-
Polacy o wydatkach PiS: za dużo na programy socjalne, za mało na służbę zdrowia
... Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl. Respondentów badania poproszono również o opinie na temat pomocy ... ciekawe, wśród wyborców PiS jest dużo mniej osób (40%) niż wśród elektoratu Koalicji Obywatelskiej (62%) i ... od sympatii politycznych, co dziesiąta osoba deklaruje, że po stracie źródeł dochodów mogłaby z oszczędności utrzymać się przez ponad 1 ...
-
Pandemia: w odmrażaniu gospodarki interesują nas głównie fryzjerzy
... się, że nie. Gdzie ci fryzjerzy, wspaniali tacy? Z badania zrealizowanego dla KRD przez IMAS International wynika, ... zł. Rodacy tęsknią też za galeriami handlowymi (40,4 proc. wskazań). 39,6 proc. badanych przyznało, ... bardzo awansowały instytucje kultury. Aż 11,5 proc. Polaków wybierze się po pandemii do bibliotek (11,5 proc.) i kin (11,1 proc.). To ...
-
Kłamstwa w CV: czemu właściwie służą?
... a co czwarty Polak bez ogródek przyznaje się do ubarwiania rzeczywistości. Po co nam kłamstwa w CV? Skoro 3/4 ... badania. — Wpisanie do CV niepełnych dat zatrudnienia lub mało wiarygodnych osiągnięć często dyskwalifikuje kandydata już na początku procesu rekrutacyjnego. Badanie pokazało również, że mimo iż duża część z nas kłamie w CV, to aż 40 ...
-
Bon turystyczny: co zrobią Polacy z 1000 plus na wakacje?
... formie karty przedpłaconej, po które będzie się mógł zgłosić każdy pracownik zatrudniony na ... przyjęli ten pomysł z dużą aprobatą. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Travelist.pl, niemal 80% spośród ponad ... najmniej zarabiającym, a 34% – że rodzinom z dziećmi. Jednocześnie aż 40% najchętniej objęłoby nowym programem wszystkich Polaków, a tylko ...
-
Sprzedaż komputerów wzrosła o 30 proc., ale są wyjątki
... odnotowanego w I kwartale br. wzrostu sprzedaży komputerów osobistych. Z badania GfK wynika, że ilościowy wzrost w ujęciu rdr. wyniósł 5 proc., ... 40 proc.) urosła w ujęciu miesięcznym. Warto przy tym podkreślić, że wzrostowa tendencja nie dotyczyła komputerów stacjonarnych, których sprzedaż pikowała zarówno ilościowo, jak i wartościowo. Tak jak po ...
-
Jak COVID-19 zmienił rynek pracy? Są najnowsze dane GUS
... pracę zdalnie, podczas gdy w jednostkach mniejszych i większych po ok. 10% pracujących. Jednakże w ogólnej (bezwzględnej) ... wirusem SARS-CoV-2 zostało objętych niemal 40% pracujących, to w sekcji Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów ... pracujących zdalnie był największy. Według przeprowadzonego badania najwięcej pracujących (6,0%) nie wykonywało ...
-
Dzieci w sieci: potrzebna zwiększona kontrola rodzicielska
... po prostu nie zna. Żadną nowością nie jest również dyskusja na temat bezpieczeństwa najmłodszych internautów oraz sprawowania nad nimi dostatecznej kontroli rodzicielskiej. Dziś jednak dodatkowo zyskuje ona na znaczeniu. Z badania ... bez zgody rodziców. Dzieje się tak w przypadku ok. 40% 8-12 latków i ok. 70% 13-16 latków – dodaje Anna Falkowska ...
-
6 na 10 Polaków nie zauważa, żeby pandemia obniżyła ich dochody
... Katedry Badania Zachowań Konsumenckich SGH. Autorzy badania przyjrzeli się ... po rozpoczęciu pandemii. Głównym powodem zmniejszenia dochodów włoskich gospodarstw domowych była utrata pracy (16%) lub redukcja wynagrodzenia (43%). Podobne przyczyny wskazują Polacy, przy czym w naszym wypadków odsetek tego rodzaju odpowiedzi wynosi odpowiedni 16% i 40 ...
-
Większość Polaków nie zaszczepi się przeciwko koronawirusowi. Dlaczego?
... jej 62 proc. badanych - wynika z raportu „Biotechnologia w centrum uwagi – świat medycznych technologii po COVID-19”. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego spada entuzjazm ... oraz 40 proc. mieszkańców wsi. Przedłużająca się pandemia i związana z nią niepewność mogą sprawić, że odsetek ten będzie rósł, zwłaszcza że uczestnicy badania najczęściej ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... badania wskazali także, że 12 proc. środków przeznaczonych na tegoroczne Boże Narodzenie wydało lub wyda jeszcze w listopadzie. W online po elektronikę, w offline po ... korzyść sklepów stacjonarnych. Produkty spożywcze kupujemy zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych (40 proc.), jak i lokalnych (38 proc.). Kanały online najczęściej wybieramy w ...
-
Chatboty w oczach Polaków. Czy taka obsługa klienta nam odpowiada?
... świadkiem kolejnego już w dziejach przewrotu. Po rewolucji przemysłowej, która po raz pierwszy w naszych dziejach udowodniła, że o postępie ... Facebook Messenger, Google czy Apple z chatbotami uczestnikom badania kojarzą się także takie marki, jak Orange, inPost, ... proc. wskazań), że udzielają odpowiedzi od razu (40 proc.), że są pomocne (35 proc.) i ...
-
Sztuczna inteligencja - narzędzie walki ze zmianami klimatu?
... przez firmę Capgemini. Firmy, które sięgną po tę technologię, mają szansę zrealizować blisko połowę wszystkich, określonych ... badania dyrektorów, przeprowadzono ankietę wśród 300 ekspertów: przedstawicieli organów regulacyjnych, naukowców i ekspertów w dziedzinie sztucznej inteligencji. Ankiety zostały uzupełnione o pogłębione wywiady z ponad 40 ...
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online
... zrobią kobiety, a gdzie mężczyźni? Ze wspomnianego we wstępie badania wynika, że na wydatki związane z organizacją świąt ... . Niemal we wszystkich kategoriach produktowych respondenci po 55. roku życia znacznie częściej niż ... kolei produkty spożywcze kupujemy zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych (40 proc.), jak i sklepach lokalnych (38 proc.). ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
... planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - ... 22 proc. mężczyzn), mieszkańcy metropolii (40 proc.) oraz osoby z wyższym wykształceniem (40 proc.), które na ogół zarabiają ... zainteresowani sprzętem RTV i AGD, w obu przypadkach sięgnąłby po nie co czwarty z nich (kolejno 27 i ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
... ograniczenie konsumpcji, a 42% odmawia zakupu produktów firm słynących z nieetycznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez Gumtree. Świadomość ekologiczna naszych rodaków wyraźnie rośnie, ... , a ponad 8% sprzedaje w Internecie. Niestety jednak prawie 40% ankietowanych przyznaje, że nieużywane już rzeczy po prostu zalegają im w domu lub ...
-
Zarządzanie finansami: plastik i bot lepszy niż gotówka i doradca
... środowisku biznesowym? Nie mogę zmrużyć oka Rezultaty badania zrealizowanego przez Oracle nie pozostawiają złudzeń - ... technologia, a nie ludzie, pomoże im w poruszaniu się po zawiłościach świata finansów. W kwestiach finansowych 52% ... korporacyjnych skupili się na komunikacji z klientami (40%), negocjowaniu rabatów (37%) i zatwierdzaniu transakcji (31 ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... załamanie rynku w drugim kwartale spowodowało, że przychody stacji telewizyjnych łącznie po dwunastu miesiącach były niższe aż o 443,1 mln zł w porównaniu z ... 40% w kwietniu i maju. W drugiej połowie roku rynek się ustabilizował – w trzecim kwartale wartość budżetów spadła jedynie o 2,5%, zaś w czwartym o 4,2%. Według najnowszej fali badania Radio ...
-
Praca w Holandii, czyli jak imigranci ratują Niderlandy
... towarzyszy popyt. Jak przekonuje OTTO Work Force, Polacy po trudnym roku 2020 znowu coraz chętniej ... , ale także wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Najnowsze badania, przeprowadzone przez Holenderski Instytut Demografii (NIDI) oraz ... będą oni stanowili już od 30 do nawet 40 proc. całego społeczeństwa. Kim jest statystyczny Polak, który ...
-
PIE: co w polskiej gospodarce przyspieszy pandemia?
... przedstawiono pod koniec 2019 roku, teraz jednak postanowiono o ponowieniu badania, ponieważ wybuch pandemii mógł w znaczącym stopniu zrewidować formułowane przez ekspertów ... przez Polskę odporności na próby hybrydowej destabilizacji ze strony Rosji. Po ok. 40 proc. ekspertów uznało, że najbardziej prawdopodobnym terminem w tym przypadku jest ...
-
Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?
... . Pod koniec lutego ruch był mniejszy o 40 proc. Kino, teatr, ... badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, firmy częściej niż konsumenci przewidują, że większość nowych zachowań pozostanie z nami już na dłużej. Tylko nieliczni – 9 proc. konsumentów i nieco więcej, 17 proc. przedsiębiorców – uważa, że z czasem po ...
-
Dbałość o wellbeing pracowników: opłacalna pod warunkiem
... inicjatyw wellbeingowych jest zaangażowanie i zainteresowanie pracowników (według 42% uczestników badania na całym świecie). Liderzy organizacji mogą nadawać ton kulturze i ... Na kolejnych miejscach znalazły się zdrowie psychiczne i środowisko/kultura pracy (oba po 40%) oraz zdrowie fizyczne (33%). W Polsce top trzy najważniejszych obszarów ...
-
Firmy w lepszej kondycji, choć opóźnione płatności bez zmian
... kwartale 2021 roku i niższy niż w I kwartale, kiedy wynosił prawie 40 proc. Z badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor ... ciągu kwartału mocno zmieniły się natomiast relacje z kontrahentami przedstawicieli branży budowlanej i usługowej. Po tym jak w budownictwie wiosną wahadło wychyliło się pokazując spory przyrost ...
-
Co ósma firma MŚP beneficjentem pandemii
... badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Sytuacja jakich firm poprawiła się? Jakie branże mają obroty wyższe niż przed pandemią? Jakie firmy z optymizmem patrzą w przyszłość? Gospodarka powoli odbudowuje się po ... obrotami niż przed pandemią, aż 40 proc. z nich nie podejmowało się ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
... po wakacjach. Jak wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor jedna trzecia Polaków nie chce się szczepić. Na ... Średnio w całym społeczeństwie kolejny wzrost liczby chorych na COVID-19 stresuje 80 proc. osób. Po poprzednich przejściach niemal 40 proc. na równi martwi się o to, jak natężenie pandemii przełoży się na zdrowie ...
-
Wakacje 2021. Polacy kochają zagraniczne podróże
... zwolnione z obowiązku wykonywania testów PCR, Bułgarią, kiedy badania PCR zostały uzupełnione o testy antygenowe czy ... znacząca jest pozycja Polski, która po raz pierwszy znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej ... zaczął się wywłaszczać i wyjazdy czerwcu i wrześniu stanowiły ponad 40 proc. sprzedanych ofert na cztery letnie miesiące. Zwlekanie ...
-
Polacy o inflacji i podwyżkach wynagrodzeń
... ? Ilu Polaków otrzymało podwyżkę wynagrodzenia? W ramach badania zapytano Polaków, jaką wartość nabywczą ... nabywczą pieniądza jest wśród osób z wykształceniem podstawowym (40% błędnych odpowiedzi), a najmniej – wśród osób z wykształceniem wyższym (14 ... Obywatelskiej i Polski 2050 Szymona Hołowni tego zdania jest po 96% osób. To już kolejne badanie, ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... niektóre grupy zakupów jest całkiem pokaźna - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla fintechu Mokka ... swoją sytuację finansową bardzo dobrze (34%) i neutralnie (40%). W odróżnieniu do tej grupy źle lub bardzo źle swoją ... , nawet co czwarty konsument planuje ograniczać wydatki. Po stronie sprzedawców detalicznych rodzi to pytanie o ...
-
Bankructwa w 2022 r. boi się co piąta firma
... firmie budowlanej po prostu nie zapłaciła inna firma z branży. W największym stopniu, o prawie 40 proc., wzrosły zaległości firm ... badania, co czwarta firm budowlana wskazuje, że u podstaw ewentualnych kłopotów z utrzymaniem działalności mogą leżeć długotrwałe zatory płatnicze. W takim stopniu nie obawia się tego zjawiska żaden inny sektor. Po ...
-
GIG economy w Polsce: czy GIGerzy to przyszłość rynku pracy?
... osób także nad Wisłą. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez start-up GIGLIKE oraz międzynarodową ... zdrowotną (52%), sprzęt (50%), kartę MultiSport lub podobną (40%), a nawet porady prawne (27%) czy szkolenia ( ... wybierało rozliczenie na zasadach ogólnych (skala podatkowa), a 36% sięgało po podatek liniowy. W tym roku wyraźny wzrost popularności – ...
-
Wakacyjny wyjazd zbyt drogi dla co trzeciego Polaka
... okoliczności nie sprzyjają wakacyjnemu nastrojowi. Sytuacja faktycznie jest trudna. Wyliczając po kolei - wzrost cen źródeł energii, inflację i w końcu wojnę ... badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor wynika, że dłuższy wyjazd wakacyjny planuje w tym roku ponad połowa Polaków (52 proc.). Niemal 15 proc. z nich chce wyjechać nawet więcej niż raz. 40 ...
-
Skrócony czas pracy: tydzień chcemy okroić do 4 dni
... badania zlecone przez Personnel Service. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile godzin tygodniowo przepracowują średnio pracownicy z UE? Co jest priorytetem pracowników po ...
-
System kaucyjny? Polacy są na tak
... kaucyjnego. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że popiera go aż 88% Polaków. Jednak swoją decyzję ... 18%) nie ma to znaczenia, gdzie będzie oddawał opakowania. W kwestii opłacalności – już kwota 0,40 zł w przypadku 1,5 l butelki plastikowej po wodzie byłaby dla 69% Polaków zachęcająca do korzystania z systemu kaucyjnego. Wraz ...
-
Polaków coraz bardziej martwi inflacja i utrata pracy
... badania Consument Sentiment Survey zrealizowanego przez McKinsey. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W których kategoriach Polacy dostrzegają największe wzrosty wydatków? Czy wśród polskich pracowników widoczna jest zmiana podejścia do obaw o pracę? Jak prezentuje się wiara konsumentów w ożywienie gospodarki po ... najbliższy rok. 40% Polaków uważa, ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... na podstawie własnych doświadczeń, podobna liczebnie grupa (40.1%) na podstawie opinii innych osób, a co piąty ... 24.5%) oraz fachowa i uprzejma obsługa (24.4%). OFE zaraz po ZUS cieszą się największym zaufaniem Polaków. Mówiąc ... . Wydaje się jednak, że uzyskane wyniki badania w większej części wynikają z niedużej społecznej znajomości IKE, IKZE i PPK, ...
-
W gry na smartfona codziennie gra co 5. Polak
... tego roku na próbie 1004 dorosłych Polaków. Wyniki badania pokazują, że gramy w najrozmaitsze gry coraz częściej. Obecnie 40% dorosłych Polaków gra w gry na telefonie przynajmniej kilka ... od urządzenia, to przede wszystkim czas wolny (weekend, urlop) lub czas po skończonych obowiązkach. Jeśli chodzi o prę dnia, gramy przede wszystkim wieczorem, ...