-
70 proc. Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen żywności
... badania Consumer Signals firmy doradczej Deloitte. Jakie jeszcze wnioski płyną z tego badania? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie są nastroje Polaków w kwestii finansów osobistych? Czy Polacy spodziewają się dalszego wzrostu cen ...
-
Porównywarki cen on-line rosną w siłę
... co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik sieci (19,31 proc.) odwiedził przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach. Porównywarki cen, choć są rozwiązaniem stosunkowo młodym, na stałe ...
Tematy: porównywanie cen, porównywarki cen, Ceneo.pl, Skapiec.pl, 9sekund.pl, Kupujemy.pl, Nokaut.pl -
Porównywanie cen najpopularniejszym sposobem oszczędzania
... badania wynika, że w czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów. Warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób konsumenci planują oszczędzać. Niemal połowa z nich nie planuje rezygnacji z produktów, które kupowała dotychczas, tylko więcej czasu spędzi na porównywaniu cen ...
-
Badania CrowdResearch: wykorzystuj madrość tłumu
... w konkretnej branży (np.cen lub dostępności produków) czy też po prostu zebrać opinie konsumentów. Badania typu CrowdResearch pozwalają pozyskiwać dane na dwa ... co ma wpływ na wybór określonej marki). - Badania konsumenckie CrowdReaserch oraz coraz bardziej zyskujące na popularności badania Mobile CrowdReaserch w porównaniu do innych metod badawczych ...
-
BIG InfoMonitor: wzrost cen skłania do oszczędności, ucierpi gospodarka
... badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor wynika, że wyraźny wzrost cen odczuwa ... cen Czy Polacy zauważyli zmianę cen? Niemal 9 na 10 (88 proc.) zauważyło. Zdecydowana większość badanych, bo 8 na 10 mówi, że wydaje więcej, co dziesiąty, że mniej – wynika z badania przeprowadzonego przez research&grow dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Wzrost cen ...
-
Polskie firmy zapowiadają podwyżki cen
... badania zrealizowanego przez Grant Thornton wynika, że w I kwartale br. odsetek średnich i dużych firm deklarujących podwyżki cen podniósł się do 44 proc. Biorąc pod uwagę, że dotychczasowe badania trafnie przewidywały dynamikę cen ...
-
Polacy a podwyżka cen paliw
... internautów przeprowadziliśmy 17 stycznia, gdy media informowały o kolejnych rekordach cen diesla i benzyny na stacjach. W badaniu wzięło udział prawie 5 tysięcy użytkowników portalu ... rezygnując z auta można odłożyć kilka tysięcy złotych W drugim kroku naszego badania sprawdziliśmy więc, jakie oszczędności może dać rodzinie przynajmniej częściowa ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... z wcześniejszymi trendami. Zgodnie z poprzednim wykresem pokazującym długoterminową zbieżność cen producenta i cen detalicznych, różnica pomiędzy marżą brutto i marżą EBIT sugeruje, że ... na samą reklamę i trochę więcej na inne działania marketingowe (badania rynku, badania konsumenckie itd.). Europejscy konsumenci powinni przygotować się w 2022 ...
-
Ponad 80 proc. Polaków odczuwa wzrost cen
... cen jest bardzo wyraźnie odczuwalny dla ponad 80 proc. Polaków - wynika z najnowszego badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) oraz Instytutu Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (IRG SGH). W ramach badania ... badania, które jest prowadzone od 2006 roku - podkreśla dr Sławomir Dudek, ekonomista z IRG SGH i współautor badania ...
Tematy: koszty życia, budżet domowy, wydatki Polaków, ceny, wzrost cen, inflacja, dezinflacja, finanse Polaków -
UOKiK wziął pod lupę rynek piwa i chmielu. Są wyniki badania
... piwa. Pod lupę wzięliśmy kwestię stopnia koncentracji rynku czy dynamiki zmian cen. Przedstawiliśmy również rekomendacje dla branży – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. ... tym pierwszy pełny rok członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Efektem jest „Raport z badania krajowego rynku piwa i chmielu”, który zawiera również rekomendacje zmian prawnych i ...
-
Dotacje UE dla firm na badania i rozwój
... środki wypłacane z funduszy strukturalnych UE. Ile środków finansowych jest dostępnych? Na poziomie wspólnotowym przedsiębiorcy będą mogli współfinansować realizowane przez siebie badania i rozwój głównie z takich programów jak np. 7. Program Ramowy w zakresie badań i rozwoju technologicznego (dalej: 7PR), gdzie na lata 2007 – 2013 przewidziano ...
-
Obniżki cen tracą popularność
... oraz że przez promocję zwiększył konsumpcję. Wyraźny spadek zainteresowania obniżkami cen w ciągu ostatnich lat jest znakiem większej dojrzałości i świadomości konsumentów, ... , badaczka z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online zrealizowane na ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
... łowcy okazji? Z jakich rodzajów promocji najchętniej korzystają Polacy? Jak wynika z badania, w ostatnim czasie łowcy okazji wyraźnie powiększyli swoje szeregi. W ... z istotnym wzrostem cen, jednym z najwyższych w ostatnich latach. Obydwa te czynniki skłaniają do poszukiwania okazji i produktów w niższych cenach. W wynikach naszego badania widać, ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2015 r.
... mierzone w ekwiwalentach pełnego czasu pracy w 2015 r. osiągnęło 123,3 tys. EPC i wzrosło o 18,2% w stosunku do roku poprzedniego. W 2015 r. wskaźnik personel zaangażowany w badania naukowe i prace rozwojowe na 1000 pracujących wyniósł 9,7 osoby i był nieznacznie wyższy niż w roku poprzednim. Wzrost odnotowano także w wartości wskaźnika pracownicy ...
-
Polacy w sieci - wyniki badania "Korzystanie z Internetu w Polsce"
... badania Ipsos-Demoskop wynika, że tylko jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Są to przede ... stałych (codziennych) użytkowników oraz na 53 procent użytkowników, którzy korzystają z niego co najmniej raz w tygodniu. Badania przeprowadzono w marcu 2003 r. na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny ...
Tematy: -
Wydobycie gazu łupkowego bezpieczne. Przeprowadzono badania naukowe
... odwiertów za gazem z łupków znajdujących się na terenie województwa pomorskiego oraz lubelskiego. Badania objęły nie tylko gaz z łupków, lecz także gaz zamknięty czy ze ... badań terenowych – wyjaśnił Michał Kiełsznia, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska. Badania wykazały, że prowadzone prace rozpoznawcze, w tym szczelinowanie, nie wpłynęły znacząco ...
-
Wzrost cen hamuje, a zakupy nie tanieją
... może skutkować wzrostem cen. Z kolei głównym czynnikiem podwyżek cen środków ... cen detalicznych z przeszło 35 tys. sklepów należących do 62 sieci handlowych. Badaniem objęto wszystkie na rynku dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience oraz cash&carry docierające ze swoją ofertą do większości konsumentów w Polsce. Uwaga! Autorzy badania ...
-
Obawy przed wzrostem cen
... z przystąpieniem Polski do UE są obawy o wzrost cen w Polsce. Zmiana cen po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej Z badania zrealizowanego przez Ipsos w pierwszej połowie czerwca wynika jednak, że w przypadku większości kategorii produktów i usług Polacy nie dostrzegają wzrostu cen. Istotny wyjątek stanowią produkty spożywcze. Niemal wszyscy ...
-
Średnia obniżka cen na Black Friday wyniosła 4%. W Cyber Monday jeszcze mniej
... i najwyraźniej działania te przyniosły zamierzone skutki – z opracowanego przez Deloitte badania "Zakupy Świąteczne 2019” wynika, że na zakupy w Czarny Piątek zdecydowało się 3 na 4 ... Jakub Kot, Prezes Dealavo. Podobnie jak rok temu, w Black Friday znacznie obniżka cen cen objęła przede wszystkim gry komputerowe. Największa sięgnęła 45 proc. Dwa ...
-
Wzrost cen ogranicza zakupy. Polacy tną wydatki i konsumpcję
... ) oraz z wykształceniem wyższym. Polacy twierdzą, że główną przyczyną wzrostu cen jest chęć przedsiębiorców odrobienia strat po pandemii (61%) ... cen, w połączeniu z ujemnym de facto oprocentowaniem oszczędności, to sytuacja zasadniczo odmienna od tej, do jakiej przyzwyczaili się polscy konsumenci przed ostatnie dekady. Jak wynika z naszego badania ...
-
W Black Friday średnie obniżki cen na poziomie 3,6 proc.
... Dealavo objęła blisko 800 sklepów internetowych. Wytypowano do niej na podstawie badania Deloitte „Świąteczne Zakupy 2021” najchętniej wybierane przez Polaków produkty na prezenty ... Black Friday Jak się okazało w zależności od kategorii występują rozbieżności cen danego produktu w Black Friday (różnica pomiędzy ceną minimalną a maksymalną). Droższe ...
-
Polacy o wzrostach cen. Dlaczego jest tak drogo?
... cen są o wiele bardziej odczuwalne niż te sprzed dwóch lat. Największy wzrost cen respondenci badania odnotowali w przypadku pieczywa oraz mięsa i wędlin. Aż 8 na 10 Polaków wskazuje na znaczny wzrost cen ... , podsumowuje: Obserwujemy wyraźne pogorszenie nastrojów społecznych. Wzrost cen jest szczególnie mocno odczuwany w grupie osób mało zamożnych ...
-
Mobilny Internet: porównanie cen V 2010
... sieci Internet. Biorąc pod uwagę rozwój Internetu w sieciach mobilnych analiza cen oferowanych przez operatorów telefonii ruchomej ma priorytetowe znaczenie z punktu ... roku ponad połowa badanych na zlecenie UKE Polaków korzystała z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca. Badania te jednak nie dotyczyły jednak wyłącznie usług mobilnych. Wszyscy ...
-
Podwyżki cen energii nadwyrężają budżet domowy
... cen energii elektrycznej. Dla porównania aż o 20% mniej respondentów boi się wyższego czynszu za mieszkanie, a prawie połowa mniej wyższych cen paliw, czy też ogrzewania. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie portalu OptimalEnergy.pl, podwyżki cen ... mają się zakończyć uwolnieniem cen energii dla gospodarstw domowych – zaczynamy ...
-
Inflacja: Polacy wskazują winnych wzrostu cen
... Badawczy Ariadna prezentują wyniki badania, którego celem było zobrazowanie, jakie opinie na temat obecnej sytuacji cenowej formułują polscy konsumenci i ... się m.in.: Co lub kto odpowiada zdaniem Polaków za inflację? W jak dużym stopniu za wzrost cen winimy Unię Europejską? Jakie wykształcenie mają Polacy, którzy za inflację obwiniają rząd? Według ...
-
Black Friday i Cyber Monday ucieczką przed podwyżkami cen na święta?
... on na podstawie badania przeprowadzonego wśród 4,3 tys. mieszkańców USA. W Stanach Zjednoczonych w zakupach świątecznych planuje partycypować 95 proc. badanych osób, a 72 proc. spodziewa się wyższych cen niż w roku ubiegłym. Najwięcej respondentów (86 proc.) oczekuje podwyżek w kategorii żywności i napojów, 82 proc. przewiduje wzrost cen ubrań ...
-
Mobilny internet: porównanie cen VIII 2009
... usług bezprzewodowego dostępu do sieci Internet. Celem analizy jest przedstawienie aktualnych cen usług mobilnego Internetu w Polsce. W analizie zaprezentowane zostały tzw. średnie ... adapterem PCMCIA, co zwiększa funkcjonalność urządzeń, osiągalnych już za złotówkę. Z badania UKE wynika, że zdecydowanie droższa jest usługa w systemie przedpłaconym. W ...
-
Co generuje największe ryzyko w biznesie? Zmiany cen w TOP 10
Dynamiczne zmiany cen towarów, brak dostępności materiałów oraz cyberbezpieczeństwo to obecne największe wyzwania, z jakimi mierzyć muszą się polscy przedsiębiorcy - wynika z opracowanego przez Aon „Globalnego badania zarządzania ryzykiem 2023”. Jednocześnie okazuje się, że problemy finansowe w biznesie są najczęściej efektem spowolnienia ...
-
Wzrost cen uderza we wszystkie branże
... cen materiałów i energii. W efekcie tego co 5. przedsiębiorca starał się o kredyt, faktoring, pożyczkę czy leasing, z czego ponad 16 proc. dostało decyzję odmowną. Firmy z sektora MŚP spodziewają się, że dostęp do finansowania jeszcze się pogorszy - wynika z badania ... zerwanie globalnych łańcuchów dostaw, wzrost cen i kosztów prowadzenia działalności ...
-
Jak Polacy radzą sobie z podwyżkami cen? 2/3 z nas zaciska pasa
... złotówkę. Z badania Krajowego Rejestru Długów wynika, że najczęściej rezygnujemy z wyjść do restauracji i zakupu nowych ubrań, ... i dominującą przyczyną decyzji o ograniczeniu wydatków, wskazywaną przez blisko 3/4 respondentów, jest odczuwalny wzrost cen produktów i usług. Duża część badanych (42 proc.) deklaruje też, że zamiast wydać, woli odłożyć ...
-
Czy Polacy korzystają z infolinii? - wyniki badania konsumentów
ContactPoint - firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła cykl badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze badanie dotyczyło infolinii. Przebadano 650 losowo ...
Tematy: -
Telemarketing w Polsce - wyniki badania konsumentów
ContactPoint - firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła drugą część badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze, zrealizowane w kwietniu b.r. badanie dotyczyło infolinii, ...
Tematy: -
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
... Friday? Co nowe przepisy mogą oznaczać dla banków? Na potrzeby badania wzięto pod lupę oferty ponad 1000 sklepów internetowych. Jeden z głównych wniosków ... nawet Black Week. Niestety nie oznacza to równocześnie, że proponowana obniżka cen zwalała z nóg. Przeciwnie - najnowsza odsłona „Świątecznego Barometru Cenowego” dowiodła, że w odniesieniu ...
-
Mobilny Internet: porównanie cen II poł. 2011
... na kartę spadł o 40,7% w porównaniu z 2010 r. Główne wnioski z badania Segment rynku Internetu mobilnego charakteryzuje wzrost liczby ofert kierowanych do użytkowników końcowych, zwiększanie miesięcznych limitów transferu przez dostawców usługi oraz spadek cen. Oprócz czterech operatorów sieci ruchomych mobilny Internet niespakietyzowany z innymi ...
-
Telekomy: konsolidacja rynku doprowadzi do wzrostu cen usług telekomunikacyjnych?
... sektora IT. Wszystkie firmy telekomunikacyjne (29 firm z całego świata) w 2022 r. wydały na badania i rozwój ok. 18 mld EUR. To mniej niż kwoty przeznaczane na B+R ... największe europejskie spółki telekomunikacyjne może przynieść konsumentom niekorzystne skutki w postaci wzrostu cen, które są dziś niższe nić średnia europejska oraz zmniejszyć chęć do ...