-
Marki własne produktów sprzedają się lepiej
W ubiegłym roku sprzedaż produktów spożywczych pod markami własnymi wzrosła wartościowo o 19,4 proc., a chemii gospodarczej o 28 proc., podaje Nielsen. Wzrost sprzedaży żywności pod markami własnymi był trzy razy większy niż średnia dla całego rynku. W 2009 r. wartość sprzedaży produktów chemicznych pod markami własnymi wzrosła o 28 proc. w ...
-
Rynek nieruchomości gruntowych IV kw. 2009
"Polski rynek działek i gruntów. Raport. IV kwartał 2009 r." jest kolejnym wspólnym raportem Emmerson S.A. oraz Gratka.pl sp. z o.o. Stanowi on analizę danych ofertowych dotyczących rynku działek budowlanych. Wynika z niego, że w II półroczu 2009 r. ceny nieruchomości gruntowych na większości najbardziej rozwiniętych rynków największych ...
-
Inwestycje hotelowe: ciężki 2009 rok
Jak pokazują najnowsze badania Cushman & Wakefield Hospitality poziom inwestycji w nieruchomości hotelowe w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki (EMEA) w 2009 r. spadł o 50%. Łączna wartość inwestycji w 2009 r. wyniosła 3,2 mld euro (w porównaniu do 6,4 mld euro w 2008 r.), przy czym 50% transakcji stanowiły tzw. sprzedaże wymuszone ( ...
-
Ceny ziemi rolnej w 2009 r.
Według najnowszych danych średnia cena gruntów z Zasobu WRSP w 2009 r. wyniosła 14 932 zł za 1 ha. W porównaniu do poprzedniego roku, kiedy to średnia cena transakcyjna wyniosła 12 540 zł, nastąpił 19% wzrost. Ceny zostały określone na podstawie ponad 12 tys. zawartych umów sprzedaży - podała Agencja Nieruchomości Rolnych (ANR). Najwyższe ceny ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2010
Prawie połowa pracodawców (49%) planuje zatrudnienie specjalistów i menedżerów w I kwartale 2010 roku, a jedynie 13% zwolnienia, wynika z międzynarodowego badania "Global Snapshot" przeprowadzonego przez firmę rekrutacyjną Antal International. Najłatwiej o pracę będzie w sektorze oprogramowania IT (aż 80% pracodawców deklaruje chęć zatrudnienia), ...
-
Jak radzili sobie młodzi przedsiębiorcy w 2009 r.?
... Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła konkurs na innowacyjną e-usługę i technologię B2B, laureatami zostały kolejno firmy AB INDUSTRY oraz ALNO De Art Leszek Ratus Leszek Czarnecki zdecydował się wesprzeć kwotą 100 tys. zł firmę 24 letniego studenta z Natury.pl, która zajmuje się ...
-
Zmiana pracy opłacalna, lecz dla odważnych
Według 2009 Employment in Europe Report ("Zatrudnienie w Europie" za rok 2009) każdego roku około 22 proc. europejskich pracowników zmienia pracę. W obecnej sytuacji gospodarczej wielu z nas ceni jednak stabilność zatrudnienia. Tymczasem trudne warunki sprzyjają pracownikom odważnym i pewnym swoich umiejętności. Obecnie kandydat do pracy musi ...
-
Wykorzystanie sieci IP 2009-2014
Firma Cisco Systems przedstawiła wyniki badania Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Forecast na lata 2009-2014. Z raportu wynika, że, w 2014 r. ogólnoświatowy ruch mobilny osiągnie poziom 3,6 eksabajtów miesięcznie lub 40 eksabajtów rocznie. Oznacza to 39-krotny wzrost mobilnego ruchu danych w latach 2009-2014 i złożoną roczną ...
-
Jak wykorzystano dotacje na e-biznes?
W 2008 roku polskie firmy obiecywały, że dzięki działaniu PO IG 8.1 unijne euro odmienią polski Internet. Niestety wsparcie gospodarki elektronicznej może zakończyć się spektakularną klapą, bo blisko połowy serwisów i e-usług w Internecie wciąż nie ma - wynika z analizy portalu TwojaEuropa.pl. Tymczasem PARP podaje, że ponad 50% projektów jest ...
-
Zimowe Igrzyska Olimpijskie: wysoka oglądalność
Przynajmniej jedną transmisję z zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998-2006 widziało 33,8 mln Polaków w wieku powyżej czwartego roku życia. Statystyczny Polak najwięcej czasu poświęcił na oglądanie zmagań w Turynie w 2006 r. - 7 godzin i 15 minut - wynika z badania TNS OBOP. Z badania TNS OBOP wynika, że trzy miliony Polaków nie widziało ani ...
-
Sklepy osiedlowe trochę tańsze w II 2010
W lutym ceny podstawowych artykułów spożywczych w warszawskich sklepach osiedlowych były nieznacznie niższe od tych, które zanotowaliśmy w styczniu. Nieco drożej było tylko w Marcpolu. W lutym br. zaobserwowaliśmy wyraźnie niższe ceny w sklepie należącym do sieci Mokpol. Za 24 podstawowe artykuły spożywcze, alkohol i kawę zapłaciliśmy 144,95 zł. W ...
-
Małe sklepy znikają z rynku
Małe sklepy wciąż znikają z polskiego rynku. Po tym, jak w 2008 r. ich liczba skurczyła się o około 10 tys., także w 2009 r. likwidowano małe sklepy, choć liczba redukcji była prawie dwa razy mniejsza. W Polsce liczba małych sklepów wciąż jest wysoka, należy do najwyższych w Europie. Jak wynika z danych firmy Euromonitor International, na koniec ...
-
Gdzie szukać pracowników? W Internecie
W 2009 roku pracodawcy opublikowali w polskim Internecie ponad 1 mln ofert pracy. Z badań przeprowadzonych przez pracownię badawczą Gemius wynika, że w ostatnim kwartale 2009. największe portale rekrutacyjne przyciągnęły ponad 4,8 mln użytkowników. Internet jest najbardziej popularnym, najszybszym i najwygodniejszym miejscem poszukiwania ...
-
Rodzina na Swoim: gdzie można skorzystać?
Bank Gospodarstwa Krajowego, odpowiedzialny za program "Rodzina na Swoim" zapowiada, że w 2010 roku wartość kredytów z dopłatami do odsetek wzrośnie w porównaniu z minionym rokiem o około 40 proc. i przekroczy 7,5 mld zł. Niezależny doradca finansowy Gold Finance i redNet Consulting, firma monitorująca rynek nieruchomości sprawdzili, w których ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą i Białorusią IV kw. 2009
Badanie Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące obrotu towarów i usług w ruchu granicznym i prowadzone dotychczas na granicy polsko-ukraińskiej, w IV kwartale 2009 roku zostało rozszerzone o granicę polsko-białoruską. Główne wyniki badania Liczba osób objętych badaniem obrotu towarów i usług w ruchu granicznym w IV kwartale 2009 roku wyniosła: na ...
-
Komunikacja w firmach cierpi przez kryzys
Badania firmy Avaya dowodzą, że spowolnienie gospodarcze niekorzystnie wpłynęło na komunikację. Aż 70% respondentów zauważyło organicznie przepływu informacji, zarówno wewnątrz firm, jak i poza nimi - z klientami, partnerami biznesowymi i dostawcami. Jeśli nie zostaną zastosowane żadne środki zaradcze, dalsze pogarszanie komunikacji może mieć ...
-
Pożądane cechy mieszkania: najważniejsza lokalizacja
Wysokie piętro, ale nie ostatnie, kameralne osiedle, oddzielne wejście do każdego pomieszczenia, dobra infrastruktura - to według doradców Home Broker najbardziej pożądane cechy mieszkań. Na drugim biegunie mamy mieszkania na parterze, bez balkonu, w amfiladzie, ze ślepą kuchnią i położone od strony północnej. - Najważniejszym parametrem ...
-
Promocja polskich miast w mediach 2008
To media są najlepszą formą kształtowania wizerunku dla miast. Żadne billboardy, spoty i inne formy reklamy nie są w stanie przesłonić tego aspektu promocji. Łączna wartość publikacji prasowych osiemnastu głównych polskich miast wyniosła prawie 19 miliardów złotych - wynika z badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który podsumował roczny cykl ...
-
Sprzedaż piwa spadła o 10 proc.
Podniesienie akcyzy i wzrost cen piwa plus światowy kryzys okazały się mieszanką wyjątkowo szkodliwą dla polskiego rynku piwa. Sprzedaż spadła o około 10 proc. Największy spadek branża piwna zanotowała w drugim kwartale 2009 roku. Jak szacuje Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” w 2009 r. sprzedaż piwa w naszym kraju ...
-
Niewiarygodne oferty mieszkań wg Home Broker
Mieszkanie o powierzchni zaledwie 16 mkw.? Brzmi niewiarygodnie, ale takie lokale są do kupienia w Nowej Hucie w Krakowie i w centrum Warszawy. W stolicy Home Broker znalazł też ofertę najmniejszego "apartamentu", który ma zaledwie... 24,3 mkw. Najtańsze mieszkanie w dużym mieście można kupić w Katowicach - cena ofertowa to 73 tys. zł. Najstarszy ...
-
Wskaźnik optymizmu II 2010
Luty jest kolejnym miesiącem, w którym następuje poprawa nastrojów konsumentów. Obecna wartość Wskaźnika Optymizmu Konsumentów WOK mierzonego przez Ipsos wynosi 93,1 pkt., co oznacza wzrost o 4 pkt. w porównaniu do stycznia. Wzrosty obserwowane od kwietnia ubiegłego roku przywróciły WOK do poziomu z końca 2008 roku, po którym nastąpił wielki ...
-
Na co dzieci wydają swoje kieszonkowe?
Według ostatniego badania Ipsos dwie trzecie rodziców dzieci w wieku od 4 do 18 lat daje im, przynajmniej od czasu do czasu pieniądze do samodzielnego dysponowania, średnio jest to 56 złotych miesięcznie. Pomimo światowego kryzysu nasi najmłodsi otrzymują w tym roku kwotę zbliżoną do otrzymywanej w okresie prosperity gospodarki z pierwszej połowy ...
-
Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?
W lutym 2010 r. portal Ceneo.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę mającą na celu zbadanie preferencji zakupowych polskich internautek. Na podstawie badania zarysował się profil kobiety zaopatrującej się w wirtualnych sklepach. Respondentki zostały zapytane także o wymarzony prezent, którego jeszcze nie otrzymały od swojego partnera - ...
-
Pomoc przez Internet chętnie udzielana
Z badań zleconych przez twórców nowego serwisu Podajdalej.pl wynika, że większość internautów chce pomagać poprzez sieć i korzysta z takiej formy pomocy. Najczęściej wspierają innych przy szukaniu konkretnych informacji, udzielają fachowych porad czy piszą wartościowe informacje dla innych użytkowników sieci. Polacy w równym stopniu są skłonni do ...
-
Lista dłużników II 2010
Jak wynika z najnowszej edycji raportu InfoDług, opublikowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. ogólna kwota przeterminowanych zobowiązań wynosi 16,78 miliarda złotych. Tylko w ciągu ostatniego kwartału wzrosła o ponad 17%. Z danych wynika, że 1,72 miliona osób ma w Polsce problemy ze spłatą swoich zobowiązań finansowych. ...
-
Prywatyzacja energetyki: Polacy przeciwni
Aż 65% Polaków uważa, że przedsiębiorstwa energetyczne powinny być własnością Skarbu Państwa - wynika z raportu "Energetyka: Trudna prywatyzacja" firmy doradczej On Board PR Ecco Network opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Jednocześnie tylko 7% Polaków zgadza się na to by prywatyzowane zakłady energetyczne trafiły w ręce zagranicznych ...
-
Rynek magazynowy w Europie Środkowej 2009
Europa Środkowa nadal zajmuje ważne miejsce na mapie nieruchomości magazynowych i pomimo recesji światowej gospodarki na rynku tym zawarto szereg znaczących transakcji. W 2009 r. wynajęto ok. 1,5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, co jest wynikiem porównywalnym z ilością powierzchni wynajętej w ubiegłym roku we Francji (1,6 mln mkw.), ...
-
Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
Wartość rynku płatków śniadaniowych w 2009 r. w Polsce sięga 700 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. w stosunku do 2008 r. Najszybciej rośnie sprzedaż musli. W ubiegłym roku wydatki Polaków na płatki zbożowe zwiększyły się o niemal 12 proc., wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Klienci kupili ich 48 mln kg, o 7 proc. więcej niż w 2008 r. - ...
-
Ubezpieczenia OC/AC ma tylko 1/4 Polaków
Na zlecenia portalu AlertFinansowy.pl, instytut badania opinii publicznej Homo Homini przeprowadził ogólnopolskie badanie dotyczące wykorzystania przez Polaków ubezpieczeń OC/AC. Jak się okazało przeważająca większość (prawie 65 proc.) właścicieli aut posiada tylko obowiązkowe ubezpieczenie OC. Pakiet AC/OC ma jedynie co czwarty polski kierowca. ...
-
Sektor publiczny ograniczył inwestycje w IT
Rok 2009 w informatyce sektora publicznego nie był łatwy. Na skutek kryzysu zaniechano bowiem, bądź ograniczono tempo wielu inwestycji. Jednak łączna wartość 200 największych kontraktów IT w sektorze mimo wszystko nie spadła - tak wynika z najnowszych badań DiS dotyczących tego ważnego segmentu rynku. Zbadane przez biuro badawczo-analityczne DiS ...
-
Upadłości w Polsce w 2009r.
... . W ostatnim roku grupa ta była dużo bardziej zróżnicowana, znalazły się w niej m.in. firmy z branży tworzyw sztucznych, wyr. mięsnych, tkanin i odzieży, art. elektrycznych, gumowych, AGD. Czy zatem upadały głównie firmy duże, a małe radziły sobie lepiej? Małe firmy są najbardziej elastyczne – to prawda ...
-
KPP: polskie przedsiębiorstwa i ich plany na 2010r.
W bieżącym roku Konfederacja Pracodawców Polskich postawiła sobie za cel zbadanie planów przedsiębiorstw przez pryzmat światowego kryzysu finansowego, który rozpoczął się we wrześniu 2008 roku. Dzięki analizie ankiet, otrzymaliśmy obraz kondycji polskiej przedsiębiorczości, co pozwoliło odpowiedzieć na pytanie - w jaki sposób światowy kryzys ...
-
Kim jest pracownik tymczasowy w Polsce?
Pracownik Tymczasowy w Polsce to zazwyczaj mężczyzna nieprzekraczający 25 roku życia. Jednak z tej formy elastycznego zatrudnienia równie chętnie korzystają kobiety - co ciekawsze - bardzo często w wieku powyżej 35 lat - wynika z analizy przeprowadzonej przez Start People, Agencje Pracy i Doradztwa Personalnego. Praca tymczasowa traktowana jest ...
-
Synonimy sukcesu polskiego menedżera
Gabinet na najwyższym piętrze biurowca, korporacyjna karta kredytowa a może szacunek podwładnych i kontrahentów? Synonimy sukcesu polskich menedżerów zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym wcale nie są tak oczywiste, jak się powszechnie wydaje. Wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu dla kadry menedżerskiej Talent Club. ...
-
Piractwo akceptowane przez 76 proc. internautów
Jak wynika z badań Sztabu Antypirackiego zawartych w Raporcie Antypirackim, 76% internautów akceptuje piractwo. 55% opinii internautów na temat piractwa wyraża poparcie dla piractwa lub zawiera linki do nielegalnego oprogramowania lub multimediów. Zaledwie 6% administratorów forów internetowych stosuje karę w postaci wydalenia z forum internautów ...