-
Najlepsi przedsiębiorcy zwiększają zatrudnienie
... za sprawą rozwoju pracy zdalnej i technologii mobilnych. Według naszego badania rozwój tego trendu dostrzegają w szczególności właścicielki firm – mówi Barbara Górska. Potwierdzają to także wyniki ubiegłorocznego badania Barometr Przedsiębiorczości 2013 przeprowadzonego przez EY Polska wśród uczestników XI polskiej edycji konkursu Przedsiębiorca ...
-
Wolne zawody w spódnicach, czyli kobiety skaczą na głęboką wodę
... bez komórki i laptopa są nie dla nich. Jak wynika z badania opinii przeprowadzonego przez Deutsche Bank, dla niemal 44 proc. profesjonalistek, największym wyzwaniem ... lat pracowała u kogoś, zanim otworzyła własny gabinet. Jak wynika z badania Deutsche Bank przeprowadzonego wśród osób wykonujących wolne zawody, wciąż dwukrotnie więcej kobiet niż ...
-
Nadchodzi era freelancera
... . Powyższe stwierdzenia to najważniejsze wnioski, do których prowadzi lektura opracowanego przez EY raportu „Nowy trend w formule zatrudnienia. Era freelancera”. Autorzy badania przeprowadzonego pośród pracodawców i pracowników przyjrzeli się, na czym polega fenomen alternatywnych form zatrudniania, w tym pracy „na żądanie”. Trendy zmierzające do ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2018
... to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania "Zakupy świąteczne 2018", przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1 168 zł, czyli ...
-
Cyberbezpieczeństwo firm cierpi przez brak pracowników
... pt. „Barometr cyberbezpieczeństwa. Na fali, czy w labiryncie regulacji?” powstał na podstawie badania przeprowadzonego na próbie 100 organizacji w Polsce o przychodach powyżej 50 mln złotych. Jest to siódma edycja badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce, którego celem jest poznanie dynamiki i charakterystyki cyberataków oraz przygotowania ...
-
Odpowiedzialny biznes wg Polaków
... Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu - „Także media muszą nauczyć się odróżniać prawdziwe zaangażowanie społeczne od czystej promocji firm.” Z przeprowadzonego badania wynika również, że zdaniem 93% Polaków firmy mogłyby robić dużo więcej w obszarze działalności dobroczynnej. Zaledwie 4% respondentów jest przeciwnego ...
-
Światła mijania cały rok: 60% Polaków za
... jest konieczne, gdyż ma znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach” – komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 18 – 22 września 2008 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków ...
-
Bezpieczeństwo IT - niepotrzebny koszt?
... popularność Internetu jest nadal połączona z niską świadomością internautów na temat bezpieczeństwa informacji - to główne wnioski pierwszego polskiego badania poświęconego tym kwestiom przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte we współpracy z portalem Gazeta.pl. Mimo dynamicznej informatyzacji oraz rozwoju społeczeństwa informacyjnego, wzrost ...
-
Klient TFI a oszczędzanie na emeryturę
... odsetek ocenia IKE jako nieatrakcyjne. Główną różnicę stanowią osoby niezdecydowane, niepotrafiące dokonać oceny, których w przypadku klientów TFI jest znacznie mniej. „Z przeprowadzonego badania wynika, że klient TFI, na podstawie posiadanych informacji i dysponując nabytą wiedzą oraz doświadczeniem, potrafi dokonać oceny produktu jakim jest IKE ...
-
Zarządzanie finansami firmy: płeć CFO bez znaczenia
... . Nadal jednak aktualne są zdania, że istnieją zawody, w których lepiej sprawdzają się mężczyźni i takie, w których lepiej radzą sobie kobiety. Dodatkowo, z przeprowadzonego badania wynika, że lepiej pracuje się w mieszanych zespołach, ale nieznaczna większość (60 % ankietowanych) wolałaby, aby ich przełożonym był mężczyzna. „Respondenci pytani ...
-
Inwestorzy a społeczna odpowiedzialność biznesu
... spółek odpowiedzialnych RESPECT. To główne wnioski wynikające z badania "Decyzje inwestycyjne a społeczna odpowiedzialność firm" przeprowadzonego wśród polskich inwestorów przez firmę doradczą Deloitte oraz Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Do badania dotyczącego decyzji inwestycyjnych, w kontekście odpowiedzialności społecznej, zostali ...
-
Facebook a rekrutacja pracowników
... w serwisach społecznościowych - wynika z badania "Wyzwania HR w 2012 roku", przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wśród ponad 500 ... badania „Kandydat”, przeprowadzonego przez serwis Pracuj.pl we wrześniu 2010 roku wśród ponad 12 tysięcy osób szukających lub rozważających zmianę pracy. Według tego badania ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy doceniona
... swojego najnowszego badania opinii inwestorów, w którym Warszawa zajęła 2. miejsce wśród miast najbardziej atrakcyjnych dla inwestycji na europejskim rynku nieruchomości. Opublikowany na MIPIM 2012 – dorocznych targach nieruchomości w Cannes we Francji – raport z „Badania intencji inwestorów na rynku nieruchomości” przeprowadzonego przez CBRE ...
-
Bezpieczeństwo w sieci: co piąty internauta zagrożony
... być nakierowane na uświadamianie ludzi młodych, iż powinna być zachowana zdrowa równowaga w korzystaniu z Internetu – dodaje dyrektor Piwowarska. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez BezpieczniejwSieci.org, polscy internauci potrzebują rzetelnej wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z Internatu. Jak pokazuje raport fundacji, przeważająca ...
-
Branża RTV/AGD a trendy HR
... RTV/AGD coraz częściej decydują się na wdrażanie wciąż nowych na naszym rynku rozwiązań, do których należy outsourcing procesów i funkcji. Wyniki badania przeprowadzonego przez ManpowerGroup pokazują, że elastyczne formy zatrudnienia, głównie praca tymczasowa, stanowią istotny element polityki personalnej w większości firm RTV/AGD. To rozwiązanie ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC na zlecenie IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy on-line w ... na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte ...
-
Ceny transferowe: kontrole coraz częstsze
... interesują się cenami transferowymi. Aż 60 proc. spółek dominujących płaci karne odsetki w wyniku korekty cen transferowych – wynika z badania „Global Transfer Pricing Survey” przeprowadzonego przez firmę doradczą EY. Jednocześnie zdecydowana większość badanych firm deklaruje stosowanie się do obowiązujących przepisów w zakresie cen transferowych ...
-
Świąteczne zakupy Europejczyków 2013
... Internet za pomocą kontrolowanego badania panelowego przeprowadzonego na określonej próbie respondentów we wrześniu 2013.W celu dopasowania badanej próby przez Internet do populacji każdego z krajów zastosowano statystyczną metodę badawczą ex post w oparciu o płeć, dochody i wiek respondentów. Jest to 16 edycja badania w Europie, 5 edycja w Polsce ...
-
Fake news a poglądy polityczne. Kto upowszechnia nieprawdę?
... zaskoczenie. Udało się zdobyć dane na temat rodzaju informacji udostępnianych przez polskich internautów i zestawić je z ich poglądami politycznymi. W przeciwieństwie do badania przeprowadzonego w USA , w Polsce rodzaj publikowanych „fake newsów” nie jest aż tak mocno powiązany z poglądami. Robią to niemal w takim samym stopniu osoby ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2018
... 15, znalazł się na miejscu trzecim z 43 proc. głosów - wynika z badania "Z kim na piwo?" przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Grupy Żywiec. Dobra passa polskiej ... 15, znalazł się na miejscu trzecim z 43 proc. głosów - wynika z badania „Z kim na piwo?” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Grupy Żywiec. Przewodniczący Rady ...
-
Biznes nie zdąży przed GDPR
... stworzenia organizacji działającej w oparciu o dane. Dodatkowe wnioski z badania SAS: 58% respondentów z całego świata twierdzi, że posiada ustrukturyzowany plan zgodności z GDPR, a kolejne 35% badanych planuje jego wdrożenie. Oznacza to wzrost o 13% w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego przez SAS w zeszłym roku, kiedy to gotowość ...
-
Pandemia, czyli sezon na kradzież danych osobowych
... wygląda to już tak dobrze. Jedną z podstawowych zasad zachowania bezpieczeństwa swoich danych w sieci jest regularna zmiana używanych w Internecie haseł. Tymczasem z przeprowadzonego badania wynika, że pomimo wysokiej świadomości zagrożenia, tylko 18% Polaków zdecydowało się na taki ruch. Jeszcze mniej, bo zaledwie 8% z badanych, przyznało ...
-
Przybywa zatorów płatniczych, szczególnie w przemyśle i transporcie
... , co wyraźnie widać w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie informacji kredytowych BIK. Czy to już początek kolejnych problemów firm? Z cyklicznego badania „Skaner MŚP” przeprowadzonego wśród 500 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw wynika, że w III kwartale br. kłopoty z odzyskiwaniem należności przez ponad 60 dni zgłaszało ...
-
Czy smartfony i aplikacje rządzą życiem młodych Polaków?
... telefonów komórkowych? Młodzi kontra wyzwania współczesności Rynek pracy i obecna koniunktura gospodarcza budzą niepokój wśród młodych Polaków. Przemawiają za tym wyniki badania przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, według których aż 75 proc. osób do 35. roku życia ocenia negatywnie wpływ aktualnej sytuacji ...
-
Najwyższy czas na jawność wynagrodzeń i redukcję luki płacowej
... ma zdania). Metodologia badania: Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego w dniach 24-27 lutego 2025 na grupie aktywnych zawodowo Polek i Polaków. Grupa była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania i wykształcenie według struktury Głównego Urzędu Statystycznego. Całość badania przeprowadzono na platformie Omnisurv ...
-
11% Polaków planuje zakup samochodu
... lub swojego gospodarstwa domowego, zaś 6% zamierza dokonać tego zakupu w 2008 roku. Najczęściej planowany jest zakup auta używanego - poinformował TNS OBOP. Z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że poziom deklaracji jest porównywalny z pomiarem z ubiegłego roku (Rys.1), kiedy to plany zakupu samochodu zgłaszało 12 ...
-
Ile wyniosą wydatki świąteczne Polaków?
... kupienia przyjaciołom kolejnej takiej samej powieści, wybierają bony upominkowe A co wpływa na wybór miejsca, gdzie zrobimy zakupy? Jak wynika z badania „Smart Money”, przeprowadzonego na zlecenie GE Money Banku, decydują ceny, odległość od miejsca zamieszkania lub pracy, dogodne godziny otwarcia, a także osobiste doświadczenie ...
-
Linie lotnicze: słaba komunikacja PR
... z mediami w sposób regularny - wynika z audytu komunikacyjnego przeprowadzonego przez agencję Ciszewski Public Relations. Celem audytu przeprowadzonego przez Ciszewski PR było ... średnią ocenę za każde z pytań otrzymała linia WizzAir (3,86 punktu). Z badania wynika, że węgierska linia otrzymała również najwyższą łączną ocenę działań komunikacyjnych. ...
-
Rynek pracy bardziej optymistyczny
... nich przede wszystkim zachowanie miejsc pracy. W ciągu ostatnich 6 miesięcy ich gotowość do poświęceń nieco spadła - wynika z drugiej edycji badania "Rynek pracy w czasach turbulencji" przeprowadzonego wspólnie przez portal GazetaPraca.pl i firmę doradczą HRM partners. W badaniu wzięło udział niemal 500 pracowników z całej Polski. Kryzys ...
-
Podnoszenie kwalifikacji pracowników jest koniecznością
... je tak, aby przyniosły wymierne korzyści zarówno dla firmy jak i pojedynczego pracownika” – dodaje Thierry Iovane. Rachunek zysków i strat Według badania „Navigator HR” przeprowadzonego przez Hay Group wynika, iż na wydatki związane z kapitałem ludzkim polskie firmy przeznaczają średnio 17,5 proc. wszystkich wydatków związanych ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... . Oto niektóre wyniki z badania "Stosunek Polaków do reklam", przeprowadzonego przez Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi dla serwisu poznajomosci.pl. Prawie 90% internautów codziennie przegląda strony internetowe. 84% sprawdza skrzynkę e-mail, a tylko 71% ma czas na codzienne oglądanie telewizji – wynika z badania „Stosunek Polaków do ...
-
Przedświąteczne zakupy online 2010
... to, że gorączka przedświątecznych zakupów przypada na grudzień. Nie mamy w zwyczaju kupować prezentów bożonarodzeniowych z dużym wyprzedzeniem czasowym. Jak wynika z przeprowadzonego badania, najwięcej ankietowanych planuje kupno świątecznych podarunków w pierwszej połowie grudnia – aż 46% . To wtedy sklepy przeżywają największe oblężenie. Są wśród ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2010 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez CBM INDICATOR Sp. z o.o. oraz PBS DGA Sp. z o.o. Głównym celem badania było poznanie opinii przedsiębiorców w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena ...
-
Płatności masowe w Polsce w 2009 r.
... miliardów złotych - podaje NBP w opracowanym przez Tomasza Koźlińskiego raporcie "Płatności masowe w Polsce -wyniki ogólnopolskiego badania reprezentatywnego przeprowadzonego w 2009 r. i ich porównanie z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w 2006 r." Sposoby płatności za cykliczne rachunki Energia elektryczna Jak podaje NBP, w 2006 roku ...
-
Polacy a otyłość
... sięga jedynie 20% polskiego społeczeństwa - wynika z sondażu "Demokracja wg wagi" przeprowadzonego przez pracownię badań publicznych TNS OBOP na zlecenie firmy Herbalife. ... osób z nadwagą odsetek ten jest niewiele wyższy i wynosi 8%. Jak wynika z przeprowadzonego badania, osoby grubsze napotykają na trudności w codziennym życiu. Niemal 4 krotnie ...