-
7 błędów w nazwie firmy, marki lub bloga
... w zbliżonej cenie, najczęściej wybierze ten, którego nazwa lepiej mu się kojarzy. Justyna Fabijańczyk, specjalistka od projektowania nazw, podpowiada, jak się do tego zabrać. Błąd nr 1: ... trendów. Przykładami dobrych nazw w tym kontekście są np. Lajkonik i Krakowski Kredens. Błąd nr 5: Nazwa ma drugie dno lub zawiera ukryte słowa Jednym z ...
-
UOKiK wykrył zafałszowane produkty żywnościowe
... Łącznie skontrolowano 268 partii. Zastrzeżenia dotyczyły m.in. deklarowania wyższej, więc i droższej klasy wagowej (34,3 proc. spośród 137 zbadanych partii), wprowadzającego w błąd oznakowania informującego o lepszej metodzie chowu kur (4 partie, 1,4 proc.). Pamiętaj! Tylko jaja sprzedawane w tzw. sprzedaży bezpośredniej nie muszą mieć oznakowanych ...
-
Polacy a władze lokalne i samorząd
... reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat i więcej. Liczebność próby: 1005 osób. Maksymalny statystyczny błąd pomiaru: +/- 3%. Termin realizacji badania: 6-10 maja 2011r. W niniejszym opracowaniu analizowane są wyniki ... 18 lat i więcej. Sondaż zrealizowano techniką CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo)Maksymalny statystyczny błąd ...
-
Maturzyści! Wyższe wykształcenie nie jest gwarancją pracy
... firm małych (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z uwzględnieniem województwa – miejsca prowadzenia działalności oraz branży firmy. Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby to +/- 4,2%, a dla wyróżnionych trzech klas wielkości zatrudnienia +/- 10,2%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych ...
-
Praca w handlu. Kto i dlaczego pracuje w centrach handlowych?
... wśród pracowników wylosowanych centrów handlowych na terenie całej Polski, metodą wywiadów bezpośrednich w dniach 31 lipca – 6 sierpnia 2017 r. Wielkość próby n=800, błąd pomiaru 3.5%.
-
Polacy w sieci - wyniki badania "Korzystanie z Internetu w Polsce"
... z niego co najmniej raz w tygodniu. Badania przeprowadzono w marcu 2003 r. na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.
Tematy: -
100 największych firm generuje jedną trzecią krajowego rynku IT
... w 2001 r. 9338 informatyków, natomiast w 2000 r. - 9939, co stanowiło odpowiednio 1,11% oraz 1,16% ogółu zatrudnienia w owych latach. Biorąc pod uwagę błąd oszacowań wynikający stąd, że w latach 2000-2001 kilka przedsiębiorstw uległo głębokim reorganizacjom, można uznać, że udział informatyków w strukturach zatrudnienia największych przedsiębiorstw ...
-
Jaki jest polski konsument
... przez przedsiębiorców nieuczciwej reklamy oraz naruszania obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Nieprawidłowości dotyczyły głównie wprowadzania konsumentów w błąd poprzez posługiwanie się w ofercie handlowej wyłącznie cenami netto, sugerowanie właściwości np. leczniczych, których dany produkt nie posiada ...
-
Polacy chcą mieć wybór
... aż 70 proc. badanych rozważyłoby skorzystanie z tej możliwości. Badanie Pentora zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych na reprezentatywnej próbie 800 osób. Błąd statystyczny badań przeprowadzanych tą metodą wynosi 3,5 proc. Wyniki sondażu wskazują na powszechną chęć wprowadzenia tzw. WLR - rozwiązania, dzięki któremu operatorzy ...
-
Wskaźnik Optymizmu VI 2006
... "Rzeczpospolitej". Ostatnie badanie przeprowadzono między 8 a 13 czerwca 2006 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1018 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,1% na poziomie ufności 0,95.
-
Uchodźcy w oczach Polaków 2008
... Sondaż zrealizowano w dniach 3-7 lipca 2008 r. na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Maksymalny statystyczny błąd pomiaru dla tej wielkości próby wynosi +/- 3,1%, przy wiarygodności oszacowania równej 95%.
-
Konsument w UE ufa reklamom
... oznacza z kolei konieczność przekonania konsumentów do zakupu właśnie ich produktu – nierzadko poprzez reklamę. Ankietowani ufają, że przekaz taki nie wprowadza w błąd i nie pomija istotnych informacji najczęściej w przypadku urządzeń gospodarstwa domowego, napoi bezalkoholowych i art. mięsnych (61 proc. ankietowanych), najsłabiej w tej ocenie ...
-
UOKiK: gorsza jakość mleka i mięsa
... oraz nieprzestrzeganiu procedur technologicznych. Kontrolerzy zakwestionowali w rybach mrożonych nieuzasadnione zwiększenie ilości glazury – otoczki z lodu. Mogło to wprowadzać konsumentów w błąd, co do rzeczywistej wagi kupowanego towaru. UOKiK podaje, iż w przypadku ryb przedsiębiorca powinien nas informować m.in. o metodzie produkcji – złowione ...
-
Wyroby czekoladowe i wino: kontrola IH
... dotyczyło zbyt wysokiej lub zbyt niskiej zawartości cukrów i obniżonej zawartości alkoholu. Z kolei nieprawidłowości w oznakowaniu polegały m.in. na stosowaniu wprowadzających w błąd określeń – użyto określenia wino, podczas gdy był to napój winopochodny aromatyzowany (sangria) lub wino aromatyzowane (wermut) czy podaniu sprzecznych informacji ...
-
Wakacyjne kieszonkowe przeważnie w gotówce
... losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n = 1000 dla ogółu mieszkańców Polski z zachowaniem reprezentacji liczbowej zaludnienia w podziale na województwa kraju (dane wg. GUS). Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.
-
Studia za granicą to atut na rynku pracy
... w lipcu 2011 roku na losowej próbie polskich maturzystów (rocznik 2011) oraz studentów (I i II rok studiów). Wielkość próby to 1100 osób, błąd oszacowania wynosi 3 proc. poziom ufności 95 proc. badanie zrealizowane zostało metodą CATI (standaryzowane wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo).
-
Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm
... fizycznych, niejasna oferta. Aż 28 proc. badanych, którzy w ciągu ostatniego roku spotkali się z brakiem solidności firm, zostało w ten sposób wprowadzonych w błąd. Polacy zwrócili również uwagę na brak możliwości reklamacji produktu lub usługi. Według badania, w ciągu ostatniego roku niemal połowa oszukanych respondentów ...
-
Polskie kobiety a piłka nożna
... w dniach 13-15 marca 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n = 1069 dorosłych Polaków. Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.
-
Kim jest polski kibic?
... 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n = 1069 Polaków w wieku powyżej 15 lat. Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... postanowień niedozwolonych zawartych w badanych regulaminach, dotyczy kwestii szczególnie ważnych w wypadku zakupu telewizora, takich jak prawo konsumenta do jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, czy też prawo odstąpienia od umowy. Okazuje się, że ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy ...
-
Rośnie mobilność zawodowa Polaków
... Homini w dniu 7 maja 2012 roku na losowej, liczebnie reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłych mieszkańców Polski. Wielkość próby wyniosła 1076 osób, a błąd oszacowania 3%. Wyniki zbierano metodą wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
-
Sektor MŚP zmierza w stronę cloud computing
... badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych. Badanie zrealizowano na reprezentatywnej próbie (N=600). Błąd pomiaru +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm sektora MŚP. Badanie uwzględnia reprezentację firm mikro – zatrudniających do ...
-
Kobiety a własny biznes
... , ale skarżą się na brak możliwości odwołania od decyzji urzędnika, czy też całkowity brak odpowiedzialności niekompetentnego urzędnika, który wprowadził nas w błąd . Z kolei zawiłe i skomplikowane prawo jest największą barierą rozpoczęcia działalności – zauważa Patrycja Strzelecka, Dyrektor Zarządzająca spółki SuperKsiegowa SA. Najlepszym sposobem ...
-
Polskie firmy nie boją się recesji
... komputerowo (CATI). Operatem losowania uczestników badania była teleadresowa baza jednostek, będąca powszechnie uznanym spisem, zawierającym niezbędne punkty. Wielkość próby: n = 400; błąd oszacowania = 4 proc.; poziom ufności 0,95 (100 firm dużych, 10 średnich, 100 małych i 100 mikro).
-
Nowe inwestycje: Polacy chcą być informowani
... zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter losowy. Zebrano łącznie 995 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny w badaniu nie przekraczał 3,2 p. proc. dla całej próby.
-
Polacy a raporty środowiskowe
... zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter losowy. Zebrano łącznie 995 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny w badaniu nie przekraczał 3,2 p. proc. dla całej próby. Celami raportu „Dialog kluczem do sukcesu lokalnych inwestycji” są m.in. zbadanie ...
-
Odnawialne źródła energii - wielka niewiadoma
... było do osób, które są odpowiedzialne za wybór sprzedawcy energii. Badanie jest reprezentatywne dla grupy Polaków w wieku 25-68 lat. Dopuszczalny błąd statystyczny nie przekracza 4,1%. Kwestionariusz wywiadu składał się z 38 pytań badawczych, a za losowy dobór respondentów odpowiadał internetowy panel badawczy SW Research ...
-
Polacy a Sylwester w social media
... towarzystwie ulubionego kanału telewizyjnego. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie McCann Worldgroup na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1066, błąd oszacowania = 3%) 18 grudnia 2013 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo przez Instytut Badania Opinii Homo Homini ...
-
Czego potrzebują marki własne?
... miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy. Maksymalny błąd standardowy nie przekroczył 3.2 punktu procentowego dla całej badanej próby. Badanie przeprowadzono na autorskim oprogramowaniu „3S” zintegrowanym z panelem internetowym SW Panel ...
-
Poszukiwanie pracy po polsku
... dorosłych Polaków N=1004 (dobranych zgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania). Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,4%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w czerwcu 2014 r.
-
Rynek pracy: na zachodzie optymizm
... dorosłych Polaków N=1004 (dobranych zgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania). Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,4%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w czerwcu 2014 r.
-
Rynek pracy: niskie wynagrodzenia motywują do zmiany pracy
... dorosłych Polaków N=1004 (dobranych zgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania). Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,4%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w styczniu 2015 r.
-
Matura: maturzysto, wybierz tak, abyś nie żałował
... dorosłych Polaków N=1004 (dobranych zgodnie ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca zamieszkania). Maksymalny błąd pomiaru dla całej próby pracujących to +/-4,4%. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w styczniu 2015 r.
-
Ataki SCADA, czyli o włamaniach do systemów przemysłowych
... znaczne opóźnienia w ruchu pociągów. 2004: Przewoźnicy tacy jak British Airways, Railcorp czy Delta Airlines padli ofiarą robaka Sasser, który wykorzystał błąd przepełnienia bufora do propagacji na inne dziurawe systemy. Niektóre z agresywnych odmian szkodnika powodowały przeciążenie sieci. W efekcie wiele lotów i pociągów odnotowało ...
-
Ataki hakerskie w sieciach komórkowych coraz powszechniejsze
... korzystanie z sieci bez wiedzy i na koszt właściciela urządzenia. Raport wskazuje także na jedno z największych jak dotąd potencjalnych zagrożeń w 2015 roku – błąd Stagefright. Jest to luka w systemie Android, umożliwiająca całkowite przejęcie kontroli nad urządzeniem poprzez wysłanie na jego numer wiadomości MMS. Telefon ...