-
Less i zero waste pomagają przetrwać inflację?
... grupy, oscyluje ona między 101 a 300 zł w skali miesiąca lub między 50 a 100 zł (23%). Etyczne marki w cenie Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, zdecydowana większość, bo 85% konsumentów docenia działania zero waste, które podejmują marki. Wśród tych najlepiej ocenianych pierwsze ...
-
Czy Polacy popierają wejście do strefy euro?
... euro Q3 2022” zostało przeprowadzone przez firmę Sotrender dla kampanii KursNaEuro.pl prowadzonej przez Fundację Wolności Gospodarczej. Badanie jest kontynuacją badania dyskusji internetowych na temat wprowadzenia w Polsce waluty euro opublikowanego w sierpniu 2022 roku. Do analizy wzięto treści związane z wprowadzeniem waluty euro ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
... realiach rynkowych warto brać pod uwagę inwestycje w ziemię i inne nieruchomości? Czy wojna w Ukrainie wpływa na decyzje odnośnie zakupu ziemi? Według badania przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie ponad 1000 Polaków, więcej niż dwóch na czterech badanych (42%) jest zdania, iż pomimo obecnych cen ...
-
Zmiana pracy z powodu złego szefa? Niekoniecznie
... pracy, jaki jest ich stosunek do relokacji i kontroferty, a także co wpływa na decyzję o wyborze danej oferty pracy. Przedstawione dane pochodzą z badania przeprowadzonego w grudniu 2022 roku na grupie 645 osób o profilu white collar. Respondentami było 344 specjalistów, 197 osób pełniących rolę dyrektora ...
-
Polacy i zdrowe odżywianie: dlaczego nie zawsze się udaje?
... ? Skąd najczęściej czerpiemy informacje na temat zdrowego odżywiania? Firma Inquiry po raz kolejny zrealizowała projekt badawczy dotyczący zdrowego odżywiania Polaków. Z badania dowiadujemy się, że dla 80% z nas zdrowe odżywianie stanowi ważny lub bardzo ważny aspekt życia, przede wszystkim z uwagi na chęć ...
-
Metaverse, sztuczna inteligencja i chmura, czyli hot trendy w nowych technologiach
... bowiem zwiększyć zaufanie do nowych narzędzi odgrywających coraz bardziej znaczącą rolę w procesach firmy – 73 proc. przedsiębiorców biorących udział w trzeciej edycji badania Deloitte „State of AI in the Enterprise” stwierdziło, że zastosowanie AI stanowi kluczowy element sukcesu ich przedsiębiorstwa. W czasach rynku pracownika ...
-
5 zasad cyberbezpieczeństwa
... 320 tys. takich przypadków. Eksperci są zgodni, za chwilę padną kolejne rekordy. Zdaje sobie już z tego sprawę duża część społeczeństwa. Z badania na temat cyberbezpieczeństwa przeprowadzonego przez Quality Watch na zlecenie Biura Informacji Kredytowej wynika, że rośnie obawa Polaków, że padną ofiarą ...
-
Nowe technologie: polski przemysł kosmiczny przyciąga inwestorów
... programów ESA polskie podmioty pozyskały kontrakty na kwotę 140 mln euro. Około 90 proc. składki wpłacanej przez państwo członkowskie na badania przestrzeni kosmicznej, programy edukacyjne i rozwój technologii powinno wracać do kraju w formie kontraktów dla przemysłu i jednostek naukowo-badawczych. Zasada tak zwanego zwrotu ...
-
Stawiasz na rozwój zawodowy? Postaw na twarde, ale i miękkie kompetencje
... posiadających podstawowe kompetencje cyfrowe Polska znajduje się na dole listy (za nami uplasowały się wyłącznie Bułgaria i Rumunia), to jak wynika z badania GoodHabitz, Polacy wykazują się pod tym względem zaskakująco powszechnym optymizmem. Blisko 6 na 10 badanych ocenia swoje kompetencje cyfrowe pozytywnie, przy ...
-
Oszustwa internetowe mają się dobrze. Cyberprzestępcy preferują phishing
... zabezpieczających, takich jak dwuetapowe uwierzytelnienie — wyjaśnia Wojciech Piesta, ekspert ds. produktów finansowych rankomat.pl. Czy Polacy dają się oszukiwać w Internecie? Z badania przeprowadzonego przez multiporównywarkę rankomat.pl wynika, że aż 68% Polaków twierdzi, że nikt nigdy nie oszukał ich online. Tylko 21 ...
-
Downsizing i skimpflacja, czyli jak marki walczą z inflacją
... ? Czym jest skimpflacja i dlaczego budzi wątpliwości? Co o zjawiskach downsizingu i skimpflacji sądzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Wszystkie odmiany inflacji Jak wskazują badania GFK, dla 43% Polaków cena jest obecnie najistotniejszym kryterium przy wyborze wkładanych do koszyka produktów. Producenci, by utrzymać przy sobie ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... darmowych zwrotów ciągle rośnie. W 2022 r. wynosił od 73%, obecnie jest to 76%. Postulaty e-konsumentów stają coraz mniej realistyczne Także inne badania pokazują, że obecne oczekiwania klientów nie uwzględniają możliwości sprzedawców i operatorów. Dla przykładu raport Shopify Commerce Trends 2023 wskazuje, że 66 ...
-
Specjaliści IT: czy mogą liczyć na pracę i podwyżki wynagrodzenia?
... , począwszy od abonamentów sportowych czy medycznych, po płatne przerwy w świadczeniu usług. Informacje o raporcie: Raport Wynagrodzeń i Trendów Grafton Recruitment przedstawia wyniki badania przeprowadzonego w okresie od lutego do marca 2023 roku z wykorzystaniem metody CAWI. Wzięło udział 306 respondentów, z czego 298 osób zadeklarowało aktualne ...
-
Prowadzenie firmy w chmurze. Jak ją chronić?
... kontrolę dostępu i śledzić aktywność użytkowników pod kątem podejrzanych zachowań. Wskazane jest również posiadanie planu reagowania na incydenty z jasnymi procedurami wykrywania, badania i reagowania na incydenty. 3. Rozproszone ataki typu „odmowa usługi” (DDoS). Ataki DDoS mają na celu wyłączenie usług internetowych poprzez zalewanie serwera ...
-
PMI dla polskiego przemysłu dalej w dół
... taka, że ciągle spadają ceny hurtowe a co za tym idzie spadnie również inflacja. Ceny sprzedaży spadły w lipcu w najszybszym tempie w historii badania i był to trzeci rekordowy spadek w ujęciu miesięcznym. Ponad 27% respondentów obniżyło swoje ceny w ciągu miesiąca. Komentarz eksperta ekonomicznego Lewiatana Mariusza ...
-
Sektor MŚP: wbrew problemom i z apetytem na zagraniczne rynki
... już badanie z 2022 r. pokazało, że powyższe problemy zostały przysłonięte przez te wynikające z wojny za naszą wschodnią granicą. Wyniki tegorocznej edycji badania Panel Polskich Przedsiębiorstw PARP pokazują, że ostatnia kwestia wciąż jest istotna. Blisko połowa badanych nadal uważa, że wojna negatywnie wpływa ...
-
Szpitale walczą z epidemią cyberataków ransomware
... 2023 roku naukowcy z University of Minnesota i University of Florida opracowali dokładną analizę częstotliwości cyberataków ransomware na organizacje opieki zdrowotnej. Według badania, roczna liczba ataków podwoiła się z 43 do 91, podczas gdy liczba wykradzionych poufnych danych pacjentów wzrosła ponad 11-krotnie, z około 1,3 miliona ...
-
Temperatura w górę, gospodarka w dół, czyli jak upały obniżają PKB
... , podczas gdy klimatyzacja może dostosować się do krótkotrwałych skoków temperatury, biorąc pod uwagę odpowiednią, niedrogą, niezawodną i czystą energię elektryczną. Popularne badania mają tendencję do przedstawiania zniekształconego obrazu, nie uwzględniając tych potencjałów adaptacyjnych, ani faktu, że ze względu na zmiany klimatyczne wydajność ...
-
Wzrost cen hamuje, a zakupy nie tanieją
... wszystkie na rynku dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience oraz cash&carry docierające ze swoją ofertą do większości konsumentów w Polsce. Uwaga! Autorzy badania zastrzegają, że powyższa analiza nie może być traktowana jako pomiar wzrostu lub spadku ogólnego poziomu inflacji.
-
TikTok: jakie pułapki czyhają na dzieci?
... straciły życie. Inny ekscentryczny przykład to spożywanie dużych ilości gałki muszkatołowej, co wpływa na układ nerwowy, powodując halucynacje. Jednak liczne badania pokazują, że takie praktyki prowadzą do zawrotów głowy, nudności, senności, suchości w ustach, drgawek. Dzieci w ciemnych zakamarkach TikToka Społeczność TikToka przekracza ...
-
Polska gospodarka przed i po wyborach parlamentarnych
... związane m.in. z waloryzacją świadczenia 500+ do kwoty 800 zł, a także spadek stóp procentowych. Na lepsze perspektywy dla konsumpcji wskazują także badania nastrojów gospodarstw domowych, które od drugiej połowy 2022 roku systematycznie się poprawiają. Ryzykiem dla naszej prognozy wzrostu PKB pozostają: niepewna ...
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
... okresie pandemii, gdy handel towarami z wyższej półki przeniósł się do sieci, klienci powrócili do robienia zakupów w butikach stacjonarnych. Jak wynika z badania Bain & Company dla ponad 40 proc. z nich głównym powodem wizyty w sklepie jest chęć odkrycia świata marki i jej produktów, a dla 34 ...
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
... do kwestii odpowiedzialnego rozwoju przed podjęciem współpracy bada aż 67% firm. To o +28p.p. więcej niż rok temu. Dane pochodzą z 2 edycji badania i Raportu e-Izby: „Odpowiedzialny e-commerce” zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie przeprowadzone zostało na próbie ...
-
Jak bardzo obchodzą nas zmiany klimatu?
... powstrzymywać zmianę klimatu lub – przeciwnie – sprzyjać jej. To zaś skłoni firmy do zmiany myślenia o metodach produkcji i ofercie – podsumowuje. Informacja o metodologii badania: Światowe Badanie Nastrojów Społecznych IRIS zostało zrealizowane lutym, marcu i kwietniu 2023 roku (za wyjątkiem jednego kraju, w którym odbyło się w czerwcu ...
-
Sztuczna inteligencja w edukacji. Czy ChatGPT zmieni model nauczania?
... do interakcji z ludźmi, co sprawia, że mogą odgrywać kluczową rolę w komunikacji międzyludzkiej, wspierając zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorstwa. Wyniki badania przeprowadzonego przez Impact Research wskazują, że nauczyciele aktywniej wykorzystują ChatGPT niż uczniowie. Z 51% nauczycieli korzystających z tej technologii, 40% z nich ...
-
5 głównych trendów regulacyjnych w zakresie sztucznej inteligencji
... ? Jakie zmiany we wdrażaniu sztucznej inteligencji wymusi AI Act? Poziom wdrożenia rozwiązań z zakresu AI nie jest w naszym kraju jednolity. Wyniki badania EY – Jak polskie firmy wdrażają AI – pokazują, że rodzime organizacje najczęściej korzystają z nich w obszarze obsługi klienta (50%) i sprzedaży (40%). Na ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... operatorów logistycznych obsługujących zamówienia, zarówno online, jak i offline. Pewne prognozy już jednak są, choć płynie z nich raczej umiarkowany optymizm. Według badania Mastercard SpendingPulse, które mierzy sprzedaż detaliczną w sklepach stacjonarnych oraz online, polscy konsumenci w tym roku wyrwą się na chwilę ze świata ...
-
Polskie rzemiosło: upadek czy jednak renesans?
... produkcji materiałów budowlanych, drzewna, tekstylna i odzieżowa, metalowa, elektrotechniczna i elektroniczna oraz spożywcza. Ważnym obszarem jest rzemiosło artystyczne. Badania ujawniły dużą wewnętrzną różnorodność rzemiosła, która wynika przede wszystkim z ogromnego zróżnicowania przedmiotu działalności rzemieślniczej. Z kolei wspólną cechą firm ...
-
Budżet domowy 2024: prawie połowa Polaków chce ograniczyć wydatki
... z zakupem samochodu (22,1 proc. vs 12,4 proc. wśród ogółu badanych) oraz eventów, świąt i uroczystości rodzinnych (18,6 proc. vs 8,6 proc.) W ramach badania zapytaliśmy także Polaków, jak planują sfinansować najbardziej obciążający wydatek zaplanowany na 2024 r. – mówi Karolina Łuczak. – Niemal połowa, bo 45,5 proc ...
-
Rekrutacja pracowników: 66% firm wskazuje na niedobór talentów
... spośród badanych krajów. Badanie „Niedobór talentów” zostało zrealizowane na próbie 525 pracodawców w Polsce i ponad 40 000 firm na świecie. Celem badania było zmierzenie skali trudności w pozyskiwaniu nowych pracowników o pożądanych kompetencjach. Raport prezentuje dane w podziale na 6 regionów Polski i 8 sektorów rynku. W raporcie znajdują ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2024: czego (złego) mamy się spodziewać?
... proces ten staje się ogólnoświatowy i nie dotyczy tylko krajów angielskojęzycznych – tłumaczy Mariusz Sawczuk, Senior Solutions Engineer F5 w regionie EMEA. Ponadto, badania wykazały zadziwiająco proste sposoby, w jakie duże modele językowe – LLM – mogą zostać zinfiltrowane. Tworzące je bazy danych treningowych nie zawsze są ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... wskazało, że generacja Z pod kątem mobilności zawodowej przewyższa wszystkie pozostałe grupy wiekowe. Najlepiej obrazują to liczby – w ciągu roku od prowadzonego badania pracę zmieniło aż 62% badanych przedstawicieli najmłodszego pokolenia rynku pracy. 56% badanych najmłodszych uczestników rynku deklaruje, że szuka obecnie nowej ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... wersjami. Badanie firmy Deloitte pokazało, że ponad 40% programistów już teraz korzysta z zintegrowanych narzędzi sztucznej inteligencji w swojej pracy. Co więcej, badania SoftServe sugerują, że programiści korzystający z sztucznej inteligencji pracują o 30-40% efektywniej. Specjaliści SEO aktywnie wykorzystują ChatGPT i podobne narzędzia sztucznej ...
-
Pracowników z Ukrainy już zastępują inne nacje?
... etatami, które nie wymagały np. dużej siły fizycznej. Mimo deklaracji „męskie” stanowiska do pań dostosowało jedynie 20 proc. przedsiębiorstw, wynika z badania Grupy Progres. Na początku było sporo chęci, jeśli chodzi o zmianę struktury zatrudnienia i zwiększanie liczby zatrudnionych kobiet. Brakowało mężczyzn i przedsiębiorcy, którzy ...
-
Aktywizacja kobiet na rynku pracy to same plusy dla polskiej gospodarki
... stanowiły 17,2% władz 140 największych spółek giełdowych, przy czym jedynie w 2,1% z nich pełniło funkcję prezeski zarządu (dane 30% Club Poland). Tymczasem badania McKinsey & Company dowodzą, że stworzenie warunków, które umożliwią kobietom pełne wykorzystanie potencjału w sferze ekonomicznej mogłoby zwiększyć PKB Polski o 300 mld ...