-
Bibby MSP Index III 2019
... (29 proc.). Co ciekawe, przedstawiciele sektora handlu wcale nie są tacy krytyczni, pomimo wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę (o sprzyjającym klimacie mówi 39 proc.). Dyskusje na temat dalszych ograniczeń handlu nie ustają, a jednak badani przedsiębiorcy z tego sektora uznali, że w najbliższym półroczu kondycja ekonomiczna ...
-
Upadłości firm w Polsce I kw. 2019
... wzrost zanotowano w województwach dolnośląskim, wielkopolskim, łódzkim i lubuskim. Najwięcej upadłości i restrukturyzacji mamy jak zwykle – zgodnie z liczbą zarejestrowanych firm – w woj. mazowieckim (39), gdzie odnotowaliśmy spadek o 11%. Po pierwszym kwartale liczby bezwzględne są na tyle małe, że najczęściej powstrzymujemy się od wyciągania ...
-
Zdrowie psychiczne pracownika to w Polsce temat tabu
... kwestię problemu ze zdrowiem psychicznym w pracy, podczas gdy wśród osób po 55. roku życia postąpiłoby tak tylko niespełna 40 proc. (39,9 proc.). – Zdrowie psychiczne jest w Polsce tematem trudnym, osoby cierpiące na zaburzenia psychiczne są nadal stygmatyzowane. Tymczasem wzrost tempa życia i stresu ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... jest zaskoczeniem, że największym odsetkiem kupujących online charakteryzuje się grupa respondentów w wieku 15-19 lat (74%), najniższy w grupie najstarszej +60 lat (39%). Wiek to nie jedyny istotny czynnik wpływający na popularność zakupów online. Kolejnym jest wielkość gospodarstwa domowego. Co ciekawe, badanie EY ...
-
Jakie powinny być świadczenia pozapłacowe w małych firmach?
... wskazali kolejno na: przyjazną atmosferę w pracy (59 proc.), bliskość miejsca zamieszkania (57 proc.) oraz zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb pracownika (39 proc.). Na liście, z której uczestnicy badania wybierali ważne dla nich pozycje, zostało umieszczone też specjalne ubezpieczenie (np. życiowe, zdrowotne). Okazało ...
-
Jak się ma kariera zawodowa kobiet w sektorze finansowym?
... wskazuje na konieczność poprawy komunikacji wewnątrz organizacji. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku konkretnych działań podejmowanych na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn – tylko 39% badanych widzi takie inicjatywy w swojej organizacji. To oznacza, że nadal mamy wiele do zrobienia. Aby ułatwić zmiany w organizacjach, raport „Kobiety ...
-
Reklama online w Polsce: viewability nieco niższe, ale nie jest źle
... formatów mobilnych, to zdecydowanie bezkonkurencyjna okazała się reklama typu Mobile Banner 6:1 (320x50) z Viewability na poziomie 72 proc. i czasem kontaktu z reklamą 39.8 sekund; drugi w kolejności był Billboard, ze wskaźnikami na poziomie 63 proc. i 17 sekund. W obszarze widoczności reklam wideo wyniki dla Polski ...
-
Co Polacy sądzą o swoich wynagrodzeniach?
... . Czy to oznacza również, że pracodawcy kuszą nas atrakcyjnymi wynagrodzeniami? Z tym bywa różnie. Jak bowiem pokazuje najnowsze badanie Pracuj.pl, 39% ankietowanych nie jest zadowolonych ze swojej obecnej pensji, co trzeci ocenia ją pozytywnie, a podobna grupa nie ma na ten temat ...
-
Programiści bez magistra wypełnią lukę kompetencyjną?
... rzeczy? Respondenci wskazują tu przede wszystkich kłopoty z przyciągnięciem do firmy talentów (40%) oraz brak wystarczających nakładów na rozwój i szkolenie zatrudnionych (39%). Programista bez magistra Okazuje się jednak, że na rynku nie brakuje już sposobów na poszerzanie lub zdobywanie nowych kwalifikacji w zakresie ...
-
Najbardziej inteligentne przedsiębiorstwa bazują na IoT
... platformy technologiczne bazujące na danych. W roku 2019 średnie globalne wydatki przedsiębiorstw kształtowały się na poziomie 6,4 mln dolarów, co oznaczało wzrost o 39 proc. w zestawieniu z rokiem ubiegłym. 86 proc. firm przewiduje wzrost wydatków w ciągu najbliższych 2 lat, a ponad połowa respondentów szacuje, że poziom inwestycji ...
-
Liczy się zarządzanie różnorodnością i włączająca kultura organizacyjna
... poważniej podchodzą do tematu diversity, a z drugiej, że rynek pracownika stawia warunki i ustala reguły konkurencyjności. Z badań Deloitte i BJKLI wynika bowiem, że 39 proc. pracowników zrezygnowałoby z pracy na rzecz pracodawcy bardziej inkluzywnego, włączającego wszystkich pracowników w życie firmy – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu ...
-
Proptech: nowoczesne biuro narzędziem walki o kandydata
... na pytanie o implementację tego rodzaju rozwiązań przyznaje, że nowoczesne biuro to istotne ogniwo łańcucha działań podejmowanych na rzecz rozwoju firmy. 39% respondentów deklaruje, że próbowało już ich wdrożenia, ale ciągle nie zdołało opracować spójnej koncepcji, a 27% przyznaje, że są istotne – wynika ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2018 r.
... magistra lub równorzędnym; stanowiły one odpowiednio 43,9% oraz 59,3% personelu B+R ogółem. Wśród wewnętrznego personelu B+R stopień naukowy co najmniej doktora posiadało 39,2% osób, w przypadku personelu zewnętrznego odsetek ten wynosił 21,2%.
-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
... firm przyjęło płatność smartfonem w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Kobiety wybierają zakupy mobilne: 48% kobiet woli kupować online za pomocą urządzeń mobilnych (39% wśród mężczyzn). Jeśli chodzi o najpopularniejsze momenty na m-zakupy, to 19% kobiet i 26% mężczyzn robi m-zakupy w pracy.
-
Polaków nie interesuje społeczna odpowiedzialność biznesu
... sprawy z tego, że mają skuteczne narzędzie do piętnowania nieetycznych praktyk, a jest nim po prostu bojkot. Niestety z badania wynika, że tylko 39% z nas zna pojęcie bojkotu konsumenckiego, a tylko 17% kiedykolwiek brało w nim udział. Dla większości wiązało się to z zaprzestaniem korzystania z produktów danej ...
-
Zmiana pracy ciągle popularna. Niska stopa bezrobocia nie pomaga
... firm planujących rekrutację, niezależnie od wielkości firmy czy branży, będzie poszukiwała pracowników niższego szczebla (68,6%) oraz, nieco rzadziej, średniego (39,2%). Ponad połowa przedsiębiorców (56%) jednocześnie deklaruje, że ma problemy ze znalezieniem pracowników, najczęściej niższego szczebla, rzadziej – średniego, a najrzadziej – wyższego ...
-
Przemysł 4.0 poprawia społeczną odpowiedzialność biznesu?
... , która obejmuje nie tylko działania skupione na osiąganiu wyników finansowych, ale również pozytywny wpływ na społeczeństwo. Jak wynika z naszego badania 39 proc. organizacji kładzie nacisk na kwestie społeczne ze względu na klientów czy inwestorów, a 22 proc. pod presją pracowników – mówi Irena ...
-
GUS o handlu zagranicznym: eksport rośnie o 3,2%, spadki w imporcie
... spadek o 2,3%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 1,4 mld USD, w analogicznym okresie ub.r. wyniosło minus 0,4 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 39,9 mld EUR, a import 38,6 mld EUR (wzrost w eksporcie o 4,1%, a w imporcie był na tym samym poziomie co przed rokiem). Dodatnie saldo wyniosło ...
-
Dzień Ziemi 2020, czyli zmiany klimatu w cieniu pandemii
... przez organizacje, a związanych z ochroną klimatu należy m.in. stosowanie bardziej przyjaznych dla środowiska materiałów (43 proc.), wdrożenie polityki promującej zrównoważony rozwój (39 proc.), zachęcanie pracowników do proekologicznych postaw (37 proc.) czy też tworzenie zachęt dla tych, którzy już włączyli się w popularyzowanie takich ...
-
Pandemia: Polacy zaskoczeni zniesieniem maseczek
... , Pomiar III – 50%, Pomiar II – 59%, Pomiar I – 61%) niż o swoje własne (Pomiar IV – 29% wskazań, Pomiar III – 32%, Pomiar II – 39%, Pomiar I – 42%). Obawa dotycząca niewydolności służby zdrowia utrzymuje się od poprzedniego pomiaru na tym samym poziomie (Pomiar IV i III – 40 ...
-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... W czasie epidemii Polacy zdecydowanie częściej wybierają zakupy online z możliwością odbioru w sklepie. Zdaniem 35 proc. respondentów Deloitte to bezpieczniejsza forma zakupów. 39 proc. uważa, że szybsza niż w sklepie fizycznym, a dla 54 proc. tańsza, bo nie płacą dodatkowo za dostawę do domu. Najczęściej ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... duże obawy społeczne o prywatność (63 proc.). 43 proc. urzędników wskazuje także na potężne luki infrastruktury IT w zarządzaniu danymi przez miasto i w 39 proc. brak funduszy na takie inwestycje.
-
Czy zaleją nas śmieci? Polak wyprodukował w 2018 r. 329 kg odpadów komunalnych
... . W 2017 r. było to 10 kg/os. rocznie, z czego 6 kg/os. stanowiły odpady niebezpieczne. W obu przypadkach jest to wynik poniżej średniej UE (odpowiednio 39 i 18 kg/os.). Ponad 81 proc. wszystkich notowanych odpadów importowanych do Polski pochodzi z krajów UE-27, a jeśli uwzględnimy Wielką Brytanię, wynik ten ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
... siodłowych spadło o 43,7% r/r, przy dodatniej dynamice za III kwartał (3,8% r/r), a wartość nowych kontraktów dotyczących finansowania naczep i przyczep była niższa o 39,2% r/r. Trudna sytuacja w transporcie zbiorowym jest widoczna w wynikach segmentu autobusów, który w ciągu pierwszych trzech kwartałów zanotował wynik gorszy o 43% r/r ...
-
Co prognozuje dyrektor finansowy? Są nowe wyniki badań CFO
... z ich wyczerpaniem sytuacja może się pogarszać, choć w porównaniu z edycją wiosenną badania Deloitte udział dyrektorów finansowych przewidujących spadek zatrudnienia zmniejszył się z 39 do 36 proc. w krajach strefy euro i z 59 do 48 proc. poza nią. Oczekiwania są nierównomiernie rozłożone, a najbardziej negatywne są w turystyce ...
-
GUS: eksport i import ciągle pod kreską, ale widać odbicie
... z krajami rozwiniętymi 181,0 mld PLN (46,1 mld USD, 41,1 mld EUR), w tym z krajami UE saldo osiągnęło poziom 156,2 mld PLN (39,8 mld USD, 35,5 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów Po trzech kwartałach br. wśród głównych partnerów handlowych Polski odnotowano ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... na redukcję etatów i zwolnienia. 77 proc. dyrektorów ds. marketingu wskazuje, że w czasie pandemii zautomatyzowało więcej pracy za pomocą sztucznej inteligencji, a 39 proc. zdecydowało się na redukcję etatów. Z kolei 36 proc. CMO skierowało wielu pracowników na pracę zdalną. W obliczu kryzysu, marketingowcy powinni ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
... Digital Banking Maturity 2020 to czwarta edycja największego na świecie badania z zakresu bankowości cyfrowej, które w tym roku objęło 318 banków z 39 krajów. Poza oceną i porównaniem stopnia digitalizacji banków, eksperci Deloitte sprawdzili także doświadczenie użytkowników bankowych systemów. W ramach uzupełniającej analizy percepcji user ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... wynika z badania Deloitte, 74 proc. respondentów używa smartfona do sprawdzenia stanu swojego konta bankowego, 57 proc. wykonuje inne czynności bankowe, a 39 proc. zleca tak przelewy. Grupą, która najbardziej zmieniła swoje nawyki i zaczęła częściej korzystać z usług banku przez telefon są osoby starsze ...
-
Centra handlowe w I-III kw. 2020: 30% spadek odwiedzin, obroty niższe o 25%
... ) -22,3 proc. r/d/r centra małe (od 5 000 do 19 999 m.kw. GLA) - 26,5 proc. r/d/r centra średnie (20 000 do 39 999 m.kw. GLA) -27,5 proc. r/d/r centra duże i bardzo duże (> 40 000 m.kw. GLA) -31,2 proc. r/d/r Od 6 stycznia do ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... ubyło od ostatniej fali badania konsumentów, którzy czują się komfortowo, korzystając z indywidulanych usług, czyli np. podczas wizyty u dentysty czy fryzjera (39 proc.). Widmo utraty pracy nadal straszy Najnowsza fala badania jest drugą z kolei, która pokazuje malejące obawy Polaków przed powrotem do ...
-
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
... lepsze wyniki stwierdziło, że będzie traktować priorytetowo dobre samopoczucie pracowników, nawet jeśli ma to wpływ na krótkoterminowe wyniki biznesowe, w porównaniu z 39% ankietowanych CEO osiągających gorsze wyniki. To pokazuje, że badani liderzy z czołowych organizacji są w tej chwili mocno skoncentrowani na swoich ludziach ...
-
Opłata reprograficzna: Polacy nie chcą podatku od smartfonów
... ponad połowa (54%) respondentów uważa, że w czasie pandemii państwo powinno obniżać, a nie podwyższać opodatkowanie link https://www.egospodarka.pl/166230,Rynek-elektroniki-AGD-RTV-oparl-sie-pandemii,1,39,1.html elektroniki>. Tym bardziej, że dopiero ¼ Polaków kupiła nowy sprzęt w związku z pandemią. Lepiej jest zapobiegać chorobie, niż później się ...
-
GUS: jak duże spadki notuje ruch graniczny?
... wydatków poniesionych za granicą przez mieszkańców Polski przekraczających omawianą granicę dominowały pozostałe wydatki (usługi) – 43,1%, towary nieżywnościowe stanowiły 39,1%, a na żywność i napoje bezalkoholowe Polacy przeznaczyli 14,0% swoich wydatków. Zróżnicowanie wydatków, w tym także pod względem struktury asortymentowej, występowało ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... 97% w III kwartale 2020 r. Region APAC-EANZJ (Azja-Pacyfik, Azja Wschodnia, Nowa Zelandia i Japonia) wykazał jeden z najniższych wzrostów w czasie pandemii, wynoszący zaledwie 39%, w porównaniu z 90% w III kwartale 2020 r. Wzrost ruchu i zamówień: W I kwartale 2021 r. wzrost ruchu na całym świecie wyniósł 27% w porównaniu z I kwartałem 2020 ...