-
Najbardziej poszukiwane zawody 2018
... badania ManpowerGroup. Na świecie wzięło w nim udział blisko 40 ...
-
Loterie i konkursy, czyli Polak łowcą okazji
... (44%), a także prosty mechanizm zabawy (40%). Co ciekawe, wysoka wartość nagrody jest ... po 50%). Ponad 30% respondentów wskazała na możliwość zrobienia darmowych zakupów w wybranym sklepie. Wśród nagród rzeczowych preferujemy laptopy, tablety i smartfony (63%), sprzęt RTV (51%), samochody (44%) i sprzęt AGD (41%). – Patrząc na wyniki naszego badania ...
-
Generacja Z na e-zakupach
... normalnym nie ma zupełnie nic zaskakującego. Ze zleconego SW Research badania „Generacja Z na zakupach w Internecie” wynika, że 98% populacji młodych Polaków kupuje ... dla tej grupy. Największe wyzwanie stanowi dostawa – aż 40% kupujących otrzymało swoje zamówienie po spodziewanym terminie. Co trzecia ankietowana osoba otrzymała towar uszkodzony w ...
-
Globalne inwestycje w chmurę podwoją się w ciągu trzech lat
... (44 proc.), zapewnienie zgodności z regulacjami (40 proc.) i znalezienie zastosowania dla infrastruktury pozostałej po przeniesieniu systemów do chmury (40 proc.). Katalizator innowacji ... biznesowej wykorzystując przewagi, które może dać technologia. – Jak wynika z badania Deloitte CIO Survey, dyrektorzy IT oczekują, że najbliższe trzy lata będą ...
-
Wynagrodzenie, zdrowie i wygląd. To frustruje Polaków
... opracowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor badania „Nastawienie do finansów” - otwierają zestawienie największych ... .). Rola finansów na liście zmartwień maleje po 54 roku życia. Z wiekiem rośnie bowiem ... łódzkie i śląskie. Na liście frustracji, za niskimi zarobkami (40 proc.) wymieniane jest zbyt słabe zdrowie (23 proc.) wydatki ...
-
Mowa nienawiści i hejt w sieci, czyli dzień powszedni nastolatków
... mogą pozostawać online niemal bezustannie. Istotnym wnioskiem z badania jest również to, że rodzice, nauczyciele i ... po lepszej stronie sieci jest więcej osób – dodaje Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange. Wnioski z badania EU Kids Online wskazują też na potrzebę dalszej edukacji medialnej skierowanej do rodziców, opiekunów i nauczycieli. Ponad 40 ...
-
Nie pensja, ale rozwój zawodowy? Co liczy się w pracy?
... po raz kolejny plasuje nas znacznie powyżej średniej europejskiej, która wynosi 59%. Jednocześnie jednak zauważalny staje się spadek znaczenia pensji. W poprzednich dwóch edycjach badania ... w stosunku do zeszłorocznej edycji badania. W 2018 roku jako istotny aspekt wskazywało ją 49% respondentów, w tym już tylko 40%. Różne grupy, różne potrzeby ...
-
Ukraińcy pracy w Polsce szukają przez internet
... Raport „Digital in 2019” dowodzi, że dostęp do internetu ma 40,91 mln Ukraińców, a więc 93 proc. społeczeństwa ... o 15 mln osób*. Co więcej, najnowsza edycja badania Grupy Progres „Jeden telefon i masz pracę” pokazuje, że w I ... krótki czas, jednak nie deklarowali, że zostaną u nas po Nowym Roku i szukając pracy brali pod uwagę oferty niemieckich ...
-
Sprzedaż B2B bazuje na kredycie kupieckim
... należności, co w regionie jest drugim co do wielkości odsetkiem,, zaraz po Rumunii – 40 proc. Dla porównania w Europie Wschodniej jest to 20 proc. ankietowanych. – W ... w dniu zapadalności pozostawało niezapłacone. Mniej skuteczna ściągalność zaległych faktur Z badania przeprowadzonego przez Atradius wynika, że prawie 30 proc. łącznej wartości faktur ...
-
92% firm z minimalną wersją PPK
... harmonogramu wdrożenia PPK, którego zrealizowanie zadeklarowało 40% przedsiębiorstw oraz konsultacjami pracowniczymi, które zrealizowano ... % wskazań). Czterech na dziesięciu respondentów badania wskazuje również na potrzebę uzyskania ... wysokość otrzymywanego wynagrodzenia netto. Przykładowo koszty po stronie pracownika, przy zadeklarowanej wpłacie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 42/2019
... zderzył się z kolejnymi pogróżkami Białego Domu. Tuż po kolejnej turze amerykańsko-chińskich negocjacji, prezydent Trump ogłosił, ... wszystkie osoby spełniły prośbę robota, jednak 40% odblokowało drzwi i przytrzymało je, aby wpuścić go ... budynku. Wydobycie wrażliwych informacji. W drugiej części badania skupiono się na uzyskaniu informacji osobistych, ...
-
Boże Narodzenie 2019 za 1521 złotych
... po drugie - mamy większe możliwości finansowe niż przed rokiem (28 proc.). O prezentach na Boże Narodzenie myślimy z wyprzedzeniem Jak wynika z badania Deloitte, największa grupa, bo 38 proc. respondentów wybierze się po ... sklepach internetowych najczęściej wybierzemy kartę oraz cyfrowe portfele (po 40 proc.). Co pod choinką? A jakimi prezentami my ...
-
Drogerie czy supermarkety? Gdzie Polacy kupują kosmetyki?
... najczęściej? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badania PAYBACK Opinion Poll. Jak czytamy w komunikacie z badania, decydując się na zakup kosmetyków, najczęściej zasięgamy porady najbliższych, a ... rachunek. Ponad 40% na całe zakupy wydaje od 50 zł do maksymalnie 100 zł miesięcznie, natomiast co piąty do 50 zł. A po jakie produkty ...
-
Polacy w dobie pandemii: obawy o polską gospodarkę, strach przed podróżami
... Po wybuchu epidemii 42 proc. Polaków wykazuje się nieufnością wobec przyszłych podróży lotniczych w kraju i za granicą, wyjazdów na wakacje i wycieczek w inne zakątki w świata. Prawie tyle samo (40 ... że w czasie epidemii przeznaczy więcej na dostęp do płatnych multimediów. Badania na potrzeby powyższego raportu zostały przeprowadzone przez ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... raporcie z ostatniego badania IAB Polska. Jakie konsekwencje pandemii odczuwa rynek reklamy? Wśród skutków krótkoterminowych respondenci badania wskazali ... mogą spaść o około 30%, zaś na kino o 40%. Dynamikę na nieznacznym plusie (kilka procent) przewidują ... i rządzący nie zrezygnują z niego po zakończeniu epidemii. Badanie zostało przeprowadzone ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
... jak redukcja pensji czy etatów, po to aby uratować biznesy przed upadłością. Jak na te działania zapatrują się pracownicy? Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego ... portalach spadła o niemal 40 proc. Wobec takiej sytuacji wiele osób zmienia swoje plany dot. zmiany pracy i stara się za wszelką cenę utrzymać obecne stanowisko. Badania pokazują, ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
... po stronie pracodawców. Istotną rolę w ratowaniu biznesów przed kryzysem odegrali również sami pracownicy. Ważna również była obopólna i solidarna współpraca pracodawców z podwładnymi - z badania ...
-
KRD: pandemia przyspiesza windykację należności i wzmaga ostrożność
... firmy, ale i były one zgłaszane znacznie szybciej, często miesiąc-dwa po terminie płatności. Z kolei w czerwcu, gdy firmy otrzymały wsparcie rządowe, zainteresowanie ... Inkasso. Z windykacją należności nie zwlekają przede wszystkim najwięksi Szczegółowe wyniki badania Krajowego Rejestru Długów wykazały jeszcze jedną ciekawą zależność - im większa ...
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
... nią idą doświadczenie użytkownika i marka. Prawie 70 proc. z ponad 40 dyrektorów mediów, z którymi przeprowadzono wywiady w ramach badania „OTT Streaming Wars: Raise or Fold”, ... dla nich interesujący, bez konieczności zarządzania zbyt dużą liczbą subskrypcji po zbyt wysokiej cenie łącznej. Z tego względu znaczący gracze na rynku subskrypcji ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... po epidemii wszystko szybko wróci do normalności. Metotologia badania Badanie Koronabus zostało zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (N=1000). Zawiera wnioski wynikające z porównania 6 kolejnych fal badania ...
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
... w „Faktach” tendencja była odwrotna – to mężczyźni przeważali jako gospodarze (62 proc.) . Wyniki badania potwierdzają jedynie to, o czym mówi się już od dawna. Gdy ... i „Wiadomości” wyemitowały tę samą liczbę materiałów poruszających kwestie praw kobiet oraz mniejszości (po 40) – znacząco więcej niż „Wydarzenia” (24). W ogromnej większości były to ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
... oraz trzymanie wydatków w ryzach - wynika badania zrealizowanego przez porównywarkę Rankomat.pl. I wprawdzie ... , że 90% ankietowanych przyznaje, że po złagodzeniu reżimów sanitarnych nadal będzie kupować żywność w ... żywności i napojów bezalkoholowych - z 8% do 1,2%. Wiosna 2020 r. przyniosła 40% spadek całkowitych wydatków konsumentów w stosunku do ...
-
Choroby, wypadki samochodowe, zmiany klimatu. Tego boją się Polacy
... Wypadki samochodowe to na „Mapie ryzyka Polaków” 8. najistotniejsza obawa na 40 zbadanych ryzyk. W latach 2011-2020 ubezpieczyciele zlikwidowali 18,5 mln szkód komunikacyjnych i ... dwie fale badania. Po raz pierwszy Izba zapytała Polaków o ich największe obawy w lutym 2020 r., na kilka tygodni przed pierwszym lockdownem. Po raz drugi – rok po ...
-
Phishing uderza w smartfony. Reaguje polski rząd
... krajach. Cyberprzestępcy nie tylko wzmagają swoją aktywność, ale sięgają równie po coraz to nowsze metody - na przestrzeni 12 miesięcy identyfikowano ponad ... Badania pokazują, że 42% wszystkich e-maili na świecie jest otwieranych na urządzeniach mobilnych, a 75% zbadanych stron phishingowych celowało w urządzenia mobilne. Według CERT Orange Polska, 40 ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
... badania Santander Consumer Banku, powinien się jeszcze nad tym poważnie zastanowić. Zapytani o to, co na zakupach online wzbudziłoby ich czujność, ankietowani często wspominali o ofertach towarów po ... (48 proc.) lub o możliwości opłaty zamówienia jedynie za pomocą przelewu bankowego (40 proc.). Coraz więcej osób zwraca też uwagę na to, czy sklep ...
-
Rok szkolny 2021/2022. Co czwarty uczeń pobierał korepetycje
... w szkole trójki i czwórki; wiele osób chce po prostu rozwijać swoje zainteresowania; ćwiczyć pisanie, rozmawiać o ... 40 zł, a maksymalna to aż 1000 zł na miesiąc – informuje Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor, prowadzącego rejestr dłużników konsumentów i firm. Kto korzysta z zajęć dodatkowych? Przeprowadzane w ostatnich latach analizy i badania ...
-
Generacja Z i Millenialsi w szponach wypalenia zawodowego
... po wielu latach pracy. Tymczasem, jak wynika z badania zrealizowanego przez Pracuj.pl i Festiwal Pracy JOBICON, jego symptomy odczuwają przede wszystkim pracownicy generacji Z i Millenialsi. Ponad 40 ... niechęci Dodatkowe światło na te wyniki rzucają kolejne dane z najnowszego badania Pracuj.pl. Eksperci serwisu zapytali przedstawicieli obu grup o ...
-
Polskie sklepy internetowe działają za granicą. Gdzie i co sprzedają?
... do znoszenia barier w międzynarodowym handlu. Jak wynika z badania wykonanego przez IdoSell, w ciągu ostatnich lat ... sprzedają sklepy IdoSell są Czechy (w 2019 GMV na poziomie 40 mln zł, w 2020 51 mln zł, w 2021 ... zamówień z marketplace i sklepów internetowych rozkłada się mniej więcej po równo, sprzedaż na Amazonie to jednak dominujący trend ...
-
Sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy?
... lat (32%) albo 20 lat lub później (40%). Tylko 1 na 5 osób w tej grupie uważa, że to ... pracy (37%) i bezwarunkowy dochód podstawowy (37%). Badania wskazują, że około połowę wszystkich czynności zawodowych ... już teraz reorganizują struktury i doszkalają pracowników - wszystko po to, by maksymalnie wykorzystać swój potencjał technologiczny. Przebudowa ...
-
Zakupy online, w Black Friday i podczas promocji, czyli trendy świąteczne 2022
... roku2, jednak 2022 rok stał się początkiem okresu niepewności ekonomicznej po pandemii. Przejawia się on wzrostem zainteresowania w wyszukiwarce hasłami związanymi ... (46%), a drugie miejsce zajmuje szybkość transakcji (40%)5. Według badania Smart Shopper, już 40% badanych konsumentów i konsumentek dokonuje zakupów w internecie przy pomocy ...
-
Praca zdalna: minimum 1 raz w tygodniu i zza granicy
... po zniesieniu ograniczeń związanych z ... 40 proc. ankietowanych jest to narzędzie służące do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju (m.in. dzięki ograniczeniu czasu, jaki pracownicy muszą przeznaczyć na dojazdy do pracy). Co czwarty badany jako główny powód wskazał możliwość zmniejszenia wydatków na przestrzeń biurową. Wyniki badania ...
-
Korzystanie z internetu 60+. Jak seniorzy surfują w sieci?
... , przedstawia wyniki badania "Seniorzy w świecie cyfrowym". Opracowanie rzuca światło na sposób, w jaki osoby starsze poruszają się po internecie, wskazując m.in. na czynniki, które ... dodatków i akcesoriów (50%). Do e-koszyka seniora trafiają także produkty farmaceutyczne (40%), kosmetyki i perfumy (39%), książki, bilety, płyty (37%) oraz obuwie (35 ...
-
Rozwój zawodowy: pracownicy chcą szkoleń
... kwestii, w tym m.in. możliwości w zakresie rozwoju zawodowego. Z badania GoodHabitz wynika, że zdecydowanej większości ... równie lub bardziej skuteczne określa je po 79% przedstawicieli Generacji Z (18-24 lata) oraz Generacji ... się dużą wagę do zwiększania umiejętności pracowników (40%). Niestety poziom wspomnianych szkoleń pozostawia wiele do życzenia ...
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
... po znaczącej poprawie w maju, w czerwcu ustabilizowały się - wynika z najnowszego Barometru ... 40 proc. uważa, iż inflacja – wbrew zapowiedziom Rady Polityki Pieniężnej – utrzyma dwucyfrową dynamikę. Rozpoczynające się lato, piękna pogoda i oczywiście sezon urlopowy nastrajają nas pozytywnie, co ma swoje odbicie w uśrednionych wynikach badania ...
-
90% Milenialsów i Zetek stawia na zakupy online. Jakie mają zwyczaje?
... przedstawiciele pokolenia Z i milenialsi. Pierwsi częściej sięgają po subskrypcje serwisów streamingowych (49% vs. 39%) i bilety na podróże (40% vs. 34%). Te dane potwierdzają, ... dodatkowych przychodów. Zwłaszcza że, jak pokazują wyniki naszego ostatniego badania, prawie 60% respondentów wykorzystuje je do wyszukiwania produktów przed dokonaniem ...