-
Reklama internetowa 2005 wg IAB
... W miastach powyżej 500 000 mieszkańców dostęp do internetu posiada już prawie 40% mieszkańców. Z internetu korzysta trzy czwarte osób w wieku od 15-19 roku ... miejscem korzystania z internetu staje się dom. Jak pokazują badania prowadzone od 2000 roku przez TNS OBOP, w ciągu ostatnich pięciu lat odsetek osób korzystających z sieci w domu podwoił się ...
-
Pracujący Polacy 2006
... Polaków dotyczących pracy. Projekt "Pracujący Polacy" to pierwsze od 10-ciu lat kompleksowe badania opinii i postaw pracowników w Polsce. Firma IBM Polska przedstawiła najlepsze ... pracownikami (51%), między wielkim kapitałem polskim i zagranicznym a pracownikami (odpowiednio 40% i 41%) oraz między menedżerami a pracownikami najemnymi (38%). Podczas ...
-
Ekologia w biurze
... Podczas gdy 696 miliardów zadrukowanych stron jest wyrzucanych rocznie w całej Europie, badania firmy Lexmark pokazują, że trzy czwarte (74%) pracowników biurowych w Europie twierdzi ... biur w wieku 18 – 34 lat drukują 40 stron dziennie, przy średniej europejskiej wynoszącej 34 strony, a pracownicy w wieku powyżej 50 lat drukują tylko 31 stron ...
-
Badanie preferencji telewidzów 2006
... mężczyzn. Futbol ponad wszystko. Jednym z najważniejszych tematów badania były preferencje widzów w Europie co do sportu w ... grupie 50%.W Europie te trendy są bardziej wyrównane: owszem, 40% Europejczyków w ogóle nie planuje, co będzie ... pokolenie: w Europie blisko 60% widzów w wieku do 30 lat nagrywa programy, których nie mogą obejrzeć. W Polsce ten ...
-
Świadectwo energetyczne budynku w 2009?
... lat. Energia elektryczna i ciepło są w Polsce uzyskiwane w ponad 93% ze spalania paliw kopalnych. Tym samym wytwarzając energię emitujemy jednocześnie do atmosfery CO2 i inne zanieczyszczenia. Badania ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w Polsce rośnie
... doradcą służącym radą i pomocą w wyborze usługi czy produktu. Badania rynku sprzedaży bezpośredniej i opinii konsumenckich wskazują ... , ale ich udział systematycznie maleje od kilku lat. W 2007 roku było to 74,5 proc. wobec 77,6 proc. ... z możliwością niespiesznego wyboru towarów, możliwość przejrzenia katalogów (40 proc.), czy też wygoda związana z tym ...
-
Życie w sieci: co robią internauci?
... witryn społecznościowych oraz granie on-line. Jednym z bardziej zaskakujących wniosków badania jest to, że wiedza rodziców o zachowaniach ich pociech w ... Zjednoczone – 63%, Australia – 55%, Niemcy – 46%, Francja – 53%, Brazylia – 40%, Chiny – 55%. Bankowość: Finanse osobiste cieszą się ... 4687 osób dorosłych (od 18 lat) oraz 2717 dzieci (od 8 do 17 lat ...
-
Polscy operatorzy MVNO mało popularni
... 40 milionów aktywnych kart SIM) okazuje się, że wielu z nich posiada więcej niż jeden lub nawet dwa aparaty. Tak duże nasycenie z pewnością utrudnia wywalczenie silnej pozycji każdemu nowemu operatorowi telefonicznemu, choć oczywiście 23% Polaków w wieku powyżej 15 lat ... DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we ...
-
Programy lojalnościowe w stagnacji
... w programach lojalnościowych na polskim rynku. Kolejne fale badania BTL Monitor pokazują, że od 4 lat na stałym poziomie utrzymuje się odsetek tych, którzy mieli ... , a raczej „nieuzasadniona systematyczność” to główna wada programów lojalnościowych dla niemal 40% ich uczestników. Wbrew pozorom, nieatrakcyjne nagrody nie są głównym minusem ...
-
Specjaliści IT: trudności w centrach danych
... kwalifikacje i umiejętności personelu (40%) oraz zmniejszanie stopnia złożoności centrów danych (35%). Niedobór personelu nadal dużym problemem Badania wykazały, że ... przez 68% respondentów, przy czym 78% badanych przedsiębiorstw w ciągu dwóch kolejnych lat spodziewa się zwiększenia budżetów szkoleniowych, bądź utrzymania ich na stałym poziomie. Z ...
-
Zakres obowiązków menedżera a kryzys
... Badania Talent Club zostały poświęcone zarówno obawom respondentów wywołanych kryzysem, ale także zmianom jakie spowolnienie gospodarcze przyniesie przedsiębiorstwom i karierze zawodowej. W badaniu wzięło udział 115 osób. Respondenci to w 79% osoby młode, nie przekraczające 40 ...
-
Bukmacherskie zakłady sportowe przyciągają Polaków
... olbrzymią i wciąż rosnącą popularnością cieszą się zakłady on-line. Stanowią one ok. 40% przychodów branży w tych krajach. Polscy gracze – ze względu na prawne ograniczenia ... przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej w ramach badania Omnimas. Z uwagi na przedmiot zainteresowania pytano osoby w wieku 18 lat i ...
-
Rośnie popyt na samochody ekologiczne
... nie jest zaskoczeniem. Badania wykazują, że konsumenci na rynkach rozwijających się są dużo bardziej wymagający. Na przykład około 40% respondentów z regionów rozwijających ... na regularnym nabywaniu usług aniżeli kupnie jednego produktu co kilka lat. Przykładem może być członkostwo w automobilklubie lub – w przypadku samochodów elektrycznych – usługi ...
-
Globalny rynek usług biznesowych 2011
... i Południowej, którą zamieszkuje 8% ludności świata, dochodzi do 40% ogółu morderstw i 66% porwań dla okupu. ... ABSL. - Potencjał Polski i polskich pracowników potwierdzają międzynarodowe badania. Według raportu Everest z 2010 roku jesteśmy ... rocznie. Według ekspertów, w ciągu najbliższych kilku lat będziemy obserwować dalsze przetasowania na globalnej ...
-
Zakupy książek i muzyki przez Internet
... analizowanych książek w 75% przypadków, książki Empiku były o ponad 28,3% droższe, a w 5% przypadków różnica wynosiła ponad 40%. Z przeprowadzonego badania wynika, że również sklep Merlin.pl nie konkuruje intensywnie cenowo z innymi sklepami internetowymi, ... wzrostu raczej nie będą w stanie zagrozić pierwszej piątce w okresie najbliższych kilku lat ...
-
Optymalizacja kosztów zatrudnienia a utrzymanie kadr
... zły? - Nasze analizy wykazały, że ponad 40% przedsiębiorstw deklarowało wzrost kwalifikacji i kompetencji pracowników ... na tę zmianę miał fakt niesłabnącego od kilku lat zaangażowania pracodawców w rozwój pracowników, będącego ... działające na polskim rynku. Respondentami badania były osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi ...
-
Wydatki na działania PR nie spadają
... zgodnie z opiniami niemal połowy uczestników badania, obserwujemy brak zmian w bieżących nakładach na ... 20% w Rosji i Eurazji. „W okresie ostatnich 20 lat branża komunikacji w regionie ... spadek), wsparcie agencji PR w ramach współpracy projektowej (16,4% – wzrost, 40% bez zmian, 14% – spadek). Liczebność zespołu zajmującego się komunikacją: 18,2% ...
-
Przedświąteczne zakupy Polaków 2012
... osoby w przedziale wiekowym 25 – 34 lat, ale co interesujące aż 13,5% ankietowanych była w wieku 45 - 54 lat. To pokazuje, ... zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Jednocześnie 40% przyznaje, że kupuje dodatkowe produkty spoza listy ... świąteczne upominki wybierze się do supermarketów. Badania pokazują jednak, że Internet rośnie w siłę i aż 31,5% ...
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
... biurowej, jak i gwarantującym komfort użytkowania w warunkach domowych – dodaje. WYBRANE WYNIKI BADANIA Laptop kontra tablet Pod koniec 2013 roku, Consumer Lab – jednostka szwedzkiej ... tajwańską markę, obecna na rynku elektroniki już od 25 lat, wybrało ponad 40% użytkowników Porównywarki. Na drugim miejscu podium, z wynikiem niższym o niemal 30 ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
... ZMIAN Analiza danych za ostatnie 5 lat wykazała systematyczny wzrost przychodów związanych z rynkami ... oraz Austria. Największy udział przychodów zagranicznych (około 40%) notują przedsiębiorstwa z sektora produkcyjnego ( ... stanowiły największe polskie przedsiębiorstwa - do badania zaklasyfikowano przedsiębiorstwa umieszczone na liście 500 największych ...
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2013
... lat prawie jedna trzecia ich biznesu realizowana będzie poprzez kanały cyfrowe, w tym około 20 procent obrotów pochodzić będzie z kanałów internetowych, a prawie 11 procent z kanałów mobilnych. "Nasze badania ... na życie, a 47 procent w pozostałych) i zakupami dodatkowych produktów (40 procent zarówno dla polis na życie, jak i pozostałych). "Spośród ...
-
Motywacja do pracy spada
... najczęściej pracują w weekendy lub wieczorami. Dla ponad 40% badanych nieobca jest praca w święta czy ... zachowanie work-life balance. Świadczenia pozapłacowe Jak wynika z badania, najpopularniejszymi świadczeniami pracowniczymi wg badanych są podarunki na ... i ich motywacja do pracy na przestrzeni ostatnich lat, a także jak sytuacja na rynku pracy ...
-
Po tanie bilety lotnicze w styczniu
... 55 roku życia. Z kolei w Polsce średnio 40 proc. użytkowników sieci odwiedzających analizowane strony WWW ma od 25 do 34 lat. Podobnie w Turcji, gdzie internauci ... . udziału we wszystkich lotach w Europie. Informacje o badaniu Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w 36 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce ...
-
Andrzejki: czy internauci wierzą we wróżby?
... online przyciągają nieco więcej niż jedną dziesiątą internautów (12 proc.). To niemal o 40 proc. mniej niż dwa lata temu, gdy strony te odwiedzał ... internecie). Informacje o badaniu Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie ...
-
Studniówka - kamień milowy i pułapka finansowa
... pokolenia X (obecni 31-45 latkowie) jak i osoby w wieku powyżej 45 lat w ponad 40% oceniają, że udział w studniówce był bardzo ważnym momentem w ich życiu. ... aktualnie ponad 853 tysięcy klientów w całej Polsce, dzięki czemu wyniki badania pokazują prawidłowości i zachowania, które są charakterystyczne dla Polaków o średnich i niższych dochodach. ...
-
Dzień Kobiet ważniejszy dla młodych
... okazują się kobiety w wieku 25-39 lat (70 proc.). Ta akceptacja maleje nieco jednak wraz z wiekiem respondentek, bowiem okazuje się, że od 40 roku życia odsetek zwolenniczek ... – komentuje Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska. Trzy nurty Jak pokazują badania w tym dniu ponad połowa kobiet oczekuje kwiatów (57 proc.), życzeń (43 proc ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 13/2015
... r/r a spadek eksportu na Ukrainę wyniósł 40 proc. (wartość niemieckiego eksportu do ... Niemiec i Holandii oraz najcieplejsza w ciągu ostatnich 50 lat w Czechach). Na spadek konsumpcji gazu (głównie w sektorze ... ramach osobnego programu na pograniczu polsko-czeskim). Opłacone zostanie też uczestnictwo w targach, badania rynkowe i naukowe oraz szkolenia. ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 14/2015
... i średnie przedsiębiorstwa. W ramach programu będą dofinansowywane badania przemysłowe lub prace rozwojowe nad ... banków. Narzekamy na biurokrację, natomiast w ciągu czterech lat zatrudnienie w służbie cywilnej zmalało o 2,6 tys. etatów, przy czym w ... pracowników dostawała od pracodawcy opiekę medyczną, a ponad 40 proc. karty lub zajęcia sportowe. Rząd ...
-
Rynek pracy nie powinien wykluczać
... występuje w wieku 40–44 lata ... badania Adecco wskazano również bardzo istotną rolę przedsiębiorców, którzy szczególnie poprzez programy praktyk oraz staży powinni brać udział w aktywizowaniu młodych pracowników – mówi Anna Wicha. Pozostać lub powrócić – senior na rynku pracy Zaangażowanie starszych pracowników w grupie wiekowej między 55 a 64 lat ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2015
... elementem życia, że 40% ... lat, pracujących minimum 24 godziny w tygodniu (z wykluczeniem osób samozatrudnionych). Dobór prób dla badanych populacji jest przeprowadzany przez międzynarodowy instytut Survey Sampling International. Próba w Polsce wynosi 405 respondentów (w całym badaniu wzięło udział w tej fali 14.372 osób). Bieżąca, 20. edycja badania ...
-
Zawody przyszłości: analityk danych potrzebny od zaraz
... biznes: według badania autorstwa InsightExpress 8 na 10 polskich menedżerów IT sądzi, że Big Data stanowiło będzie trzon strategii ich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych pięciu lat – mówi ... – Wolumen Big Data rośnie dziś w tempie dwucyfrowym, zaś dynamika wzrostu danych przekracza 40 proc w skali roku. IDC twierdzi, że rynek Big Data rozwija się ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2016
... 40.) oraz Węgier (miejsce 46.). Równocześnie uważam za cepowe zwrócić uwagę na to, że lepszą konkurencyjnością od Polski charakteryzuje się Estonia (miejsce 31.), Litwa (miejsce 30.) i Czechy (miejsce 27.). Takie badania ... gospodarka Chin urosła o 6,9 proc. i jest to najgorszy jej wynik od 25 lat. Według tygodnika "The Economist" Izrael jest jednym ...
-
Połowa Polaków wyjeżdża na wakacje bez biura podróży
... w wieku co najmniej 45 lat, zarabiający od 5 tys. zł na rękę, z adresem w miejscowości liczącej co najmniej 25 tys. mieszkańców. Jak wynika z badania, na popularność ... Interview), na panelu internetowym będącym własnością ARC (www.epanel.pl) posiadającego ok 40 tysięcy panelistów. Reprezentatywna próba Polaków w wieku od 25 do 60 roku życia, N= 802 ...
-
Polskie firmy: plany, rozwój, finansowanie działalności
... badania Deutsche Bank odpowiadali również, czego oczekują od swojego banku i z jakich produktów najchętniej korzystają. Zdecydowanie najpopularniejszym produktem jest karta płatnicza (korzysta z niej 40 ... przynosząc firmie dodatkowe korzyści. – Towarzyszymy polskim firmom w rozwoju od 26 lat, wspierając je naszą wiedzą i doświadczeniem. Stawiamy nade ...
-
Polski rynek biurowy. Czym przyciągają biura nad Wisłą?
... w wysokości od 50 do 65 proc. poniesionych kosztów na badania przemysłowe i od 25 do 40 proc. nakładów w przypadku prac rozwojowych. Dzięki temu między innymi utrzymuje ... zatrudniają jedną trzecią ludzi pracujących w naszym kraju w tej branży. Już od kilku lat sektor usług dla biznesu jest kluczowym najemcą powierzchni biurowej na regionalnych ...