników wyciekło w czerwcu ze strony z treściami dla dorosłych Hjedd (11 ...
-
Polacy chętnie kupują mrożonki
... i szybkie gotowanie Mrożone warzywa trafiają do koszyka co trzeciego konsumenta. Warto podkreślić, że zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.). Polacy cenią sobie łatwość i szybkość przygotowania posiłków. Kupując odpowiednie mieszanki, mają w zamrażarce pokrojony i obrany ...
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... ”, aż w 7 wolą zaopatrywać się w sklepach stacjonarnych. Chodzi o zakup codziennych, podstawowych produktów oraz luksusowych, w tym biżuterii. Stacjonarną formę takich zakupów preferuje 74 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach są tzw. produkty DYI, do majsterkowania (65 proc.), wyposażenia wnętrz (62 proc.) i produkty dla dzieci ...
-
Jak insurtech wpływa na rozwój firm ubezpieczeniowych?
... funduszy, nie zaś brak przekonania, co do potencjalnych korzyści płynących z realizacji tego typu projektów. Postrzeganie zakończonych projektów jest bardzo pozytywne - 74 proc. ubezpieczycieli jest zadowolonych ze współpracy z insurtechami. Nawet te firmy, które negatywnie oceniły dotychczasową kooperację (zaledwie 8 proc.), pomimo dotychczasowych ...
-
Rynek pracy: 5 przejawów niewidzialnej rewolucji
... i energię i nie przekonają ich argumenty o pełnieniu misji lub świetnej atmosferze. Dla zaledwie 7 proc. ankietowanych znaczenie ma „poczucie realizowania wyższego celu”, a 74 proc. nie wymienia relacji z innymi pracownikami wśród trzech najważniejszych czynników decydujących o pozostaniu w firmie. Płaca jest wciąż czynnikiem numer 1 zarówno przy ...
-
Zdrowie psychiczne i empatia: czy w pracy jest na to miejsce?
... dobrego przełożonego/lidera i zdecydowana większość Pracowników i Pracodawców jest zdania, że „manager/bezpośredni przełożony powinien interesować się kondycją psychiczną Pracowników” (odpowiednio 74% i 66%). Obecnie empatia jest uważana za jedną z kluczowych kompetencji przywódczych, niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Dlatego tak ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce: co hamuje inwestycje?
... umowy o wartości blisko 801 mln Euro, z czego udział transakcji zamkniętych od kwietnia do czerwca wyniósł jedynie 19%. To oznacza spadek o 74% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku, kiedy to zanotowano znacznie większą wartość transakcji. W porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku spadła też liczba ...
-
Wyprawka szkolna 2023: jaka i za ile?
... Jakie będą tegoroczne zakupy wyprawkowe? Podejście konsumentów jest różne w zależności od kategorii. Niezmiennie to ubrania i obuwie (75%), tornister lub plecak (74%) oraz podręczniki (69%) kupowane są w sposób przemyślany – po wcześniejszym zaplanowaniu. Natomiast bardziej spontanicznie – artykuły papiernicze czy drobne przybory szkolne. W ramach ...
-
Nowe technologie: pracownicy chcą zmian, a pracodawcy się nie spieszą
... . Choć gospodarka amerykańska jest dużo bardziej zaawansowana od polskiej, to nie wszystkie tamtejsze organizacje decydują się na technologiczną transformację. Zdaniem 74% ankietowanych z USA ich firma zaczęła wdrażać lub w pełni wdrożyła co najmniej jedną nową technologię w ciągu ostatnich trzech lat. To oznacza ...
-
Skuteczna segmentacja rynku w e-commerce
... , które nie wprowadziły strategii segmentacji (Bain and Company, 2006). Kampanie mailingowe kierowane do segmentów na podstawie zainteresowań klientów mają średnio o 74% wyższy współczynnik klikalności w porównaniu do kampanii ogólnych (Mailchimp, 2017). Segmentacja rynku – jak skutecznie ją wykonać? Skuteczna segmentacja rynku musi spełniać ...
-
Rusza sezon na reklamy środków na przeziębienie i grypę
... do marki Septinum – 225,3 mln kontaktów reklamowych i 80,13% zasięgu. Ranking 10 najaktywniejszym reklamowo marek zamyka Natursept z 160,8 mln kontaktów i 74,58% zasięgu. TOP Brands Digital W październiku 2023 najaktywniejszą reklamowo marką w internecie był Otrivin. Wygenerowała ona 198,6 mln kontaktów reklamowych, docierając ...
-
Na inwestycje w nieruchomości komercyjne trzeba poczekać?
... wolumen inwestycji w polskie nieruchomości handlowe wyniósł niemal 380 mln EUR, przy średniej wielkości sprzedawanego obiektu ok. 18,6 tys mkw. Blisko 74% transakcji dotyczyło aktywów o wartości poniżej 20 mln EUR, w większości położonych w mniejszych miastach parków handlowych. W tym samym okresie największą transakcją był ...