-
Rosja i Ukraina celują w polskie centra handlowe
... w Aglomeracji Warszawskiej, po jednym w Katowicach i Poznaniu - przez IKEA Centres do Pradera European Retail Parks SCSp; zakup trzech centrów wyprzedażowych Fashion House w Piasecznie, Gdańsku i Sosnowcu przez Deutsche Asset Management od funduszu zarządzanego przez Peakside Capital oraz sprzedaż tzw. portfela Quadro przez Blackstone ...
-
Rynek biurowy. W czym Wrocław jest lepszy od Krakowa?
... Center, nowa umowa na 13,100 m kw. zawarta przez Capgemini w Business Garden 1 oraz 10,500 m 2 wynajęte przez EY w Sagittarius Business House. Wysoka aktywność najemców ma przełożenie na nowe inwestycje. Co prawda od początku roku w mieście oddano do użytku zaledwie 27.500 ...
-
Boom na rynku inwestycyjnym wciąż trwa
... cztery obiekty Ikea w Polsce. Transakcja była częścią sprzedaży 25 projektów w 8 europejskich krajach. Ponadto, przeprowadzono transakcję sprzedaży centrów wyprzedażowych Fashion House w Piasecznie, Gdańsku i Sosnowcu, a nowym właścicielem został RREEF Spezial Investment GmbH. W 2017 roku podpisano również umowy kupna/sprzedaży kilku mniejszych ...
-
Bez czego nie poradzi sobie FinTech?
... muszą ponosić sporych nakładów na rozwój innowacji. - Wśród innych praktykowanych modeli współpracy z firmami FinTech wymienić można zintegrowane rozwiązania hostowane „in house” lub oferowane jako SaaS, pełen outsourcing, czy też wykorzystanie akceleratorów albo inkubatorów umożliwiających FinTechom testowanie skalowalności swoich rozwiązań lub ...
-
Smart data center. Sztuczna inteligencja odmienia centrum danych
... center i zwiększyć jego bezawaryjność. Wydatki na sprzęt, chłodzenie i energię elektryczną należą do głównych kosztów eksploatacyjnych centrum danych. Zgodnie z raportem Green House Data, centra danych na świecie zużywają łącznie 30 GW energii rocznie, co stanowi około 1,4 proc. światowego wykorzystania energii, nic więc ...
-
Wrocław bije kolejne rekordy na rynku biurowym
... Bank S.A. 10.000 mkw. w inwestycji Business Garden 1, wynajęcie 4.700 mkw. w Skanska – Nowy Targ, wynajęcie przez OVH 2.350 mkw. w Aquarius Business House I oraz przedłużenie umowy najmu przez Nokię na 1.700 mkw. w Bema Plaza. Na podkreślenie zasługuje również odnotowana w I kwartale br. rekordowa absorbcja ...
-
Nieruchomości biurowe: Trójmiasto idzie po milion
... osiągnęły rekordową wartość 970 mln euro, dystansując Warszawę. W Trójmieście osiągnęły wartość 165 mln euro. Właściciela zmienił m.in. gdański Tryton Business House, który od firmy Echo Polska Properties kupił Griffin Premium RE. Bartłomiej Zagrodnik, Partner w
-
Warszawski rynek biurowy prawie bez pustostanów?
... Deloitte w Q22 (ponad 22,1 tys. mkw.), nowa umowa WeWork w Mennica Legacy Tower (14,2 tys. mkw.) oraz renegocjacja firmy Nestle w Nestle House (9,5 tys.mkw.). Udział transakcji pre-let pozostaje na stabilnym poziomie 16%. Do najbardziej aktywnych najemców na rynku zaliczamy firmy z sektora usług ...
-
Warszawski rynek biurowy w oczekiwaniu na rekord
... powierzchni coworkingowych WeWork w zachodnim budynku Mennica Legacy Tower (14 200 mkw.) oraz renegocjacja powierzchni najmu przez firmę Nestle w budynku Nestle House (9 500 mkw.) W wolumenie transakcji najmu w III kwartale br. dominowały nowe umowy (56%), przed renegocjacjami (34%) i ekspansjami (11%). - Umowy przednajmu objęły ...
-
Łódź rozwija powierzchnie biurowe i hotele
Brama Miasta, Monopolis, Hi Piotrkowska 155, Imagine A&B, Teal&Sepia. Te wszystkie nazwy warto podać tym, którzy ciągle mają wątpliwości co do atrakcyjności inwestycyjnej Łodzi. To centralnie położone miasto długo traktowane było jak uboga krewna Warszawy. Wszystko wskazuje jednak na to, że sytuacja uległa radykalnej wręcz zmianie. Rewitalizacja ...
-
Outsourcing usług IT: 12 wskazówek
... chęć cyfryzacji firmy, jak i ogromny budżet zaangażowany w takie przedsięwzięcie, warto dobrze przemyśleć dobór odpowiednich partnerów. Jan Matulewicz, Head of Software House
Tematy: usługi IT, outsourcing oprogramowania -
Jawność wynagrodzeń IT. Tak czy nie?
... stanowiskach w branży IT twierdzi, że wprowadzenie jawności wynagrodzeń jest nierealne w większych organizacjach. Jest to możliwe i doskonale się sprawdza w małych software house’ach, start up’ach, firmach które dopiero budują zespoły. Jednak w strukturach, gdzie niektóre osoby pracują wiele lat, a nagłe potrzeby projektowe ...
-
5 najbardziej frustrujących cech infolinii konsumenckiej
... sposób nawet spore pieniądze mogą dosłownie przeciekać firmom przez palce – komentuje Paweł Lipiński, założyciel i prezes zarządu firmy Pragmatists, polskiego software house’u i twórcy platformy botów Talkie.ai Tym, za czym nie przepadają użytkownicy infolinii konsumenckiej, jest również odsyłanie od jednego konsultanta do ...
-
Biura na rynkach regionalnych I kw. 2021
... w Krakowie i Trójmieście, w tym: renegocjacja umowy IBM w budynkach Galileo, Newton i Edison w Krakowie na 11 300 m kw., odnowienie umowy Intel w Tryton Business House w Gdańsku na 9800 m kw., 8500 m kw. w nowym biurowcu LPP w Gdańsku wybudowanym na własny użytek właściciela oraz renegocjacja 7000 m kw. w gdyńskim ...
-
Polska, czyli wysokie cyberbezpieczeństwo i drogi dostęp do internetu
... względem 5 kluczowych kategorii i 14 wskaźników, które razem przedstawiają kompleksowy obraz. Badanie oparto na danych open source ONZ, Banku Światowego, Freedom House, Międzynarodowego Związku Komunikacji i innych źródeł. Tegoroczne badanie uwzględniło 7 krajów więcej niż rok temu – w większości krajów afrykańskich.
-
Parki handlowe w I kw. 2024 wciąż na celowniku inwestorów
... czas debiutów nowych marek w Polsce. Na rynku handlowym pojawiły się m.in. takie marki jak Made by Society, Jack&Jones, Kamalion czy House of Diamonds. Na polski rynek weszła także największa sieć restauracji typu fast food w krajach bałtyckich i Finlandii – Hesburger. Z kolei Biedronka poinformowała ...
-
Biurowiec Golub GetHouse w Warszawie
Inwestor i deweloper Golub GetHouse otrzymał długo oczekiwane pozwolenie na budowę nowego projektu biurowego zlokalizowanego przy ulicy Grzybowskiej 78. Golub GetHouse, spółka joint venture pomiędzy Golub & Company z siedzibą w Chicago i warszawską firmą GetHouse Developer, posiada bogate doświadczenie poparte zrealizowanymi w Warszawie znanymi ...
-
Darmowe aplikacje mobilne, czyli pod wirtualną lupą
... Na koncercie w Zakopanem bawiło się około 90 tys. osób. Firma Selectivv Mobile House przeprowadziła analizę prawie 75 tys. użytkowników smartfonów. Wykorzystano do tego ... być prowadzona w sposób prosty i przejrzysty, zrozumiałym dla odbiorcy językiem. Ponadto zgodnie z art. 5 RODO, to administrator danych, czyli podmiot, który decyduje o celach i ...
-
Hotele w Warszawie. Nowe otwarcia na horyzoncie
... , Four Points by Sheraton na warszawskim Służewcu Przemysłowym (192 pokoje), Vienna House (164 pokoje), luksusowy Raffles Europejski na Krakowskim Przedmieściu (106 pokojów ... dobę. Goście będą mogli m.in. korzystać z hotelowych limuzyn, usług kamerdynera i art consjerża, który oprowadzi po kolekcji dzieł sztuki Hotelu Europejskiego, czy zarekomenduje ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w IV kw. 2011 r.
Jak wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) dotyczącej debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badającej zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, 47% wszystkich debiutów w całym 2011 r. miało miejsce w Warszawie (203), ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2010r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers (PwC) dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje na pewne oznaki ożywienia na rynkach IPO w trzecim kwartale 2010 r., jednak obawy związane ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2011 r.
W trzecim kwartale 2011 r. na najważniejszych giełdach w Europie odnotowano 121 pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) o łącznej wartości 9,4 mld euro (w porównaniu do 85 IPO o łącznej wartości 2,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego) - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w IV kw. 2009r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), wskazuje na znaczący wzrost aktywności w czwartym kwartale 2009 r. Zarówno liczba jak i wartość ofert znacząco wzrosły w porównaniu z poziomem odnotowanym w ciągu poprzednich 9 miesięcy, kiedy to giełdy w dużym stopniu odczuwały skutki recesji i ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w I kw. 2010r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje, że giełda londyńska odzyskała pozycję lidera pierwszych ofert publicznych w pierwszym kwartale ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w II kw. 2011 r.
W drugim kwartale 2011 r. na najważniejszych giełdach w Europie odnotowano 48% wzrost wartości pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) dotyczącej debiutów giełdowych (IPO Watch Europe). W ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2009r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwotnych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje, iż na rynku pierwotnym widoczne są pierwsze oznaki ożywienia po kilku kwartałach niemal ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w II kw. 2010r.
Najnowsza kwartalna ankieta PricewaterhouseCoopers dotycząca debiutów giełdowych (IPO Watch Europe), badająca zarówno liczbę, jak i wartość pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) na najważniejszych giełdach europejskich, wskazuje, że w okresie od kwietnia do czerwca 2010 r. już piąty kwartał z rzędu miało miejsce zwiększenie ...
-
Cisco kupuje nową technologię
Koncern Cisco poinformował o zakupieniu firmy Meetinghouse Data Communications, która dostarcza technologie zabezpieczeń sieciowych, oparte na standardzie 802.1X. Transakcja powinna zakończyć się w październiku, zaś jej wartość wyceniona została na 43, 7 mln USD. Rozwiązania firmy Meetinghouse umożliwiają przedsiębiorstwom kontrolować dostęp do ...
-
Wtórny rynek mieszkaniowy 2010
Sieciowe biur nieruchomości Metrohouse & Partnerzy na podstawie transakcji zawartych w 2010 roku przygotowało zestawienie podsumowujące miniony rok na wtórnym rynku mieszkań. Z raportu wynika m.in., że najczęściej nabywanym produktem na rynku wtórnym mieszkań są mieszkania dwupokojowe. Najpopularniejsze okazują się lokale w budynkach oddanych do ...
-
Inwestycje technologiczne w Europie - raport
Z raportu PricewaterhouseCoopers Money for Growth 2002 wynika, że wartość inwestycji private equity w europejski rynek technologiczny wyniosła 5,3 miliarda euro. Francja pozyskała 23% inwestycji i wyprzedziła Wielką Brytanię. Firmy tworzące oprogramowanie nadal otrzymują najwięcej funduszy inwestycyjnych (1,3 miliarda euro). W roku 2002 ...
Tematy: -
Czas na luksusowe apartamentowce
Według raportu agencji Metrohouse poświęconemu rynkowi apartamentów w Polsce, od 3 do 5 proc. społeczeństwa to osoby zamożne, co oznacza, że za parę lat w Warszawie zapotrzebowanie wzrośnie do 1000 nowych mieszkań o wysokim standardzie rocznie. Brak luksusowych mieszkań, tak jak i brak zamożnego społeczeństwa cechował Warszawę od końca wojny do ...
-
Rynek mediów i reklamy 2008-2012
Do 2012 roku wartość globalnego rynku mediów i rozrywki sięgnie 2,2 biliona dolarów przewiduje raport "Global Entertainment and Media Outlook: 2008-2012" firmy PricewaterhouseCoopers. Szacuje się, iż wzrost polskiego rynku mediów i rozrywki wyniesie ponad 9 proc. i osiągnie wartość 14 225 mln dol. w 2012 r. Analitycy przewidują, że znaczący wpływ ...
-
Reklama internetowa odporna na kryzys
W ostatniej prognozie, opublikowanej w sierpniu 2008 r., firma eMarketer przewidywała wzrost wydatków na reklamę online w USA z 24.5 miliarda USD w 2008 r. do 28.5 miliarda USD w 2009 r. eMarketer porównywał swoje prognozy wydatków na reklamę online z kwartalnymi raportami Związku Pracodawców Branży Internetowej (ang. Interactive Advertising ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w 2008 roku 1,174 mld złotych. Tym samym Internet prześcignął inne dotąd popularne kanały reklamowe: radio i outdoor, stając się drugim po telewizji nośnikiem przyciągającym największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
Pierwszych wzrostów w branży mediów i rozrywki możemy oczekiwać w 2010 r. a wartość rynku do 2013 r. osiągnie 1,6 biliona USD - to główne wnioski z najnowszego raportu pt. Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 ("Perspektywy dla branży rozrywki i mediów 2009-2013 na świecie"), opracowanego przez PricewaterhouseCoopers. PwC podaje, iż ...