-
Tłusty Czwartek 2024 może być droższy od zeszłorocznego
W tym roku Tłusty Czwartek wypada 8 lutego. Tradycyjnie sięgniemy w tym dniu po przynajmniej jednego pączka. Jakie są ceny tych smakołyków w 2024 roku? Zdaniem ekspertów z BNP Paribas pączki w tym roku mogą być niewiele droższe niż w 2023 roku. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile pączków zjadamy w Tłusty Czwartek? Jakie w 2024 roku są ceny ...
-
Private equity w regionie CEE: optymizm i inwestycje w ESG
Pojawiła się najnowsza odsłona badania Deloitte Central European Private Equity Confidence Survey. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na nastroje panujące wśród inwestorów z Europy Środkowo-Wschodniej. Okazuje się, że wśród respondentów nadal panuje dość duży optymizm co do perspektyw na najbliższą przyszłość. Ta poprawa nastrojów daje o ...
-
Kto zapłaci za randkę i kolację walentynkową?
14 lutego ponad połowa Polaków ma zamiar celebrować Dzień Zakochanych. Jak powinno wyglądać to święto? Czego oczekujemy w ten dzień od partnerów? Kto powinien zadbać o kolację walentynkową? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najnowsza odsłona Barometru Providenta. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Kto najczęściej planuje celebrować tegoroczne ...
-
Ceny ubezpieczeń na świecie pozostają stabilne
W IV kw. 2023 roku ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 2% - wynika z najnowszego raportu Global Insurance Market Index. Jest to 25. kwartał z rzędu, w którym odnotowano wzrost stawek. W czwartym kwartale stawki ubezpieczeniowe kształtowały się na podobnym poziomie w niemal we wszystkich regionach. Podobnie jak w Q3 i Q2 było to w dużej mierze ...
-
GenZ 2.0, pokolenie świadome i krytyczne
Pokolenie Z wciąż pozostaje zagadką. Jego analizy po raz kolejny podjęła się firma Kantar Polska. Jej rezultaty prezentuje w raporcie "GenZ 2.0". Wyłania się z niego obraz pokolenia świadomego własnej wartości i roli, jaką odgrywa w społeczeństwie ludzi i konsumentów, a także krytycznie nastawionego do otoczenia. Raport Kantar Polska “GenZ 2.0” ...
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci - to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024 roku. Z jakich nowoczesnych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję będą jeszcze korzystać e-sprzedawcy? Zdradzają eksperci IdoSell. Sztuczna ...
-
31% firm planuje rekrutacje pracowników, a 21% zwolnienia
31% polskich firm planuje rekrutacje pracowników, a 21% mówi o zwolnieniach w II kwartale 2024 roku - wynika z najnowszego raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia". Prognoza netto zatrudnienia dla Polski to +11%. Które sektory będą zatrudniać nowych pracowników i w jakich regionach Polski ofert pracy będzie najwięcej? Z tego tekstu ...
-
Wyzwania Fit for 55: jakie szanse na realizację?
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował wnioski z raportu pt. "Wyzwania Fit For 55. Cele transformacji energetycznej okiem ekspertów europejskich". Opracowanie rzuca światło na prognozy odnośnie realizacji wytycznych UE zawartych w dyrektywach środowiskowych. Największy optymizm dotyczy zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych - w osiągnięcie tego ...
-
Polska to 5. rynek leasingu w Europie
Pojawiły się wyniki opracowanego przez Związek Polskiego Leasingu oraz EY-Parthenon, jubileuszowego raportu "Leasing na ścieżce transformacji. 30 lat napędzamy gospodarkę". Opracowanie potwierdza, że polski rynek leasingu pozostaje na wzrostowej ścieżce, zajmując 5. miejsce w europejskiej czołówce. Interesujących wniosków jest jednak znacznie ...
-
3 mity i 2 porady na Światowy Dzień Backupu
... wynika z badania Veeam Ransomware Trends Report 2023, aż 93% ataków ransomware mierzy w repozytoria kopii zapasowych. W przypadku dwóch firm na pięć (39%) skutkuje to całkowitą utratą backupu. Cyberprzestępcy atakują kopie zapasowe ponieważ wiedzą, że to najskuteczniejszy sposób wyłudzenia okupu. Osiem przedsiębiorstw na ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2024
95 transakcji fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w I kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Media/IT/Telecom (20%), Przemysł (13%) oraz Healthcare (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z transakcji fuzji i przejęć przeprowadzonych w I kw. 2024 ...
-
Smartfony Huawei nova 12s, nova 12 SE oraz nova 12i debiutują w Polsce
... 680. Podobnie jak pozostałe modele z serii, nova SE także jest kompaktowa i idealnie sprawdzi się dla osób z drobniejszymi dłońmi – ma tylko 7,39 mm grubości, 75,47 mm szerokości i waży zaledwie 186 g. HUAWEI nova 12 SE przyciąga wzrok złotymi pierścieniami wokół okrągłych, symetrycznie ...
-
Zadłużenie Polaków: babcia edukuje wnuczka, a wnuczek babcię
29 kwietnia przypada Europejski Dzień Solidarności Międzypokoleniowej. To sprzyjająca okazja, aby zastanowić się, w jaki sposób dzięki współpracy pomiędzy przedstawicielami poszczególnych pokoleń szerzyć edukację finansową, w której Polacy mają ciągle jeszcze spore zaległości. Badania firmy KRUK* dowodzą, że co czwarty respondent do 24 roku życia ...
-
Czy niedziele handlowe są nam potrzebne?
W 2024 roku tylko 7 razy sklepy będą otwarte w niedziele. Czy taka liczba handlowych niedziel jest wystarczająca dla polskich konsumentów? Co o handlu w niedziele myślą przedsiębiorcy? Oto wyniki badania "Polacy a handel w niedzielę" przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Polacy potrzebują więcej ...
-
Najpopularniejsze marki sieci detalicznych w Polsce 2023: Rossmann, Lidl i Biedronka
Rossmann, Lidl i Biedronka to liderzy najnowszego rankingu TOP10 Retail Brands, opartego na danych YouGov BrandIndex, autorstwa agencji badawczej Inquiry. Ranking prezentuje marki sieci detalicznych najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce w 2023 roku. Wskaźnik YouGov BrandIndex jest miarą całkowitej kondycji marki obliczonej z ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
Miniony rok reklama w internecie może zaliczyć do udanych Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego opracowania IAB AdEx badającego wysokość wydatków reklamowych. Wynika z nich, że w minionym roku rynek reklamowy online zdołał utrzymać dwucyfrowe tempo rozwojowe, za sprawą czego wartość całego segmentu wyniosła rekordowe 7,8 mld zł. ...
-
Praca sezonowa - rekrutacje na lato ruszyły. Poszukiwani młodzi i seniorzy
Wystartowały rekrutacje na sezon wakacyjny. Z analizy Grupy Progres wynika, że najwięcej ofert pracy sezonowej zgłosiły sektory HoReCa, handel i rolnictwo. Jakie jest zainteresowanie tymi ofertami? Kogo najchętniej chcą zatrudniać pracodawcy? Ile można zarobić pracując w wakacje? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie branże poszukują pracowników ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce urosła w 2023 roku o 12,2% r/r, osiągając 42,4 mld zł - wynika z raportu KPMG pt. "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Nowe wymiary luksusu". I to pomimo, iż spadły dochody najbogatszych Polaków, a inflacja wynosiła 11,4%. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody luksusowe, a segmentem, który ...
-
Taylor Swift poruszy polską gospodarką?
Światowa branża koncertowa w ostatnim czasie przeżywa prawdziwe odrodzenie. To nie tylko dzięki rekordowej sprzedaży biletów, ale przede wszystkim dzięki zaangażowaniu fanów, które coraz częściej odbija się wyraźnym śladem na miejscu, w którym dani artyści występują. Czy nadchodzące koncerty Taylor Swift mogą poruszyć polską gospodarką? Z tego ...
-
Sezon grillowy 2024 rozpoczęty. Co się zmieniło?
Sezon grillowy 2024 można uznać za rozpoczęty. Agencja Inquiry już po raz czwarty sprawdziła, czy Polacy nadal lubią grillować, ile są w stanie wydać na ten cel i jakie produkty kupują najczęściej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile wydajemy na zakupy na grilla? Gdzie najchętniej kupujemy produkty na grilla? Jakie produkty na grilla kupują ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
Pojawił się najnowszy, cokwartalny Raportu o Rynku Reklamy w Polsce autorstwa Publicis Groupe. Opracowanie tradycyjnie już stanowi kompleksową analizę sytuacji na rynku reklamowych. Wynika z niego m.in., że w pierwszych miesiącach bieżącego roku przeszło połowa inwestycji reklamowych ulokowana została w wideo. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2024
Najcenniejszą marką świata, trzeci rok z rzędu, pozostaje Apple - wynika z najnowszego rankingu Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands za rok 2024. Wartość tej marki sięga obecnie aż bilion dolarów. Na podium znalazły się także Google i Microsoft. Apple została pierwszą na świecie marką o wartości biliona dolarów - wynika z najnowszego rankingu ...
Tematy: najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, marki, rok 2024, Apple, Google, Amazon, Microsoft -
Euro 2024: ile warta jest reprezentacja Polski?
W niedzielę, 16 czerwca br., Polska rozegra swój pierwszy pojedynek futbolowy w ramach rozpoczynających się właśnie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2024. Naszymi rywalem będzie reprezentacja Holandii, która plasuje się na 6. pozycji zestawienia drużyn piłkarskich o największej wartości rynkowej. Dla porównania, 11-tka Michała Probierza zajęła 16. ...
-
Nie ma wakacji bez all inclusive
Serwis Travelplanet.pl przyjrzał się tegorocznym rezerwacjom wakacji. Okazuje się, że jest ich więcej niż w minionym roku, a Polacy coraz rzadziej zwlekają z nimi do last minute. Zdecydowana większość z nas wybiera urlop w wersji all inclusive i trudno się temu dziwić, skoro często wystarczy tylko 200-300 dopłaty, aby przez cały wypoczynek nie ...
-
Wakacje: plany, finanse, obawy
Europejczycy formułują dość wyraźne obawy względem swoich budżetów domowych, co w wielu przypadkach doprowadzi z pewnością do rewizji planów na wakacje. Aspiracje związane z podróżami podczas urlopu nadal jednak pozostają wysokie – wynika z opracowanego przez Allianz Partners raportu International Summer Vacation Confidence Index, w którym pod ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2024
82 transakcje fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w II kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Technology/Media/Telecom (20%), Biotechnologia i ochrona zdrowia (15%) oraz FCMG (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie były największe transakcje na ...
-
Wakacje droższe niż rok temu i bez śladu węglowego
Allianz Partners prezentuje wyniki badania International Travel Confidence Index. W ramach poświęconego tegorocznym wakacjom badania pod lupę wzięto różne aspekty urlopu. Z odpowiedzi udzielonych przez polskich respondentów wyłania się obraz społeczeństwa, które nie boi się odkrywania nowości, przywiązuje uwagę do kwestii związanych z ...
-
Unia Europejska: zalety, wady i wyzwania oczami obywateli
Nie jest zaskoczeniem, że przynależność danego kraju do Unii Europejskiej realnie przekłada się na codzienne życie jego obywateli. W najnowszej edycji Eurobarometru Flash 550 Europejczyków zapytano o wartości, jakie niesie za sobą Unia Europejska, a także o jej mocne i słabe strony oraz rysujące się przed nią wyzwania. Oto, co sądzą badani. Z tego ...
-
Koncerty Taylor Swift: święto fanów i przedsiębiorców
1,2 i 3 sierpnia to święto polskich fanów Taylor Swift. Amerykańska wokalistka zagra w Warszawie trzy koncerty. Bilety na te wydarzenia już dawno wyprzedały się na pniu. Nie jest zatem zaskoczeniem, że pojawienie się gwiazdy pop w naszym kraju wywołuje ogromne emocje i to nie tylko wśród wielbicieli talentu artystki, ale również wśród niektórych ...
-
Rynek reklamy wideo wzrósł o 11,2%
Pojawiła się najnowsza analiza Publicis Groupe, a w niej doniesienia dotyczące sytuacji rynku reklamy wideo w I półroczu bieżącego roku. Wartość rynku osiągnęła poziom 3,27 miliarda zł, co oznacza wzrost na poziomie 11,2%. Nie jest zaskoczeniem, że przemożny wpływ na dynamikę inwestycji w badanym okresie wywarły Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. ...
-
Silniejszy wzrost PKB dopiero w 2025 roku?
Zbierane przez Deloitte rynkowe i instytucjonalne prognozy wzrostu PKB wskazują, że w 2024 r. sięgnie on 2,1 proc. w Europie Środkowej i 2,9 proc. w Polsce, a zaledwie 0,3 proc. w Niemczech. Czynniki ryzyka dla prognoz makroekonomicznych koncentrują się głównie wokół stopy inflacji i wpływu sztucznej inteligencji na wydajność pracy, a także ...
-
Branża IT: ofert nie brakuje, praca zdalna najlepiej opłacana
Serwis inhire.io zaprezentował raport podsumowujący sytuację panującą na rynku pracy IT w drugim kwartale bieżącego roku. IT Market Snapshot Q2 2024 dostarcza nam wiedzy na temat kluczowych kwestii, w tym m.in. liczby ofert pracy, oferowanych wynagrodzeń czy umiejętności, na które jest obecnie największe zapotrzebowanie. Oto, do jakich wniosków ...
-
UOKiK wziął pod lupę rynek piwa i chmielu. Są wyniki badania
UOKiK prezentuje "Raport z badania krajowego rynku piwa i chmielu". Opracowanie rzuca światło na charakterystykę polskiej branży piwnej i chmielarskiej, panujące tam relacje, poziom konkurencji oraz jej największe problemy. W raporcie zawarte są także rekomendacje dla sektora. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co stanowi obecnie największy problem ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
Jest już najnowszy "Raport o Rynku Reklamy w Polsce" autorstwa Publicis Groupe, a w nim porządna porcja informacji na temat m.in. wydatków reklamowych, najpopularniejszych kanałów komunikacji oraz udziału poszczególnych kategorii reklamy. Opracowanie wskazuje m.in., że estymowana wartość rynku netto przewyższyła w I połowie bieżącego roku 6,1 mld ...
-
Polska gospodarka odżywa, ale nie brakuje zagrożeń
Dane przedstawione przez GUS wskazują, że w II kwartale br. polska gospodarka wzrosła o 3,2% r/r, co czyni nas liderką wśród innych unijnych gospodarek. Motorem napędowym tego wzrostu okazała się konsumpcja gospodarstw domowych. Bardziej wnikliwa analiza prowadzi jednak do wniosku, że przy potencjalnych możliwościach rodzimej gospodarki tempo ...