-
Instytucje badania rynku i opinii III 2005
... z lutego, liczba osób pozytywnie oceniających ujawnienie listy spadła o 2 pkt proc. - wynika z najnowszego sondażu Centrum Badania Opinii Społecznej. Sporo publikacji (4,1 proc.) dotyczyło wyników badania nastrojów Polaków: opinii o sytuacji na rynku pracy, stanu zadowolenia z aktualnej sytuacji w kraju itp. Wśród artykułów traktujących o tematyce ...
-
Jak wspólnie realizować badania
... kompleksowe rozwiązania są już dostępne w Polsce. Pozwalają one na realizację projektów samodzielnie, przy wykorzystaniu posiadanych zasobów lub we współpracy z agencjami badania opinii i rynku. Właściwe użycie narzędzi informatycznych może stano-wić o przewadze podmiotu nad jego konkurentami, ze względu na lepszy i zdecydowanie szybszy dostęp do ...
-
Instytucje badania rynku i opinii II 2005
... się sprawdzenia, o których badaniach tych instytucji pisano w ciągu ostatniego miesiąca najczęściej. Sprawdził także, czyje badania najbardziej interesowały dziennikarzy i publicystów. Monitorowaliśmy polską prasę pod kątem 12 instytucji badania rynku i opinii: ACNielsen, AGB Polska, ARC Rynek i Opinia, CASE, CBOS, Gfk Polonia, Ipsos, IQS and QUANT ...
-
Instytucje badania rynku i opinii I 2005
... się sprawdzenia, o których badaniach tych instytucji pisano w ciągu ostatniego miesiąca najczęściej. Sprawdzono także, czyje badania najbardziej interesowały dziennikarzy i publicystów. Monitorowano polską prasę pod kątem 12 instytucji badania rynku i opinii: ACNielsen, AGB Polska, ARC Rynek i Opinia, CASE, CBOS, Gfk Polonia, Ipsos, IQS and QUANT ...
-
Kim jest polski respondent badania CAWI?
... RYNKU BADANIE RESPONDENTÓW W POLSCE Celem badania „Kim jest polski respondent?” było ... badania online będą wkrótce prowadzone na warunkach ich uczestników. To oni będą dyktować czas, kanał czy zagadnienia, które są dla nich atrakcyjne. Wówczas do agencji badawczej będzie należało rozpoznanie potrzeb i motywacji osób, z których wiedzy i opinii ...
-
Dobry lekarz: polegamy na opinii znajomych
... konkurencji, ludzi przychylnych, ludzi nieprzychylnych, hejterów i zamawianych „pisarzy opinii”. Dodanie opinii odbywa się bez żadnej weryfikacji osobowej, a informacje podawane w ... lat, głównie mieszkańcy największych miast – Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Wrocławia. Próba badania to 680 osób. Odpowiedzi wielokrotnego wyboru nie sumują się ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... pewien pułap dochodów i zdają sobie sprawę, że pieniądze wydane na badania marketingowe zwracają się zwykle z nawiązką. Z drugiej jednak strony – właściciele, czy szefowie wielu mniejszych, średnich firm kojarzą błędnie badania marketingowe z badaniami opinii publicznej czy z badaniami społecznymi, a respondenci, którzy są obiektem badań mylą ...
-
Badania i rozwój w Polsce 2014
... UE przyspieszy proces unowocześniania polskiej gospodarki – podsumowuje wyniki badania. Informacje o badaniu: Celem badania była identyfikacja czynników decydujących w największym stopniu o wysokości wydatków przedsiębiorstw na badania, rozwój i innowacje (B+R+I) oraz porównanie opinii przedsiębiorców z krajów Europy Środkowej i wpływu systemów ...
-
Badania CrowdResearch: wykorzystuj madrość tłumu
... Jedynym narzędziem jakiego potrzebuje nasz Agent do przekazania swojej opinii jest smartfon, dzięki czemu praktycznie w czasie rzeczywistym dane docierają do ... co ma wpływ na wybór określonej marki). - Badania konsumenckie CrowdReaserch oraz coraz bardziej zyskujące na popularności badania Mobile CrowdReaserch w porównaniu do innych metod badawczych ...
-
Liderzy opinii a preferencje zakupowe
... jest kampania „In the name of research”, która polega na zaproszeniu liderów opinii do rzeczywistego lub wirtualnego badania produktu lub elementów jego marketingowego otoczenia. Ten mechanizm szczególnie podkreśla wagę wypowiedzi/oceny lidera opinii, dając mu silne poczucie wyróżnienia i bardzo poważnego traktowania przez markę. Pisałem ...
-
Badania marketingowe: kwestionariusz ankiety i wywiadu
... mające wpływ na dalszy przebieg ankiety czy wywiadu (np. w przypadku badania opinii o obcokrajowcach istotne jest dowiedzenie się czy dana osoba była zagranicą, pracuje w ... z mówieniem wprost rzeczy przykrych czy niemiłych także może zaważyć na wyniku badania (np. w przypadku zapytania przez reprezentanta jakiejś firmy „Jakie ma Pan/Pani odczucia ...
-
Badania i rozwój: potrzebne większe zachęty
... w przeciwieństwie do gospodarek zachodnich rządy państw Europy Środkowej wydają na badania i rozwój znacznie więcej niż przedsiębiorcy prywatni. Średnia europejska tzw. wskaźnika BERD ... często za współpracę uznają również na przykład pomoc uczelni w przygotowaniu opinii o innowacyjności, która jest formalnie niezbędna do uzyskania części zachęt. ...
-
Piractwo internetowe w opinii Polaków
... , przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC. Najnowsze badania D-Link Technology Trend przynoszą dane na temat stosunku Polaków do ... "Rozróżnienie na osoby ściągające i udostępniające pliki jest o tyle kluczowe, że w opinii wielu ekspertów tylko udostępnianie plików jest nielegalne. Przynajmniej w świetle obowiązującego w ...
-
Obsługa klienta w opinii zarządu
... Genesys zleciła badanie, aby lepiej zrozumieć wyzwania płynące ze strony strategicznego dostosowywania obsługi klienta do celów biznesowych firmy. Uczestnikami badania byli przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej z różnych branż, wliczając w to sektor usług finansowych, telekomunikację, opiekę zdrowotną, administrację rządową, handel detaliczny ...
-
TNS OBOP: handel ludźmi w opinii Polaków
... organami, ale znacznie rzadziej zmuszanie do żebrania czy pracy” - komentuje wyniki badania Agata Zadrożna, Konsultant ds. badań TNS OBOP. Większość Polaków (65%) uważa, ... informacji przekazywanych do społeczeństwa na temat handlu ludźmi, gdyż – jak pokazują badania – wiedza na temat handlu ludźmi wśród społeczeństwa jest bardzo płytka” – dodaje ...
-
Cyberslacking w opinii pracowników
... do celów prywatnych. W opinii co drugiego pracownika jego pracodawca toleruje cyberslacking, jeśli nie przeszkadza on w realizowaniu obowiązków zawodowych (50 proc.). Natomiast w pracy co ósmego (13 proc.) internauty prywatne wykorzystanie Internetu jest traktowane przez przełożonych jako oczywiste i akceptowane. Wyniki badania pokazują także, czy ...
-
Supermarkety a hipermarkety: co zwycięża w opinii konsumentów?
... , zaprezentował wyniki dotyczące opinii polskich konsumentów odnośnie super- i hipermarketów. Okazuje się, że Polacy lepiej oceniają te pierwsze – ... ten był niższy i wyniósł 25%. To największa różnica pomiędzy hipermarketami i supermarketami. Jak wynika z badania, klienci cenią osobistą obsługę. Pracownicy hipermarketów mają więc nad czym pracować, ...
-
System emerytalny w opinii Polaków
... Polak (25 proc.) nie ma jednak wyrobionej opinii na temat działania systemu emerytalnego. To wyniki najnowszego badania CBOS. Kilka lat temu w wyniku szeroko zakrojonych ... zła ocena własnej sytuacji materialnej oraz podeszły wiek sprzyjają brakowi sprecyzowanej opinii w tym zakresie. Sami beneficjenci systemu emerytalnego różnią się w poglądach na ten ...
-
Karty lojalnościowe w opinii Polaków
... Opinii Publicznej na zlecenie PAYBACK potwierdza, że ... badania wynika, że główne wady programów lojalnościowych obecnych na polskim rynku: zbyt mało korzyści dla uczestników programu, np. rabatów (65%) zbyt długi okres gromadzenia punktów zanim można otrzymać nagrodę (53%) nieatrakcyjne nagrody (49%) Co czyni program lojalnościowy atrakcyjnym w opinii ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... są nimi dla końcowych użytkowników” [1]. Co więc robić? TESTUJ I BADAJ! Badania firmy badawczej I-Metria wykazały, iż 90 proc. gości serwisów operatorów telefonii ... opis firmy, członków zarządu, przeładowanie elementami promocyjnymi – to różne atrakcyjne w opinii twórców elementy strony, lecz w rzeczywistości praktycznie są nieużywane przez końcowych ...
-
Dzieci online w opinii rodziców
... przyznaje, że ich dziecko korzysta z gier on-line (83 proc.). W opinii respondentów dzieci spędzają także czas w Internecie przeglądając strony WWW (50 proc.) ... internetowej aktywności najmłodszych internautów mogą nieść za sobą zagrożenie. „Wyniki badania utwierdzają nas w przekonaniu, że kampanie edukacyjne należy adresować zarówno do dzieci, jak ...
-
Zmiany klimatu w opinii Polaków
... klimatu jako na kluczowy problem (47%). Celem badania opracowanego przez CSRinfo było pogłębienie wyników Eurobarometru, który badał jedynie ogólne postawy środowiskowe oraz poznanie nastawienia opinii publicznej do coraz poważniejszego problemu zmian klimatycznych. Wyniki badania pokazują, że zdecydowana większość Polaków zetknęła się z terminem ...
-
Firmy rodzinne w opinii Polaków
... (54,9%), zaradną (48,3%), kreatywną (44,9%) i odważną (37,8%). Wyniki badania, które przedstawiamy w raporcie napawają mnie ogromnym optymizmem – mówi Katarzyna Gierczak ... 2015”: Raport został opracowany na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne na podstawie badań opinii według projektu i pomysłu agencji inACT Public Relations Badanie zrealizowano w dniach ...
-
Kryzys gospodarczy w opinii Polaków
... coraz więcej osób zwraca uwagę na sprawy gospodarcze oraz notowania giełdowe. Wyniki badania pokazują, że w sierpniu 2008 r. 42 proc. respondentów uważało, że gospodarka ogólnie jest w ... ich osobista sytuacja ekonomiczna polepszą się w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Badania pokazują także, że mamy lepsze prognozy dla siebie niż dla Polski w ogóle. ...
-
Cyfryzacja w Polsce w opinii Polaków
... że cyfryzacja jest niemniej ważna od inwestycji w drogi i stadiony w związku z EURO 2012. Z badania wynika, że tak. 47 proc. Polaków zgadza się z tym stwierdzeniem, a ... wśród młodzieży, kadry kierowniczej, osób dobrze zarabiających i mieszkańców dużych miast. Z badania wynika także, że Polacy nie chcieliby zostać pozbawiony możliwości wyboru, w jaki ...
-
Imprezy firmowe w opinii pracowników
... imprezach firmowych, bo dzięki temu może spędzić więcej czasu z kolegami z pracy. Z badania wynika, iż większość ankietowanych nie wyobraża sobie, że impreza ... tylko 6% badanych. Informacje o badaniu Agencja Show Service Events Marketing przeprowadziła badania ankietowe na tzw. „kliencie końcowym”, czyli pracowniku, potencjalnym uczestniku imprezy ...
-
Apteki internetowe w opinii internautów
... internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Omnibus PBS realizowanego przez PBS DGA.
-
Telemedycyna w opinii Polaków
... Badań Rynku Medycznego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z raportu "Postawy Polaków wobec technologii teleinformatycznych w medycynie", który został przygotowany w ramach badania Omnibus zrealizowanego w okresie 22-26 czerwca 2007r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1004 Polaków w wieku 15 lat i więcej.
-
Dłużnicy w opinii Polaków
... Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków. Rejestr znają zamożni i wykształceni W gronie instytucji gromadzących dane dłużników, podobnie jak podczas poprzedniego badania w październiku 2006 roku, najbardziej znaną instytucją okazał się Krajowy Rejestr Długów, którego markę rozpoznaje 52,1% Polaków. Na drugim miejscu uplasował ...
-
Prawa bezrobotnych w opinii Polaków
... badań projektu pod tytułem: „Urząd Pracy czy Urząd Bezrobocia”. Projekt realizowany był od lipca 2007 roku do marca 2008 roku. Badania objęły urzędy pracy z Krakowa oraz Nowego Sącza. Co się okazało? – "Badane urzędy, zdaniem koordynatorek projektu, niestety okazały się Urzędami Bezrobocia ...
-
Europejczycy cenią bezpieczeństwo w pracy
Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) opublikowała wyniki ogólnoeuropejskiego badania opinii publicznej na temat bezpieczeństwa i zdrowia w pracy. Z badania wynika, że wśród obywateli Unii Europejskiej panuje powszechna obawa, że obecny kryzys gospodarczy może mieć negatywny wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo w ...
-
Branża przemysłowa: trendy
... najważniejsze trendy w globalnym przemyśle wynikające z ostatniego badania opinii przeprowadzonego przez Stanton Chase wśród top menedżerów na całym świecie. Optymizm Wbrew przypuszczeniom, w bieżącym roku nastroje w światowym przemyśle są raczej optymistyczne. Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego latem tego roku przez międzynarodową ...
-
Czas wolny nie dla Polaka. Pracujemy 200 h więcej niż reszta świata
... dla siebie? Okazuje się, że niemal połowa respondentów, przebadanych przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zalecenie firmy Libentis, deklaruje, że dziennie dysponuje maksymalnie 2 ... duża ilość pracy przekłada się na nasz czas wolny. Zrealizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Homini badanie pokazało, że niemal połowa Polaków (48%) ma do ...
-
Branża motoryzacyjna w rozkwicie – więcej zamówień i pracy
... obecny rok będzie bardzo dobry dla branży motoryzacyjnej w Polsce – dodaje. Dostawcy będą produkować więcej części samochodowych Tegoroczna edycja „Badania opinii i nastrojów przedstawicieli Automotive” pokazuje, że w odniesieniu do przewidywanej produkcji mamy do czynienia z największym optymizmem przedstawicieli zakładów motoryzacyjnych w Polsce ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
... ”. Podobnie odpowiadali też pracownicy na stanowiskach kierowniczych, menedżerowie (49%), pracownicy firm handlowych (45%). Informacje o badaniu Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Do pobrania: raport .