-
Smart living to dla Polaków wciąż zagadka
... proc. badanych rozumie smart living jako inteligentne, sprytne życie, a 40 proc. - jako optymalizację i wykorzystanie posiadanych zasobów. Ankietowani wskazali ... ułatwienia sobie życia. Zetknęło się z nim zaledwie 22% uczestników badania PAYBACK Opinion Poll. Większość z nich (78%) utożsamia lifehacking z ... osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat ...
-
Wyprawka szkolna nie musi być droga
... naszych licznych partnerów online – komentuje Robert Olędzki, Digital Director w PAYBACK Polska. Najwięcej respondentów badania PAYBACK Opinion Poll – prawie 40% – przeznacza na wyprawkę dla dziecka 300-500 zł. Jako najlepsze miejsce do ... sierpnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 490 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została ...
-
Już 38% firm ubezpiecza się od skutków cyberataków
... 40% nie zmieściła się w obecnym budżecie. Dalsze 33% badanych uznaje korzyści z polisy za nieprzekonujące, zaś co piąty pytany uważa jej posiadanie za zbyteczne. Co ciekawe, 12% uczestników badania ... Tylko co czwarta ankietowana organizacja chroni się w ten sposób co najmniej od 5 lat. Popularność ubezpieczeń od nieprawidłowego przetwarzania danych (w ...
-
Połowa Polaków bez wynagrodzenia za nadgodziny
... jednak niepokojąco wysoki. Przed nami rezultaty przeprowadzonego przez ADP badania „Workforce View in Europe 2019”. Objęło ... średnio 3,5 godziny ponad standardowy czas 40 godzin tygodniowo. Natomiast powyżej 10 nadgodzin tygodniowo ... Partner ADP Polska. Pracodawcy od wielu lat dostrzegali konieczność zapewnienia swoim pracownikom możliwości wypoczynku ...
-
Stadiony piłkarskie napędzają gospodarkę
... mieszkających w sąsiedztwie stadionów. Piłkarskie miasto Zakrojone na szeroką skalę badania dowiodły, że do 2060 roku zmierzać będziemy w kierunku ... wpływają na lokalną infrastrukturę Zgodnie z prognozą, za niecałe pięćdziesiąt lat na niezagospodarowanym terenie w odległości 80 minut jazdy samochodem ... 3 tys. lokali mieszkalnych, z czego 40 ...
-
Na zagraniczne wakacje rusza 7 na 10 Milenialsów
... badania Mondial Assistance, gdzie na auto wskazało 25%, a na samolot 63% respondentów (2019). Płatności za granicą Polscy milenialsi, którzy wzięli udział w badaniu, płacą na wakacjach na wiele sposobów. 89% korzysta z Revolut, ale wiele osób wspiera się także kartą tradycyjnego banku (40 ... (20%). 8% polskich użytkowników Revolut w wieku 18-38 lat ...
-
Zwierzęta w pracy. Dobry czy zły pomysł?
... jednych jest zaletą, inny podchodzą do tego z niechęcią. Badania Pracuj.pl dowodzą, że obecność czworonogów w ... pracy? Młodzi na „tak” Aż 52% z badanych pracowników w wieku 18-24 lat jednoznacznie pozytywnie ocenia ideę obecności zwierząt w pracy, a ... , zaczęłam przyprowadzać go jednak rzadziej. Obecność 40 osób w jednym miejscu jest bardzo silnym ...
-
Utrata danych Jak to się robi w MŚP?
... badania "Bezpieczeństwo przechowywania danych w MŚP". Jednocześnie okazuje się, że przedsiębiorców cechuje coraz większa świadomość przyczyn kryjących się za tego rodzaju incydentami. Ankietowani przyznają, że największym zagrożeniem dla firmowych danych są awarie sprzętowe (65%), nieuwaga i nieroztropność pracowników (59%) oraz cyberataki (40 ... 2 lat ...
-
Na korzyści z inteligentnej automatyzacji należy (i warto) poczekać
... zmniejszenia kosztów o 1-10 proc., globalnie odpowiedziało tak 40 proc. firm. Bariery do pokonania ... tym bardziej, że w ciągu najbliższych trzech lat kadra kierownicza spodziewa się, że automatyzacja zwiększy możliwości ... współpraca, nieszablonowe myślenie, czy umiejętności interpersonalne. Kolejne badania pokazują, że coraz częściej do pracy ...
-
Polacy gotowi na e-urząd, administracja mniej
... laty sprawy urzędowe przez internet załatwiało tylko 12 proc. badanych - wynika z badania Autopay Research. Na internet jako najbardziej pożądany sposób załatwiania spraw ... 40 proc. respondentów i respondentów, w porównaniu do 30 proc. w małych miastach i 27 proc. na wsiach. e-urząd potrzebny w małych miastach - W ciągu ostatnich kilku lat internet ...
-
Ruszyły wyprzedaże. Czy Polacy oszaleją na punkcie promocji?
... Wyprzedaże z zimną krwią Jak wynika z opracowanego przez Santander Consumer Bank badania „Polaków portfel własny – kochamy okazje”, wyprzedaże nie zawrócą nam ... ok. 30 proc. respondentów w wieku 18-29 lat, podczas gdy średnio robi tak co piąty ... od kategorii produktu na wyprzedaży dla prawie 40 proc. Polaków decydującym czynnikiem, który wpłynie na ...
-
Zakaz handlu w niedziele wciąż dzieli. Nie chce go co 2. Polak
... lat, więc Polacy mieli sporo czasu, aby się do ... mniej kupujemy? Kiedy przypadają niedziele handlowe 2020? Jak czytamy w komunikacie z badania, zakaz handlu w niedzielę nie napawa wielu z nas nadmiernym entuzjazmem. ... społeczności - za zaostrzeniem zakazu handlu opowiada się 43,5% z nich, 40% z nich ocenia go negatywnie. Badanie dowodzi również, że ...
-
Polskie firmy poprawiają sprzedaż, ale nie wierzą w rychły koniec pandemii
... Optymizmem może napawać również fakt, że od poprzedniej edycji badania z początku lipca o 14 pp. zwiększył się odsetek polskich firm deklarujących ... spadek przychodów. W połowie lipca ten odsetek był o 40 pp. mniejszy i wyniósł 27 proc. – czyli najmniej od ... że walka z pandemią potrwa od roku do dwóch lat, zaś 35 proc. twierdzi, że pandemia będzie ...
-
Po osiągnięciu wieku emerytalnego chcemy dalej pracować?
... osiągnięciu wymaganego wieku (54%). „Choć według badania sporo osób wolałoby przestać pracować ... podczas gdy wśród osób z wykształceniem podstawowym pracuje zaledwie 40%. Badanie pokazuje także, że większość pracujących Polaków lubi ... losowo-kwotowa N=1058 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
... proc.) i niepobierające świadczenia z programu 500+ (51 proc.). Jadnak z badania Santander Consumer Banku - banku od ... są zainteresowane osoby w wieku 18-29 lat, które uchodzą za najbardziej zaznajomione z najnowszymi technologiami (3 ... (jedynie 1 proc.). O podniesieniu kompetencji zawodowych myśli 40 proc. ankietowanych przed trzydziestką i 38 proc. ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... Friday czy Black Week – dodaje Natalia Załęcka. Respodenci badania wskazali także, że 12 proc. środków przeznaczonych na ... online to tendencja, którą obserwujemy od lat. Mimo, że od 28 listopada sklepy i usługi w galeriach ... . Produkty spożywcze kupujemy zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych (40 proc.), jak i lokalnych (38 proc.). Kanały online ...
-
Zarządzanie finansami: plastik i bot lepszy niż gotówka i doradca
... do pieniądza obserwowane są w środowisku biznesowym? Nie mogę zmrużyć oka Rezultaty badania zrealizowanego przez Oracle nie pozostawiają złudzeń - wybuch pandemii nie pozostał ... z klientami (40%), negocjowaniu rabatów (37%) i zatwierdzaniu transakcji (31%). Procesy finansowe w naszym osobistym i zawodowym świecie od wielu lat stają się coraz ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... 40 proc. ankietowanych), a najrzadziej (15 proc.) - mieszkańcy miast do 20 tys. Zdalnie w pełni lub częściowo pracuje 49 proc. absolwentów szkół wyższych i tylko 13 proc. spośród osób z wykształceniem podstawowym. Badania ... ̨ zlecenie lub o dzieło (18 proc.), osoby w wieku 30-39 lat (18 proc.) i pracownicy edukacji (17 proc.). Najczęściej wskazywaną ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
... niż wcześniej - to jeden z głównych wniosków wypływających z omawianego badania. O intensyfikacji tego zagrożenia wspomina 2 na 3 Polaków. Większą ... 40 proc. z nich skrupulatnie sprawdza nadesłane linki. Znacznie gorzej radzą sobie także z wykorzystaniem Internetu do weryfikacji otrzymanych komunikatów. Wyraźnie widać, że w grupie osób powyżej 45 lat ...
-
EY: internet nam szkodzi, zmęczenie cyfrowe coraz powszechniejsze
... badania przeprowadzonego przez EY na początku roku w Polsce wynika, że w dobie pandemii prawie połowa Polaków korzystała ze zdalnych kanałów komunikacji częściej niż wcześniej. Ok. 40 ... i Kanady oraz respondenci w najmłodszych grupach wiekowych (od 18 do 34 lat). Również i Polacy podchodzą ostrożnie do kwestii udostępniania w Internecie swoich danych ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
... ponad połowa 25-34-latek oraz 45-54-latek. W przypadku 35-44-latków ponad 40% jest za powrotem niedziel handlowych. Nie zaobserwowano istotnych różnic między kobietami ... badania: Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1082 osób. Kwoty zostały dobrane według reprezentacji w populacji internautów w wieku 18 lat ...
-
Pandemia i inflacja pomagają ograniczać marnowanie żywności
... nietrafionych zakupów spożywczych i złego gospodarowania żywnością. W porównaniu do wyników takiego samego badania z jesieni 2019 r. jest to jednak rzadsze zjawisko, wówczas finansowe ubytki w ... tys. zł na rękę zdarza się tracić pieniądze z powodu nieudanych zakupów jedzenia w 40 proc. przypadków, to już przekroczenie progu dochodowego 2,5 tys. zł ...
-
Cyberbezpieczeństwo: w sieci czujemy się śledzeni, jak się bronić?
... elektronicznej (42%) oraz korzystając z kanałów mediów społecznościowych z automatycznym logowaniem (40%) podczas korzystania z publicznych sieci Wi-Fi. Dodatkowo, duży odsetek osób ... roku. Grupą docelową badania byli mieszkańcy Francji, USA, Kanady, Australii, Niemiec, Hiszpanii, Holandii i Polski w wieku powyżej 18 lat (reprezentatywni dla kraju ...
-
Praca zdalna: lubiana przez pracowników, kontrolowana przez firmy
... W ciągu ostatnich 24 miesięcy przeprowadzone zostały cztery edycje badania. Najnowszy pomiar zrealizowano na początku ... 41%), programy do raportowania zadań i wyników pracy (40%), formularze i listy zadań (38%), a także ... w Grupie Pracuj. Analizując nastawienie kandydatów w ciągu dwóch lat pandemii można stwierdzić, że nastawienie zmieniało się ...
-
GIG economy w Polsce: czy GIGerzy to przyszłość rynku pracy?
... liczbach Statystyczny polski GIGer ma od 25 do 44 lat, mieszka w dużym mieście (pow. 100 tys. mieszkańców) i specjalizuje ... więcej osób także nad Wisłą. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez start-up GIGLIKE oraz międzynarodową ... zdrowotną (52%), sprzęt (50%), kartę MultiSport lub podobną (40%), a nawet porady prawne (27%) czy szkolenia (26%). ...
-
PIE: czy Polacy są gotowi na zmiany w konsumpcji?
... (57,1 proc.) zadeklarowała, że byłoby im trudno zrezygnować z jedzenia mięsa i nabiału. Z naszego badania wynika, że ocena postulatów wywodzących się z nurtu dewzrostu przez ... zmian. Interesujący jest również wyraźny podział pokoleniowy – osoby młodsze, przed 40. rokiem życia zdecydowanie częściej chciałyby krótszego czasu pracy niż osoby starsze ...
-
System kaucyjny? Polacy są na tak
... badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że popiera ... do sklepu – w przypadku młodych ludzi (od 18 do 24 lat) ten odsetek jest ponad dwukrotnie wyższy i wynosi 7%, a 6% obawia się, ... to znaczenia, gdzie będzie oddawał opakowania. W kwestii opłacalności – już kwota 0,40 zł w przypadku 1,5 l butelki plastikowej po wodzie byłaby dla 69% ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... jest, w odróżnieniu od pozostałych elementów systemu, zauważalna od lat – zauważa dr Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu ... podstawie własnych doświadczeń, podobna liczebnie grupa (40.1%) na podstawie opinii innych osób, a co ... Wydaje się jednak, że uzyskane wyniki badania w większej części wynikają z niedużej społecznej znajomości IKE, IKZE i ...
-
Benefity a zdrowie psychiczne pracowników
... jeśli chodzi o poprawę zdrowia psychicznego pracownika. Z badania przeprowadzonego przez Workable w 2022 roku wynika, że ... swoim pracownikom w ciągu kolejnych pięciu lat. Nie wszystkie firmy jednak postrzegają programy ... pierwszym miejscu znalazła się chęć zwiększenia produktywności pracowników (40,6%), drugie zajęło moralne przekonanie, iż jest to ...
-
Urlop wypoczynkowy, czyli jak nie dbamy o work-life balance
... spędzić więcej czasu z bliskimi - 54% Mam więcej czasu na realizację pasji - 40% Doświadczam wtedy mniej stresu - 26% Zachęca mnie do tego menedżer/ firma ... odgrywać postawa przełożonego/ przełożonej oraz kultura organizacyjna firmy świadczą również wyniki badania Hays. Respondentki i respondenci, którzy nie wykorzystują dostępnych dni urlopowych, ...
-
Polacy przesyłają poufne dane przez WhatsAppa lub Messengera
... - wynika z badania firmy Sophos. Niestety okazuje się, że te próby ... , zaś najrzadziej (30%) – najstarsi ankietowani, od 55 do 65 lat. Zawsze radzimy, aby nie otwierać linków lub załączników ... Węgier znalazł w swojej skrzynce e-maila wysłanego w celu pozyskania danych. Blisko 40% przyznało, że otrzymało fałszywego SMS-a, a 29% respondentów rozmawiało ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... zwracają uwagę na łatwość obsługi urządzenia? Od lat cena pozostaje najważniejszym czynnikiem wpływającym ... ponad 60 proc.), marka (ok. 40 proc.), a następnie promocje (32-34 proc. na przestrzeni ostatnich ... produktów technologicznych pozostaje także łatwość użytkowania. Według badania gfknewron Consumer najmocniej widać to w kategorii drukarek (72 ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja i inne trendy rynku pracy
... pożądanych benefitów pozapłacowych? Wyniki corocznego badania EY – Work Reimagined Study – wskazują, ... procentowe. W przypadku najmłodszych pokoleń (Z i Y) ten odsetek wynosi 40%. Dla najstarszej – baby boomers – 23%. Zmiana ... trudniej wyobrazić sobie bardziej dynamiczny okres niż ostatnie pięć lat. Skutkiem pandemii była technologiczna rewolucja, ...
-
34% Polaków chce anulować subskrypcje
... Adyen, globalną platformę technologii finansowych wybieraną przez rynkowych liderów, badania Digital Report dowodzą, że 34 proc. polskich konsumentów już zrezygnowało lub ... 34 proc.). Po trzecie: znaczny odsetek badanych (40 proc.) życzyłby sobie możliwości łatwego anulowania subskrypcji, a także zwrotów (40 proc.). O Adyen Digital Report Badanie ...
-
Z jednej strony lęk o kradzież tożsamości, a z drugiej?
... 47% ankietowanych. To więcej niż w Niemczech (40%) lub Francji (45%), ale mniej niż w Wielkiej Brytanii (50%). ... badania, która została przeprowadzona na przełomie 1 i 2 kwartału 2024 roku., wzięło udział ponad 23 tys. konsumentów z obu Ameryk, Europy, Azji, Afryki, Australii i Oceanii. W przypadku Polski było to 1 tys. respondentów w wieku 18-65 lat ...