-
Pojazdy autonomiczne a rynek nieruchomości komercyjnych
... zmieniających się potrzeb najemców, stąd rosnąca popularność obiektów BTS. Wprowadzenie pojazdów automatycznych wzmocni ten trend – komentuje Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w Cushman & Wakefield. Pojazdy autonomiczne a rynek nieruchomości komercyjnych Lektura raportu Cushman & Wakefield dowodzi ...
-
Nieruchomości komercyjne: biura najdroższe od 6 lat
... , że w przypadku najlepszych nieruchomości biurowych i logistycznych w Europie ważone stopy kapitalizacji znajdują się obecnie na rekordowo niskim poziomie. Soren Rodian Olsen, Partner, Dział Rynków Kapitałowych w Cushman & Wakefield Polska, powiedział: „Rynek nieruchomości w Polsce nadal rozwija się w imponującym tempie, w czym niemały udział mają ...
-
Nowe technologie a powierzchnie handlowe i magazyny
... logistycznych, dostosowanych do wymogów najemców z tej branży, obiektów kurierskich (cross-dock) czy obiektów wyspecjalizowanych w obsłudze posprzedażowej – komentuje Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w Cushman & Wakefield. Transport To, w jaki sposób ludzie będą się masowo poruszać, jest kluczowe ...
-
Z czego wynika rosnąca popularność magazynowania energii?
... cyfrową kontrolę nad sieciami oraz wykorzystywaniem odnawialnych źródeł energii, co wpływa również na popularyzację systemów magazynowania – mówi Andrzej Zienkiewicz, Partner w Zespole ds. Energii i Zasobów Naturalnych Deloitte. Globalny zwrot w kierunku odnawialnych źródeł energii postawił przed zarządzającymi sieciami elektroenergetycznymi nowe ...
-
Nieruchomości biurowe drożeją 8. kwartał z rzędu
... handlowych. Przewidujemy, że w Europie Środkowo-Wschodniej kompresja stóp kapitalizacji będzie się pogłębiać we wszystkich sektorach nieruchomości”, dodał Soren Rodian Olsen, Partner, dyrektor działu rynków kapitałowych, Cushman & Wakefield. Nieruchomości biurowe Czynsze za wynajem powierzchni biurowych w Europie wzrosły w ujęciu rocznym o ponad ...
-
Świetne nastroje w automotive
... 9-procentowy wzrost. Ich udział w całości wymiany handlowej przemysłu samochodowego zbliża się do połowy jego wartości (47,5 proc.) – mówi Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2017 roku za granicę wyeksportowaliśmy towary o łącznej wartości 870 mld zł, a motoryzacja ...
-
Jak warszawski rynek biurowy zakończył 2018 rok?
... obecnej niskiej stopie pustostanów, mogą w dłuższej perspektywie odzwierciedlać się w niższym niż dotychczas wolumenie realizowanych na rynku transakcji – podsumowuje Krzysztof Misiak, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Biurowych w Cushman & Wakefield.
-
Czy to już prawdziwy boom na coworking?
... dwie dyskusje panelowe. Pierwszą z nich pt.„Coworking tenancy vs. investment market - added value or reduced liquidity?", poprowadził Soren Rodian Olsen, Partner, Dział Rynków Kapitałowych, Cushman & Wakefield, który zaznaczył: „Najemcy powierzchni coworkingowych stanowią istotną grupę najemców w kilku budynkach biurowych klasy core na ...
-
Opieka zdrowotna: globalne perspektywy 2019
... rosnące koszty pracy w sektorze. Co również istotne, różnice w wydatkach na ochronę zdrowia między krajami będą się pogłębiać – mówi Oliver Murphy, Partner, Lider ds. Sektora Farmaceutycznego i Opieki Zdrowotnej w Deloitte. W 2022 roku wyniosą one od 54 dolarów rocznie na mieszkańca Pakistanu do ponad ...
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
... rynkach oraz rosnące ceny aktywów i ożywienie na raczej trudnych rynkach wschodzących – mówi Michał Pieprzny, Lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, Partner w Deloitte. Aby znaleźć się na liście 250 największych sieci handlowych należało osiągnąć przychody na poziomie minimum 3,7 mld dolarów, a więc nieco ...
-
Ile kosztuje wynajem biura w Warszawie?
... analizą oferty obiektów zlokalizowanych na rynku warszawskim, atutem publikacji są mapy przedstawiające zagęszczenie powierzchni, dostępnych w poszczególnych dzielnicach – informuje Bartłomiej Zagrodnik, Partner Zarządzający w Walter Herz.
-
Co rynek magazynowy sądzi o e-commerce?
... położenie geograficzne i rozwinięta infrastruktura komunikacyjna oraz jakość infrastruktury magazynowej, jej dostępność i związany z nią koszt – stwierdza Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield. - To klient determinuje obecnie miejsce i czas realizacji transakcji. Konsumenci chcą ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 26/2019
... jesteśmy w stanie szybko pokonać tzw. ostatni kilometr, czyli odcinek łączący miejsce docelowe np. z przystankiem komunikacji miejskiej mówi Michael Wodzicki, Associate Partner w warszawskim biurze McKinsey & Company. Potrzebna ochrona ubezpieczeniowa Według dyrektywy UE 168/2013, UTO to pojazdy z silnikami o mocy do 250 W, osiągające prędkość ...
-
Na rynku biurowym CEE rządzą inwestorzy zagraniczni
... w pierwszej połowie 2019 r. firmy z samej Korei Południowej zainwestowały w regionie ponad 1 bln euro, czyli więcej niż inwestorzy niemieccy. David Dixon, partner w kancelarii Dentons w Warszawie specjalizujący się w międzynarodowych transakcjach na rynku nieruchomości stwierdza: – W zeszłym roku inwestorzy z Azji wyraźnie zaznaczyli swoją obecność ...
-
Pułapki w Open Source mogą uderzać po kieszeni
... o właściwe uregulowanie otwartych licencji (w tym kwestii korzystania z frameworków) w swoich umowach zarówno z zamawiającymi, ale też z kontraktorami – mówi Tomasz Klecor, partner w kancelarii Legal Geek, specjalizującej się w obsłudze IT. Co grozi za niedozwolone użycie oprogramowania Open Source? Nieprawidłowe wykorzystanie oprogramowania Open ...
-
Branża automotive spodziewa się zamówień
... przyszłym roku do produkcji wdrożonych zostanie wiele aut elektrycznych, w co zaangażowani są także dostawcy zlokalizowani w Polsce – podsumowuje Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl. Metodologia badania Badanie „MotoBarometr 2019. Nastroje w Automotive. Polska, Czechy, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowacja, Turcja, Węgry, Wielka ...
-
Przemysł: zasoby ludzkie ważniejsze niż nowe technologie
... technologii, ale z niewykorzystania potencjału zasobów ludzkich, w tym pracowników i kadr zarządzających oraz ze złej organizacji pracy” – mówi Izabela Starnawska, partner zarządzający w 4Results. W opinii 4Results uwolnienie potencjału drzemiącego w ludziach na wszystkich szczeblach organizacji, daje przedsiębiorstwom większe korzyści w porównaniu ...
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
... na włączeniu kryzysowego know-how do HR-owych metod – potrafi świetnie wpływać na więź z firmą, która fizycznie jest daleko – komentuje Krzysztof Tomczyński, Partner w Alert Media Communications. W czasie pandemii dwie na trzy z ankietowanych organizacji zdecydowały się również na realizację i komunikacją inicjatyw społecznych wspierających walkę ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
... zmierzyć sympatię, którą darzymy influencerów? Jak w czasach kryzysu dobierać influencerów do współpracy? INFLUENCERZY W OBLICZU KORONAWIRUSA Jak wyjaśnia Joanna Okła, Managing Partner, Mediacom Warszawa, o wizerunku i społecznym odbiorze influencerów nie decyduje jedna kwestia – są one wypadkową wielu zmiennych. Jedną z nich stał się właśnie ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... będziemy elastycznie podchodzić do miejsca, w którym wykonujemy zawodowe obowiązki. Jednego dnia będzie to biuro, a innego własny dom – mówi John Guziak, Partner, Lider ds. Kapitału Ludzkiego w Deloitte Polska. Polscy konsumenci przestali gromadzić zapasy Zachowania konsumentów wskazują, że na razie skupiamy się jednak ...
-
Rekrutacja i praca zdalna oczami Polaków
... pokazują, że większość kandydatów jest nastawiona pozytywnie do rekrutacji zdalnej i związanych z nią nowych form kontaktu – komentuje Agata Dzierlińska, HR Business Partner w Grupie Pracuj. Z badania Pracuj.pl wynika, że blisko 4 na 10 respondentów (38%) jest bardziej skłonnych aplikować na oferty, które umożliwiają ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... marek z Chin i Stanów Zjednoczonych. Z roku na rok wzrosty w ich wynikach finansowych kształtują się na coraz niższym poziomie – mówi Irena Pichola, Partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte. Liderzy rynku dóbr luksusowych Podium wśród 100 największych producentów dób luksusowych ...
-
Praca zdalna, hybrydowa, krótszy czas pracy. Chcemy elastyczności
... dziś przed poważnym wyzwaniem – jak połączyć interesy i oczekiwania wszystkich stron, jednocześnie wciąż pamiętając przecież o ryzykach epidemicznych – mówi Karol Raźniewski, Associate Partner w People Advisory Services EY. 64% pracowników ankietowanych w badaniu EY 2021 Work Reimagined Employee Survey uważa, że wykonywanie pracy zarówno z biura ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... wpływ dość słaby początek tego roku (więcej w punkcie: Eksport) oraz trwający już kilka miesięcy kryzys w dostawach półprzewodników - mówi Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl. W grupie firm produkcyjnych średnich i dużych (powyżej 49 osób) produkcja sprzedana w I kwartale br. osiągnęła poziom 43 mld złotych. To ...
-
Relacje na rynku pracy. 4 wizje przyszłości po COVID-19
... swobodę pracy z domu z produktywnością zawodową. Wszystko to przy jednoczesnym wspieraniu celowości, poczucia sensu pracy, którą wykonujemy – mówi John Guziak, partner, lider zespołu ds. kapitału ludzkiego, Deloitte. Zdecydowana większość ankietowanych menedżerów (86 proc.) przewiduje, że ich pracownicy uzyskają w przyszłości większą niezależność ...
-
Jak różnorodność i włączanie wpływa na wellbeing pracowników?
... ważne, możemy skuteczniej wspierać rozwój ich potencjału, przyczyniając się jednocześnie do wzrostu firmy – mówi Cezary Żelaźnicki, PwC Legal Polska Managing Partner / CEE Inclusion & Diversity Leader. Zdrowy biznes Dobrostan pracowników to nie jedyna korzyść z posiadania różnorodnej i włączającej kultury organizacyjnej. Firma, która taką ...
-
TOP trendy w logistyce: automatyzacja i co dalej?
... prostu dokonywane w sklepach, to ostatnimi czasy, jak grzyby po deszczu powstają w największych polskich miastach tzw. dark stores. - mówi Damian Kołata, Partner, Head of Industrial & Logistics Agency | Poland, Head of E-Commerce | CEE. Dark stores mogą być różnej wielkości – osiedlowego sklepu stacjonarnego, ale ...
-
EY: zrównoważony rozwój napędza fuzje i przejęcia
... , skupią się na integracji aktywów, działalność transakcyjna w Polsce powinna pozostać na wysokim poziomie również w tym roku - mówi Arkadiusz Gęsicki, Partner EY-Parthenon, odpowiedzialny za działalność EY-Parthenon w Polsce i krajach bałtyckich. ESG napędza transakcje Wśród poszukiwanych przez polskie firmy możliwości transakcji, najczęściej ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... miejscu oraz czasie, co istotnie ułatwia przyswajanie wiedzy i pozwala na jej świadome oraz sprawne wdrożenie w codzienność – mówi Grzegorz Święch, Wiceprezes i Partner w firmie szkoleniowej Nowe Motywacje. Jak do rozwoju podchodzą przedstawiciele różnych płci i jak chcą podnosić swoje kwalifikacje? Kobiety nastawione na własny ...
-
Nieruchomości komercyjne: rekordowe inwestycje pomimo niepewności
... w najbliższych latach będzie niska, co generuje potencjał wzrostu czynszów i pozytywnie przełoży się na zwroty dla inwestorów – komentuje Piotr Mirowski, Senior Partner i Dyrektor Działu Doradztwa Inwestycyjnego Colliers w Polsce. Wielka Brytania: pomimo spadku nakładów inwestycyjnych wciąż duże transakcje W warunkach ogólnego spowolnienia na ...
-
CEO: czym różni się polski dyrektor generalny od zagranicznego?
... wyraźniej rysującym się na gospodarczym horyzoncie gdy o losach firmy może zdecydować elastyczność w radzeniu sobie z potencjalnymi problemami – mówi Arkadiusz Gęsicki, Partner odpowiedzialny za działalność EY-Parthenon w Polsce i krajach bałtyckich oraz Lider EY-Parthenon w Regionie CESA. Paradoksalnie, jednym z większych wyzwań, które widzą przed ...
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
... proc. badanych najszybciej dawną formę odzyskują producenci osobistych dóbr luksusowych, a co piąty wskazał w tym przypadku firmy meblarskie – mówi Michał Tokarski, partner zarządzający działem doradztwa finansowego, lider zespołu Corporate Finance, Deloitte. Nowe strategie biznesowe po pandemii i oczekiwania inwestycyjne na 2022 r. Jak wynika ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... kupują je częściej w tym kanale. Tak zwanych heavy e-shopperów jest już 18% (vs 10% w 2020 roku) – komentuje Edyta Czarnota, Managing Partner w Zymetria. Moda, produkty farmaceutyczne oraz FMCG to kategorie, które w największym stopniu wpływają na zmiany nawyków kupujących. To właśnie one są ...
-
Dobra luksusowe łapią oddech po pandemii. Przychody wzrosły o 21 proc.
... popularnych marek jak Tommy Hilfiger oraz Calvin Klein, które nie wróciły jeszcze do finansowej równowagi po pandemii – mówi Bartosz Bobczyński, partner, lider Consumer Industry w Polsce i CE, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące ubrania i buty (38 proc.), które wyprzedzają producentów ...
-
Rośnie pesymizm wśród CFO. Czego obawia się dyrektor finansowy?
... innowacyjności oraz digitalizacja wszelkich procesów biznesowych mogą umożliwić budowę przewagi konkurencyjnej po okresie kryzysu – mówi Robert Nowak, CFO Program Lead, partner w dziale Doradztwa Podatkowego, Deloitte.