-
Gatunki muzyczne a preferencje Polaków
... młodzi, z wyższym wykształceniem. Patrząc na obecny rozwój społeczeństwa można się spodziewać, że znaczenie ... z roku na rok rynek wydarzeń kulturalnych i eventowych w Polsce oraz bardziej świadome wykorzystanie muzyki w komunikacji ... agencji STX JAMBOREE. Dane pochodzą z badania face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej ...
-
Franczyza bankowa: PKO BP prekursorem
... rynek partnerskich placówek bankowych w Polsce. Z badania wynika, że w pierwszej połowie 2008 roku banki łącznie uruchomiły ponad 250 ... lata zbudował sieć 450 małych placówek agencyjnych o niższym standardzie, otwieranych w małych miejscowościach. Dynamiczny rozwój tego modelu bankowości przyczynił się do wyparcia z rynku punktów kasowych – te, ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2009
... w Polsce planuje zwiększenie całkowitego zatrudnienia, 9% pracodawców przewiduje zmniejszenie zatrudnienia, a 70% badanych szacuje brak zmian personalnych w III kwartale br. „Wyniki badania ... po którym nastąpi dalszy jego rozwój. Na ile jest to trwała zmiana, pokażą kolejne edycje badania Barometr Manpower”, dodaje Iwona Janas. Pracodawcy w 8 ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
... przekonani o skuteczności reklamy telewizyjnej, a jednocześnie, jak dowodzą badania, prawie połowa emitowanych w Polsce reklam telewizyjnych nie ma widzów. Czy można jednocześnie kochać ... marką emocjonalną, sensoryczną, lovemark? A może – patrząc na osiągnięcia i rozwój Apple, Nike czy Harley-Davidson – można zaryzykować stwierdzenie, że żyjemy ...
-
Marka wysokiej reputacji 2009
... o., który został uznany za Firmę Najwyższej Reputacji w Polsce. Volkswagen Poznań Sp. z o. o. został również ... rynkowej reputacja jest jak paliwo, które napędza rozwój biznesu organizacji, a w czasie niepewnej sytuacji gospodarczej nabiera ... społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Badania prowadzone są metodą PAPI (kwestionariusze ...
-
Polacy wybierają tradycyjne kanały komunikacji
... z dostawcami usług jest w Polsce zjawiskiem powszechnym. 89% konsumentów przynajmniej od czasu do czasu kontaktuje się z biurem obsługi klienta. Z badania wynika, że kontakt ... utrzymania wysokiej jakości obsługi w kanałach tradycyjnych, z drugiej – wzmocnienie i rozwój kanałów nowoczesnych, w których dopasowanie do tradycyjnego klienta będzie ...
-
Polskie firmy a innowacyjność
... badania wskazują również, że 47% dużych firm ocenia swoje ostatnie inwestycje w nowe technologie jako strategiczne, 48% - jako mające istotne znaczenie, a tylko 5% jako mało istotne. Przedsiębiorcy przykładają również wagę do inwestycji w rozwój ... Ranking Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce. Efektem cyklicznego programu badawczego nad ...
-
Polacy chcą pracować w polskich firmach
... traktują polskich pracowników, kiepsko płacą i nie dają szans na rozwój zawodowy - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą MillwardBrown. Zdecydowanie wolimy pracować w ... wyobrażeniu, a nie rzeczywistym doświadczeniu, bo inwestorów z tego kraju jest w Polsce niewielu. Zaskakuje też przeciętna pozycja firm o szwedzkim rodowodzie, które ...
-
Strategie HR a strategie biznesowe firmy
... zmieniające się oczekiwania pracowników oraz rozwój technologiczny sprawiają, że przyjęte strategie ... Wśród respondentów, którzy tak odpowiedzieli globalnie 53%, a w Polsce 55% przyznaje, że nie podejmuje działań by temu ... motywacyjny, przyczyniający się jednocześnie do wzrostu organizacji. Z badania Manpower Strategie zatrudnienia wynika jednak ...
-
Polski student zapracowany
... badania „Campus 2011”. Stąd coraz większe zainteresowanie pracą w administracji biurowej i państwowej. Jak wynika z badania, 1/3 ankietowanych chciałaby pracować właśnie w tej branży.Niektórzy młodzi ludzie w Polsce ...
-
Przychody dużych firm wzrosły o 17% w 2010
... grupę spośród wszystkich badanych krajów. W porównaniu do wyników zeszłorocznego badania, liczba przedsiębiorstw z naszego kraju spadła ze 180 do 173. Powodem tego ... W najbliższych latach nie jest już możliwy równie dynamiczny rozwój. Teraz najważniejszym zadaniem stojącym przed firmami, także w Polsce, jest budowa długoterminowej koncepcji wzrostu ...
-
Bibby MSP Index X 2011
... i średnich przedsiębiorstw przeprowadził drugą falę badania Bibby MSP Index diagnozującego kondycję sektora MSP w Polsce. Wskaźnik Bibby MSP Index, obrazujący przyszłe ... a także prognozy rozwoju gospodarczego w najbliższym półroczu, główne bariery blokujące rozwój firm oraz udogodnienia w prowadzeniu biznesu. Oceniano również kulturę płatniczą i ...
-
Polacy a usługi assistance 2012
... pomocy. To wyniki czwartego kompleksowego Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance Polska. Wyniki IV Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, ... 2009 roku jest wyznacznikiem świadomości i zachowań assistance w Polsce. Dzięki wynikom z kilku lat obserwujemy, jak ... te wyniki, jak również stały rozwój oferty banków w tym zakresie ...
-
Przedsiębiorcy a wydłużenie wieku emerytalnego
... finansów publicznych z podatków i składek społecznych oraz pobudzić rozwój gospodarczy. Tymczasem, jak wynika z badania „Przedsiębiorcy o wydłużeniu wieku emerytalnego” przeprowadzonego ... , że decyzja rządu przyczyni się co prawda do poprawy sytuacji gospodarczej w Polsce, ale nadal będzie niekorzystna dla rynku pracy. Jedynie 13 proc. wierzy, ...
-
Gry wideo zyskują zwolenników
... rozrywki i w jakich miejscach najczęściej grają. Gracz: stereotyp vs. rzeczywistość Wyniki badania „Rynek elektronicznej roz(g)rywki” pokazują, że stereotyp gracza różni ... niesłusznie. Obecnie coraz więcej gier projektuje się specjalnie dla kobiet. Dodatkowo, rozwój technologii sprawił, że pojawiły się nowe typy gier – w przeglądarkach, w ...
-
Energetyka i ciepłownictwo najbardziej atrakcyjną branżą
... których wizerunek najlepiej przekona kandydata. Jak wynika z najnowszej edycji badania Randstad Award 2013, aż 68% ... pracy – ważny jest również brak perspektyw na rozwój zawodowy (23%) oraz nieprzyjazna atmosfera pracy (18 ... jest już w 18 krajach, w tym także – po raz trzeci - w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców ...
-
Odpowiedzialny biznes: tu łatwiej o innowacje
... w stylu myślenia, niestandardowych sposobów działania, otwarcia się na „nowe” i „nieznane”. Inspiracja jaką daje zrównoważony rozwój pozwala na tworzenie nowych produktów czy usług, które już na etapie koncepcji odpowiadają ... przez Millward Brown SMG/KRC. Przebadanych zostało 70 przedsiębiorstw z listy 500 największych w Polsce. Patronem badania ...
-
Pokolenie Y: Internet to wiarygodne źródło informacji
... badania Ericsson ConsumerLab wykazały, że aż 62 proc. ankietowanych korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji, przy czym jedna czwarta deklaruje, że w tym czasie poszukuje lub wymienia informacje o oglądanych programach – komentuje Jarosław Grzesica, odpowiedzialny za strategię i rozwój ... danych Megapanel PBI/Gemius, w Polsce ...
-
Życie zawodowe i prywatne: równowaga pomaga
... badania zrealizowanego w ramach Programu Najlepsi Pracodawcy 2012, ponad połowa (55%) osób zatrudnionych w badanych firmach przyznaje, że udaje im się zachować odpowiednią równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Z kolei wskaźnik zaangażowania w tej grupie plasuje się na poziomie 59%, a więc wyżej niż średnio w Polsce ... rozwój i budujemy ...
-
Sektor bankowy trzeba odzyskać dla polskiej gospodarki
... Polsce też były łapówki przy prywatyzacji banków? Na ten temat mogę tylko jedno powiedzieć – że w 1999 r. Bank Światowy przeprowadził badania inwestorów zagranicznych w Polsce ...
-
Polacy a kwasy omega-3
... badania przeprowadzonego ... krążenia. Polacy zapominają o kwasach omega-3 Rocznie z powodu niewydolności serca umiera w Polsce ok. 60 tyś osób. Przyczyn tego zjawiska jest wiele, m. ... schorzeń układu krwionośnego – pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu, a także hamują rozwój miażdżycy. Jak pokazuje badanie GFK Polonia Polacy nie dbają, ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
... Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 ... . Avon jest największą firmą sprzedaży bezpośredniej działającą w Polsce, ma największą sieć konsultantek, inwestuje w rozwój firmy na polskim rynku. W bieżącym roku podjęła ...
-
Rok 2025: większe korki i zanieczyszczenie powietrza
... pomocy innowacyjności społecznej. Według wspólnego badania Frost & Sullivan i Hitachi Europe Ltd., ... liczby wypadków drogowych o 25% dzięki innowacyjności społecznej może przynieść oszczędności w Polsce na poziomie 0,9 mld USD. „Biznes może ... już transport prywatny, na co wpływa znaczny rozwój infrastruktury transportowej oraz zmiana nastawienia. ...
-
Firmy ubezpieczeniowe nieprzygotowane do cyfryzacji?
... najnowszych zdobyczy technologicznych. Ubezpieczyciele w ogonie Rezultaty badania niestety nie prezentują się zbyt korzystnie. Wynika ... wad. Z danych Bain & Company wynika, że w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat aż 79 proc ... proc. Większość ubezpieczycieli zamierza inwestować w Big Data, rozwój interakcji cyfrowych z klientem oraz rozbudowę systemów ...
-
Employer branding - sposób na zatrzymanie pracownika
... odpływ pracowników nie przekroczył 5%. „Skala attrition w sektorze SSC, BPO oraz ITO w Polsce jest wysoka. Jest to główne wyzwanie, jakiemu w kolejnych latach ... rozwój do obsługi prostych procesów np. finansowo-księgowych.” – mówi Przemysław Broniszewski, Employer Branding Manger, Antal. Dlaczego pracownicy odchodzą z firmy? Jak wynika z badania ...
-
Wakacje za granicą: Polacy wożą ze sobą gotówkę
... gotówka zakupiona w kantorze jeszcze przed wyjazdem w Polsce. Przed rokiem odsetek takich wskazań wynosił 28 ... na zagranicznym wyjeździe wyraziło 14,3 proc. respondentów badania Deutsche Bank, natomiast debetową – 9,3 proc. Nieco ... zabezpieczenia – mówi Szymon Kuchciak, odpowiedzialny za rozwój oferty kart kredytowych w Deutsche Bank. Ważne jest, aby ...
-
Niska produktywność pracy to nie nasz problem?
... za rozwój firmy. Z badania zrealizowanego przez ADP pośród niemal 10 tys. pracowników z Europy (w tym 1,3 tys. z Polski) wynika, że psuje ... pracownicy, którzy twierdzą, że nie są rozproszeni niczym w miejscu pracy (37%). Dla pracowników w Polsce media społecznościowe nie stanowią aż tak dużego utrudnienia w wydajności pracy, jak dla kolegów z ...
-
Stres w pracy to nie problem szefa?
... rodzaju sytuacje? Niestety nie wszyscy. Z badania "Okiem europejskich pracowników 2018" wynika, że w Polsce brak zainteresowania samopoczuciem psychicznym zatrudnionych ... jest nie tylko słuszne, ale jest to również opłacalna inwestycja w rozwój firmy. Inicjatywy powinny dotyczyć zarówno przyczyn stresu i problemów ze zdrowiem psychicznym, ...
-
Przed nami trudne 10 lat branży budowlanej
... oraz przyszłość. A wniosek z naszego badania nie jest optymistyczny. Zdecydowanie mniej firm ocenia perspektywy rozwoju w przyszłości jako dobre w porównaniu z minioną dekadą. O ile aż 57 proc. podmiotów było zdania, że sytuacja społeczno-gospodarcza w ostatnich 10 latach sprzyjała rozwojowi branży budowlanej w Polsce, to już jedynie 37 ...
-
Masz sklep internetowy? Zobacz, po co ci CXM
... sufit” i zwiększyć obroty nawet kilkukrotnie. Najnowsze wyniki corocznego badania Gemius wskazują jednoznacznie, że sprzedaż w polskim internecie ... oraz wydarzenia takie jak zakaz handlu w niedziele sprawiają, że sklepy internetowe notują w Polsce wzrost przychodów. Różni się on jednak się w zależności ... na przemyślane i długofalowe inwestycje w rozwój ...
-
EFL: handel źle ocenia swoją kondycję, lepiej w usługach
... firm w Polsce są obecnie ... rozwój firm. Badanie przygotowywane jest przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA., a jego wyniki są publikowane co kwartał. Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Aktualna edycja badania ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
... rozwój e-commerce (31%), akceptacja płatności (28%) to w ocenie ankietowanych obszary, w których najbardziej potrzebują pomocy - powiedział Rafał Gołębiewski, dyrektor zarządzający Elavon Polska. Respondentów badania ...
-
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
... nad leżak - aktywność nad wodą. Taki obraz koderów wyłania się z badania zrealizowanego przez No Fluff Jobs z okazji ... hierarchii - 67 proc. programistów raczej postawi na rozwój w swojej specjalizacji niż zostanie team leaderem. Pracodawcy ... 71 proc. wolałaby przekwalifikować się na hodowcę limonek w Polsce, niż wrócić na stare stanowisko. Czy stąd ...
-
Rynek fuzji i przejęć z rekordem dzięki pandemii
... i działań w zakresie fuzji i przejęć. Prezentujemy najważniejsze wyniki badania. Rekordowe kontrakty Z badania "European CFO Survey Autumn 2020" wynika, że wartość transakcji ... . Tyle samo jest pewnych, że nadchodzący rok przyniesie rozwój w ich sektorze. Większość CFO jest zaniepokojona otoczeniem zewnętrznym przedsiębiorstwa. 40 proc ... CFO w Polsce ...
Tematy: fuzje i przejęcia, rynek fuzji i przejęć, fuzje, przejęcia, M&A, liczba fuzji i przejęć, CFO -
Wynagrodzenia pracowników w 2021 roku nie wzrosną, ale rekrutacje w planach
... pracy. Częściej decydują się zostać w obecnej firmie, czekając na rozwój sytuacji i bardziej przewidywalne realia rynkowe. Przekonanie tych kandydatów do ... ekspertów oraz wynikami badania na temat rynku pracy, które zostało przeprowadzone na koniec 2020 r. W raporcie uwzględniona jest perspektywa firm – blisko 3 500 organizacji działających w Polsce ...