-
Do 2025 roku Polska musi pokaźnie zwiększyć recykling plastiku
Wybuch pandemii wyraźnie pokazał nam, w jak dużym stopniu jesteśmy ciągle uzależnieni od tworzyw sztucznych. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby szacunki WHO, z których wynika, że miesięcznie na całym globie zużywamy 89 mln maseczek i 76 mln rękawiczek. Do tego należy dodać tony odpadów medycznych. Zwiększone zużycie produktów jednorazowych nie ...
-
Nowa oferta Heyah 01
... rozmowy na numery komórkowe i stacjonarne w kraju, nielimitowane SMS-y i MMS-y oraz pakiet 20 GB danych na 30 dni. A wszystko to za 39 zł raz na dwa miesiące. Heyah stawia na prostotę Ofertę możemy wykupić zdalnie, bez wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na stronę ...
-
Znajomość języków obcych gwarancją pracy nawet w kryzysie?
Wprawdzie wraz z wybuchem pandemii sytuacja na rynku pracy uległa pogorszeniu, to jednak są pewne umiejętności, które sprawiają, że o bezrobocie nie powinniśmy się martwić. Zdaniem Manpower jest to znajomość języków obcych. Które z nich są dziś najbardziej w cenie? Jak wykorzystać ich potencjał w realiach nowej rzeczywistości? Z tego tekstu ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
Zaledwie co czwarte gospodarstwo domowe zredukowało w obliczu pandemii swoje wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez EY Polska. 43% hołduje podejściu „Stay calm, carry on/Zachowaj spokój i kontynuuj” i stara się funkcjonować jak dotychczas, nie decydując się na oszczędności. EY wskazuje na główne postawy konsumenckie w dobie koronawirusa ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
Firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu (ZPL) dostrzegają już niestety wpływ, jaki wywiera na ich działalność wybuch pandemii COVID-19. Wartość finansowania, którego udzieliły w I połowie br. wyniosła 29,8 mld zł, co oznacza roczną dynamikę na poziomie -24% r/r. Pewnym optymizmem może napawać odnotowany na koniec czerwca nieznaczny, ale ...
-
PARP: innowacje pozwolą przezwyciężyć skutki pandemii
Wybuch pandemii i związany z tym kryzys potrzebuje innowacyjności - czytamy w najnowszej edycji „Monitoringu trendów w innowacyjności” autorstwa PARP. Podmioty, które udzielają wsparcia przedsiębiorcom uważają, że potencjał tkwi zwłaszcza w startupach, cyfryzacji oraz zrównoważonym rozwoju. 8. edycja opracowanego przez PARP „Monitoringu trendów w ...
-
Rynek pracy: pracownicy 50+ lojalni, ale niechętni zmianom
Pracownicy 50+ to grupa zawodowa, która często musi borykać się z uprzedzeniami i stereotypami. Tymczasem starzenie się społeczeństwa, niż demograficzny, a teraz również konsekwencje pandemii to czynniki, które powinny skłonić nie tylko do dyskusji na temat pracy po 50-tce, ale również do większej otwartości na zatrudnianie osób z tej grupy ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
Najświeższa odsłona cyklicznego opracowania „Global State of the Consumer Tracker” autorstwa Deloitte pokazuje, że indeks niepokoju polskich konsumentów wzrósł względem poprzednich dwóch tygodni o 2 pp., osiągając tym samym poziom -9 proc. Polacy nie są tu jednak wyjątkiem, ponieważ wzrost wskaźnika odnotowano w 2/3 badanych krajów. W zachowaniach ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe: dobry sposób na brak ofert pracy?
Koronawirus wstrząsnął wieloma dziedzinami życia i gospodarki. Jego negatywne skutki w znacznym stopniu dotknęły m.in. branżę eventową nic więc dziwnego, że o oferty pracy w tym sektorze jest dziś co najmniej trudno. Z drugiej jednak strony mamy e-commerce, które na pandemii znacznie zyskało i znacznie wzmogło - jak dowodzi raport OTTO Work Force ...
-
Ataki DDoS w II kw. 2020. Co odpowiada za ogromny wzrost incydentów?
... dla działalności biznesowej, z kolei późną wiosną i latem liczba ataków zaczyna spadać. Na przykład, liczba ataków w II kwartale 2019 r zmniejszyła się o 39% w stosunku do I kwartału 2019 r., a w 2018 r. różnica między tymi dwoma kwartałami wynosiła 34%. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbie poleceń otrzymanych przez ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
W marcu 2018 roku zaczął obowiązywać w naszym kraju zakaz handlu w niedzielę. W kolejnych latach był on zaostrzany. Nikt jednak nie spodziewał się tego, co nastąpiło w marcu 2020 roku. Wraz z wybuchem pandemii Polacy nie mogli zrobić zakupów nie tylko w niedziele, ale również w dni powszednie. Otwarte pozostały właściwie tylko sklepy spożywcze, ...
-
Benefity pracownicze w czasie kryzysu. Trendy 2020
Niniejszy artykuł stanowi podsumowanie raportu Benefity w oczach pracowników 2020. Raport potwierdza, że sytuacja epidemiologiczna i gospodarcza w pierwszej połowie 2020 roku miała wpływ na oferowane benefity i praktyki zarządzania nimi. Epidemia pokazała również, które benefity są dla pracowników naprawdę ważne. Według raportu Benefity w oczach ...
-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
Po pół roku walki z pandemią, warto sprawdzić co w najbliższym czasie czeka e-commerce. Na tle zmian ostatnich miesięcy trzeba jasno powiedzieć, że nikt nie wie jaka będzie przyszłość. Zwłaszcza, iż obszar ten jest zależny od rozwoju technologii, których tempo i kierunki rozwoju zwykle zaskakują. Jedną z konsekwencji COVID-19 jest kurczenie się ...
-
Polacy podzieleni co do systemu, w jakim powinny pracować szkoły
Zaledwie co dziesiąty Polak uważa, że w nowym roku szkolnym nauka powinna odbywać się wyłącznie w trybie zdalnym. Powody? Przede wszystkim fakt, że zdalne nauczanie uznawane jest za niepełnowartościowe względem tego, co szkoły oferują stacjonarnie - wynika z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank. Największym minusem edukacji, bez ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... bardziej popularne niż przed pandemią. W sprzedaży o kondycji w znacznym stopniu decyduje profil i oferta firmy. Trudno porównać notowany w ostatnich tygodniach popyt na art. spożywcze, sprzęt IT, RTV, AGD czy materiały budowlane ze sprzedażą odzieży, obuwia, biżuterii czy samochodów – mówi Sławomir Grzelczak. - Z kolei w usługach ...
-
Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce wzrosło o 3,7%, w produkcji o 6,2%
Cykliczne doniesienia dotyczące zatrudnienia w firmach Nowoczesnej Gospodarki wyraźnie wskazywały, że innowacyjne firmy najczęściej oferują więcej miejsc pracy niż ogół rynku. Nie inaczej było w II kwartale br., a więc w okresie, w którym w naszym kraju szalała pandemia, a gospodarka była w znacznej części zamrożona. Jak wynika z najnowszej ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
Wybuch pandemii doprowadził do nagłego upowszechnienia się pracy zdalnej, a coraz częściej pojawiają się również głosy, że stanie się ona standardem tzw. nowej rzeczywistości. Takim obrotem spraw Polacy nie są raczej zmartwieni - 9 na 10 z nas wprost mówi o potrzebie pracy w trybie home office. Kwestia może okazać się jednak nieco problematyczna, ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
... poziomu 7 tys. PLN do poziomu 4 tys. PLN). W pozostałych branżach, które również istotnie i zauważalnie cierpią w okresie pandemii, czyli modowej, obuwniczej oraz art. sportowych, spadki wynikające z ograniczania konsumenckiej siły nabywczej w handlu szacowane są na około 35 proc. z każdego metra kwadratowego powierzchni sklepowej, licząc ...
-
Rekrutacja pracowników w odwrocie, spadki o 31%
W II kwartale br. liczba stałych rekrutacji pracowników skurczyła się o 30%, a praca tymczasowa zaliczyła spadki na poziomie 18% - wynika z danych przedstawionych przez należące do Konfederacji Lewiatan Polskie Forum HR. To wyraźny dowód na to, że obecne realia rynku pracy nie przypominają już tych, z którymi mieliśmy do czynienia przed pandemią. ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rozliczenia B2B? Nie wszyscy narzekają
Wprawdzie o skutkach koronawirusa w znakomitej większości przypadków mówi się w kontekście negatywnym, to jednak okazuje się, że pandemia miewa swoje jasne strony. Potwierdzeniem tego może być badanie, które cyklicznie realizuje dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor Instytut Keralla Research. Jego najnowsza odsłona dowodzi, że w III kwartale ...
-
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
Statystyczny programista to młody, casualowo ubrany i marzący o bogactwie introwertyk, który nad herbatę przedkłada kawę, a nad leżak - aktywność nad wodą. Taki obraz koderów wyłania się z badania zrealizowanego przez No Fluff Jobs z okazji obchodzonego 12 września Międzynarodowy Dnia Programisty. Oto, co jeszcze udało się ustalić na podstawie ...
-
Wakacje 2020 inne niż wszystkie. Jak je spędziliśmy?
Wakacje 2020 dobiegły końca. Nadeszła więc pora podsumowań. Jak Polacy spędzili ten, inny niż wszystkie dotychczas, sezon urlopowy? Z badania zrealizowanego przez Prezentmarzeń wynika, że co czwarty z nas udał się nad Bałtyk, a po 17% badanych wybrało Mazury i wędrówki po rodzimych górach. Postawiliśmy przede wszystkim na kameralne urlopy, w ...
-
5 głównych trendów w cyfryzacji środowiska pracy
Zakrojona na szeroką skalę cyfryzacja prowadzi do równie głębokiego przemodelowania biznesu. Do wdrażania nowych technologii potrzebna jest jednak transformacja na poziomie samej organizacji. Środowisko pracy to dziś coś, co potrzebuje zredefiniowania. Jakie działania warto podjąć w tym kierunku? Firma IDC przeprowadziła setki wywiadów z ...
-
Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju: o czym nie powie nam PKB?
Opracowany przez Polski Instytut Ekonomiczny Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju to alternatywny dla PKB wskaźnik, który obrazować ma rozwój ujętych w nim państw w znacznie szerszym wymiarze niż tylko wartość wytwarzanych dóbr i usług. Jego najnowsza odsłona plasuje Polskę na 32. pozycji pośród 159 państw. Indeks Odpowiedzialnego Rozwoju obejmuje 159 ...
-
Ogłoszenia o pracę to nie jest przestrzeń dla nadmiernej kreatywności
Retail Jedi, Social Media Trailblazer, Corporate Magician, Ninja IT czy Artysta Kanapkowy - to tylko niektóre z dość osobliwych nazw stanowisk, na które natrafiają Polacy przeszukując oferty pracy. Czy stanowią one interesujący wabik na kandydatów, czy raczej odstręczają od aplikowania? Jak Polacy postrzegają przekaz ogłoszeń o pracę? Odpowiedzi ...
-
Produkcja zatrudnia. Pomimo pandemii rekrutacja pracowników trwa
O pracę w produkcji raczej nie trzeba się zamartwiać. Najnowsza odsłona opracowywanego przez Antal „Pulsu rynku pracy specjalistów i menedżerów” wskazuje, że sektor produkcyjny będzie zatrudniać, a plany w zakresie redukcji etatów zajmowanych przez średnią i wyższą kadrę zarządzają należą do rzadkości. Mimo kryzysu produkcja pozostaje stabilna ...
-
PIU: chętnych na ubezpieczenia nie zabrakło, ale zyski ubezpieczycieli spadły
Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała komunikat dotyczący wyników wypracowanych przez ubezpieczycieli w I połowie br. oraz wartości wypłaconych przez nich odszkodowań i świadczeń. Publikacja dowodzi m.in., że w analizowanym okresie Polacy wydali na ubezpieczenia o zaledwie 2 proc. mniej niż w analogicznym półroczu roku ubiegłego. To wyraźny dowód, ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
Światowy rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii. Z danych Panelu Handlowego GfK wynika, że globalny spadek sprzedaży na rynku TCG (ang. Technical Consumer Goods) w pierwszej połowie roku wyniósł 5,8 proc. To niedużo w porównaniu z innymi branżami. W Polsce sprzedano mniej urządzeń, ale wartościowo rynek urósł o 9 proc. Pandemia COVID-19, ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
Pandemia COVID-19 wpłynęła mniej lub bardziej na niemal wszystkie dziedziny naszego życia. Z raportu KPMG wynika, że zmieniła także nasze zwyczaje zakupowe. W jaki sposób? 70% Polaków wstrzymało się z zakupami, tyle samo robiło zakupy pozaspożywcze w sieci. Na te spożywcze wciąż jednak chodzimy do sklepów stacjonarnych. Chętniej sięgaliśmy po ...
-
Odporność i optymizm - sektor MŚP nie poddał się COVID-19
W dobie pandemii kluczowymi wyzwaniami dla sektora MŚP okazały się brak kapitału oraz konieczność wychodzenia naprzeciw potrzebom klientów i zatrudniania odpowiednich specjalistów. Znacznym utrudnieniem było również obniżenie przychodów i zmniejszony popyt. To niektóre z wniosków, jakie płyną z najnowszej, czwartej edycji Raportu Trendów Małych i ...
-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
Wybuch pandemii okazał się katalizatorem transformacji cyfrowej firm. Był to naturalny efekt upowszechnienia się pracy zdalnej oraz przeniesienia wewnętrznych procesów w tryb online. Pierwszoplanową postacią bieżących wydarzeń okazał się podpis elektroniczny, bez którego prowadzenie biznesu mogłoby się okazać co najmniej utrudnione. To niektóre z ...
-
Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe
Ponad połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych, a trzy czwarte z nich używa aplikacji mobilnych tych programów. Ułatwiają one znalezienie najnowszych promocji, co pomaga zaoszczędzić pieniądze. Prawie 60% użytkowników aplikacji przyznało, że kupiło jakiś produkt pod wpływem informacji z aplikacji - wynika z najnowszego Monitora ...
-
Shoper: płatności online wyprzedzają konkurencję
Jakie metody płatności wybierają konsumenci dokonujący zakupów online? Okazuje się, że na przestrzeni ostatnich kilku lat ich zwyczaje płatnicze uległy sporym zmianom. Święcące triumfy tradycyjne przelewy, pobranie i płatności gotówką w punkcie odbioru ustąpiły miejsca bardziej nowoczesnym sposobom płacenia za e-zakupy. Trzy lata wystarczyły, aby ...
-
Oferty pracy w czasie pandemii: jest lepiej niż prognozowano?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach życia i gospodarki, nie omijając przy tym rynku pracy. Efektem tej rewolucji było m.in. masowe wręcz przejście na pracę zdalną czy też zamrożenie procesów rekrutacyjnych. Nie jest więc zaskoczeniem, że ilość ofert pracy, które pojawiły się na łamach Pracuj.pl w pierwszych ...
-
Gdzie chce pracować pokolenie Z?
Pokolenie Z już wkrótce stanie się dominującą siłą na rynku pracy. To jeden z powodów, dla których warto poznać jego preferencje. Cushman & Wakefield w raporcie pt. "Generacja Z: Miejsce pracy liderów jutra" przygląda się, w jakiej lokalizacji najchętniej pracowaliby młodzi pracownicy. Okazuje się, że wbrew przypuszczeniom nie musi być to wcale ...