-
Handel zagraniczny I-III 2019
... saldo uzyskano w obrotach z krajami rozwiniętymi 50,6 mld zł (13,4 mld USD, 11,8 mld EUR), w tym z krajami UE saldo osiągnęło poziom 52,2 mld zł (13,8 mld USD, 12,1 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów W pierwszym kwartale br. wśród głównych partnerów handlowych ...
-
Pakiety medyczne. 2/3 Polaków mówi "tak"
... o państwowych ośrodkach medycznych wpływ ma przede wszystkim okres oczekiwania na wizytę (70% odpowiedzi) oraz panujący w nich tłok i konieczność stania w kolejkach (52,4%). Respondenci wskazują również na zbyt małą liczbę placówek (11,5%), zbyt dużą ich odległość od miejsca zamieszkania respondentów (10,2%) oraz nieprzystosowanie ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
... PIN, związanych z płatnościami kartą w sklepach fizycznych. Korzysta z nich 64% ankietowanych, przy czym metoda ta jest uznawana jako preferowana „zaledwie” przez 52%. Jeśli chodzi o kody SMS do potwierdzania transakcji, to obecnie korzysta z nich 46% ankietowanych, a jako metodę preferowaną wskazuje na nie 48 ...
-
Zwierzęta w pracy. Dobry czy zły pomysł?
... się dowiedzieli obecności zwierząt tym w miejscu pracy. 33% - byłoby silniej zmotywowanych do starań o pracę. Pupil w pracy? Młodzi na „tak” Aż 52% z badanych pracowników w wieku 18-24 lat jednoznacznie pozytywnie ocenia ideę obecności zwierząt w pracy, a tylko co czwarty jest jej zupełnie przeciwny. Jednocześnie ...
-
Produkcja wyrobów przemysłowych w 2018 roku
... ,7%). Spadek produkcji zanotowano dla 1617 wyrobów, w tym m.in. dla: szklanek i kieliszków ze szkła ołowiowego nabieranego mechanicznie (o 77,2%), amoniaku bezwodnego (o 52,3%), papieru gazetowego (o 35,8%), farb i pokostów, włącznie z emaliami i lakierami, na bazie polimerów akrylowych lub winylowych (o 32,5%), bielizny stołowej (o 32,0%), toluenu ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2019 r.
... się pracy sezonowej, 64% poszuka zatrudnienia w miejscu zamieszkania, 19% planuje wyjechać do pracy w inny rejon Polski (62% wybierze miejscowość turystyczną, 52% - swoją rodzinną miejscowość), a 15% wyjedzie za granicę (w tym 30% do Holandii, 28% do Niemiec, 17% do Wielkiej Brytanii, a 15% do ...
-
Freelancing w Polsce i na świecie 2019
... z platformy Useme.eu. Aż dwóm trzecim wolnych strzelców pracujących na świecie (68%), zależy najbardziej na wyższych zarobkach. Ponad połowa respondentów (52%) chciałaby także zwiększyć liczbę metod wyszukiwania i pozyskiwania klientów, a 1/3 badanych (34%) na pracy z większą liczbą międzynarodowych klientów oraz wyższych stawkach ...
-
Smartfon Sony Xperia 5
... Optical SteadyShot™. Dzięki połączeniu superszerokokątnego obiektywu 16 mm (ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm) z uniwersalnym obiektywem 26 mm oraz teleobiektywem 52 mm do portretowania i zdjęć w zbliżeniu, użytkownik jest przygotowany do fotografowania w każdej sytuacji. Xperia 5 jest wyposażona w ulepszoną wersję technologii Eye AF ...
-
Drugorzędne nieruchomości handlowe stracą na wartości
... sektorem, w którym spodziewane są spadki. W dłuższej perspektywie wartości kapitałowe na rynku drugorzędnych nieruchomości handlowych w Polsce ulegną dalszemu osłabieniu: saldo netto - 52 proc. każe oczekiwać rosnącej dynamiki spadków po upływie dwunastu miesięcy. Oczekiwania dotyczące wartości kapitału wskazują na dalszy wzrost na rynku ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna miast na świecie 2019
... Jednak najbardziej imponujący wzrost udziału w rynku w minionym roku odnotowały miasta azjatyckie, a przede wszystkim Pekin, który awansował w globalnym zestawieniu o 52 miejsca, ponieważ inwestorzy poszukiwali nowych okazji inwestycyjnych, zwłaszcza na rynkach charakteryzujących się szybszym tempem wzrostu. W minionych 12 miesiącach zaobserwowano ...
-
Firmy produkcyjne nie narzekają na kondycję
... jako bardzo dobrą lub dobrą. Dobry czas dla firm produkcyjnych Zrealizowane wiosną badanie pokazało również, że przeszło połowa ankietowanych producentów (52 proc.) liczyła, że bieżący rok uda jej się zamknąć z bilansem lepszym niż w poprzednim, a 38 proc. było zdania, że będzie on ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2018 r.
... głównymi sektorami finansującymi działalność B+R w 2018 r. był sektor przedsiębiorstw oraz sektor rządowy, których środki stanowiły odpowiednio 53,3% oraz 35,4% (wobec 52,4% oraz 38,3% w 2017 r.) wszystkich nakładów poniesionych na prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych. PERSONEL W DZIAŁALNOŚCI BADAWCZEJ I ROZWOJOWEJ W 2018 r. w działalność ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2019
... 57,89% na miejscu trzecim. Aplikacja Messenger (54,48%) na pozycji czwartej. Zestawienie zamyka Aplikacja Messenger (Google Inc.) z zasięgiem 12,52%. Liczebność próby: N= 182160. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z I kwartału ...
-
Jakie obawy rodzi automatyzacja? Czy jest się czego bać?
... Ekonomiczne wskazuje, że dziś na każde 100 godzin pracy przypada średnio 29 godzin pracy maszyn. W 2025 mają to już być 52 godziny. To, że roboty i maszyny wyręczają nas w coraz większej liczbie czynności, jest zatem faktem. Mają zastąpić człowieka na dziesiątkach stanowisk ...
-
Cyberprzestępczość 2020. W tle PSD2 i home office
... w URL. Wydawać by się mogło, że tak trywialne do wykorzystania luki, zostały już zlikwidowane. Okazuje się, że aż 10 na 52 analizowanych przez Trend Micro aplikacji bankowych w dalszym ciągu przesyła dane wrażliwe w URL. Zatem nie należy zakładać, że zmiany w systemach bankowych ...
-
Nowe technologie zmieniają zachowania konsumentów. 4 kluczowe trendy
... – 1996) składa zamówienia online z opcją odbioru w sklepie, dlatego model „click and collect" staje się normą wśród detalistów na całym świecie; 52% kupujących online zamówiło towar tymczasowo niedostępny w sklepie stacjonarnym, by odebrać go po sprowadzeniu zamówienia do magazynu. Tego typu praktyka pomaga ...
-
Leasing hamuje wraz z gospodarką
... oraz wysokie wykorzystanie zdolności produkcyjnych w polskich firmach. „W 2019r. minęliśmy „górkę” w finansowaniu inwestycji środkami unijnymi. W 2019 roku wykorzystanie funduszy unijnych wyniosło 52,4 mld PLN vs 48,6 mld PLN za 2018. Jednak wolniej niż w poprzedniej perspektywie finansowej przygotowujemy projekty unijne. Na koniec 2019 ...
-
W nieruchomości komercyjne w Polsce zainwestowano rekordowe 7,8 mld euro
... jej poziom nie przewyższał 5 mld euro, a rok później udało się jej po raz pierwszy w historii przebić pułap 7 mld euro. Za 52% wszystkich inwestycji dokonanych w 2019 roku na polskim rynku nieruchomości komercyjnych odpowiadał, co nie jest w zasadzie zaskoczeniem, prężnie rozwijający się sektor ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... kampanii przeprowadzonych w związku z wyborami do Parlamentu Europejskiego - podaje Publicis Groupe. Oprócz wymienionych powyżej, na wyróżnienie zasługują również sektory: czas wolny (+52 mln zł, dynamika +14,5%), podróże i turystyka (+28,4 mln zł, +11,5%), media (+28,4 mln zł, +5,8%). W sektorze czas wolny wydatki na reklamę ...
-
Najlepsi piłkarze tracą na wartości. Neymar o 21%, Szczęsny nawet o 35%
... rozgrywek). W przypadku Wojciecha Szczęsnego, podstawowego bramkarza Juventusu Turyn i drugiego najcenniejszego polskiego piłkarza, spadek był jeszcze większy - jego wartość pikowała z 52 mln do 34-40 mln euro (czyli o 24-35%). Pozostaje on jednym z najcenniejszych bramkarzy lig europejskich, zajmując ósme miejsce w tym rankingu. Mniejsze ...
-
Najszybszy internet mobilny w V 2020. T-Mobile liderem dwóch kategorii
... wysyłania danych został Play (12,06 Mb/s), któremu niewiele zabrakło do zwycięstwa. Na trzecim stopniu podium znalazł się Plus (11,52 Mb/s), natomiast najsłabiej w tej kategorii poradził sobie T-Mobile (11,23 Mb/s). Najniższa wartość ping: T-Mobile Rozczarowani mogą się poczuć ci ...
-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... ma jedynie 13 proc. mieszkańców Japonii i Holandii i aż 56 proc. mieszkańców Meksyku. Ryzyko utraty pracy to kwestia, która niepokoi aż 52 proc. Polaków. Podobny poziom obaw wykazują Hiszpanie (55 proc.). Znacznie mniej o swoje życie zawodowe martwią się Włosi (37 proc.) oraz ...
-
Wpływ koronawirusa na MŚP: 3,5% zadowolonych firm
... badaniu Barometr COVID-19 nie widać już tak jednoznacznych i optymistycznych prognoz. Tylko dwie branże zdecydowanie stawiają na najbliższe 12 miesięcy – przemysł (52 proc.) oraz transport (48 proc.). W branży HoReCa ta przewaga jest minimalna w porównaniu z tymi, którzy wskazują na 2-3 lata ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: rekord pomimo pandemii
... Cresa raportu wynika, że wypracowany w I połowie roku wolumen inwestycji w nieruchomości komercyjne wzrósł względem tego samego okresu poprzedniego roku o pokaźne 7%. Przeprowadzono 52 transakcje warte łącznie przeszło 2,85 mld euro, z czego 2,41 mld euro wygenerowały magazyny i biura. Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku magazynowym ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
... % mężczyzn vs. 48% kobiet. Jeżeli chodzi o wiek badanych, młodzi są zgodni z najstarszą grupą respondentów powyżej 55 roku życia – w obu przypadkach 52% chce robić zakupy w niedzielę. W innych kategoriach wiekowych odsetek jest delikatnie niższy i wynosi 49%. Kto zyskałby a kto stracił na powrocie niedziel ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2020
... drugiej youtube.com (58,55%), a na trzeciej - facebook.com (55,75%) na trzecim. google.pl dopiero na miejscu siódmym (35,52%). Na ostatnim miejscu mediaexpaert.pl (13,19%). Urządzenia mobilne Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, to w sierpniu na pierwszym miejscu zestawienie Gemius/PBI ...
-
Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju: o czym nie powie nam PKB?
... i znajduje się w gronie państw o najbardziej szkodliwym oddziaływaniu na globalny klimat. Optymizmem napawa jednak imponująca skala redukcji emisji w latach 1998-2018, wynosząca 52 proc. i dająca Polsce w tej kategorii 18. miejsce na świecie. Podobnie w tej kategorii wypadają Czechy, a także USA, Kanada i Australia, jednak w przypadku ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... niezbędne. Co piąty respondent przyznał, że odłożył na później większe zakupy. Wśród osób, które powstrzymują się z zakupami innymi niż niezbędne 52% należy do grupy, która przyznała, że pandemia wpłynęła negatywnie na ich sytuację finansową. Istotne podkreślenia jest, że kolejne 38% z grupy ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... pół roku, a 62%, że będzie to praca tak samo dobra. W I kw. 2020 r. wyniki te kształtowały się na poziomie odpowiednio 75% i 52%. Najwięcej osób, które uważają, że znajdą jakąkolwiek pracę zamieszkuje południe (woj. dolnośląskie, opolskie, śląskie i małopolskie) i wschód Polski (po 86%). Jeśli ...
-
Europejski leasing hamuje. Polska na 6. miejscu
... 2019r. pokazuje, że w Europie wszystkie segmenty rynku leasingu odnotowały dodatnie dynamiki. Wartość nowych kontraktów dotyczących leasingu pojazdów osobowych (mających 52,9 proc. udział w ruchomościach) wzrosła o 6,6% r/r, dynamika drugiego najważniejszego segmentu europejskiego rynku tj. samochodów dostawczych była wyższa o 7,6% niż przed rokiem ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
... te wyniki z poprzednim kwartałem tego roku, dynamika wzrostu jest jeszcze bardziej widoczna – w ciągu zaledwie trzech miesięcy różnica w wynikach wyniosła aż 1,52 p.p. Biorąc z kolei pod uwagę wielkość firm, lepiej poradziły sobie duże przedsiębiorstwa, zatrudniające powyżej 500 osób. Odnotowały one wzrost zatrudnienia na ...
-
Amerykańskie inwestycje w Polsce: co zmieniła pandemia?
... gospodarczego w ciągu nadchodzących 3 lat. Wybuch pandemii zrewidował te prognozy tylko w zakresie oczekiwań co do spadku PKB. Obecnie podobny odsetek firm (52% wskazań) uważa, że wzrost gospodarczy w Polsce pogorszy się w perspektywie najbliższych 3 lat. W tej grupie wzrosła jednak liczba odpowiedzi prognozujących, że wzrost ...
-
Pandemia COVID-19 zwiększa lęk przed utratą pracy
... innych możliwości zawodowych. O zmianie nie myśli ponad połowa pracowników z miast do 20 tys. mieszkańców (54 proc.) oraz wsi poza aglomeracjami (52 proc.) i stanowią oni największe odsetki spośród badanych grup. Niechęć do zmiany pracy rośnie wraz z wiekiem. Nowej posady nie szuka 38 ...
-
Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
... . Najbardziej cenione marki własne tej kategorii to Lidl i Biedronka. W sklepach Lidl artykuły przemysłowe pod marką własną kupuje 56% ankietowanych, a w Biedronce - 52%. Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych marek własnych zajęły sieci Kaufland, Tesco, Auchan oraz Carrefour. A jakie artykuły przemysłowe marek własnych Polacy kupują ...
Tematy: non-food, marki własne, supermarkety, dyskonty, markety, sieci handlowe, Lidl, Biedronka, Kaufland, Tesco, Auchan, Carrefour -
Osoby 50+ zdominują rynek pracy tymczasowej?
... od nich otwartości na zmiany. Dlatego też ich gotowość do pracy z osobami starszymi jest naturalnym zjawiskiem na zmieniającym się rynku – 52 proc. pracowników tymczasowych wskazuje, że jest gotowa współpracować z osobami starszymi od nich, również z seniorami (raport Grupy Progres „Rynek Pracy 360 ...