-
Lojalność pracowników, życzliwość pracodawcy. Pandemia zmienia rynek pracy
... już we wstępie lojalność pracowników, na którą wskazało 72% przebadanych pracodawców. Ważniejsze niż przed pandemią są również oszczędzanie i zasoby finansowe (39%) oraz przywiązanie klientów (38%). Na znaczeniu, choć w nieco mniejszym stopniu niż wymienione powyżej, zyskały również terminowe płatności kontrahentów i elastyczność biznesowa ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... międzynarodowym i transportem zbiorowym. Największe spadki na poziomie 50 - 60% odnotowaliśmy w pierwszych miesiącach pandemii. Półrocze zamknęło się ujemną dynamiką na poziomie 39%. Od listopada 2020r. notujemy już wyraźne odbicie w finansowaniu sektora TRK (średnia dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... bardziej na popularności zyskują zbliżeniowe płatności telefonem, które są możliwe m.in. dzięki technologii tokenizacji Mastercard. Wśród ankietowanych z Polski korzysta z nich 39% (przy średniej dla regionu 38%), przy czym kolejne 34% deklaruje, że będzie w ten sposób płacić w przyszłości. Płatności mobilne największą popularnością ...
-
Leasing wrzucił wyższy bieg. Co nim finansujemy?
... . wyższy niż przed rokiem. W tym czasie zyskało zarówno finansowanie samochodów osobowych (dynamika 37,5% r/r), jak i pojazdów dostawczych do 3,5 tony (dynamika 39,8% r/r). W połowie lipca br. Komisja Europejska przyjęła pakiet aktów prawnych służących m.in. redukcji emisji CO2 w UE. Jednym z celów jakie postawiono ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... zł. Inwestycje w reklamę telewizyjną spadły o 1,5% i wyniosły niemal 3,1 mld zł, tym samym udział telewizji w rynku reklamy spadł z 42,4% w ubiegłym roku do 39,8% w omawianym okresie roku obecnego. Reklama radiowa zanotowała po trzech kwartałach wzrost przychodów reklamowych o 3%. Dzienniki zyskały po dziewięciu miesiącach 2022 roku ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... kwartałem obserwujemy umocnienie tej tendencji. Udziały internetu w mediamiksie wzrosły z 44,5 proc. do 45,3 proc., zaś telewizji spadły z 40,7 proc. do 39,9 proc. Jednak nie tylko udziały internetu rosną. Kino w dalszym ciągu znajduje się w fazie odbudowy po kryzysie, a jego udział w pierwszym kwartale ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... internet wyprzedził telewizję, z każdym kolejnym kwartałem obserwujemy umocnienie tej tendencji. Udziały internetu w mediamiksie wzrosły z 44,3% do 44,8%, zaś telewizji spadły z 39,7% do 38,8%. Jednak nie tylko udziały internetu rosną. Cały czas wzrasta udział radia. Ponadto dzięki dobremu trzeciemu kwartałowi swoją pozycję ...
-
Wyprawka szkolna 2024: jaka, kiedy i za ile?
... o przygotowaniach do nowego roku szkolnego kompleksowo. Oprócz zakupu przyborów czy podręczników, zamierzają wyposażyć także pokój czy kącik do nauki ucznia (39%, +11 p.p.) – przede wszystkim w nowe oświetlenie, akcesoria do przechowywania, krzesła, biurka oraz sprzęt elektroniczny (tj. laptopy/tablety czy drukarki). Jak wynika z badania ...
-
Wyprawka szkolna ucznia z Polski pochodzi głównie z Chin
... wartości 5 mln zł, co stanowi 4 proc. rynku, ale oznacza spadek aż o 39 proc. rok do roku. Pomimo ogólnych spadków, pozytywne zmiany w imporcie ... sportowe z zewnętrzną powierzchnią z folii z tworzywa sztucznego. 4820 - Rejestry, notesy, zeszyty itp. art., skoroszyty, formularze pism itp. mat. piśmienne, z pap. l. tekt.; albumy na próbki, okładki ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski
... . Podobnie jak w poprzednich kwartałach kobiety pracowały krócej niż mężczyźni. Ich przeciętny tygodniowy czas pracy wyniósł 39,4 godz. wobec 45,4 godz. dla mężczyzn. (w III kwartale 2003 r. odpowiednio 39,7 godz. i 45,5 godz.). W porównaniu z III kwartałem 2003 r. nie odnotowano większych zmian zarówno w przeciętnym czasie pracy ...
-
Instytucje badania rynku i opinii II 2005
... SMG/KRC ¬(70 artykułów – 9,3 proc.), Gfk Polonia (42 artykuły – 5,6 proc.), ACNielsen (39 artykułów – 5,2 proc.), PBS Sopot (38 artykułów – 5,1 proc.), AGB Polska (31 artykułów – 4,1 ... tematycznej znaleźć się na 3. miejscu w rankingu. Zdecydowanie najczęściej, bo aż w 39 proc. tej liczby, cytowano badania dotyczące bankowości. W 7 procent artykułów z ...
-
Wyniki finansowe banków w 2005 r.
... z wynikami uzyskanymi w 2004 roku. Wynik finansowy brutto zwiększył się o 39,9%, a wynik finansowy netto o 28,9%. Wskaźniki rentowności obrotu brutto i netto wyniosły odpowiednio 11,8% ... prawnych z 9,2% do 7,4%. Wynik finansowy brutto wyniósł 11077,6 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% w stosunku do 2004 r. (zysk brutto zwiększył się o 33,2 %, a ...
-
Rynek franchisingu w Polsce 2005
... rósł o kilkanaście sieci rocznie, w 2002 przybyło 26 sieci, w 2003 - 27, w 2004 - 39, a w 2005 - aż 64). Po raz pierwszy w raporcie uwzględniono również systemy agencyjne ... było zarządzanych bezpośrednio (zagraniczna centrala podpisuje umowę z polskim franczyzobiorcą), 39 poprzez utworzoną w Polsce firmę zależną, 3 poprzez spółkę utworzoną z polskim ...
-
Kim jest polski inwestor giełdowy
... naszego rynku, inwestorzy wskazują przede wszystkim na zbyt małą płynność rynku giełdowego (39%), brak poszanowania praw akcjonariuszy mniejszościowych (31%), a także na przestępstwa ... się zaufaniem 71% respondentów. Najmniejszym zaufaniem ankietowani obdarzają Otwarte Fundusze Emerytalne (39%). 62% badanych nie ufa także emitentom. Informacje o ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... proc.), następnie telefon stacjonarny (71,7 proc.) oraz komputer stacjonarny (42,7 proc., w 2005 roku 39,1 proc.). W porównaniu z rokiem 2005 widać bardzo duży, bo aż 68,1 proc., ... - duże (98 proc.), małe (84 proc.); ściany ogniowe - duże (91 proc.), małe (39 proc.); szyfrowanie połączeń internetowych - duże (42 proc.), małe (12 proc.). W 2006 ...
-
Szybsza emerytura ważna dla 75% kobiet
... „dzięki czemu emerytura kobiet będzie tylko nieco niższa od emerytury mężczyzn”, „tak” odpowiedziało 39% panów i 22% pań. Okazuje się, że – choć pieniądze stanowią ważną kwestię – ... Również więcej mężczyzn (62%) dostrzega, że dłuższa praca kobiet oznacza wyższe emerytury, tylko 39% pań podpisało się pod taką opinią. Zdania co do równego wieku ...
-
Praca w branży PR 2007
... , Gazeta Wyborcza - z 224 - w wydaniach ogólnopolskim i lokalnych – oraz jobpilot.pl (136), jobs.pl (39), hrk.pl (27). Tradycyjnie najwięcej ofert – bo aż 60 proc. - ... tak: dolnośląskie - 5 proc. (64 oferty); małopolskie (43), łódzkie (42), wielkopolskie (39), śląskie (38) – po 3 proc. oraz pomorskie z 1 proc. ofert (18) i kujawsko-pomorskie (13). ...
-
Dyskryminacja płci w zatrudnieniu wciąż wysoka
... średnich firmach. Aktywność edukacyjna pracownic zaprzecza potocznym wyobrażeniom, że kobiety w wieku do 39 lat niechętnie angażują się w zajęcia, które odciągają je od prac ... obowiązków zawodowych z rodzinnymi, rekrutacji. Wiele przedsiębiorstw nie stosuje się do art. 94 Kodeksu pracy, który zobowiązuje pracodawcę do poinformowania pracownic i ...
-
Usługi bankowe wybieramy przez Internet
... że spośród osób, które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produkt bankowy, 39% korzystało z rad profesjonalistów, takich jak przedstawiciele bankowi czy ... pożyczek konsumpcyjnych, rodzina i przyjaciele stanowią najczęstsze źródło informacji dla badanych (39%). Ale także rola Internetu przy poszukiwaniu najlepszego konta osobistego ...
-
Sklepy dyskontowe: Biedronka najtańsza
... Biedronce zapłaciliśmy 96,14 zł. Wyjątkowo tania w porównaniu z innymi sklepami była tu wódka Bols (17,39 zł za pół litra). Ceny innych produktów nie odbiegały od tych z Lidla ... Biedronce po 1,12 zł, w Lidlu za 1,85 zł), dżemie truskawkowym (1,9 zł w Biedronce, 2,39 zł w Kauflandzie) czy na jabłkach (1,75 zł za kg w Biedronce, ponad dwa złote w ...
-
Plany inwestycyjne firm na 2010 r.
... że istotnie wzrósł odsetek firm dużych, które planują wzrost inwestycji w 2010 r. – z 39 proc. w 2009 r. do 45 proc. Jeżeli rzeczywiście firmy duże zrealizują ... , w którym większy odsetek firm niż w 2009 r. deklaruje wzrost inwestycji w 2010 r. jest przemysł (39 proc. firm wobec 37 proc. w 2009 r.). Natomiast drastycznie wręcz zmniejszył się odsetek ...
-
Polska gospodarka: co jest siłą napędową?
... 2009 r. W handlu mniej firm niż w 2009 r. podniesie wynagrodzenia, ale i tak będzie to 39% firm. Także w sektorze hotele i restauracje będą rosły wynagrodzenia, ale w ... w niewielkim stopniu, trochę odważniej patrzy na możliwości rozwojowe w średnim okresie. Jednak „tylko” 39% firm planuje wzrost inwestycji. Zdaniem PKPP Lewiatan prawie wszystkie firmy ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności IV-VI 2010
... miejscach pracy w II kwartale 2010 r. wyniósł 40,3 godz. (w miastach 39,6 godz., na wsi 41,1 godz.) i ukształtował się na zbliżonym poziomie jak ... godz. W analizowanym kwartale przeciętny tygodniowy czas pracy w głównym miejscu pracy wyniósł 39,4 godz. (w sektorze publicznym - 36,8 godz., a w sektorze prywatnym - 40,2 godz.) i ukształtował ...
-
Europejczycy a mobilny Internet
... mobilnego Internetu raczej przez aplikację, niż przez przeglądarkę (odpowiednio 45% i 39%), natomiast we Francji i Wielkiej Brytanii występuje tendencja odwrotna. Polscy ... wykorzystuje swoje urządzenia mobilne 48% użytkowników we Francji, 43% w Hiszpanii i 39% w Wielkiej Brytanii. Badanie pokazuje także znaczenie zaufania, zarówno do operatorów, ...
-
Praca w Polsce I-III 2011
... Z tego 40,8% wolnych miejsc pracy było w jednostkach dużych, 19,5% w średnich oraz 39,7% w jednostkach małych. Ponad 87% wolnych miejsc pracy ulokowanych było ... . miejsc pracy, z tego: 31,8% w jednostkach dużych, 29,2% w jednostkach średnich oraz 39,0% w jednostkach małych. Z ogólnej liczby zlikwidowanych miejsc pracy – 92,0% stanowiły miejsca pracy w ...
-
Koszty leczenia dotkliwie obciążają budżet domowy
... Tylko w Wielkiej Brytanii i Kanadzie odsetek ten wyniósł mniej - odpowiednio 24% i 39%. Wydatki na leczenie ograniczają możliwości zakupu innych niezbędnych dóbr, m.in. żywności ... odsetek osób, które zrobiły to ze względu na koszty wyniósł 49% w USA, 39% w Belgii, 35% w Chinach, 34% w Meksyku, zaledwie 5% w Kanadzie i 7% w Wielkiej Brytanii i ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2011
... konkurencyjny, a jego specyfiką są rosnące trudności w znajdowaniu pracowników. Informacje o badaniu Na zlecenie ManpowerGroup firma Infocorp Ltd. przeprowadziła 39 641 wywiadów telefonicznych w 39 krajach, w tym 750 w Polsce, z osobami odpowiedzialnymi z politykę HR w małych, średnich i dużych firmach. W Polsce badanie przeprowadzono między 21 ...
-
Sieci mobilne 2011-2016
... % używanych smartfonów i tabletów (1,6 miliarda egzemplarzy) będzie w stanie komunikować się z siecią mobilną IPv6. W odniesieniu do całego rynku — do roku 2016 39% wszystkich urządzeń mobilnych (ponad 4 miliardy) będzie już mogło obsługiwać protokół IPv6. Znaczenie urządzeń i połączeń mobilnych Ogólnoświatowy wzrost liczby urządzeń bezprzewodowych ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... którzy uważają, że sytuacja ekonomiczna nieuległa zmianom – z 44,8 do 39,2 proc. Natomiast przedsiębiorców, którzy pozytywnie ocenili miniony kwartał w swojej firmie było zaledwie 14 ... niepokoju o przyszłość gospodarczą Polski. Aktualnie pogorszenia w gospodarce spodziewa się 39,8 proc. badanych; w poprzednim kwartale stanowili oni 36,8 proc. ...
-
Polacy a telefony komórkowe
... a nowe technologie” przygotowanego przez On Board PR, ponad 98 proc. osób w przedziale wiekowym 25 – 39 lat posiada telefon komórkowy. Sytuacja wygląda diametralnie różnie wśród osób powyżej 59. ... tych najmłodszych. W grupie 15 -25 lat wynosi on 25 proc. a w grupie 25 – 39 lat już tylko 12 proc. 92 proc. badanych w wieku 40 – 59 lat przyznaje, ...
-
Monitor Rynku Pracy VIII 2012
... wykształceniu podstawowym zmieniły pracę ponad trzykrotnie częściej niż osoby o wykształceniu wyższym (odpowiednio 39,7% i 12,6%). Widoczny jest również wpływ płci i wieku pracowników – kobiety ... . Jest to obecnie czwarty powód zmiany pracodawcy (22% wobec 30%V/12 i 39% II/12). Agnieszka Bulik zaznacza, że: „Grupa badanych, którzy podlegali zmianom ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan X 2012
... stopy procentowej) Indeksy finansów wykazują stosunkowo wysoką stabilność, chociaż poniżej połowy skali. Indeks kwartalny nie uległ zmianie i pozostał na poziomie 39 pkt, a indeks roczny uległ niewielkiej korekcie w dół o dwa punkty do 40 pkt. Indeks roczny zbliżył się do kwartalnego, ponieważ po ...
-
Polacy a prezenty świąteczne
... przykład Allegro.pl. Prezentowym hitem będą kosmetyki, które kupi 40% Polaków oraz słodycze – 39%. Co trzeci z nas kupi zabawki (33%), a co czwarty (24%) – odzież i ... %) oraz książki (44%). Nasz wymarzony „list do Świętego Mikołaja” nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością – 39% Polaków przyznało, że zdarza się im otrzymywać nietrafione prezenty. Co ...
-
Praca w Polsce VII-IX 2012
... nowo utworzonych miejsc pracy w okresie I-III kwartał 2012 roku zanotowano w województwie mazowieckim – 78,6 tys., a także w województwach: śląskim – 47,5 tys., wielkopolskim – 39,3 tys., małopolskim – 28,6 tys. oraz dolnośląskim – 27,0 tys., natomiast najmniej miejsc pracy utworzono w województwie podlaskim – 11,4 tys. oraz kujawsko - pomorskim ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... % wzrostu. Udział telewizji w globalnych wydatkach na reklamę ustabilizował się po 3 dekadach wzrostu – od 31% w 1980, 32% w 1990, 36% w 2000 do 39% w 2010. Obecnie spodziewany jest lekki wzrost – do 40,4% w 2013, a następnie niewielki spadek do 4,3% w 2015 roku.